Miulla on tuollainen suhde ollut pitkin ja poikin vuosia (ja voi kait jatkuakin vielä, vaikka olen vähän niinkuin päättänyt, että sen eksin voisi jättää pois, toiminut nyt puolitoista vuotta) .
En osaa itse mitenkään nimetä hommaa. Mielenkiintoista lukea näitä määrittelyjä. Yrittäkääs näiden lisätietojen avulla lisää määritellä:
Eli olemme tunteneet n. 15 vuotta, eksiä harrastettu ekan kerran n. 8 vuotta sitten. Tutustuttaessa olimme kummatkin pitkissä parisuhteissa, jotka päättyivät aivan eri aikoihin. Suhteita muihin ollut kummallakin sen jälkeen, pidempiä ja lyhempiä ja aina loppuneet.
Meillä samanlaisia kiinnostuksen kohteita, samanlainen huumorintaju (ainoa ihminen, jonka kanssa pystyy nauramaan oiken sydämmen pohjasta) , seksi on aivan mahtavaa (ei ole vastaan tullut toista samanlaista tai parempaa) .
Ikinä emme ole yhdessä asuneet, eikä siitä ole koskaan puhuttu. Ei toimisi käytännössä. Joskus tapaamme hyvin harvoin, mutta juttu jatkuu aina siitä mihin jäimme. Monet ovat meitä pitäneet elekielen perusteella vanhana vakiintuneena parina (myös meidän "omat" hoidot, kivoja tilanteita on ollut) . Kavereilla on ollut paljon määrittelyongelmia....
Ja tunne mikä on vallitsevin minun osaltani on kyllä rakkaudeksi kutsuttavaa, ystävänrakkautta??
Ja suhdetta ei todellakaan määrittele kihlaus/avioliitto tai yhdessäasuminen suuntaan tai toiseen. Kuinkahan moni pitkässä liitossa oleva yhdessä asuva pari on "parisuhteessa"??