Päiväkoti kiinni - minne lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Luin naapurissa sijaitsevan päiväkodin ovessa olevasta lapusta, että ko. päiväkoti on kiinni ensi perjantaina. Henkilökunta on jossain koulutuksessa. Onko teidän päiväkodissa usein moisia kiinniolopäiviä ja miten järjestätte lastenhoidon silloin?

sillon ne lapset siirretään toiseen ryhmään/toiseen tarhaan jos oma paikka on kiinni. Tietenkin pyrkivät ensi sijaisesti siihen että vanhemmat pystyisivät pitämään muksun/muksut kotona.

Kerran tai kaksi vuodessa on noita päiviä. Lähettävät kotiin kyselyn hoidontarpeesta hyvissä ajoin. Useimmat pystyvät järjestämään vapaapäivän esim. sukulaisten avulla. Jos hoitoa tarvitsee niin sitten se järjestetään jossain muussa päiväkodissa.

Täällä toukokuussa suljettiin yhtenä perjantaina kaikki kaupungin päiväkodit koulutuksen vuoksi klo 12.00. Ei meille automaattisesti tullut mitään ilmoitusta varahoitopaikoista vaan ensisijaisesti pyrittiin itse se järjestämään ja jos ei onnistunut niin sitten piti ottaa yhteys pk:n johtajaan. Itselläni loppui juuri sopivasti koulu tuntia ennen sulkua joten meille ei tullut ongelmia =)

Meillä oli kans viime perjantaina tuo sama juttu. Ilmoitettiin vaan et toivotaan et pystytään järjestämään hoitopaikat itse. Ei varahoitopaikkoja. Ilmeisesti kaikki saivat sen järjestettyä, tiedän kyllä muilla paikkakunnilla et on varahoitopaikat kyseistä päivää varten.

2 kertaa vuodessa on tuo koulutuspäivä. Sitä ennen kysellään vanhemmilta lapuilla hoitotarvetta kyseisenä päivänä ja ne, jotka tarvitsevat paikan, saavat sen sitten jostain muusta päiväkodista. Sen paikan voi kuulla vasta muutamaa päivää ennen kiinniolopaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos päiväkoti on kiinni, tulee sieltä tulla asiasta ilmoitus ja ilmoitus myös varahoitopaikasta. Näin ainakin meillä.

näin meilläkin! Ensin kysyttiin että kuinkamoni pystyy itse jäämään silloin kotiin ja kuinkamonen lapsen on pakko tulla ja sitten järjestettiin näille hoito viereisestä päiväkodista...

Yhteistyössä