Onko täällä muita ärtynyt suoli-oireyhtymästä kärsiviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ibs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on toiminnallinen dyspepsia. Se on muuten sama kuin ärtynyt paksusuoli, mutta vaiva on vatsalaukun ja ohut suolen puolella eli ns. ylävatsalla. Ärtynyt paksusuoli on alavatsalla. Mulla on refluksi tyylinen oireisto. Mutta siihen kuuluu kanssa joskus paksusuolenkin ärtymistä. Vaikea silloin on töissä olla kun ripulia heittää ja vatsaa kouristaa.

Tsemppiä kovasti ap:lle!

FODMAP ruokavaliota eli ärtyvän suolen ruokavaliota? ajattelin seuraavaksi testata sitä. Viljattomalla olin kyllä vähän aikaa aika lailla oireeton, joten aijon kokeilla uudestaan nyt kyn ei ole lääkäri käyntiä tulossa.Lääkärit kun aina saarnaa siitä että viljoja pitää syödä. ihan sama vaikka olo paranisi.

Mun esikoisella oireet katosivat rasvattomalla ruokavaliolla. Lääkäri sitä ehdotti aikoinaan, kun mitään syytä vatsan temppuiluun ei löytynyt. Tai siis täysin rasvaton ruokavalio ei ole, mutta alussa kokeiltiin max 3% rasvaa ja sittemmin asteittain sitä pystyi nostamaan ad 10%. Nyt ollut tällä ruokavaliolla yli 10 vuotta ja voi hyvin. Sitten Imodiumia, kun tietää, että joutuu syömään jotain liian rasvaista, mutta harvemmin tarvitsee.

Hei muut ärtyvästä suolesta kärsivät? Oletteko koskaan kokeilleet jotain luontaistuotteita sterssiin antistress tai L-teaniini valmistetta?
Libraxhan on rauhoittava lääke vaikka onhan siinä myös myös suolentoimintaa rauhoittavia aineita.
Itse vain mietin sitä.Liibraxista ainakin minulle tulee sellainen rauhallinen olo mutta ei onneksi väsynyt.

Heippa kaikille. Onnekseni olen löytänyt ruokavalion joka rauhoittaa vatsaani todella paljon. FODMAP ruokavalio on suunniteltu nimen omaan ärtyvän suolen hoitoon. Löytyy googlaamalla FODMAP.todella tarkka ja äkkiä sitä oppii noudattamaan. jatkuva ripulointi helpotti oltuani muutaman päivän kyseisellä ruokavaliolla.aijon ehdottamasti jatkaa. niin ja löytyy tämän linkin takaa:

http://www.pronutritionist.net/fodmap-hiilihydraattirajoituksen-toteutus-ja-teho/

Alkuperäinen kirjoittaja jatkuvasti-wc:ssä;28506904:
Heippa kaikille. Onnekseni olen löytänyt ruokavalion joka rauhoittaa vatsaani todella paljon. FODMAP ruokavalio on suunniteltu nimen omaan ärtyvän suolen hoitoon. Löytyy googlaamalla FODMAP.todella tarkka ja äkkiä sitä oppii noudattamaan. jatkuva ripulointi helpotti oltuani muutaman päivän kyseisellä ruokavaliolla.aijon ehdottamasti jatkaa. niin ja löytyy tämän linkin takaa:

FODMAP -hiilihydraattirajoituksen toteutus ja teho (osa 3) | PRONUTRITIONIST

Tai jos on allergia. oireelee suolikin:
Aamutohtori: Aamutohtori: Suolioireiset allergialapset (YLE Areena) - Netti-TV

Maitotutteet pitäis kyllä olla aina ensin luomuna, samoin vihannekset ja lihat, kananmunat ja muut eikä yhtään mitään luomusokeria!

Voi hyvät ihmiset! Ottakaapa selvää lääkkeestä nimeltä Librax. Eihän sitä ole aikoihin kukaan lääkäri kirjoittanut, jos on yhtään ajantasalla. Nimittäin tiedän että ko.lääke vedetty markkinoilta aikoja sitten, ja vielä ns. vanhanajan lekurit kirjottavat niitä >huvikseenko? Koska mistään apteekista niitä ei enää saa. Lääke, jossa on kuitenkin niin paljon Bentsodiatsepaamia joka aiheuttaa suuressamäärin riippuvuutta.Silloin vatsavaivat ovat todella pieniä lääkeriippuvuuteen verrattuna.T: Titityy

itsellä Librax ollut lääkalistalla tarvittavissa lääkkeissä jo 6v ajan. ja kyllä sitä edelleen kirjoitetaan koska siitä on apua kramppeihin, kipuihin ja kouristeluihin mitä vatsan ja suoliston seudulla on. en hoitajana ymmrärrä tätä vouhotusta libraxista, ilman sitä en itse mpystyisi enää työskentelemään, on ainoa lääke mikä auttaa ja toimii ibsiin ja dyspepsiaa. t. hoitsu jolla ibs jo 11v

itsellä Librax ollut lääkalistalla tarvittavissa lääkkeissä jo 6v ajan. ja kyllä sitä edelleen kirjoitetaan koska siitä on apua kramppeihin, kipuihin ja kouristeluihin mitä vatsan ja suoliston seudulla on. en hoitajana ymmrärrä tätä vouhotusta libraxista, ilman sitä en itse mpystyisi enää työskentelemään, on ainoa lääke mikä auttaa ja toimii ibsiin ja dyspepsiaa. t. hoitsu jolla ibs jo 11v

Mikäli voisit saada saman tai jopa paremman lopputuloksen ruokavaliomuutoksella, niin eikö se olisi parempi? Kun katsot Libraxin todennäköisiä haittoja (l. mahdolliset haitat), niin väittäisin, ettei ruokavaliomuutokset ja elämäntapamuutokset (lähtökohtana stressi) aiheita missään tapauksessa noin paljoa haittoja http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=3200&i=MEDA_LIBRAX

P.S. tutustu amylaasi-trypsiini-inhibiittoreihin (ATI)

www.vivomixx.fi

Moni saanut apua tuosta. Kallista, mutta hyviä pöpöjä 450 miljardia vs. tavistuotteet esim. 2-10 miljardia per päiväannos. Yhden annoksen voi puolittaa tai jakaa pienempiinkin annoksiin.

Itse en osaa suositella,koska aloitin juuri käytön. Guuglatkaa vivomixx kokemuksia niin löytyy.

Ibs on kai muutakin kuin bakteereiden epätasapainoa, mutta ainahan voi kokeilla?