Onko pakko viedä edellisten asukkaiden postit postiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja KSSOKJ:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se sattuu omallekin kohdalle joskus:
Mä en enää vie. Mä olen 4 vuotta edellisten asukkaiden posteja satunnaisesti vienyt takaisin postiin ja nyt riitti. Viime viikolla tuli vakuutusyhtiöstä kirje ja mä revin sen roskiin. Ei kauheasti enää jaksa kiinnostaa.

Toivottavasti sinunkin väärään osoitteeseen menevät postit revitään..

Toivottavasti sä joudut useamman vuoden palauttelemaan jonkun posteja :whistle:

Mikä siinä on niin suuri ja ylitsepääsemätön vaiva ettei sitä voi tehdä? Ei sitä yhtä kirjettä tarvitse heti lähtä viemään lähinpään laatikkoon vaan vie sen vaikka viikottaisella kauppareissulla (aika monen kaupan yhteydessä on sellainen postin keltainen laatikko johon myös itse lähettämäsi kirjeet varmasti viet). Ei kulu yhtään sen enempää bensaa tai omaa kallista aikaa.

No kun tämä ei ole mun hommani enää. Joku vastuu sillä toisellakin osapuolella on omien postiensa suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Murina:
Olemme 7kk asuneet tässä asunnossa, ja nyt viimeiden kuukauden aikana on alkanut tulla edellisten asukkaiden postia meille.
Ärsyttää toimia lähettinä joka vie heidän postit takaisin postiin, kun muuten ei ole asiaa postiin eikä normaalisti tie vie edes postin laatikon ohi.
Ärsyttää koukata vaan heidän takiaan.
Olenko sika jos en enää jaksa noita kuskata? Jos heillä mene laskut perintään tms niin voiko siitä tulla sanktiota meille? Ei kai?

ilmeisesti käynyt niin että he ovat tehneet postiin osoitteenmuutoksen, mutta unohtaneet sitten ilmoittaa osoitettaan kaikkiin paikkoihin. Postiinhan tehdään osoitteenmuutos juuri kuudeksi kuukaudeksi ensi alkuun (ja miten se sen jälkeen meni, ilmeisesti pitäisi maksaa jotakin lisää).
Tässä soveltaisin sitä vanhaa ajatusta jossa neuvotaan tekemään toisille samoin kuin toivoisi itselleen tehtävän. Eli en nyt ainakaan roskistaisi niitä kirjeitä vaan palauttaisin ne lähettäjälleen merkitsemällä ettei kyseínen henkilö asu siinä osoitteessa ja huomautus että ottaisivat selville nykyisen osoitteen. ja ehkä voisin itse kysyä jostakin heidän osoitteensa ja laittaa kaikki yhteen kuoreen ja siihen osoitteiseen. Oletettavasti olisivat ihan tyytyväisiä

Jos tulee omaa postia omaan laatikkoon siinä postin kuoressa, jossa lukee "tässä edelliseen osoitteeseen tullutta postia" niin onko ne silloin posti kääntänyt vai onko ne eka menny vanhaan asuntoon ja sitten nykynen asukas joutunu kiikuttaa postiin?

Minäkin jouduin aiemmassa asunnossani kuskaamaan kävellen edellisen asukkaan postia monta kuukautta postitoimistoon. Sanoin useampaan kertaan, että voisitteko pliis huolehtia nämä muualle, minua ei huvita toisten kirjeitä puolipäivähommana kiikuttaa edestakaisin, lopulta ilmoitin, että en niitä enää aio kuljettaa enkä enää kuljettanut vaan nakkelin roskiin, loppui se rumba muutaman viikon sisällä.

Edellinen asukas tuskin oli tehnyt mitään muuttoilmoituksia minnekään, sille tuli paljon enemmän kirjeitä ja muuta postia kuin minulle. Samoin vuokranantaja kyseli minulta, onko tätä edellistä asukasta näkynyt, oli kuulema jättänyt vuokria maksamatta. Ei todellakaan ole muiden asia hyysätä aikuisia ihmisiä, opetelkoot huolehtimaan asioistaan. Aivan eri asia, jos joku kirje kirje joskus satunnaisesti tipahtaa väärään laatikkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Jos tulee omaa postia omaan laatikkoon siinä postin kuoressa, jossa lukee "tässä edelliseen osoitteeseen tullutta postia" niin onko ne silloin posti kääntänyt vai onko ne eka menny vanhaan asuntoon ja sitten nykynen asukas joutunu kiikuttaa postiin?

:attn:

Kuulostaa kyllä postin ihan virallisesti kääntämiltä.

Mä en jaksa enää viedä.

Joku tyyppi asui tässä vissiin vuonna 2003 tms, sen posteja tulee yhä meille...oon ilmoittanut lähettäville instansseille ettei sennimistä löydy tästä osoitteesta, oon vienyt kirjeitä postiin ja sanonut että ne tuli väärään osoitteeseen...enää en jaksa, viskaan vaan roskiin. Niih.

Ne on ihan suoraan postin kääntämiä.

Vedät ruksit osoitteen yli ja kirjoitat viereen, ettei ei asu kyseisessä osoitteessa. Sen jälkeen tiputat lähimpään postin keltaiseen laatikkoon. Sen jälkeen olet tehnyt velvollisuutesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Jos edellinen asiakas ei ole tehnyt osoitteenmuutosta, niin ongelmahan ei ole sinun. Eikä kyllä postinkaan, varsinaisesti.

jos vasta 6 kk jälkeen on alkanut tulla postia niin asukashan on tehnyt osoitteenmuutoksen postiin mutta ei muistanut muuttaa muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
Alkuperäinen kirjoittaja MoetMuM:
Vedä siihen osoitetietojen kohdalle mustekynällä rasti ja kirjoita viereen "ei asu tässä osoitteessa enää" ja laita postilaatikkoon. Siis lähetät ne postiin. Ne merkkaa siellä ettei sitä postia enää tule.

Näin. Tuskin entisten asukkaiden moka jos yhtäkkiä puolen vuoden jälkeen alkaa ropista heidän postejaan teille. En antaisi olla, sillä perintään menneet laskut lienevät hieman isompi ongelma heille kuin kirjeiden lähettäminen takaisin postiin sinulle...

Minulle se maksaa, että ajan monta kilometriä lähimpään postiin/ laatikolle toimittamaan heidän postit.
Jos olisi matkan varrella niin ei niin häiritsisi, mutta arvaa vaan kuinka paljon minua kiinnostaa maksaa bensat niiltä reissuilta?
Mikä kansalaisvelvollisuus minulla on toimia postinkantajana ja vielä maksaa siitä, jos heidän velvollisuutensa ei ole varmistaa, että heidän osoitetiedot on oikein tarvittavissa paikoissa?

ne voi jättää vaikka omaan postilaatikkoon, teippaa siihen kanteen sisäpuolelel että näkee.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
Vedä siihen osoitetietojen kohdalle mustekynällä rasti ja kirjoita viereen "ei asu tässä osoitteessa enää" ja laita postilaatikkoon. Siis lähetät ne postiin. Ne merkkaa siellä ettei sitä postia enää tule.

Näin. Tuskin entisten asukkaiden moka jos yhtäkkiä puolen vuoden jälkeen alkaa ropista heidän postejaan teille. En antaisi olla, sillä perintään menneet laskut lienevät hieman isompi ongelma heille kuin kirjeiden lähettäminen takaisin postiin sinulle...

Minulle se maksaa, että ajan monta kilometriä lähimpään postiin/ laatikolle toimittamaan heidän postit.
Jos olisi matkan varrella niin ei niin häiritsisi, mutta arvaa vaan kuinka paljon minua kiinnostaa maksaa bensat niiltä reissuilta?
Mikä kansalaisvelvollisuus minulla on toimia postinkantajana ja vielä maksaa siitä, jos heidän velvollisuutensa ei ole varmistaa, että heidän osoitetiedot on oikein tarvittavissa paikoissa?

ne voi jättää vaikka omaan postilaatikkoon, teippaa siihen kanteen sisäpuolelel että näkee.

On vähän haastavaa kun meillä ei ole postilaatikkoa, vain luukku.

Meillekin tulee entisen asukkaan postia vaikka ollaan asuttu tässä jo 6 vuotta! Mä olen niin tyly, että heitän samantien roskiin ne postit, ensimmäiset 4 vuotta vein jokaisen takaisin postiin, mutta nyt en enää jaksa.

Lisäksi meille tulee naapureidenkin postit ja ihan muidenkin ihmisten posteja... ei vissiin ole lukutaitoinen meidän postinkantaja... :/ Seinänaapureiden postit tulee meille ja muut tyyliin minä oon: "Maija Mikkonen, Majakatu 3" ja postin oikea omistaja: "Miia Mikkonen, Majakatu 8" tai "Mikko Maijanen, Keskustie 1" tai "Seppo Meikäläinen, Sorsatie 100" niin postit vaan tulee meille. :headwall: Välillä vien postiin ja välillä soitan oikealle omistajalle (jos löydän puh.nron). Pistää ketuttamaan! |O

Mä palauttelin melkein vuoden päivät ei edellisen, vaan sitä edellisen asukkaan posteja. Sille tuli ulosottovirastosta pari kertaa viikossa kirjeitä. :o Lopulta soitin postiin ja haukuin ne kun posteja aina vaan tulee ja ilmoitin etten enää lähettele mitään takaisin. Soitin myös ulosottovirastoon että tänne on sitten turha tulla mitään karhuamaan, ei ainakaan kahteen vuoteen ole täällä asunut. Siihen loppui sen tyypin postien tulo meille, vihdoinkin.

Just noin me ollaan tehty, mutta ei auta :(

Niin se on Postin kannalta ongelmallista, kun velkoja pakoileva entinen asukas ei tee osoitteenmuutos ilmoitusta ollenkaan. Helposti käy niin, että kun posti tulee bumerangina uudelta asukkaalta takaisin, niin ne lähetään sinne mistä ne on tullutkin (ja postissa tehdään merkintä ettei ihminen asu siellä), mutta perintätoimisto lähettää taas bumerangina takaisin ja väittää et asukas muka on tässä osoitteessa ja taas ne pitää jakaa. Omassa toimipisteessäni on kuitenkin tapana, että jos uusi asukas on antanut vihaista asiakaspalautetta, niin posteja ei kyllä enää jaeta, vaikka entinen asukas muka siellä edelleen asuu. Soita postiin ja valita asiasta. Tai ihan sama vaikka ne roskiin laittaisit. Ei ne koskaan löydä perille. Noin muissa tapauksissa toi ylläoleva ohje on hyvä, jos siis sitä vanhaa postia ei ihan jatkuvasti tule. En minä ainakaan haluaisi, että kaikki vanhat postini heitettäisiin roskiin, jos en ole muistanut ilmoittaa uutta osoitetta kaiken maailman paikkoihin.

mä olen taas iki onnellinen että äitini osoitteessa nykyään asuva jaksoi viedä postiin äidilleni tulleet kirjeet.
tein osoitteenmuutoksen kuolinpesän nimissä..silti meni osa postista sinne vanhaan osoitteeseen.

MUTTA paras oli se (ei liity asiaan mutta kerron kuitenkin) kun oli kulunut puoli vuotta äitini kuolemasta,kello oli jotain kahdeksan illalla ja ovikello soi.tiesin ettei kukaan ole meille siihen aikaan tulossa,ulosottomeishän s e siellä kyseli äitiäni!! :o en voinut muuta kun nauraa :laugh: posti ei tule eprille mutta sen verran on osoitteenmuutos mennyt perille että ulosottomies löytää oikeeseen osoitteeseen.
Se ei vaan ikinä selvinnyt että miten heillä ei ole näkynyt koneella että velallinen on menehtynyt :whistle:

Meille muuten tuli jälleen tällä viikolla edellisille asukkaille lähetetty kirje :snotty:

Roskiin vaan! Näin mulle postissa sanottiin, kun jälleen kerran kiikutin heille edellisten asukkaiden postia :)

Edellisillä asukkailla ei yhtään sytyttänyt vielä siinäkään vaiheessa kun postista otettiin heihin yhteyttä ja pyydettiin tekemään osoitteen muutos myös yrityksen nimellä. Kerran ihan suuttuivat, kun en ollut enää säilönyt heidän tärkeitä postejaan :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai niin, olen yrittänyt kaivaa heidän osoitetiedot, jotta voisin suoraan heille ilmoittaa asiasta mutta jokaisessa osoitepalvelussa on vain tämä meidän osoite heidän osoitteena!
En tiedä mihin mustaan aukkoon ovat täältä muuttaneet, kun ei löydy nykyistä osoitetta mistään!

Sit katsot jos näkyy lähettäjä firma päällepäin, soitat sinne laskutukseen ja sanot että sulla on ko kuori edessä että katkaiskoot sopimukset tai jotain mutta osoite on väärin ja jatkossa tulet hävittämään ko kirjeet. Tai sama meilillä niin jää sulle kirjallinen todiste.

muut postiin selvityspyynnön kera että ei enää kiitos.

^Eihän ne niissä yrityksissä voi mitään tehdä laskutusosoitteelle, jos joku täysin ulkopuolinen asiasta soittaa. Yrityksillä ei ole mitään mahdollista tehdä asialle mitään; postit / laskut lähtee siihen osoitteeseen, mikä heille on ilmoitettu eikä muuta voi.

Mäkin vien nykyään roskiin vaikka se on väärin ja vähän omatunto soimaa. Meidän talosta löytyi yhtä ja toista väärin rakennettua sen edellisen jäljiltä niin en oo jaksanut välittää.

Jou....
Helkkari sentään, olemme asuneet täss vuokra-rivarissa reilut 19 kk....
Ihan kohta muuttomme jälkeen tuli ed. rouvan tavaratalojen laskuja tähän ossaan... olin häneen
s-p yhteydessä, ja sain haukut niskaani... HUH

Nyt tänä syksynä alkoi tulla heidän tyttärensä (n. 22v) tilinauhoja tähän osoitteeseen... 3 tullut jo - (tyhmä tyttö!!!)

- JA NYT ON TULLUT 6 JOULUKORTTIA VANHEMPIEN NIMISSÄ!!!! wtf...

Ei oikeasti enää kiinnosta "kääntää" heidän postiaan eteenpäin....

LMAO.... tulee taas reissuja roskapostilaatikolle ;)

Yhteistyössä