Onko pakko viedä edellisten asukkaiden postit postiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murina

Vieras
Olemme 7kk asuneet tässä asunnossa, ja nyt viimeiden kuukauden aikana on alkanut tulla edellisten asukkaiden postia meille.
Ärsyttää toimia lähettinä joka vie heidän postit takaisin postiin, kun muuten ei ole asiaa postiin eikä normaalisti tie vie edes postin laatikon ohi.
Ärsyttää koukata vaan heidän takiaan.
Olenko sika jos en enää jaksa noita kuskata? Jos heillä mene laskut perintään tms niin voiko siitä tulla sanktiota meille? Ei kai?

no ei todellakaan. meilläkin tulee edellisen asukkaan perintäkirjeitä, osan oon avannut ja soittanut sinne että ei asu täällä ,ei näytä mennee perille kun vieläkin tulee. jos ei vaivaudu vaihtamaa osoitettaan niin anan olla.

Vedä siihen osoitetietojen kohdalle mustekynällä rasti ja kirjoita viereen "ei asu tässä osoitteessa enää" ja laita postilaatikkoon. Siis lähetät ne postiin. Ne merkkaa siellä ettei sitä postia enää tule.

Kyllä sun vaan pitää ne sinne postilaatikkoon viedä. En tiedä auttaisiko asiaa jos laittaisit teidän oveen postinkantajalle lapun että kyseiset henkilöt eivät asu enää tässä asunnossa, älkää jakako heidän postianne meille!

Alkuperäinen kirjoittaja MoetMuM:
Vedä siihen osoitetietojen kohdalle mustekynällä rasti ja kirjoita viereen "ei asu tässä osoitteessa enää" ja laita postilaatikkoon. Siis lähetät ne postiin. Ne merkkaa siellä ettei sitä postia enää tule.

Toi ei auta, posti lähettää ne postit sinne minkä osoitteen edellinen asuaks on ilmoittanut rekisteriin..
Tuosta menee vain kyseisen kirjeen lähettäjälle tieto että tämä henkilö ei tuolal asu-..

Alkuperäinen kirjoittaja Murina:
Olemme 7kk asuneet tässä asunnossa, ja nyt viimeiden kuukauden aikana on alkanut tulla edellisten asukkaiden postia meille.
Ärsyttää toimia lähettinä joka vie heidän postit takaisin postiin, kun muuten ei ole asiaa postiin eikä normaalisti tie vie edes postin laatikon ohi.
Ärsyttää koukata vaan heidän takiaan.
Olenko sika jos en enää jaksa noita kuskata? Jos heillä mene laskut perintään tms niin voiko siitä tulla sanktiota meille? Ei kai?

Mä kaivaisin niiden uudet tiedot esiin ja soittaisin että milloin tulette noutamaan, tää on vika kerta kun posti toimii ja jatkossa heität pois. :kieh: Että olis parempi alkaa ilmoittelemaan uusia osoitteita enne karhuja!

Ja jos niitä vaan tulee, heitä polttoon ja sanot että sen viimekertaisen jälkeen ei ole näkynyt, sä oletit että muutokset oli tehty :saint:

Mäin mä tekisin :ashamed:

Tai postittaisin takas lähettäjälle omassa kuoressaan että vastaanottaja tuntematon, ei asu meillä " :kieh:

Just noin me ollaan tehty, mutta ei auta :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ei todellakaan. meilläkin tulee edellisen asukkaan perintäkirjeitä, osan oon avannut ja soittanut sinne että ei asu täällä ,ei näytä mennee perille kun vieläkin tulee. jos ei vaivaudu vaihtamaa osoitettaan niin anan olla.

avannut?
toivon mukaan ei mene kenenkään tietoon tai saat sakkoa pian :D

Mulla meni entiseen osotteeseen vaikka muutokset tehty ja maksettu siitä.
pari kertaa jouduin ite käymään sanomas et mikä vattu teillä on vikana kun ei tule oikeeseen..

Ai niin, olen yrittänyt kaivaa heidän osoitetiedot, jotta voisin suoraan heille ilmoittaa asiasta mutta jokaisessa osoitepalvelussa on vain tämä meidän osoite heidän osoitteena!
En tiedä mihin mustaan aukkoon ovat täältä muuttaneet, kun ei löydy nykyistä osoitetta mistään!

Ensinnäkin syyllistyt rikokseen kun avaat toisten posteja. Jos tämä voidaan todistaa saat takuuvarmasti tuomion käräjäoikeudessa. Toiseksi, mieti asiaa toisin päin: haluaisitko a) sinun postejasi avattavan b) toimitettavan eteenpäin ettei niitä karhukirjeitä tule sinulle?

Näin. Tuskin entisten asukkaiden moka jos yhtäkkiä puolen vuoden jälkeen alkaa ropista heidän postejaan teille. En antaisi olla, sillä perintään menneet laskut lienevät hieman isompi ongelma heille kuin kirjeiden lähettäminen takaisin postiin sinulle...

Tai sitten jätät vain oven ulkopuolelle tai laatikkoon lapun kera, saa kantaja ottaa mukaansa! Eikä ehkä tulevaisuudessa jätä sulle, kun tietää, että ne ei ole sulle!

Mä en enää vie. Mä olen 4 vuotta edellisten asukkaiden posteja satunnaisesti vienyt takaisin postiin ja nyt riitti. Viime viikolla tuli vakuutusyhtiöstä kirje ja mä revin sen roskiin. Ei kauheasti enää jaksa kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ai niin, olen yrittänyt kaivaa heidän osoitetiedot, jotta voisin suoraan heille ilmoittaa asiasta mutta jokaisessa osoitepalvelussa on vain tämä meidän osoite heidän osoitteena!
En tiedä mihin mustaan aukkoon ovat täältä muuttaneet, kun ei löydy nykyistä osoitetta mistään!

Sit katsot jos näkyy lähettäjä firma päällepäin, soitat sinne laskutukseen ja sanot että sulla on ko kuori edessä että katkaiskoot sopimukset tai jotain mutta osoite on väärin ja jatkossa tulet hävittämään ko kirjeet. Tai sama meilillä niin jää sulle kirjallinen todiste.

muut postiin selvityspyynnön kera että ei enää kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:

Näin. Tuskin entisten asukkaiden moka jos yhtäkkiä puolen vuoden jälkeen alkaa ropista heidän postejaan teille. En antaisi olla, sillä perintään menneet laskut lienevät hieman isompi ongelma heille kuin kirjeiden lähettäminen takaisin postiin sinulle...

Minulle se maksaa, että ajan monta kilometriä lähimpään postiin/ laatikolle toimittamaan heidän postit.
Jos olisi matkan varrella niin ei niin häiritsisi, mutta arvaa vaan kuinka paljon minua kiinnostaa maksaa bensat niiltä reissuilta?
Mikä kansalaisvelvollisuus minulla on toimia postinkantajana ja vielä maksaa siitä, jos heidän velvollisuutensa ei ole varmistaa, että heidän osoitetiedot on oikein tarvittavissa paikoissa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
En antaisi olla, sillä perintään menneet laskut lienevät hieman isompi ongelma heille kuin kirjeiden lähettäminen takaisin postiin sinulle...

Jos ei itsellä kolkuta yhtään, kun ei sähkö- ja vakuutuslaskuja kuulu uuteen osoitteeseen, eikä sitä osoitteenmuutosta vaivauduta tekemään, ei kai muiden tarvitse hyysätä? Itse kääntäisin postin muutaman kerran, mutta jos vielä kuukausien perästä posti tulee vikapaikkaan, saisi mennä vaikka syttylootaan

Sit katsot jos näkyy lähettäjä firma päällepäin, soitat sinne laskutukseen ja sanot että sulla on ko kuori edessä että katkaiskoot sopimukset tai jotain mutta osoite on väärin ja jatkossa tulet hävittämään ko kirjeet. Tai sama meilillä niin jää sulle kirjallinen todiste.

muut postiin selvityspyynnön kera että ei enää kiitos.

Hyvä idea, näin taidankin tehdä!

Kysy täältä sähköpostilla miten toimia
http://www.posti.fi/postipalvelee/asiakaspalvelu.html

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä en enää vie. Mä olen 4 vuotta edellisten asukkaiden posteja satunnaisesti vienyt takaisin postiin ja nyt riitti. Viime viikolla tuli vakuutusyhtiöstä kirje ja mä revin sen roskiin. Ei kauheasti enää jaksa kiinnostaa.

Toivottavasti sinunkin väärään osoitteeseen menevät postit revitään..

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se sattuu omallekin kohdalle joskus:

Toivottavasti sä joudut useamman vuoden palauttelemaan jonkun posteja :whistle:

Jotkut ei tee osoitteenmutosta ollenkaan kun muuttavat, siitä taitaa johtua tämä...

taas näkyy niin tämä nykyajan välinpitämöttämien ihmisten asenne.. "onko pakko kun ei jaksa" "minä en ainakaan muiden vuoksi.." ja sitten avataan heti itkuvinkuvonku-ketju siitä kun joku ei ole toimittanut MINUN väärään osoitteeseen menneitä kirjeitä MINULLE ja nyt pitää selvitellä perintämaksuja yms.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se sattuu omallekin kohdalle joskus:

Toivottavasti sä joudut useamman vuoden palauttelemaan jonkun posteja :whistle:

Mikä siinä on niin suuri ja ylitsepääsemätön vaiva ettei sitä voi tehdä? Ei sitä yhtä kirjettä tarvitse heti lähtä viemään lähinpään laatikkoon vaan vie sen vaikka viikottaisella kauppareissulla (aika monen kaupan yhteydessä on sellainen postin keltainen laatikko johon myös itse lähettämäsi kirjeet varmasti viet). Ei kulu yhtään sen enempää bensaa tai omaa kallista aikaa.

Me ollaan maksettu 15 kk postille, että kääntävät meille postit, mutta ei silti toimi ihan satavarmasti. Harmittaa vanhan kämpän uuden asukkaan puolesta, kun on meille joutunut kääntämään posteja. Valitin postille ja sen jälkeen ei ole tainnut kuin korkeintaan yksi posti mennä väärään paikkaan. Välillä ihmettelen, miten virallisen osoitteenmuutoksen tehtyämme niiin monessa firmassa on edelleen vanha osoitteemme. Ja joillain puhelinoperaattoreilla on vielä mun vanha sukunimikin yli 2,5 vuoden ja yhden valituksen jälkeenkin.

Yhteistyössä