Onko nainen naisena vain osa miesten yhteiskuntaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiekkonenKolmikymppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="just";25346974]Toi suluissa oleva oli aivan asiatonta nälvimistä jotakuta palstalaista kohtaan joka ei ole osallistunut keskusteluun mitenkään eikä liity ketjuun mitenkään.[/QUOTE]

Ei vaan esimerkki naisellisesta naisesta josta ap haaveilee. Tosin en usko että ap on valmis kustatamaan yhdenkään naisen elämää täysin.

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25346857:
Ja tää on kans mitä en voi ymmärtää (eräs palstalainen käyttäytyy näin ).
Jokainen vastaa itse tekemistään virheistä. Ei tämä mun tuntemani nuori mies syytä ex-tyttöystäväänsä veloistaan vaan ihan vaan itseään. Onneksi on löytänyt suomalaisen järkevän avovaimon, joka on myös antanut anteeksi rakkaansa aiemmin tekemät virheet. Ja hyväksyy sen, että perheen rahoja menee nyt näiden velkojen maksamiseen. Arvostan tätä nuorta naista erittäin paljon, harva olisi näin avarakatseinen.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25347074:
Jokainen vastaa itse tekemistään virheistä. Ei tämä mun tuntemani nuori mies syytä ex-tyttöystäväänsä veloistaan vaan ihan vaan itseään. Onneksi on löytänyt suomalaisen järkevän avovaimon, joka on myös antanut anteeksi rakkaansa aiemmin tekemät virheet. Ja hyväksyy sen, että perheen rahoja menee nyt näiden velkojen maksamiseen. Arvostan tätä nuorta naista erittäin paljon, harva olisi näin avarakatseinen.

Ja tällaiseen toimintan ei kaikki pysty.

Teesini on seuraava: nainen Suomessa määrittää minuutensa yhteiskunta-asemansa perusteella, ei yksilöyden, historiallisten perinteiden, tai biologisten seikkojen perusteella. Toisin sanoen koko ihmistä määrittävänä johtoajatuksena on yhteiskunnallinen "pystyä tekemään X siinä kuin mies".

En ihan täysin hahmota, että millä tavalla yksilöys ja historialliset perinteet käyvät käsi kädessä - perinteisestihän sekä naisen että miehen vapaus toteuttaa itseään yksilönä stereotypian sisällä on hyvin rajallinen. Lähinnä siis muiden rajoittama, kuten sinäkin tässä osoitat.

Stereotypia on kuitenkin aina fiktiivinen.

[QUOTE="aloittaja";25341982]Otetaan miesten tapakulttuurista epämiellyttäviä asioita kuten esimerkiksi kova alkoholinkäyttö, kiroilu tai yleensä puhetapa tai pinnallinen suhtautuminen parisuhteisiin. Myös koko olemuksessa on jotain miehen mieleen tuovaa välillä. Se ei minulle henkilökohtaisesti ole kovin hienostunutta, älykästä tai kaunista.[/QUOTE]

Eli missään vaiheessa ei ollutkaan kyse tasa-arvosta ja valinnan vapaudesta, vaan siitä, minkälaisia sinun mielestäsi naisten tulisi olla.

Yhteistyössä