onko muita ärtynyt suoli oireista kärsiviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina30v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina30v

Vieras
onko muita ärtynyt suoli oireista kärsiviä? Miten olette selvinneet raskauden aikana, onko tilanne muuttunut pahempaan suuntaan?

Mikä teillä on parhaiten auttanut, ruokavalio, maitohabbobakteerit, kuitulisät tai joku muu? Onko toivoa että iän myötä tämä paranisi

En ole ollut raskaana, mutta vastaan silti. Itse en ole huomannut ruokavaliolla isompaa vaikutusta. Maitohappobakteereita syön, mutta tuntuvat olevan nekin melko tyhjän kanssa. Itselläni suoli oireilee pelkkänä ripulina, joten lääkärin mukaan kuitu voisi jopa pahentaa tilannetta. Imodium auttaa, sitä syön melkein päivittäin.

On kyllä ärsyttävä vaiva. Tänään taas vietin 45 minuuttia työpäivästäni vessasta, pomo vain katsoi vähän ihmetellen kun ramppasin vessan ja työpisteen väliä. Äääh.

Minäkään en ole raskaana nyt, mutta muistelisin sen sujuneen ihan hyvin. Itse mietin työhön paluuta. Miten selittää pomolle, että joudun joinakin päivinä istumaan n. tunnin välein vessassa useita kertoja. Ja tuo "kohtaus" kun iskee, makoilen kotona sängyllä lepäämässä muun ajan. Oma vaivani ei ole onneksi pahentunut, ehkäpä parantunut, kun jätin perunan vähemmälle syömiselle.

mulla ei ollut tätä ennen raskautta mutta puhkesi jostain syystä raskauden jälkeen ja ripulipainotteisena. liekö sektiolla osuutta asiaan.. oon yrittänyt syödä vi-siblin kuitua mutta en oikein tiedä pahentaako tilannetta. tuntuu että välillä ripuloin pelkkää vi-sibliniä...

pelkään myös töihin menoa miten pärjään siellä jos vessaan ei pääse noin vaan. te muut joilla ripulipainotteinen onko teille tullut tästä lisäksi pukamia tai onko ripuli koskaan ns. polttavaa? sori ällö kysymys..:I

Kolme raskautta takana ja ei vaiva ainakaan pahentuneet tuona aikana. Mulla auttoi hieman kun jätin kokonaan tumman leivän pois, samoin kaikki kuplivat juomat. Kuitulisä voi olla avuksi myös ripulissa. Itse olen saanut Librax lääkkeen hoitamaan vatsakramppeja. Huno puoli siinä on että vaikuttaa tosi hitaasti, eli vatsa on yleensä ehtinyt tyhjentyä jo ennen vaikutusta. Mulla oli talvella tosi paha vatsatuti joka kesti viisi päivää ja suoli tyhjeni totaalisesti. Tämän jälkeen olin täysin oireeton jopa 5kk! Eli olen ajatellut kokeilevani paastoa josko se voisi auttaa taas hetkellisesti. Maitohappobakteerit eivät juuri auta.

En ole ollut raskaana, mutta vastaan silti. Itse en ole huomannut ruokavaliolla isompaa vaikutusta. Maitohappobakteereita syön, mutta tuntuvat olevan nekin melko tyhjän kanssa. Itselläni suoli oireilee pelkkänä ripulina, joten lääkärin mukaan kuitu voisi jopa pahentaa tilannetta. Imodium auttaa, sitä syön melkein päivittäin.

On kyllä ärsyttävä vaiva. Tänään taas vietin 45 minuuttia työpäivästäni vessasta, pomo vain katsoi vähän ihmetellen kun ramppasin vessan ja työpisteen väliä. Äääh.

Miksi se just tänään olis katsonut erikoisemmin vessassa käyntejäs kun nnitä on ollut jo aiemminkin?

[QUOTE="vieras";26979118]Miksi se just tänään olis katsonut erikoisemmin vessassa käyntejäs kun nnitä on ollut jo aiemminkin?[/QUOTE]

Tuli takaisin lomilta. :) Kyllähän mä tuota ramppausta olen aina harrastanut - joinakin päivinä enemmän, joinakin vähemmän. Joskus maha on koko päivän rauhassa, joskus ripuloin jatkuvalla syötöllä.

Vaikka itse en ole vielä kehdannut, niin varmaan olisi ihan hyvä kertoa pomolle vaivasta. Ei nyt yksityiskohtaisesti, mutta sanoo vatsan välillä vaivaavan. Ettei pomo luule katoavan vessaan polttamaan röökiä ja selaamaan Facebookia puoleksi tunniksi, kun oikeasti istuu siellä kouristelemassa. :/

Mulla ei ole koskaan ollut pukamia, joskus ripuli on polttavaa. En ole huomannut yhteyttä ruokavaliolla polttavuuden kanssa, eli mistään chilikakasta en puhu.

Pahoittelut näistä kuvailuista.

Minä jätin ruisleivän ja kauran raskausaikana pois, sekä vältin ksylitolia. Hyvin meni. Mulle siis sopii vehnä ja vehnälesettä sitten käytin kuidun saantia lisätäkseni.

Täälläkin yksi.
Tokan raskauteni aikana vaiva vasta alkoi, ja todella pahana alkoikin :( sitä elämäni kamalinta aikaa kestikin melkien 3v ennen kun rauhoittui.
Silloin istuin vessassa keskimäärin kaksi kertaa tunnissa ympäri vuorokauden, toisinaan öisin oli helpompi. Pukamia ei ole minullakaan ollut, mutta tuolloin ulostin verta ja itkin. Poltteli ja kramappasi, veriuloste kruunasi kurjuuden.
Ruokavaliolla ei ole sen suurempaa vaikutusta, mutta olen huomannut ettei tulinen ruoka ja esim raaka punasipuli (oikeastaan sipuli missään muodossa) ainakaan helpota.

Yhteistyössä