Joo, jopa olet vitsikäs.Niin varmasti, pyöräillessä. Mutta kun mun fillari raahattiin vasta tänä keväänä takaisin tänne siskon muutettua ulkomaille (se oli sillä lainassa muutaman vuoden). Nyt se pyörä seisoo tossa talon seinustalla, ja sieltä on pinnojen välistä ja tangon ympäri kasvanut joku halvatun köynnösrikkaruoho.
Se ei lähde varmaan irti ilman oksasaksia... Kertaakaan en ole sillä mihinkään polkenut.
Niin onnettomuusaltis en ole, että viitsisin hommata pyöräilykypärää, kun en aja pyörälläkään.
Kiva lapsille, kun äiti tai isä halvaantuu/kuolee polkupyöräonnettomuudessa, "aikuisen ihmisen oma asia"... Vaikka tottakai se on jokaisen oma päätös käyttääkö pottaa vai ei, mutta "täysin oma asia" se ei kyllä ole.Ei ole noloa käyttää, ei ole noloa olla käyttämättä, noloa on vaan kutsua noloksi sitä että joku käyttää tai ei käytä kypärää, sillä onhan se aikuisen ihmisen täysin oma asia.
Minusta se on aikuisen ihmisen oma asia, oli lapsia tai ei. Samoin kuin se, että tupakoiko, syökö epäterveellisesti, ajaako autolla väsyneenä, onko ylipainoinen, juoko alkoholia, jne. Jokainen voi miettiä, elääkö omaa elämäänsä siten, ettei ota mitään sellaisia riskejä jotka lisäisivät ennenaikaisen kuoleman tai sairastumisen vaaraa.Kiva lapsille, kun äiti tai isä halvaantuu/kuolee polkupyöräonnettomuudessa, "aikuisen ihmisen oma asia"... Vaikka tottakai se on jokaisen oma päätös käyttääkö pottaa vai ei, mutta "täysin oma asia" se ei kyllä ole.
Kyllä tiedät! Älä ole typerä. Astelet ilmeisen pienillä kengillä vielä!Ei ole noloa.
Itse en käytä, en keksi yhtään hyvää syytä käyttää pyöräilykypärää.
Mullakaan ei ole koskaan tullut sellaista tilannetta. Viimeksi olen pyörällä kaatunut ollessani ihan pieni lapsi. Tietysti auto voisi ajaa päälle, mutta en liiku sellaisessa paikassa, missä niin voisi tapahtua sillätavalla, etten voisi ennakoida tapahtumia.ei oo noloa, mut omaan päähäni en laita. Enkä mä ymmärrä, miten pyörän kanssa voi joutua onnettomuuteen?
Katsoin vähän aika sitten telkkarista ohjelman (en muista nimeä), jossa tutkittiin tapausta, kun pyöräilijä ajoi autotien reunaa pitkin, ja takaa tullut autoilija töytäisi pyöräilijää niin, että tämä kaatui. Käytti kypärää, mutta siitä huolimatta halvaantui ja on lopun ikänsä pyörätuolissa.ei oo noloa, mut omaan päähäni en laita. Enkä mä ymmärrä, miten pyörän kanssa voi joutua onnettomuuteen?