Mä olen syntyperältäni venäläinen ja kokenut molempien kulttuurien sekä hyvät että huonot puolet.
Suomesta voin sanoa, että tässä maassa ei ole kovin miehisiä miehiä. Miehet eivät ole halukkaita "elättämään" naista, miehet eivät halua sitoutua perheeseen, miehet eivät arvosta vaimojaan tai edes äitejään, miehet eivät laita tiliään kokonaisuudessaan perheensä hoitamiseen, miehet arvostelevat naisia kovasanaisemmin kuin missään muualla, miehet huorittelevat, läskittelevät ja pettävät vaimojaan...
Keski-euroopassa miehen tili on naisen tili, jos mies pettää tai eroaa vaimostaan, niin hänestä tulee koko suvun halveksima, miehet panostavat kaikkensa perheensä hyvinvointiin, asuntoon ja lasten koulutukseen, miehet näkevät vaivaa naisen hurmaamiseen, tekevät romanttisia juttuja ja ostelevat kukkia.
Aloituksesikin on kovin naista syyllistävä. Ikään kuin suomalaisen naisen pitäisi palvoa suomalaista miestä, joka ei ole valmis tekemään mitään perheensä eteen, laittamaan rahaa perheeseensä tai tehdäkseen naisensa onnelliseksi.
Itse en ikinä haluaisi suomalaista miestä. Suomessa on mahdotonta olla nainen, koska täällä ei ole miehekkäitä miehiä.