Onko ok? Parkkeeraus

• Viestiketjun aloittaja antakaa mun nauraa
  • Ensimmäinen viesti
Teillä pitäisi olla taloyhtiössa semmoinen kurinpitojengi niinkuin meidän naapuriyhtiössä. Sielläkin joku vallaton autonomistaja jätti autonsa mihin sattui ja koska vaan. Talon kovasuisimmat naiset sen yhdytti ja haukkuivat ja ripittivät, ja aika kovaäänisesti. Tuli hieman mieleen venäläiset mummot jotka huligaaneja ojentaa. Kyllä autoilija otti opikseen. Kadehdittavan hyvin naapuriyhtiössa 4-5 naisen ryhmä jöötä pitää. Eivätkä he mitään vanhoja ole. Pienten lasten äitejä.

antakaa mun nauraa
Ihan oikeasti näitä ihmisiä siis löytyy (toki se pitäisi päätellä tuosta julkisesta omien parkkeerausoikeuksien puolustamisesta noissa rapuissa :D) Se auto ei ollut missään nurkassa vaan KESKELLÄ PIHANURMEA, siis ihan keskellä. Taisi osua liian vyön alle se ikkunaan jätetty lappu. Se oli kyllä aika hauska... Siellä se on nyt kaikkien luettavissa. Ja lisäksi hiiltyneen audiurpon vastine.

Voin kylä uskoa että sua ei kiinnosta kun eihän se sinua koske. Eri asia oliskin jos se auto sattuisi olemaan esim. SUN lastesi leikkien tiellä, tai sinun ikkunasi alla. Mutta sittenhän siitä valittaminen ei oliskaan enää yhtään nipoa. :)
sitten leikkisivät muualla tuskin juuri siinä reunassa pitää leikkiä.
yksinkertasesti mua ei kiinnosta tommonen tyhjänpäivänen nipottaminen

Just joo
[QUOTE="Vieras";28989568]Niimpä. Kaikesta te jaksattekin nillittää. Jos on menossa kotiinsa, eikä ole p-paikkoja, niin johonkin se auto on jätettävä. Jos on kauppakassit sun muut mukana, niin ei oikein onnistu kilometrin päähän jättää?

Pitäisikö teidän oikeasti hankkia elämä? Vaikka olisi virheellisesti parkkeerattu, niin mikäli se ei pelastustietä sulje niin mitä se teitä liikuttaa?
Miten jaksatte keskittyä tuollaiseen?[/QUOTE]

Paskanmarjat. Kuulostaa taas laiskuuden huipentumalta. Jos taloyhtiön muut asukkaat maksavat parkkipaikoistaan niin mikä ihmeen oikeus näillä "loiseläjillä" on pysäköidä parkkialueen ulkopuoliselle alueille oli siinä pelastustie tai ei. Kun asioita tulkitaan näin, niin vituralleen menee moni muukin asia. Sanoisin että hanki itse elämä, yöks.

antakaa mun nauraa
Aina voi viedä kauppakassit kotiin ja siksi viideksi minuutiksi pysäköidä kerrostalorapun oven eteen jos niitä on paljon. Sitten voi lähteä etsimään parkkipaikkaa autolleen. Oletteko edes tosissanne?

Just joo
no sanoppa että miksi ylipäätään kenenkään kannattais maksaa parkkipaikasta kun nurmikolla saa pysäköidä ilmatteeksi

entäs talvella?
Hyvä Ruutiukko! Juuri näin! Voi itku näitä "kyllä minä nyt mieleni pahoitin ja minä teen juuri niin kuin itse haluan"-tyyppejä vaan riittää...talvella voisi aura-auto peittää nämä autot parin metrin lumikerrokseen, kun "siihen sitä lunta on aina ennenkin ajettu"-ideologialla, menisikö sitten näille luusereille jakeluun..

Tyhjänpäiväinen nipottaminen???

Revi ny pääsi pois perseestäsi.

Taloyhtiön nurmialue on taloyhtiön nurmialue. Sen tunnistaa esim. siitä, että siinä on nurmikko. Jos siihen haluttais autoja parkkiin, niin nurtsin tilalla olis asfaltti ja maalatut ruudut.

Just parhaillaan tossa meikäläisen pihanurmella on menossa ruohonleikkuu. Jos nurtsilla olis autoja parkissa, niin se jäis leikkaamatta, mut luuletko, että huoltoyhtiö jättäis laskuttamatta?

Jotkut valopäävajakit oikeesti luulevat, et sen pyhän peltilehmän voi jättää mihin sattuu huvittamaan, ihan vaikkapa ratikkakiskoille. Mistä saatanan arpajaisista nykyään jotkut ajokorttinsa saavat, koska meikäläisen nuoruudessa yks vaatimus oli se, et osaa ajaa auton ruutuun tai kortti jää saamatta.

Tietääkseni Tokiossa on systeemi, että sulla pitää olla parkkipaikka ennenkuin voit hankkia auton. Suomeen kaivattais systeemi, et pitäis olla edes kaksi aivosolua ennenkuin rattiin on asiaa.

Blue
Olen edelleenkn sitä mieltä että sinua ei kiinnosta "nipottaminen" niin pitkään kun kukaan ei astu sinun varpaillesi. Mutta annas olla jos asia olisi näin niin... Jep, hyvähän se on muita pikkusieluisiksi sanoa. ;) Kivaa päivää sinnekin!

antakaa mun naura
Kirsikkana kakun päälle naapuri oli hermostunut ystävällisestä viestistä, missä kerrottiin mihin voi pysäköidä jos parkkipaikkka on täynnä ja että piha on kaikkien yhteistä viihtymistä varten. Tämän aamun lappu oli sisällöltään 'pysäköikää te muut vaan hevonhelvettiin, minä pysäköin tähän koska en ole kenenkään tiellä' :D isännöitsijä oli närkästynyyt. Ihan viimeiseen asti pitää oikeksistaann kiinni...

Ap

"Virve"
Meillä on tilanne että pojalla on liikuntavamma ja auto on pakollinen. Taloyhtiöltä ei saa parkkipaikkaa tai siihen menee vuosia jonottaessa. Ymmärrän kyllä että pääsääntöisesti auton saa pysäköidä vain sille tarkoitetulle paikalle. Mutta taloyhtiön pihalla on useita kohtia, jonne auton voi pysäköidä ilman että se on kenenkään tiellä. Miksi tai mistä se ihmisten ääretön kiukku tulee, kun auton sitten jättää tällaiseen paikkaan? Siis vaikka ajaisin auton tällaiseen kohtaan illalla klo 20 ja lähden paikalta 7.30. Miten se ketään voi siinä yön aikana oikeasti häiritä?

Joillain ihmisillä on ääretön kiukku autoilijoita kohtaan. Onko se sitten kateutta vai mitä? Ja kun kyse ei ole siitä, että mekään yrittäisimme säästää parkkipaikan hinnan ja olla vastaanottamatta sellaista. Ottaisimme maksullisen paikan ilomielin, mutta kun sellaista ei edelleenkään ole tarjolla.

Jos joku tällainen "autonlaputtaja" voisi rehellisesti kertoa miksi se auto väärässä kohdassa häiritsee niin paljon? Olen kuullut ainoana perusteluna tämän "no jos kaikki tekisivät niinkuin sinä... jne". Ymmärrän pointin joo kyllä, mutta kun kellään muulla nyt ei ole tällaista tilannetta. Ja vaikka niin olisikin, niin kyllä minun puolesta kaikki fiksut tyhjät tilat mihin auton voi parkkiin laittaa, voisi ottaa käyttöön. Itse en ikinä lähtisi laputtamaan tai huomauttelemaan pysäköinnistä, ellei se ihan oikeasti olisi tiellä, pelastusreitillä tms.

"vieras"
[QUOTE="Virve";28989862]Meillä on tilanne että pojalla on liikuntavamma ja auto on pakollinen.[/QUOTE]

Jos tuo pitää paikkansa, niin sitten teillä pitäisi olla myös invaparkkitunnus, jolla tuollainen parkkeeraus on oikeutettua. Tunnuksehan saa lapsellekin.

"Virve"
[QUOTE="vieras";28989928]Jos tuo pitää paikkansa, niin sitten teillä pitäisi olla myös invaparkkitunnus, jolla tuollainen parkkeeraus on oikeutettua. Tunnuksehan saa lapsellekin.[/QUOTE]

Onhan se olemassa, mutta tässä taloyhtiössä ei ole olemassa invapaikkaa.

[QUOTE="Virve";28989862]Meillä on tilanne että pojalla on liikuntavamma ...[/QUOTE]

Teillä on asiaan syy. Se tekee asiasta huomattavasti ymmärrettävämmän ja olettaisin, että liikuntavamman perusteella yhtiökokouksessa sovelias parkki löytyy ongelmitta. Näin ainakin toivoisin.

"vieras"
Teillä on asiaan syy. Se tekee asiasta huomattavasti ymmärrettävämmän ja olettaisin, että liikuntavamman perusteella yhtiökokouksessa sovelias parkki löytyy ongelmitta. Näin ainakin toivoisin.
Kaikilla on aina joku "syy" eikös se niin mene? Minkä takia joku saa vammaisen pojan takia pysäköidä datsuninsa nurmelle, mutta liikemies-isä ei voi jättää ökybemariaan samaan paikkaan? Molemmilla on varmasti syynsä, jos se sikseen tulee.

Kateus vie kalatkin vedestä. Mitä kalliimman auton omistat ja mitä paremmin menee muutenkin, sitä kateellisempia ollaan ja joka asiassa varmasti viilataan pilkkua.

[QUOTE="vieras";28989943]Ja näissä tapauksissahan ärsytystä lisää vain enemmän mitä kalliimpi auto on väärin pysäköinyt vaikka sillä ei asian kanssa ole mitään merkitystä.[/QUOTE]

Ei tosiaankaan ole. Tollo on tollo. Ei se auto ilman sitä idioottia kulje. Oli ajopeli mikä vaan.

Mut tervetuloa kaikki nurtsiparkkeeraajat tohon meikäläisen taloyhtiön nurtsille. Nyt siit on ruohokin leikattu, joten on helppo ajaa. Tosin mulla on kavereiden kans petankkiturnaus. Mitäs luulette, meneekö tommoinen metallikuula lasista läpi jos tarpeeksi kovaa heittää? Mä en vielä tiedä, mut ehkä jo illalla olen viisaampi.

Blue
[QUOTE="vieras";28989973]Kaikilla on aina joku "syy" eikös se niin mene? Minkä takia joku saa vammaisen pojan takia pysäköidä datsuninsa nurmelle, mutta liikemies-isä ei voi jättää ökybemariaan samaan paikkaan? Molemmilla on varmasti syynsä, jos se sikseen tulee.

Kateus vie kalatkin vedestä. Mitä kalliimman auton omistat ja mitä paremmin menee muutenkin, sitä kateellisempia ollaan ja joka asiassa varmasti viilataan pilkkua.[/QUOTE]

Ihan höpöä nyt suollat. Tottakai helpommin ymmärretään perhettä jonka lapsen liikuntaesteen takia parkkeerataan väärin kuin täysin omilla jaloillaan liikkuvan bisnesmiehen parkkeerausta oli auton merkki mikä tahansa.

Mutta kyllä tuohon liikuntavammaisen lapsen perheen tilanteeseen on saatava "laillinen" ratkaisu koska sääntöjä siinäkin rikotaan, oli syy mikä tahansa. Eli tiukka keskustelu taloyhtiöväen kanssa ja vaikka konsultaatiota poliisilta että miten näissä tapauksissa yleensä menetellään.

Blue
[QUOTE="vieras";28989943]Ja näissä tapauksissahan ärsytystä lisää vain enemmän mitä kalliimpi auto on väärin pysäköinyt vaikka sillä ei asian kanssa ole mitään merkitystä.[/QUOTE]

Sen verran olet oikeassa että ökyautoista valitetaan helpommin, koska niiden romuautojen ikkunoihin lentää helpommin ensin pallo, joten valitus on sitten jo tarpeetonta. :)

"vieras"
Vaikka nurmikkoalueita, niiden ja ajoväylien reunoja ei välttämättä suoraan mielletä kuuluvan pelastustieksi, niille pysäköity auto saattaa silti osua palokaluston kääntösäteelle kun isot autot pujottelevat kapeilla väylillä tiukkoja käännöksiä siellä talojen väleissä.

"Mie"
No siis jos se auto on siinä yötä-päivää, niin kyllä mäkin vähän ihmettelisin. Mutta esim. Meidän kerrostalossa on vain 2 vierasparkkipaikkaa, niin kyllä mulle on ihan sama jos naapureiden vieraat parkkeeraa autonsa tonne nurmen reunalle tunniksi-pariksi, koska monesti noi molemmat vieraspaikat on varattuina..

Ja eihän ne autot siellä nurmen reunalla tuki pelastustietä. Sitten jos on rapun edessä auto parkissa niin sitten en katso hyvällä..

Yhteistyössä