Mitä mieltä miehen tavasta hoitaa raha-asioita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en puutu ku tohon kohtaa et miehellä pienet tulot..jää käteen 2500€/kk :O mä oon oikeesti järkyttyny jos jonku mielest toi o pieni palkka...meillä mies saa käteen 1100€ ja siit maksetaan kaikki

[QUOTE="heppuli";22327273]mä en puutu ku tohon kohtaa et miehellä pienet tulot..jää käteen 2500€/kk :O mä oon oikeesti järkyttyny jos jonku mielest toi o pieni palkka...meillä mies saa käteen 1100€ ja siit maksetaan kaikki[/QUOTE]

Koulutukseen nähden kyllä on, ja siihen nähden mikä on hänen ammattikuntansa keskipalkka ym. Nousee kyllä aikojen myötä mutta on kuitenkin pieni palkka.

Kun tavattiin, mies oli juuri ostanut oman asunnon. Muutin siihen. Perheen kasvettua olin opiskelija eikä mun "tuloja" otettu huomioon miehen ottaessa lisää lainaa.

Ei ole avioehtoa meillä.

Säästörahat on myös miehen nimissä.

Avioliitossa on juridinen velvollisuus "elattaa" toista niin että molemmilla on sama elintaso. Muista se, ei siis käy että toinen avIopuolisoista kulkee ryysyissä ja toinen ostelee kalliita vaatteita jne.

Jos ei ole avioehtoa niin asemasi lienee melko turvattu, saat puolet miehen omaisuudesta mahdollisessa erossa kuitenkin. Jos eroa ei tule, ei sinulla kuitenkaan ole asiaa miehen tilille..

saako? eikös se ositus mene omaisuudesta joka on hankittu naimisissa olessa? lukuunottamatta perintö.

Ilman avioehtoa laskennallisesti puolitetaan KAIKKI omaisuus, paitsi perintö JOS TESTAMENTISSA se on jätetty avio-oikeuden ulkopuolelle tai lahjaksi saatu omaisuus JOS LAHJAKIRJASSA se on jätetty avio-oikeuden ulkopuolelle. Ei ole mitään väliä, milloin omaisuus on hankittu tai kenen nimiin.

Avioehtoja tai ositussopimuksia on sitten monenlaisia, yllä pääsääntö jos ei minkäänlaista avioehtoa.

Ilman avioehtoa laskennallisesti puolitetaan KAIKKI omaisuus, paitsi perintö JOS TESTAMENTISSA se on jätetty avio-oikeuden ulkopuolelle tai lahjaksi saatu omaisuus JOS LAHJAKIRJASSA se on jätetty avio-oikeuden ulkopuolelle. Ei ole mitään väliä, milloin omaisuus on hankittu tai kenen nimiin.

Avioehtoja tai ositussopimuksia on sitten monenlaisia, yllä pääsääntö jos ei minkäänlaista avioehtoa.

Eli vielä väännän rautalankaa.. ilman testamentissa tai lahjakirjassa olevaa lahjanantajan tai perinnönjättäjän mainintaa ositukseen menee myös perinnöt ja lahjat. Ja ennen avioliittoa ja sen aikana hankittu omaisuus. Kaikki. Pelottavaa miten huonosti naimisissa olevilla ihmisillä nämä onkaan hanskassa...

Koulutukseen nähden kyllä on, ja siihen nähden mikä on hänen ammattikuntansa keskipalkka ym. Nousee kyllä aikojen myötä mutta on kuitenkin pieni palkka.

eipä näemmä silti koulutuksella oo paljoo aivoja saanu koulutettua... senkö takia sä sen kanssa olet että se on näennäisesti korkeasti koulutettu?
lakkaa valittamasta siitä että olis pieni palkka - toi on paljon enemmän ku keskiverto suomalaisella palkka on!
typerä olet itsekin kun et ole ostanut miehes kämpästä lähes puolta, sillon sulla ois jotain sanavaltaa siihenki et miten asiat hoidetaan, koska myös osa sun rahoista (= perheen yhteiset) menis sinne lainanmaksuun ja säästäisit itelles ees pientä pesämunaa sen varalta että miehes päättääki lempata sut ja kersat pellolle.

tollaset ihmiset sitte suivaannuttaa mua.. ollaan niin olevinaan ja kerjätään sääliä vaikka kaikki on ihan vaan omaa vikaa.

Ap, jos sinä kävisit töissä, niin paljonko sinulle jäisi käteen?

Jos lapsesi eivät ole ihan pieniä, niin tilanteennehan tasa-arvoistuu heti kun menet töihin!

Täällä on vaan aika moni jo kommentoinut sitä, että 2500 e netto ei ole ihan huonoista huonoin palkka, mutta ei sillä vielä kovin loisteliasta elämää eletä.

[QUOTE="lilli";22327442] toi on paljon enemmän ku keskiverto suomalaisella palkka on!
.[/QUOTE]

No ei kyllä todellakaan ole. Se, että palstamammoista suurin osa on työttömiä sossuelättejä tai todella matalapalkkaisilla aloilla, ei tarkoita että muukin suomen väestö olisi.

[QUOTE="vieras";22327465]No ei kyllä todellakaan ole. Se, että palstamammoista suurin osa on työttömiä sossuelättejä tai todella matalapalkkaisilla aloilla, ei tarkoita että muukin suomen väestö olisi.[/QUOTE]

No on tuo kyllä enemmän kuin mitä keskivertosuomalaisella JÄÄ KÄTEEN.
Jos käteen jää 2500 ja oletetaan että veroprosentti olis vaikka 30%, niin palkka ennen verojahan olis n. 3600 euroa/kk, eli keskivertoa korkeampi.

[QUOTE="vieras";22327445]Ap, jos sinä kävisit töissä, niin paljonko sinulle jäisi käteen?

Jos lapsesi eivät ole ihan pieniä, niin tilanteennehan tasa-arvoistuu heti kun menet töihin!

Täällä on vaan aika moni jo kommentoinut sitä, että 2500 e netto ei ole ihan huonoista huonoin palkka, mutta ei sillä vielä kovin loisteliasta elämää eletä.[/QUOTE]

Tienaisin vähän vähemmän, 1900e/kk. En ole ostanut osuutta koska en voi ostaa, ei ole työpaikkaa eikä ole takaajaa eikä ole säästöjä. Nuorempi on 3kk.

Yhteistyössä