kaalo juuli
Mekin on joskus katsottu Pulttiboisseja, ovat omalla tavallaan ihan hupaisia[video=youtube;_09OU6O1sdU]http://www.youtube.com/watch?v=_09OU6O1sdU&feature=youtube_gdata_player[/video]
Mekin on joskus katsottu Pulttiboisseja, ovat omalla tavallaan ihan hupaisia[video=youtube;_09OU6O1sdU]http://www.youtube.com/watch?v=_09OU6O1sdU&feature=youtube_gdata_player[/video]
Eikö nuo ole loukkaavia?Mekin on joskus katsottu Pulttiboisseja, ovat omalla tavallaan ihan hupaisia
Mie olen ymmärtänyt, että hameeseen saatava tukiraha myönnetään useimmiten sellaisena maksulappuna, mutta varmaksi en tiedä, koska miula ei ole omaa kokemusta asiasta.Miksi niistä on muodostunut niin iso osa kulttuuria, vaikka kyseessä on hyvin uusi asia, vain noin 60-70 vuotta vanha? Siksi kun sen perusteella saa rahaa, ja isot hameet ovat niin käytännöllisiä esim kaupoilla ollessa?
Onko pakko tulla pilaamaan hyvä ketju?miten niin?
kaikkihan sen tietää ettei romanit oikeasti mitään ostele,tai itseasiassa tuo ostelu tarkoittaa rominikielellä ottaa.
hyvä ja todenmukainen video,aivan turhaa loukkaantua.
Okei, ajattelin että se olisi ainakin vähän epämiellyttävää, että ihmiset esitetään noin tyhmän oloisina. Mutta jos se on vain hauskaa, niin mikäs siinä. Samoinhan he vitsailivat saamelaisista.miten niin?
kaikkihan sen tietää ettei romanit oikeasti mitään ostele,tai itseasiassa tuo ostelu tarkoittaa rominikielellä ottaa.
Kaali juuri ei ole sama kuin kaalo juuli, huomatkaa rakkaat ketjulaiset tämä. Mie kävin nyt rekisteröimässä itselleni nimimerkin, joten erotatte minut tästä lähin tästä. Ostaminen ei todellakaan tarkoita romanikielellä ottaa. Huumorimielessähän tuo video on tehty, joten turha siitä miustakin on sikäli loukkaantua vaikkei tuo nyt erityisen hyvää makua kyllä osoita.miten niin?
Joo, tuosta on aikaakin aika paljon, nyt ei varmaan enää tuollaista tehtäisi. Huumori on hyvä asia, mutta se on sitten eri juttu mikä ketäkin naurattaa ja miksi. Se on tietty yhdenlainen mittari, että ottaako jonkun sketsin henkilökohtaisesti, vai katsooko sitä ikään kuin itsensä ulkopuolelta vai ajatteleeko vaan, että höh, hassu juttu, totta toinen puoli jne.Miusta nämä ei ole erityisen hyvällä maulla tehty, vaikka toisaalta ovatkin hauskoja. Silti en kuitenkaan osaa kokea näitä loukkaaviksi, mutta kyllä näitä tosikkoja on aina olemassa..
Riippuu tietysti ihan ihmisestä, mutta kyllähän se vähän niin menee että kun yksi mieltyy sinuun niin kertoo siitä sitten toisillekin, ja niin siusta tulee pidetty muidenkin keskuudessa Yleensä ystävyydestä halutaan pitää kiinni.Romanit ystävinä taitavat olla todella uskollisia? Ja kun on muutaman ystävä on samalla koko "heimon ystävä". Ainakin tälläisiä kokemuksia täällä
Ei siitä mitään hyötyä olekaan, ehkä hetkellisesti se kostaminen tuo jotain mielihyvää. Mutta loputon kierrehän tuo on, eikä luo/tuo mitään hyvää. Onneksi useimmiten ei jouduta tuohon, väistämisvelvollisuus toimii aika hyvin, vaikka sitäkin saisi mielestäni osin muuttaa ja nykyaikaistaa, nykyisessä muodossaan se vaikeuttaa pahimmillaan viattomien elämää tosi paljon.Alkuperäinen kirjoittaja kyselevä;28246424:Mä täs oon miettiny tätä mitä nyt tääläkin on tapahtunut jokunen aika sitten eli miksi joissain eri mustalaissuvuissa tapellaan? Tai että kun suvut riitelevät keskenään ja pahimmassa tapauksessa tapetaan. Niinkun olen kuullut, mustalaismiehen isän on joku toinen mustalainen ampunut, sitten ammutun poika on kostanut ampujalle ja jatkuu tuosta koko ajan. Mitä hyötyä siitä kostamisesta on?
Muistelen, että sitä Manne TV:tä olisi romanit itse olleet tekemässä, vai muistanko väärin? Jonkun pätkän siitä katsoin, mutten enempiä siitä innostunut.Totta Silloinkin aiemmin kun tuli tää Manne Tv jonka nimi myöhemmin vaihdettiin, mie möllötin ohjelmasta pari jaksoa ja ajattelin että no ei tämä nyt erityisemmästi minuun ohjelmana iske, mutta en mie siitä loukkaantunutkaan. Eihän se ollut kuin tv-sarja. Samaan aikaan höyry nousi monen muun päästä, tuntui ettei ihmiset jotenkin ymmärtäneet että eihän tuo ohjelma kuvasta just niitä, vaan on tehty stereotypioihin nojaten ihan siksi että ihmiset vois nauraa sille. No minua ohjelma ei siis hirveästi naurattanut, mutta ei kai kaikesta voikaan pitää. Onhan noita ohjelmia tehty just saamelaisista, ulkomaalaistaustaisista ja ihan kantaväestöstäkin, juuri vitsailtu noilla stereotypioilla.
Juuri olinkin kirjoittamassa että rekisteröidy tänne, ettei tuo kaalin juuri kovin pääse mellastamaan, vaikkakin tekstistä huomasi heti että kirjoittaja on ennemminkin katkera valtaväestöön kuuluva, kuin sinä.Siun viestiin oli joku vastannut miun nimimerkillä. Mie siis olen aito, alkuperäinen "kaalo juuli". Äh, mistä näitä neroja tänään riittää???
Mutta joka tapauksessa kiitos mukavasta viestistäsi. Olen itse tullut samaan tulokseen, että monella on juuri tuo kokemus/käsitys mustalaisista. En mitenkään vähättele näitä huonoja kokemuksia, mutta mie pidän tärkeänä ihmisten yksilöimistä, ja siksi päätinkin tulla tänne kirjoittamaan
Siunausta siunkin elämääsi!
Nykytiedehän on valottanut asiaa sen verran, että lapsen sukupuoli määräytyy siittiöiden perusteella. Ei ole tainnut viesti kulkeutua kaikkialle kun naisia edelleen asiasta syytetään. Tämä siis yleisesti näistä tapauksista, ei vain teidän osalta. Näitä vatipäitähän löytyy joka puolelta maailmaa kulttuuriin katsomatta.Kyllä se poikalapsi (varsinkin kun on kyse esikoisesta) on meilläkin tavallaan miehuuden mittari ja saattaa olla, että miestä kutsutaan tuhkamunaksi, jos esikoinen ei olekaan poika. Vaikka toisaalta saatetaan syyttää myös naista, kun ei onnistu poikaa tekemään. (Mies siis omaa akkaansa.) Mie olen siis ihan oikeasti ollut paikalla ja kuullut, kun tuttuja miehiä on tällä tavalla nimitelty. Silti tämä on aika vanhanaikainen asenne joka ei enää kaikkialla elä ainakaan yhtä voimakkaana kuin ennen. Miun mies ei ole kertonut, että olisi itse joutunut pilkan tai naljailun kohteeksi, meillähän esikoinen ja vielä keskimmäinenkin on tyttöjä.