Onko ninaTT ainoa äippä palstalla joka hörhöilee lapsensa kanssa? Ihan uteliaisuuttani kyselen ku tästä henkilöstä aina jauhetaan :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT tänään huomenna ja aina otsikoissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija :
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä tunnustaudun hörhöksi. Perhepeti, kestovaipat, kantoliinat, imetys. Ne kai on niitä perinteisiä hörhön tunnusmerkkejä.

Ja lisäksi kasvisruokavalio ja vvv...... ;)

ja lapsen oman halun mukainen potalla käynti ja kuivaksi oppiminen.

Totta kai jokainen etsii perhelleen sopivinta tapaa elää vauvaelämää. Meille on sopinut perhepedit, pitkät imetykset, kotiruoka, kantoreput ja kantoliinat, lapsentahtinen elämä ilman aamuvarhaisia hoitoonriepotuksia, vanhemmuuden jakaminen, (esim. toinen oli 4 kk kun aloitin "vauvantahtiin sovitetun opiskelun" ja pieni ja isoveli jäivät isänsä kotihoitoon,) kestovaipat, kierrätyskeskuksesta ostetut vaatteet, maallemuutto ja eskarin väliinjättämiset. Itse en syö lihaa, mutta laitan kyllä lihasta ruokaa perheelle.

Mutta melkoisen selkeää kuvaa siitä millaisen kasvuympäristön ja varhaisvuodet lapselleen haluaa antaa osa valinnoistamme vaatii, ja yksimielisyyttä vanhempien välillä.

Ei pitkä imetys, perhepeti, kestovaipat, kantoliinat ole hörhöilyä, vaan yleistä nykyään. Ehkä siksi NinaTT on megahörhö. Kun mikään noista ei enää erikoisuudellaan säväytä, pitää keksiä lotusjutut sun muut typeryydet.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
ennen vauvan syntymää suunnittelin kaikenlaista hörhöilyä, mutta jostaki syystä ne 'unohtu' ku vauva synty. :D

Mä taas "heräsin" kaikenlaiseen "hörhöilyyn" vasta vauvan syntymän jälkeen kun tajusin, kuinka rakas se mulle on =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Ei kai tuo imetys mitenkään kuulu tuohon hörhöilyyn? :whistle:

pitkä imetys kuuluu hörhöilyyn.

Entä jos se johtuu laiskuudesta eikä periaatteesta :D ?

ei kai laiskurit imetä vaan syöttävät pullosta, ku se on helpompaa?!?

imettäminen se vasta helppoa on! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nekkunekku:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä tunnustaudun hörhöksi. Perhepeti, kestovaipat, kantoliinat, imetys. Ne kai on niitä perinteisiä hörhön tunnusmerkkejä.

Pistän paremmaksi: meilläkin kaikki nuo käytössä ja lisäksi ei käytetä tutteja eikä tuttipulloja.
Ollaanko me sitten jo megahörhöjä :p ?

Apua, ei meilläkään käytetä tutteja/pulloja. Teen jopa tytön soseetkin itse. :o

Ja me kasvatetaan ruokakin itse :laugh:

No ei ihan kaikkea. Ja kylläkin käytetään tutteja ja tuttipulloja. Vaikken tunnekaan tapausta NinaTT, niin kai sitä jokaisella on omat periaatteensa, kellä mihinkin suuntaan kallellaan tai vinoon.

Alkuperäinen kirjoittaja tavisäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Ei kai tuo imetys mitenkään kuulu tuohon hörhöilyyn? :whistle:

pitkä imetys kuuluu hörhöilyyn.

Entä jos se johtuu laiskuudesta eikä periaatteesta :D ?

ei kai laiskurit imetä vaan syöttävät pullosta, ku se on helpompaa?!?

imettäminen se vasta helppoa on! =)

voi ku asia oiski noin yksinkertanen kaikkien kohdalla.

Onhan täällä monia jotka tekee samoin tai ainakin osittain, MUTTA he hyväksyvät myös muunlaista käytöstä / vanhemmuutta,
Kun tämän yhden henkilön mielestä hänen tapansa on ainoa oikea kaikki muu on turhuutta ja lapsen "epähuomioimista".
Tosin tulee yksi toinenkin mieleen joka oli muutama vuosi sitten samanlainen mutta nyt on jo pehmentynyt mielipiteissään

Alkuperäinen kirjoittaja Nekkunekku:
Pistän paremmaksi: meilläkin kaikki nuo käytössä ja lisäksi ei käytetä tutteja eikä tuttipulloja.
Ollaanko me sitten jo megahörhöjä :p ?

Ai, mä en ole mieltänyt noita hörhön tunnusmerkiksi. Ei meilläkään ole kumpikaan syöny tuttia eikä juurikaan tuttipulloa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Onhan täällä monia jotka tekee samoin tai ainakin osittain, MUTTA he hyväksyvät myös muunlaista käytöstä / vanhemmuutta,
Kun tämän yhden henkilön mielestä hänen tapansa on ainoa oikea kaikki muu on turhuutta ja lapsen "epähuomioimista".
Tosin tulee yksi toinenkin mieleen joka oli muutama vuosi sitten samanlainen mutta nyt on jo pehmentynyt mielipiteissään

kuka toinen?

Mä hörhöilen! :D

Mutta en jaksa tuoda mielipiteitäni kovin esiin koska täällä ne otettaisiin vastaan sillä asenteella että yritän olla parempi tms, vaikka ainoastaan kerron miten MINÄ toimin ja miten MINÄ koen hyväksi toimia.. Mutta jotkut ottaa kaiken niin herkästi itseensä vaikkei mitään syytä oliskaan.

Yhteistyössä