Onko ok että mies käy ravintolalounailla naispuolisen työkaverin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helsinkiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helsinkiläinen

Vieras
Minua asia häiritsee, mutta ajattelin kysyä raadin mielipidettä.

Mies siis käy n. parin viikon välein päivällä syömässä ravintolassa naispuolisen, noin 5 vuotta nuoremman työkaverin kanssa. Käyvät ihan kahdestaan, muita työkavereita ei ole paikalla. Kuulemma ovat ihan kavereita.

Onko tuo ihan normaalia toimintaa ja hyvien tapojen mukaista?

Jos kuvittelen itseni vastaavaan tilanteeseen, niin minusta tuntuisi oudolta käydä ravintolassa jonkun miespuolisen työkaverin kanssa noin usein.

Ei ole mitään outoa :) Työelämässä joutuu ja kannattaa tulla hyvin toimeen kollegojen kanssa, eikä ole mitään epäilyttävää vaikka ukkomies ja sinkkunainen lounastaa useinkin yhdessä työpaikalla. Minusta.

Jaa, itse olen töissä yksikössä, jossa kaikki muut ovat miehiä. Käyn siis vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa lounaalla joka päivä, usein seurana on vain yksi työkaveri. En saa omituisia viboja. Tämä siis myös Helsingissä.

Minusta asiassa ei ole mitään ongelmaa. Mutta oletan, että lähimmän työkaverini vaimo on sinun kanssa samaa mieltä... Me nimittäin emme voi syödä yhdessä. Jokseenkin hauskaa, kun tehdään projektia kahdestaan: aamupäivän loppu ollaan palaverissa ja jatketaan heti lounaan jälkeen. Mutta samaan paikkaan ei voi mennä syömään. Joskus ehdotin, mutta kun näin miehen ilmeen, niin totesin että joopa joo, ei sitten.
Ikäeroa neljä vuotta, minä se nuorempi. Asiaa nauraa muuten monet meidän firman kaverit.

Voi vain kuvitella miten kiihkeää seksiä heillä on, kaikki se uutuuden jännitys ja kiinnijäämisen pelko ym ja sitten lounaalla käydessä luodaan merkitseviä katseita ja isketään silmää kun kaikki muut luulevat että ollaan vaan työpaikkalounaalla vaikka taustalla on niin HITOSTI paljon muutakin. Ai HITTO niitä aikoja, muistan itsekin yhden tuollaisen kuuman duuniromanssin. Eihän se kauan kestänyt mutta voi pojat sitä tunsi itsensä ihan teiniksi taas uudelleen eikä malttanut odottaa seuraavaa päivää.

Eletäänkö nykyään maailmassa, jossa mies ei saa käydä (työkaveri)naisen kanssa lounaalla ilman, että miehen vaimo alkaa epäillä? Tottakai se on normaalia. Mies ja nainen voivat olla ystäviäkin. Itse tiedän monta tällaista tapausta. Toivottavasti opit luottamaan mieheesi, ap! Onnea parisuhteeseen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen;28622946:
Jos kuvittelen itseni vastaavaan tilanteeseen, niin minusta tuntuisi oudolta käydä ravintolassa jonkun miespuolisen työkaverin kanssa noin usein.

minä taas en ikinä voisi olla suhteessa, jossa puolisoni katsoisi asiakseen määritellä kenen kanssa voin lounastaa (tai muuten viettää aikaani).
uh, ahdistaa jo ajatuskin.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Ihan normaalia.
Ei yksin oo kiva käydä syöpöttelemässä.
Äläpä tee kärpäsestä härkästä:)

Hmm.. Siis jos käyvät lounaalla = työpäivän aikana,niin mitä siitä? Outona/sopimattomana pitäisin jos mieheni "jatkaisi palaveria" tms säännöllisesti työpäivän jälkeen kahdestaan jonkun naispuolisen työkaverinsa kanssa.
Muutenkin olen sitä mieltä,että vapaa-ajalla en halua itsekään "näyttäytyä" kahdestaan muiden miesten kuin omani kanssa,enkä halua että mieheni viettää vapaa-aikaansa kahdenkesken jonkun toisen naisen kanssa. Työaika taas on eri asia. Harva voi valita työkavereidensa sukupuolta,ja vaikka samassa työpaikassa olisikin sekä miehiä että naisia niin ei kaikki pääse samaan aikaan lounaalle.

Jos lounas "tapahtuisi" työpaikan ruokalassa ja miehesi+nainen istuisi kahdestaan pöydässä,olisiko se outoa/sopimatonta? Jos ei niin miksi ravintolaympäristö muuttaa tianteen? Kaikilla työpaikoilla ei ole ruokalaa/mahdollisuutta lounastaa työpaikan tiloissa,vaan on ihan normikäytäntö lounastaa lähialueen ravintoloissa.

[QUOTE="vieras";28623144]Muutenkin olen sitä mieltä,että vapaa-ajalla en halua itsekään "näyttäytyä" kahdestaan muiden miesten kuin omani kanssa,enkä halua että mieheni viettää vapaa-aikaansa kahdenkesken jonkun toisen naisen kanssa.[/QUOTE]Oletteko muslimeja?

Voi hyvänen aika sentään.
minä käyn päivittäin lounaalla miespuolisen kollegan kanssa. Välillä on mukana muitakin, välillä ei.
mutta eipä ole tullut mieleenkään että mieheni tai tämän kollegan vaimo voisi siitä hermostua.
syödä on pakko joka päivä ja mukavampi syödä jonkun kanssa kuin yksin.
mitään muuta ei todellakaan tapahdu kuin että syödään ja jutellaan.
en tosiaankaan ole ko kollegasta kiinnostunut

On toki ok. Itse käyn todella usein lounaalla miespuolisten työkavereiden kanssa, usein yhden kerrallaankin. Ihan naurattaa ajatus, että jonkun vaimo ajattelisi asiata jotain. Sitä en oikein ymmärrä, kuinka te olette asiasta alkaneet puhua. Minulla ei kävisi mielessäkään, että miestäni kiinnostaisi illalla keskustella siitä, kenen kanssa olen lounaani päivällä syönyt.

Yhteistyössä