Onko sinulla ruma lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anteeksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anteeksi

Vieras
Ok, ehkä hieman provosoiva otsikko ja tarinakin, mutta oikeasti ajattelen näin..

Kaikki äidit ovat sitä mieltä, ettei rumia lapsia ole olemassakaan. Ymmärrän, että äiti ei niin lapsestaan ajattele, mutta mielestäni ärsyttävän näköisiä ja oloisia lapsia on olemassa! Olen sen verran realisti, että myöntäisin kyllä itselleni jos ajattelisin lapseni olevan ruma.. :S En ehkä sanoisi sitä kellekään, mutta jos päälle tulisi vielä märisevä ja ärsyttävä luonne, niin kyllä minua potuttaisi.. Varmasti rakastaisin tuota lasta (tottakai), mutta tiedän, että ärsyyntyisin enemmän tuollaisesta kuin nätistä ja kiltistä lapsesta :S (tai vaikka nätistä mutta ärsyttävästä)

Jos täällä on joku samalla tavalla ajatteleva, niin haluaisin tietää, ärsyttääkö lapsi sinua enemmän kuin pitäisi? Joo ja tiedän, etten ole valmis äidiksi jos näin ajattelen, mutta ajattelenkin sitä syntymättömän lapsen parasta..

juu, aika provosoiva otsikko kyl!
mutta tosiaan kun lapsi syntyi, katsoin että ompa vähän ruma, mutta päivän päästä näytti jo sievältä :) oli juuri syntyessään ruttuinen, suu vinossa.. mutta ne korjaantuivat :)
nyt erittäin komea miehenalku!

Rakkaus aiheuttaa, tai pitäisi aiheuttaa sen, että kun näkee ne omat piirteet lapsessaan, alkaa rakastaa niitä itsessäänkin.

Lapsihan on vanhempiensa näköinen. Jos ei pidä omasta tai miehensä ulkonäöstä, eikä voi oppia koskaan pitämään, niin ei silloin voi nähdä ei-niin kauniina sen omankin lapsen. Ellei rakkaus tee sitä tepposta, että omatkin piirteet alkavat enemmän miellyttää, kun ne näkee rakkaan lapsen kasvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruma:
Kyllä mun lapsi on ruma. Varmasti koulussa tulevaisuudessa kiusaavat. Ja toi mun hymiö meni väärinpäin. Näin sen piti olla :(

Et ehkä pidä omasta ulkonäöstäsi, tai lapsen isän ulkonäöstä.

No kun minä olen "ihan nätti", mutta ehkä hieman valju (vaaleapiirteinen) ja mieheni taas ihan komea, vähän erikoisen näköinen mutta tummapiirteinen, meillä on mahdollisuus saada joko nätti lapsi jos perii tietyt piirteet tai aivan kamalannäköinen, jos perii sitten juuri ne väärät..
Eikö se aika usein mene niin, että tavis/rumilla vanhemmilla on nätti lapsi ja näteillä vanhemmilla sitten se rumempi tapaus? :D

Kyllä musta mun lapset on kyllä tosi kauniita :D En sitten voi tietää mitä muut ajattelee. Kai sitä vaan kiintyy omaansa niin että ei sitä osaa edes sillälailla katsoa. Esikoinen on kyllä kieltämättä välillä hyvin hyvin hyvin väsyttävä, mutta hänellä onkin asperger niin tämä taas auttaa itseään henkisesti jaksamaan ja ymmärtämään kun tietää miksi on vaikea.

Kyllä mielestäni olen nähnyt rumia lapsia. Sitten taas vaikka yhden kaverin lapset oli alussa musta vähän rumia, mutta kun tutustuin niihin ja kiinnyin niin nyt ne on vaan suloisia =)

Eli niin... Kai se kauneus on katsojan silmissä. Jokainen äitikin varmiasti näkee lapsessaan vaikka miehensä piirteitä mitkä herättää lämpöä jo itsessään. Esim. mulla esikoinen on entisen miehen kanssa ketä oli hyvin väkivaltainen. Erovaiheessa koin esikoisen kasvot ja ilmeet välillä hyvin ahdistaviksi kun muistuttivat miehestä, mutta ei enään :)

Ja mua kiusattiin nenäni takia koulussa. Olin sen verran kovaluonteinen että opin kestämään kiusaamisen. Ja kun en välittänyt enää, kiusaajat etsivät uuden uhrin.

Yhteistyössä