Onko olemassa muita naisia jotka eivät kiinnitä huomiota toisten ulkonäköön?

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Toisesta ketjusta innostuneena ajatteli tehdä tällaisen aloituksen.
Onko muita joita toisten ulkonäkö ei liikuta pätkääkään?
Tai sellaisia jotka ovat "sokeita" toisten ihmisten ulkonäköön liittyville "vioille"?

Usein on käynyt niin että jonkun ystävän kanssa ollaan törmätty johonkin kolmanteen osapuoleen ja kun tämä kolmas osapuoli on poistunut seurastamme niin ystävä kommentoi tyyllin "olipas se lihonnut, huomasitko?" Ja sitten olen ihan huuli pyöreänä että "Ai, ihan tosi vai?" ja kaveri valottaa että "no ainakin 20kg!" Ja minä en ole huomannut yhtään mitään. En myöskään huomaa jos joku on leikannut tukkansa tai ostanut uusia vaatteita. Paras juttu oli se kun tapasin viime kesänä pitkästä aikaa kaverini. Halattiin ja mentiin keittiöön istumaan. Vasta puolen tunnin päästä huomasin että ystäväni on raskaana, ja jo 7kk! :laugh: .En ollut huomannut yhtään sitä mahaa. Katsoin vain ystävääni kasvoihin kun juteltiin.

Kaupassa kuljen "laput" silmillä ja samoin muillakin julkisilla paikoilla. En kiinnitä huomiota ihmisten olemukseen. Jos ulkonäössä on jotain todella poikeava, esim. joku ontuu tai vaikkapa nenä puuttuu, niin silloin vasta huomio kiinnityy muihin ihmisiin. Näen kyllä muut mutta en kuitenkaan "näe". Juopot tai muut laitapuolen kulkijat yleensä huomaan ja haistan. Niin luultavasti muutkin.

Joskus joku vaate kiinnitää huomiota. Voin kommentoida jonkun kaunista paitaa ystävälle. Mutta se sopiiko se kenkiin tai millainen kampaus paidan kantajalla on jää täysin havainnointini ulkopuolelle. Usein sitten ystäväni valottaa että "Ei sopinut lainkaan tuon ja tuon vaatteen kanssa yhteen"

Olen huomannut että on sellaisia ihmisiä, minulla on heitä myös ystävinä, jotka huomaavat ihmisesta ulkonäköön liittyvät, yleensä "negatiiviset" seikat. He ovat yleensä myös niitä jotka suhtautuvat kriittisesti omaan ulkonäköönsä. He bongaavat ne ylipainoiset katukuvasta ja ja jaksavat aina ahkerasti kommentoida toisten pukeutumista tai meikkiä. Tällaisten ihmisen ystävänä on joskus rasittavaa olla jos itse on "sokea" muiden ulkonäölle. Ei oikein voi kommentoida muuta kuin "Jaa, jaa. En minä vaan huomannut.." :D :saint:

Ihan omassa lähipiirissäni olen tällaista havainnut.

No mä tykkään kyllä katsella kauniita ihmisiä ja esim. tyylikästä pukeutumista yms. Aika harvassa on ne ihmiset joista en esteettisellä silmälläni löytäis jotain kaunista.

Enpä mä juuri ympärille katsele kaupassa käydessä saati ulkoillessa :D Tututki jää usein moikkaamatta :ashamed: Höh en edes muista millaisia ihmisiä näin viime kauppareissulla.

minäkään en ikinä huomaa, jos joku on lihonut/laihtunut/ryppyyntyny tms. en arvioi ihmisiä ulkonäön perusteella ja en ikinä kehtais ääneen haukkua ketään. tytön (nyt jo murkku) äitinä täytyy olla tarkka sanomisistaan, olen näyttämässä hänelle mallia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä mä juuri ympärille katsele kaupassa käydessä saati ulkoillessa :D Tututki jää usein moikkaamatta :ashamed: Höh en edes muista millaisia ihmisiä näin viime kauppareissulla.

Minulla on myös sama ongelma. En huomaa tuttuja kaupassa tai kaupungilla ollessa. Minua täytyy tulla nykäisemään hiasta kun olen aina keskittynyt ihan muihin juttuihin :ashamed: .

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minulla on myös sama ongelma. En huomaa tuttuja kaupassa tai kaupungilla ollessa. Minua täytyy tulla nykäisemään hiasta kun olen aina keskittynyt ihan muihin juttuihin :ashamed: .

Tai jos ajetaan autolla vastaan niin mä mitään tajuu jos joku on hanska pystyssä..
Oonki varotellut että mä en ole ylpee, vaan en vaa kattele. :whistle: :D

Minä olen vähän semmoinen että huomaan kaiken :laugh: jos hiukset on eritavalla kuin ennen, jos on uudet housut tai uudet kengät.. Olen vähän semmoinen utelias ihmisten kyylääjä :D en siis semmoinen ulla taalasmaa2 mutta kuitenkin :D

Mä en etsi ihmisisten ulkonäöstä vikoja, kyllä mä hyvät puolet huomaan.. ainakin joskus :D mutta ei kyllä ole aavistustakaan, mitä kaverillä oli viimeksi päällä kun nähtiin tai miten sen hiukset oli :snotty:

:wave: Johtunee varmaan siitä, että en ole kiinnostunut vieraista ihmisistä, ovat toisin sanoen paska hailee.. On niin paljon omia mietittäviä, ettei jaksa kyylätä mitä vikaa toisista voisi löytyä..

Kyllä mä huomaan jos ystävät/tuttavat ovat muuttuneet: lihoneet, laihtuneet, muuttaneet kampausta MUTTA mulle on aivan sama jos muuttuvat. Hyviä asioita kehun, huonommat asiat annan olla. Mua ei kiinnosta niin paljon, että onko ylipainoa tai alipainoa. Se on jokaisen oma asia. Siinähän se elämän hienous ja kiinnostavuus on, kun maailma on pullollaan erilaisia ihmisiä :) .

Alkuperäinen kirjoittaja hopeatäplä:
Kyllä mä huomaan jos ystävät/tuttavat ovat muuttuneet: lihoneet, laihtuneet, muuttaneet kampausta MUTTA mulle on aivan sama jos muuttuvat. Hyviä asioita kehun, huonommat asiat annan olla. Mua ei kiinnosta niin paljon, että onko ylipainoa tai alipainoa. Se on jokaisen oma asia. Siinähän se elämän hienous ja kiinnostavuus on, kun maailma on pullollaan erilaisia ihmisiä :) .

Samat ajatukset täällä. Ihmiset on mielenkiintoista katseltavaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Mä en edes heti huomaa jos mies käy parturissa..
:D :D Mulle aiheuttaa harmaita hiuksia, jos joku ystäväni odottaa mun huomanneen hänessä tapahtuneen muutoksen. Mietin paniikissa, että onko sillä uusi takki, uusi väri hiuksissa vai mitä mun pitäisi huomata.

niin ja lisäyksenä, että ihan samalla tavalla kyylään sekä miehiä että naisia :D
minä: "huomasitko, että sillä vastaan tulleella miehellä oli samanlaiset lenkkarit kuin isälläs?"
mies: "ai, hä, millä miehellä?"

Mulla on vissiin jatkuva huono itsetunto kun tarkkailen vieraiden ihmisten pukeutumista ja ulkonäköä lähes aina. Mut tuttavista taas en huomaa uutta kampausta/lihomista/laihtumista mitenkään!

minäki tunnustaudun puusilmäksi.. :whistle: en siis kiinnitä huomiota muihin ihmisiin, ja tututkin jää useimmiten moikkaamatta. pari kertaa on tullu sanomista kun olen vain "ylpeenä kävelly menemään", mut ku ei vaan huomaa :ashamed: sama koskee tuttujen tyylinmuutoksia tms..

Yhteistyössä