Onko nainen naisena vain osa miesten yhteiskuntaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiekkonenKolmikymppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25346515:
Eli nytkö ei olekaan enää miesten maailmaa ja naisten maailmaa, vaan pehmeät ja kovat arvot? Miksi juuri naisten pitäisi vaalia pehmeitä arvoja, jos se onnistuu miehiltäkin? Mikset peräänkuuluta miesten pehmeitä arvoja?

Molemmat arvot ovat, luepas aiempaa keskustelua.

Ei ap ehkä olekaan niin itsekäs törppö kuin ensivaikutelma (netissä) antaa ymmärtää. Mutta hänen itsensä ilmaisu on sellaista, että se saa kuulijoissa/tutustujissa ehkä puolustusvaihteen päälle.
Itse asiassa olisi mielenkiintoista tietää mitä tuon akateemisia termejä viljelevän selittäjän takana on, vai onko mitään.

Minusta tuli ensimmäiseksi mieleen yliopistossa opiskeleva humanisti, joka on ehkä pienessä sievässä. Nyt siihen voisi lisätä että hän viihtyy kirjojen parissa ja hänen kokemuksensa naisista käytännössä ovat vähäiset sekä on tullut ilmi että hän on valmistunut. Ehkä hän vietti opiskeluaikansa joko vain opiskellen tai sitten juhlissa hän keskittyi puhumaan filosofiaa muiden miesten kanssa eikä naiset kiinnostaneet häntä silloin niinkään. Voi olla jopa mahdollista että hänen biologinen kellonsa on ruvennut tikittämään, vaikka tätä epäilen.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25346561:
Mistä tiedät ettet ole homo? Jos heteroutesikin on vain kulttuurista johtuva illuusio?

Tiedän sen siitä, miten vahvasti tunnen romanttisesti naista kohtaan, ja miten vähän tunnen seksuaalisesti miestä kohtaan. En myöskään kammoksu homoja.

[QUOTE="aloittaja";25346543]Kyse ei kuitenkaan ole aina epäaitoudesta, koska tästä päästään siihen stereotypiaan, että vain suomalainen mies tarkoittaa mitä sanoo kun puhuu vähän. Puhua voi paljon jos tuntee paljon ilman mitään taka-ajatusta. Minä toimin näin.[/QUOTE]
Eli sä olet epätavallinen katolilainen? Mä olen - sattuneesta syystä :) - käynyt viime aikoina paljonkin keskustelua kahdesta hyvin erilaisesta kulttuurista. Mun tyttäreni ensimmäisellä Meksikon reissullaan ( 5 viikkoa) ihastui paikallisten tapaan ilmaista tunteitaan ja olla ystävällisiä. Kun oli sitten 2,5 kk Meksikossa, muuttikin kantaansa. Huomasi, että moni asia on ainoastaan kulttuurin sanelemaa eikä aitoa, ihmisen sydämestä lähtevää. Toki sielläkin läheisille ollaan aitoja ja suututaan sekunnissa kuten myös lepytään sekunnissa. On kuitenkin asioita, joista siellä ei edes puhuta ääneen. Kolmisen vuotta seurustelivat reissaten puolin ja toisin tuota 10 000 kilometrin matkaa ja vasta sitten totesivat, että tämän ihmisen kanssa haluan elää lopun elämääni. Ja jos kumpaakaan on uskominen, ei se edelleenkään aina ihan helppoa ole :D

Kerro AP konkreettisesti, miten naisellinen nainen toimii mielestäsi näissä tilanteissa;

- Illanvietossa tulee miesten kesken väittelyä politiikasta. Naisella on voimakas mielipide keskusteltavaan aiheeseen. Mitä nainen tekee?
- Illanvietto paikka pitää siivota ennen sieltä poistumista. Paikalla on kaksi miestä ja kaksi naista. Ketkä siivoaa paikan?
- Olet viemässä naista treffeille taidemuseoon. Naista ei kiinnosta taide pätkääkään ja hän ei haluaisi mennä museoon. Miten naisen tulisi toimia?

• Tykkää
[QUOTE="aloittaja";25346601]Molemmat arvot ovat, luepas aiempaa keskustelua.[/QUOTE]

Molemmat arvot ovat mitä? Et taaskaan vastannut ihan selviin kysymyksiin.

Olet alusta asti puhunut, että naiset ovat tulleet jätkämäisiksi ja tämän perustelet sillä, että kovat arvot syrjäyttävät pehmeät arvot. Ja olet sanonut, että pehmeiden arvojen katoaminen on naisten harteilla. Eikö tästä voi päätellä, että ne kovat arvot kuuluvat sinusta miesten maailmaan ja pehmeät arvot naisille?

• Tykkää
Eikö se ole mielestäsi outoa, kuinka "epämiehekkäitä" todella suuri osa suomalaista miehistä on? Vai onko se vaan hyväksyttävää, että mies "naisellistuu" vuosi vuodelta?

Minusta tuli ensimmäiseksi mieleen yliopistossa opiskeleva humanisti, joka on ehkä pienessä sievässä. Nyt siihen voisi lisätä että hän viihtyy kirjojen parissa ja hänen kokemuksensa naisista käytännössä ovat vähäiset sekä on tullut ilmi että hän on valmistunut. Ehkä hän vietti opiskeluaikansa joko vain opiskellen tai sitten juhlissa hän keskittyi puhumaan filosofiaa muiden miesten kanssa eikä naiset kiinnostaneet häntä silloin niinkään. Voi olla jopa mahdollista että hänen biologinen kellonsa on ruvennut tikittämään, vaikka tätä epäilen.

Puit asiani kauniimpiin sanoihin. :D Mutta tällainen kuva hänestä tosiaan tulee. Vaikuttaa myös siltä, että hänet ymmärtää helposti väärin, ainakin meidän kulttuurissamme.

[QUOTE="aloittaja";25346627]Tiedän sen siitä, miten vahvasti tunnen romanttisesti naista kohtaan, ja miten vähän tunnen seksuaalisesti miestä kohtaan. En myöskään kammoksu homoja.[/QUOTE]

Niin. Miten voit sitten tulla tällä palstalla sanomaan, että nainen tekee jotenkin vastoin omaa luontoaan, jos hänen käytöksensä saa vaikutteita kulttuurista? Eikö tuo homo/heterouskin voisi olla tällainen samanlainen kulttuurisidonnainen käyttäytymismalli?

[QUOTE="aloittaja";25346627]Tiedän sen siitä, miten vahvasti tunnen romanttisesti naista kohtaan, ja miten vähän tunnen seksuaalisesti miestä kohtaan. En myöskään kammoksu homoja.[/QUOTE]

Sanoit aiemmin että ihailet homoja jollain tapaa (tai jotain sen suuntaista). Mitkä ominaisuudet ovat heissä tällaisia ja miten voisit kehittää niitä ominaisuuksia itsessäsi?

[QUOTE="vieras";25346577]Niin, olet luultavasti maskuliini feminiini et perus maskuliini suomalaismies joka steritypioiden mukaan ei puhu, eikä pussaa.[/QUOTE]

Kyllä, olen androgyyni jonkin SETAn nettitestin mukaan, jonka tein muutama vuosi sitten. Feminiinit ja maskuliinit puoleni ovat varsin tasapainossa, mutta painottunevat hiukan maskuliinisiin. Ihmisessä on molempia, koen, mutta naisessa feminiinin tulisi hallita... Mikä ei tarkoita että maskuliinius = 0, mutta kylläkin, että jätkämäisyys = 0, tai korkeintaan 1. ;)

Kiitoksia kommenteista, monet olivat todella fiksuja! Alan siirtyä tästä nukkumaan :) Käy tämä uudenvuodenpäivän vietto näinkin.

That's meee! :wave:

Mä olen kyllä tavannut juurikin ap:n kaltaisia miehiä yliopiston juhlissa mennävuosina. Fiksuja, mukavia ja hyväkäytöksisiä toki, mutta usein puuttuu sellainen ote arkitodellisuudesta. Vaikea perustaa mitään suhdetta jonkun hienon idealismin pohjalle.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Data
Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25346551:
Kaveri on ihan kuutamolla. Ei enää tiedä itsekkään mitä sanoo.

Lisäykseni siihen krumeeluri juttuun. Lähinnä tarkoitin sitä että musta näiden kymmenen vuoden ja kahden lapsen jälkeen tippunut pois semmoista "turhaa" epäolleellista naismaista käytöstä, jolla ei ole mitään tekemistä naismaisuuden kanssa.

Kun oma miehisyys on hukassa, pitää löytää nainen, joka sitä vahvistaa. Toinen vaihtoehto on löytää se oma miehisyys, niin löytyy suomalaisistakin naisista jo suurempi skaala sopivia valkattavaksi.

• Tykkää
Mä olen syntyperältäni venäläinen ja kokenut molempien kulttuurien sekä hyvät että huonot puolet.

Suomesta voin sanoa, että tässä maassa ei ole kovin miehisiä miehiä. Miehet eivät ole halukkaita "elättämään" naista, miehet eivät halua sitoutua perheeseen, miehet eivät arvosta vaimojaan tai edes äitejään, miehet eivät laita tiliään kokonaisuudessaan perheensä hoitamiseen, miehet arvostelevat naisia kovasanaisemmin kuin missään muualla, miehet huorittelevat, läskittelevät ja pettävät vaimojaan...

Keski-euroopassa miehen tili on naisen tili, jos mies pettää tai eroaa vaimostaan, niin hänestä tulee koko suvun halveksima, miehet panostavat kaikkensa perheensä hyvinvointiin, asuntoon ja lasten koulutukseen, miehet näkevät vaivaa naisen hurmaamiseen, tekevät romanttisia juttuja ja ostelevat kukkia.

Aloituksesikin on kovin naista syyllistävä. Ikään kuin suomalaisen naisen pitäisi palvoa suomalaista miestä, joka ei ole valmis tekemään mitään perheensä eteen, laittamaan rahaa perheeseensä tai tehdäkseen naisensa onnelliseksi.

Itse en ikinä haluaisi suomalaista miestä. Suomessa on mahdotonta olla nainen, koska täällä ei ole miehekkäitä miehiä.

[QUOTE="aloittaja";25346683]Kyllä, olen androgyyni jonkin SETAn nettitestin mukaan, jonka tein muutama vuosi sitten. Feminiinit ja maskuliinit puoleni ovat varsin tasapainossa, mutta painottunevat hiukan maskuliinisiin. Ihmisessä on molempia, koen, mutta naisessa feminiinin tulisi hallita... Mikä ei tarkoita että maskuliinius = 0, mutta kylläkin, että jätkämäisyys = 0, tai korkeintaan 1. ;)

Kiitoksia kommenteista, monet olivat todella fiksuja! Alan siirtyä tästä nukkumaan :) Käy tämä uudenvuodenpäivän vietto näinkin.[/QUOTE]

Älä huoli, minua on jopa täällä palstalla sanottu useamman kerran androgyyniksi ja olen puhdas hetero. Otan sen kohteliaisuutena koska haluan että maskuliiniset ja feminiiniset ominaisuudet ovat minussa tasapainossa. Olen hieman enemmän kallellani maskuliiniseen suuntaan enkä ole erityisen jätkämäinen tai naisellinen.

[QUOTE="aloittaja";25346683]Kyllä, olen androgyyni jonkin SETAn nettitestin mukaan, jonka tein muutama vuosi sitten. Feminiinit ja maskuliinit puoleni ovat varsin tasapainossa, mutta painottunevat hiukan maskuliinisiin. Ihmisessä on molempia, koen, mutta naisessa feminiinin tulisi hallita... Mikä ei tarkoita että maskuliinius = 0, mutta kylläkin, että jätkämäisyys = 0, tai korkeintaan 1. ;)

Kiitoksia kommenteista, monet olivat todella fiksuja! Alan siirtyä tästä nukkumaan :) Käy tämä uudenvuodenpäivän vietto näinkin.[/QUOTE]

Luultavasti voi riittää vain sekin, että löydät naisen joka on femininiini haluamillasi osa-alueilla. Tuskin ihan Johanna Tukiaisen kaltaista feminiinisyyden ilmentymää olet etsinyt? Ehkä enemmän Nina Mikkosta, jossa on feminiinejä ja maskuliineja piirteitä.

Älä huoli, minua on jopa täällä palstalla sanottu useamman kerran androgyyniksi ja olen puhdas hetero. Otan sen kohteliaisuutena koska haluan että maskuliiniset ja feminiiniset ominaisuudet ovat minussa tasapainossa. Olen hieman enemmän kallellani maskuliiniseen suuntaan enkä ole erityisen jätkämäinen tai naisellinen.

Eli muistutat minua! :D Ainakin tässä.

Öitä kaikille!

Mä olen syntyperältäni venäläinen ja kokenut molempien kulttuurien sekä hyvät että huonot puolet.

Suomesta voin sanoa, että tässä maassa ei ole kovin miehisiä miehiä. Miehet eivät ole halukkaita "elättämään" naista, miehet eivät halua sitoutua perheeseen, miehet eivät arvosta vaimojaan tai edes äitejään, miehet eivät laita tiliään kokonaisuudessaan perheensä hoitamiseen, miehet arvostelevat naisia kovasanaisemmin kuin missään muualla, miehet huorittelevat, läskittelevät ja pettävät vaimojaan...

Keski-euroopassa miehen tili on naisen tili, jos mies pettää tai eroaa vaimostaan, niin hänestä tulee koko suvun halveksima, miehet panostavat kaikkensa perheensä hyvinvointiin, asuntoon ja lasten koulutukseen, miehet näkevät vaivaa naisen hurmaamiseen, tekevät romanttisia juttuja ja ostelevat kukkia.

Aloituksesikin on kovin naista syyllistävä. Ikään kuin suomalaisen naisen pitäisi palvoa suomalaista miestä, joka ei ole valmis tekemään mitään perheensä eteen, laittamaan rahaa perheeseensä tai tehdäkseen naisensa onnelliseksi.

Itse en ikinä haluaisi suomalaista miestä. Suomessa on mahdotonta olla nainen, koska täällä ei ole miehekkäitä miehiä.
Ymmärrän oikein hyvin :) Mulle läheinen nuori mies aikoinaan seurusteli - oli jopa kihloissakin - venäläistä syntyperää olevan tytön kanssa ja suhde kariutui siihen, että 19-vuotiaalla pojalla ei yksinkertaisesti ollut mahdollisuutta kustantaa morsiamensa haluamaa elintasoa. Poika makselee tytön vuoksi ottamiaan velkoja edelleenkin, vaikka vuosia on jo erosta kulunut.

Näin on. Suomen tasa-arvovouhotuksesta on seurannut se, että monen naisen on osallistuttava perheen elatukseen tasapuolisesti. Jos nainen ei pysty osallistumaan yhtä suurella summalla kun mies, niin naisen on vaikka pakko lainata ne rahat jostain ja osallistua perheen elatukseen velaksi, netistä löytyy esimerkkejä tuollaisista tapauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25346787:
Ymmärrän oikein hyvin :) Mulle läheinen nuori mies aikoinaan seurusteli - oli jopa kihloissakin - venäläistä syntyperää olevan tytön kanssa ja suhde kariutui siihen, että 19-vuotiaalla pojalla ei yksinkertaisesti ollut mahdollisuutta kustantaa morsiamensa haluamaa elintasoa. Poika makselee tytön vuoksi ottamiaan velkoja edelleenkin, vaikka vuosia on jo erosta kulunut.

Ja tää on kans mitä en voi ymmärtää (eräs palstalainen käyttäytyy näin ).

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25346857:
Ja tää on kans mitä en voi ymmärtää (eräs palstalainen käyttäytyy näin ).

Toi suluissa oleva oli aivan asiatonta nälvimistä jotakuta palstalaista kohtaan joka ei ole osallistunut keskusteluun mitenkään eikä liity ketjuun mitenkään.

Yhteistyössä