kotiäidit..mitä pystytte maksaan omilla tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töihin kai palattava ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ns, omat rahat, ja se on meille paras ratkaisu.

Mies maksaa auton kulut, asumisen, omat vaatteensa, netin&puhelinlaskunsa ja kaikki isommat hankinnat kotiin. (televisiot, tietokoneet, kodinkoneet, lastenrattaat, pinnasängyt etc)

Ruokalaskut laitetaan puoliksi. Kuussa n. 200e/lätty. Jos tehdään yhdessä jotain kivaa, mennään esim elokuviin tai ulos syömään, maksetaan about vuorotellen, jollein mies vaadi että saa ehdottomasti tarjota. Lomat laitetaan myös yleensä puoliksi, vaikka on tuo mies joskus jonkun matkan myös antanut lahjaksi. Jatkossa varmaan myös lasten harrastuskulut jne laitetaan puoliksi.

Minä maksan omat ja lasten vaatteet, oman puhelinlaskuni, sisustusjutut, lelut. Monia tarpeellisia päivittäistavaroita ja omat harrastukset.

Mun tulot on tällä hetkellä pienet, koska olen hoitovapaalla, mutta mulla on säästöjä aika paljon. Ja miehellä aina hyvät tulot ja säästöjä. Jos laitetaan viivalle kaikki mitä kumpikin maksaa, veikkaisin että mieheni käyttää perheeseemme rahaa vähintään 2000e kuussa, ja minä n. 500e.

Maksan oman puhelinlaskun (30e), netin (30e), isomman kerhon (18e) ja lyhennän opintolainaa 80e kuussa. Loput rahat jää omaan käyttöön, satunnaisia pieniä kauppareissuja lukuun ottamatta. Joskus on joku osamaksu esim. kamera mikä on yhteiseksi hankittu. Ostan toki lapsille vaatetta, itselleni vaatetta+kosmetiikkaa ym. Mutta kotihoidontuki siis jää oman harkinnan mukaan käytettäväksi. Mies maksaa asumisen+sähkön+ruoat.

Yhteistyössä