onko noloa vai ei

• Viestiketjun aloittaja ??????
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24470332:
Vaarallisempaa on liikkua talvella kävellen, kun on liukasta, kuin ajaa pyörällä ilman kypärää. Ehkä talvikypäräkin tulee vielä pakolliseksi, vai mitä?
Eihän se ihan noin mustavalkoista ole.
Onko sinulla ajokorttia?
Liikenteessä kun kaikki ei aina ole itsestä kiinni. Voi sattua mitä vaan pahempaakin, vaikka itse oisit kuinka taitava ajaja sitten autolla tai pyörällä.

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24470332:
Vaarallisempaa on liikkua talvella kävellen, kun on liukasta, kuin ajaa pyörällä ilman kypärää. Ehkä talvikypäräkin tulee vielä pakolliseksi, vai mitä?
Entäs sitten, jos ajaa talvella pyörällä?

Vielä vaarallisempaa on ajaa pyörällä syksyllä, kun tie on musta ja märkä. Paikoitellen saattaa olla jopa jäässä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24470389:
Tai vaikka kävellen. kävellenkin voi sattua, koska vaan joku voi ajaa päälle. Kypärät päähän vaan kaikille.
Totta.
Mutta onhan törmäysvoima suurempi, jos ajatellaan pyörällä ajavan ja autolla ajavan törmäävä. Auto ajaa 50km/h ja pyörä 30km/h. Suuremmat vammat tässä tapahtuisi, kun että auto 50km/h nopeudella törmäisi esim. suojatietä ylittävään ihmiseen.

"vieras"
Te, jotka ette käytä kypärää mutta käskette lastenne käyttää: miten ajattelitte saada murrosikäisen pitämään kypärän päässä kun äitikään ei pidä? Pikkulapselle voi aina sanoa, että aikuiset päättää itse, mutta teinille ei, he kun osaavat ajatella vähän pitemmälle ja pitävät itseään jo melkein aikuisina.

Ja turha sanoa, että ei meidän Nico-Jannica, se kyllä pitää aina kun nyt pienenäkin pitää. Ei se aina niin mene.

Totta.
Mutta onhan törmäysvoima suurempi, jos ajatellaan pyörällä ajavan ja autolla ajavan törmäävä. Auto ajaa 50km/h ja pyörä 30km/h. Suuremmat vammat tässä tapahtuisi, kun että auto 50km/h nopeudella törmäisi esim. suojatietä ylittävään ihmiseen.
Jos auto tulee hiljaa, niin ei se silloin niin todennäköisesti törmää, kuin holtittomasti ja lujaa ajava.

Joo, kypärä on hieno juttu. Mutta mä en laita kypärää ja sillä piste.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24470429:
Jos auto tulee hiljaa, niin ei se silloin niin todennäköisesti törmää, kuin holtittomasti ja lujaa ajava.

Tekopyhä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24470429:

Niin, JOS.
Mutta eipä ne yleensä hiljaa aja päälle?

[QUOTE="vieras";24470472]Tekopyhä.[/QUOTE]

Tiedätkö, mitä tekopyhä sanana tarkoittaa? Ilmeisesti et.
En käytä kypärää, koska en halua, eikä siihen laki vielä pakota. Mopolla ajaessa käytin, koska se on pakollista. Autolla ajaessa käytän turvavyötä, koska se on pakollista. Maksan verot, koska se on pakollista. Ostan lipun, kun menen junaan, koska se on pakollista. Mutta kypärää en käytä, koska se ei ole pakollista.

Mun mielestä on paljon nolompaa olla käyttämättä!! Välillä ku näkee, että lapsella on kypärä ja vanhemmalla ei ole. Ajatteleeko ne vanhemmat sitten, että ei niille voi sattua mitään? Mitä lapsi sitten tekee ku se vanhempi kaatuu ja lyö päänsä, joutuu teholla ja voi jopa kuolla?! Kypärät päähän vain koko perheelle!

pyöräilijä
Nykyään pyörät kulkee lujaa. mun miehellä on tavallinen Nishiki ja 68 km tunnissa on hänen ennätys vauhti.... kysymys, kuka hullu haluaisi olla tuossa vauhdissa ilman kypärää.
Mulla kypärä on sama kuin turvavyö. auto ei liiku jos kaikilla ei ole vyötä ja pyörän selkään en nouse ilman kypärää.

Alkuperäinen kirjoittaja pyöräilijä;24470585:
pyörään saa talvirenkaat.
halpa henkivakuutus jos paljon pyöräilee, vaikka vaan lyhyitäkin matkoja.
Juu, mie tiiän.
Yks vastaaja täällä oli vaan sitä mieltä, et talvella käveleminen on vaarallisempaa, kuin tavallinen pyöräily.

Kenkiinkin saa muuten nastat, niin ei tarvi talvella liukastella.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24470496:
En käytä kypärää, koska en halua, eikä siihen laki vielä pakota. Mopolla ajaessa käytin, koska se on pakollista. Autolla ajaessa käytän turvavyötä, koska se on pakollista. Maksan verot, koska se on pakollista. Ostan lipun, kun menen junaan, koska se on pakollista. Mutta kypärää en käytä, koska se ei ole pakollista.
Sinä et käytä, mutta arvatenkin lasten täytyy käyttää koska tiedostat kypärän hyödyt? Tekopyhä tosiaan.

pyöräilijä
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24470496:
Eli jos joku pakottaa niin sitten käytät...
Omaa järkeä ei tarvi vaivata kun käskyt tulee "ylemmiltä tahoilta".
Käytkö kuitenkin ihan oma aloitteisesti esim. Lääkärissä,parturissa, manikyyrissä, jumpassa... vai pidätkö itsestäsi huolta vain jos valtiovalta pakottaa tai verottaa laiminlyönnistä?
Harvahampaat hapsutukat saa korkeemman verotuksen kun eivät ymmärtäneet ajatella omilla aivoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja pyöräilijä;24470640:
Eli jos joku pakottaa niin sitten käytät...
Omaa järkeä ei tarvi vaivata kun käskyt tulee "ylemmiltä tahoilta".
Käytkö kuitenkin ihan oma aloitteisesti esim. Lääkärissä,parturissa, manikyyrissä, jumpassa... vai pidätkö itsestäsi huolta vain jos valtiovalta pakottaa tai verottaa laiminlyönnistä?
Harvahampaat hapsutukat saa korkeemman verotuksen kun eivät ymmärtäneet ajatella omilla aivoilla.
Joo, tää olikin taas ihan asiaan liittyvää vai? Mä saan tehdä miten mä haluan, enkä tajua, että pitää suuttua.

[QUOTE="vieras";24470635]Sinä et käytä, mutta arvatenkin lasten täytyy käyttää koska tiedostat kypärän hyödyt? Tekopyhä tosiaan.[/QUOTE]

Ei tekopyhä tarkoita mitään tuohon suuntaankaan. Älä käytä sanaa, jonka merkitystä et tunne.

[QUOTE="vieras";24470635]Sinä et käytä, mutta arvatenkin lasten täytyy käyttää koska tiedostat kypärän hyödyt? Tekopyhä tosiaan.[/QUOTE]

Minusta ei ollenkaan tekopyhää. Lapsilla on eri säännöt monessa muussakin asiassa.

pöyräilijä
Minusta ei ollenkaan tekopyhää. Lapsilla on eri säännöt monessa muussakin asiassa.
on joo, mutta onko siinä että lapset laittaa turvavyön, isi ja äiti ei.
Laita katsos vyö/ kypärä että ei sattuisi niin pahasti jos tulee onnettomuus eteen, isi ja äiti ei laita kun ei meihin satu....
Ei mene läpi meillä ainakaan, lapset huomauttaa heti, että mitä jos ajat ojaan tai tulee auto päälle... niillä on oikeasti huoli asiasta kun ovat kuulleet/ kuunnelleet kypärän käytön perusteluja vanhemmiltä, päiväkodista, koulusta yms.

Ihan eri asia on puhua siitä, että kuka saa katsoa tv.tä myöhään tai muuta vastaavaa.
Ei lapset ole mitään tampioita, kyllä he tietää ja kantaa huolta teistä vanhemmista enemmän kuin uskottekaan.

Musta se jonkun vakuutusyhtiön mainos oli hyvä joka joskus on tullut telkkarista, jossa oli sattuvinaan kaikkee tapaturmia. Jalkapallo lentämässä ikkunaan - onneks oli kotivakuutus jne..
Sitten lopussa oli teksti tyyliin "muista vakuttaa myös se tärkein - itsesi". Tarkoittaen sitä äitiä.

Sama vois pätee siihen kypärään pyöräillessä ja turvavöihin autoillessa.

Yhteistyössä