Onko päiväkoti kiinni 23.12?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee

Vieras
Eli onko se päiväkoti auki vai kiinni 23.12? tyttöni päiväkoti on kiinni ja itse työskentelen päiväkodissa ja meidän päiväkoti on 23.12 auki. ihme homma.
alkaako toinen päiväkoti muka päivystämään jo 23.12....

mites muilla, onko tietoa?

Meidän päiväkoti on kiinni 22.12. alkaen ja avataan vasta sitten kun koululaistenkin lomat loppuu. Se on itse asiassa kiinni aina koulujen lomaikaan (paitsi kesällä) ja sitten kun normaalilla työssäkäyvällä vanhemmalla ei ole lomaa niin tolkuttoman paljon, niin päiväkodista rutistaan, että tarkoitus on, että pyydetään isovanhemmat ja kumminkaimat avuksi :headwall: Meillä ei mummot ja papat voi ottaa lapsenlapsia työpaikoilleen mukaan ja kaikilla ei edes ole isovanhempia. Toki kunta järjestää varahoidon, mutta näin mulle sanottiin, kun ihmettelin päiväkodin toivetta, että lapset lomailisivat kaikki koulujen loma-ajat (syys-, joulu- ja hiihtolomat + kesäloma).

Riippuu varmaan ihan taloista. Meillä yksikön pienempi talo menee kiinni muistaakseni jo 22.12. ja lapset ja aikuiset siirtyy meille jo silloin ja seuraavalla viikolla (välipäivät) saadaan sitten lisää seuraa lähiseudun muista päiväkodeista. Eli päiväkodit on auki 23.12. mutta ei välttämättä se oma päiväkoti vaan joku päivystävä pk.

Kysynnän mukaan ovat yleensä auki eli jos on niin paljon lapsia, että eivät mahdu päivystävään, niin silloin päivystää pari. Jossain varmasti tiedetään, että sieltä ne hoitoa tarvitsevat menevät sitten muualle. Koululaisilla on kuitenkin jo silloin vapaata ja monet lähtevät jo tuolloin joulunviettoon, että se hoitotarve on huomattavasti normaalia pienempää.

Yhteistyössä