Onko susta 20eur kk sopiva käyttöraha kotiäidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:o kk:si rahaa aikuiselle naiselle! Kyl mie saan käyttää rahaa sillo ku tarviin ja nii paljo ku tarviin...meil yhteiset rahat.
14v koton ollu ja 2 vuotta ainaki viel jote tää tilanne jatkuu toistaiseksi =)

ymmärrän se joo, ettei rahaa ole jos ei rahaa ole, eli jos myös miehellä on käyttörahaa se 20e kuussa... mut sit elelette kyllä niiiiin pienillä, että saisitte varmaan sossusta jotain apua?

Alkuperäinen kirjoittaja Name-No:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen tosissani.Mieheni haluaa ettei mulla ole omaa tiliä ja mihin mä paljoa rahaa tarttisin kun asuntolaina.ruuat,laskut yms.maksetaan sieltä tililtä.

*olen sanaton*

:| Miten minä en voi uskoa että tämä nyt ihan oikeasti on totta.... :/
Mä en rehellisesti sanoen usko näiden juttujen olevan totta. Tää ap kertoo päivä toisensa jälkeen mitä ihmeellisempiä juttuja ja puhuu välillä itsensä pussiinkin. Huvinsa kullakin.

Minusta on ihan hyvä sopia yhdessä summa käytettäväksi omiin menoihin varsinkin jos tulot on pienet. Mutta sen pitää sitten koskea molempia osapuolia, jos sinulla käyttöraha on 20?/kk on se sitä myös miehelläsi!
Meillä on sovittu käyttörahaksi 150?/kk per nuppi ja tuntuu ettei sekään riitä.

Miehesi ei kyllä kuulosta kovin terveeltä, tai no suoraan sanottuna kuulostaa mustasukkaiselta ja sellaiselta, joka käyttää henkistä väkivaltaa. Itse asiassa väkivaltatutkijat ja väkivaltatyön ammattilaiset puhuvat myös taloudellisesta alistamisesta tai väkivallasta. Ja sinä olet kyllä selvästi sellaisen uhri. Kohta kuule tulee lisää rajoituksia, et saa mennä yksin kauppaan, et saa tavata ystäviä jne. Ja ne tulee vähitellen, tapahtuu syyllistämällä ja marttyyriasenteella sekä "rakastamisella", sitten uhkailulla ja lopuksi fyysisellä väkivallalla. Kohta huomaat olevasi vain ja ainoastaan miehesi omaisuutta ja käskytettävänä. Hae apua ja äkkiä! PS: Mä antaisin tuon summan viikkorahana teinille!

Tiedän kyllä että on erikoinen ja minulla myös muita rajoituksia mutta erota en voi joten tähän vain totuttava.Vielä ei kovin pahoja määräyksiä ole tullut.Koskevat vain rahankäyttöä ja sitä mitä saan ostaa kaupasta.

jos vaimo allistuu siihen niin ei voi mitään..
rahat menee tilille josta maksetaan kulut ja vain mies määrä niistä!? luulis että yhdessä päätetään raha-asioista!?

"palvelijan" roolin sait tässä elämässä....

Tiedän kyllä että on erikoinen ja minulla myös muita rajoituksia mutta erota en voi joten tähän vain totuttava.Vielä ei kovin pahoja määräyksiä ole tullut.Koskevat vain rahankäyttöä ja sitä mitä saan ostaa kaupasta.

no valitettavasti emme voi sinua auttaa, jos tilanne on se, ettet itse halua muutosta.. mutta sympatiaa kyllä saat, ainakin minulta =) ei olis musta tuollaiseen elämään...

Totta se on.Mieheni myös määrää syömisestä.Tosin olen ylipainoinen vielä 20kg tiputettava 20kg olen jo pudottanut.Siis mulla karkkipäivä.Nyt paino ollut jumissa jo kuukausia vaikka liikun yms se tuntuu miestäni harmittavan.

Jos et ole provo niin mene ihmeessä pankkiin ja hanki itsellesi käyttöoikeus yhteiseen tiliin. JOs miehellesi käy jotain niin tiliä et pääse käyttämään, maksamaan niitä laskuja ym. tai se voidaan pahimmassa tapauksessa katsoa esim. kuolinpesän omaisuudeksi. Järki käteen!

Semmoista se on. Jos minä olisin kotiäitinä, tuskin minullekaan jäisi hirveitä summia käyttörahaa, vaikka menot hoidettaisiinkin yhdessä eikä mieheltä tarvitsisi "kerjätä" mitään kuukausirahoja. Olin opiskeluaikoina tilanteessa, jossa mulla oli pienet tulot. Maksoin silti suurinpiirtein puolet menoista, kuten vuokrasta ja ruuista. Se oli minusta itsestäänselvyys. Kävin töissä aina kun pystyin, enkä esimerkiksi autosta voinut haaveillakaan.

Joo, ihanaa näitä porvoo-juttuja täältä lukea. Tai toisaalta kai tämmöinen voi olla tottakin, naiset ovat välillä ihan uskomattoman nössöjä.

Nämä aina alkaa niin, että joku pikku ongelma, ja kun siihen tarjotaan ratkaisua ongelma "yllättäen laajenee" ja mikään ei käy ratkaisuksi...

Totta se on.Mieheni myös määrää syömisestä.Tosin olen ylipainoinen vielä 20kg tiputettava 20kg olen jo pudottanut.Siis mulla karkkipäivä.Nyt paino ollut jumissa jo kuukausia vaikka liikun yms se tuntuu miestäni harmittavan.

No juu.... nyt tää menee taas tähän; kohta olet vankina omassa kodissasi ja mies määrää missä saat käydä ja ketä saat tavata.... :whistle: :wave: :headwall: :headwall: Juttu saa väriä sitä enemmän mitä pidemmäksi ketju menee.... :snotty: