Onko nainen naisena vain osa miesten yhteiskuntaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiekkonenKolmikymppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";25346175]Tuon juuri uskon olevan suomalaisen kulttuurin rakenne, jonka kanssa olen ongelmissa. Katolisissa maissa tunteiden näyttäminen mieheltä rehellisesti ja kenties ylitsevuotavastikin jo aika pian tuntuu "kuuluvan asiaan". Minulle sellainen vain tuntuu luontevalta tavalta toimia.[/QUOTE]

Mikään ei estä sinua tekemästä opintomatkaa machokulttuurin juurille. Kokeilla elämää ja tunteiden ilmaisua ilmapiirissä jossa koet oman persoonasi tulevan parhaiten esiin.

[QUOTE="aloittaja";25346076]Ihan varmasti. Minussakin on tietynlaista karskiutta (olen suht urheilullinen ja arpiakin löytyy), mutten ikinä, varsinkaan aluksi, halua kokeilla epäkunnioittavuuden rajoja naisen suhteen. Kun olen alkanut näyttää karskimpaa ja härskimpää puoltani, muutama nainen on jopa tuntunut helpottuneelta, osa on jopa sanonut tyyliin "olihan se mies", outoa :) Tapani on leijonana jopa vähän jumaloida kiinnostavaa naista ja veikkaan että se on liikaa ja liian nopeasti monelle kulttuurissamme.

Minäkin yritän uskoa hyvään naisissa, mutta ehkä olen "liian positiivisissa" tai sitten vain muuten liian erilaisissa sfääreissä. Koen että yksilöys voi olla myös haitta, koska se on vierasta. Harvempi nainen on oikeasti valmis heittämään kulttuuriset odotuksensa miehestä romukoppaan kokemukseni mukaan, vaikka näinhän pitäisi olla, jos kaikki on itsestä kiinni eikä kulttuuri paljoa vaikuta kuten joku sanoo täällä.[/QUOTE]

Eli sä annoit meille tämän hienon aiheen puhua naisista siksi, koska oma miehisyytesi on hukassa:) Keksisitkö seuraavaksi hyvän aiheen suomalaisista miehistä?

Jos jätät ylitsevuotavan tunteista kertomisen pois ja jätät muun, niin varmasti pärjäät hyvin. Et voi heti sanoa rakastavasi toista, koska vaikka sinusta tuntuisi siltä niin se on vain ihastusta. Olen minäkin jättänyt joskus sanomatta että rakastan jotakin henkilöä, vaikka juuri sillä hetkellä se on tuntunut siltä. Ihmiset täällä Suomessa kaipaavat pysyvyyttä. Se on ikävä asia jos tunteesi ovat voimakkaat mutta ailahtelevat.

Tuohon toiseen mainitsemaasi juttuun. Minusta on hyvä että saat naispuolisia ystäviä, ne rikastuttavat maailmaasi. Minulla on kaksi naispuolista ystävää joille kerron hyvinkin henkilökohtaisia asioita ja he kertovat minulle. Seurusteluasioissa heiltä voi kysyä vihjeitä ja neuvoja ja neuvot ovat parempia kuin täältä saatavat, koska he tuntevat millainen minä olen.

Hyvin kirjoitettu, kiitos. :) Minä kyllä olen myös erittäin pysyvä tunteissani, jos jollekin tunnen niin. Voisin jatkaa sen tason tuntemista vuosikausia, näin tuntuu. Enkä edes vilkaise muita seurustellessani.

[QUOTE="aloittaja";25346076]Ihan varmasti. Minussakin on tietynlaista karskiutta (olen suht urheilullinen ja arpiakin löytyy), mutten ikinä, varsinkaan aluksi, halua kokeilla epäkunnioittavuuden rajoja naisen suhteen. Kun olen alkanut näyttää karskimpaa ja härskimpää puoltani, muutama nainen on jopa tuntunut helpottuneelta, osa on jopa sanonut tyyliin "olihan se mies", outoa :) Tapani on leijonana jopa vähän jumaloida kiinnostavaa naista ja veikkaan että se on liikaa ja liian nopeasti monelle kulttuurissamme.

Minäkin yritän uskoa hyvään naisissa, mutta ehkä olen "liian positiivisissa" tai sitten vain muuten liian erilaisissa sfääreissä. Koen että yksilöys voi olla myös haitta, koska se on vierasta. Harvempi nainen on oikeasti valmis heittämään kulttuuriset odotuksensa miehestä romukoppaan kokemukseni mukaan, vaikka näinhän pitäisi olla, jos kaikki on itsestä kiinni eikä kulttuuri paljoa vaikuta kuten joku sanoo täällä.[/QUOTE]

Kulttuuriset odotukset miehistä? Hassu ilmaisu. Eli se, että toivoisi löytävänsä jonkun, jonka kanssa olisi hyvä olla, tuntisi yhteenkuuluvuutta, voisi kuvitella elävänsä ja jonka kanssa tuntisi kemiaa on ainoastaan naisten kuulttuurinen odotus joka pitäisi heittää romukoppaan?

• Tykkää
Reactions: säpäle
[QUOTE="aloittaja";25346175]Tuon juuri uskon olevan suomalaisen kulttuurin rakenne, jonka kanssa olen ongelmissa. Katolisissa maissa tunteiden näyttäminen mieheltä rehellisesti ja kenties ylitsevuotavastikin jo aika pian tuntuu "kuuluvan asiaan". Minulle sellainen vain tuntuu luontevalta tavalta toimia.[/QUOTE]
Näissä maissa suomalaisittain toimiva voisi olla heikoilla, kun naiset ajattelisivat että hän ei ole kiinnostunut ollenkaan. Paikalliset tavat kannattaa aina ottaa huomioon eikä se ole pelaamista. Muistaakseni Italiassa jos nainen katsoo miestä niin se tarkoittaa kiinnostusta. Siellä pelkkä sanominen ei ritä miehille merkiksi että ei ole kiinnostunut, vaan pitää käyttää ääntä ja tehostaa viestiä tönäisemällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25346173:
WTF??? Tajuatko itse kuinka tollolta kuulostat?

Diipadaapaa lallallaa. Puutaheinää suoltaa ap vaan. On ajattelunsa mutkikas, ei ihme ettei ole nainen halukas...

Ja pyydän anteeksi huonoa uloasantiani, mutta ihan oikeasti jos ajattelet tuolla tavoin ja tuot sen hyvin pian julki kun tapailet naista, ei "menestys" naispiireissä voi olla kovin taattu.

Katolisissa maissa naisen kuuluu olla neitsyt mennessään avioliittoon. Siksi jo nuorilla naisilla on kiire papin eteen. Katolisissa maissa naisen rooli on olla miehensä alamainen, mies elättää, mies on perheen pää, mies päättää jne. Valitse nainen katolisesta maasta, niin ehkä toiveenne täyttyvät...puolin ja toisin. Mutta tee se suht nopeasti, sillä katolisissa maissakin naisten asenteet alkavat olla muuttumassa. Ei kannata etsiä suomalaista naista, jos haluaa katolisen maan kulttuurin omaavan naisen :)

Minulta taisi muuten mennä ohi se, miksi ap:n kohdalla on ok näyttää niitä tunteita ja vaalia näin niitä pehmeitä arvoja ts astua sinne naisten puolelle, mutta naiset eivät saa olla jätkämäisiä?

[QUOTE="aloittaja";25346175] Katolisissa maissa tunteiden näyttäminen mieheltä rehellisesti ja kenties ylitsevuotavastikin jo aika pian tuntuu "kuuluvan asiaan". Minulle sellainen vain tuntuu luontevalta tavalta toimia.[/QUOTE]

Katolisissa maissa se ylitsevuotava tunteiden näyttäminen ei ole suinkaan aina aitoa, siis kun halutaan tutustua naiseen ja valloittaa tämä. Usein ylitsevuotavien kauniiden sanojen ja eleiden tarkoitus on pelkästään saada nainen riisuutumaan.

• Tykkää
Reactions: Data ja Millenia
[QUOTE="Nainen";25346247]Katolisissa maissa se ylitsevuotava tunteiden näyttäminen ei ole suinkaan aina aitoa, siis kun halutaan tutustua naiseen ja valloittaa tämä. Usein ylitsevuotavien kauniiden sanojen ja eleiden tarkoitus on pelkästään saada nainen riisuutumaan.[/QUOTE]
Näin juuri :) *nimimerkillä Kohta vuoden meksikolaisen anoppina ollut*

[QUOTE="aloittaja";25346211]Hyvin kirjoitettu, kiitos. :) Minä kyllä olen myös erittäin pysyvä tunteissani, jos jollekin tunnen niin. Voisin jatkaa sen tason tuntemista vuosikausia, näin tuntuu. Enkä edes vilkaise muita seurustellessani.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa sinun pitää opetella hallitsemaan tunneilmaisuasi ja käytöstäsi ympäristön odotusten mukaan. Ei se muuta sitä mitä olet tai tee sinusta kulttuurin vankia, vaan se tarkoittaa että huomioit muut. Jos osoitat kiinnostusta naiselle, niin et voi tehdä sitä samalla tavalla Suomessa, Japanissa ja Italiassa.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Eikös meillä jokaisella ole omat haave naisemme ja miehemme? Tuskin kenenkään haaveet osuvat johonkin tiettyyn määrättyyn normiin tai tietynlaiseen kulttuuriseen käytäntöön?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25346237:
Minulta taisi muuten mennä ohi se, miksi ap:n kohdalla on ok näyttää niitä tunteita ja vaalia näin niitä pehmeitä arvoja ts astua sinne naisten puolelle, mutta naiset eivät saa olla jätkämäisiä?

Tähän mä kans tahtoisin saada vastauksen.

Jos nainen ei saa olla jätkämäinen, niin saako hän kuitenkin olla suora ja tehdä aloitteen kun kiinnostuu miehestä? Saako hän olla ns. päällekäyvä vai pitäkö hänen olla saalis?

Koska silloin ap:llä ei käy flaksi.

Jos nainen ei saa olla jätkämäinen, niin saako hän kuitenkin olla suora ja tehdä aloitteen kun kiinnostuu miehestä? Saako hän olla ns. päällekäyvä vai pitäkö hänen olla saalis?

Tuntuu, että ainakin media painottaa sitä et naisten täytyisi olla tavoittamaton saalis. Mielestäni taas molempien sukupuolien suora aloitteellisuus vähentäisi yksinäisten sinkkujen määrää huimasti :)

• Tykkää
[QUOTE="Nainen";25346247]Katolisissa maissa se ylitsevuotava tunteiden näyttäminen ei ole suinkaan aina aitoa, siis kun halutaan tutustua naiseen ja valloittaa tämä. Usein ylitsevuotavien kauniiden sanojen ja eleiden tarkoitus on pelkästään saada nainen riisuutumaan.[/QUOTE]

Ja vaikkei riisuutumaan niin se on monien katolisien maiden tapa kohdella naista ja nimenomaan ei aina suinkaan aitoa kiinnostusta. Kyllähän sitä moni suomalainen nainen häkeltyy kun matkaa vaikka Italiaan ja ollaan bella bambinoja lähes kaikkien italiaanojen mielestä. Mutta se tosiaan harvemmin tarkoittaa aitoa kiinnostusta ja varmaan suurin osa aikuisista naisista tän käsittää.

• Tykkää
Kulttuuriset odotukset miehistä? Hassu ilmaisu. Eli se, että toivoisi löytävänsä jonkun, jonka kanssa olisi hyvä olla, tuntisi yhteenkuuluvuutta, voisi kuvitella elävänsä ja jonka kanssa tuntisi kemiaa on ainoastaan naisten kuulttuurinen odotus joka pitäisi heittää romukoppaan?

Nimenomaan. En oikein ymmärrä miten stereotyyppisen naisen odotukset miehistä olisivat paremmat, yksilöllisemmät ja vapaammat, kuin naisen kulttuuriset odotukset miehistä. Pitäisikö naisen ajatella sen kulttuurisen taustan ja kokemuksen yli, että minun naisena kuuluisi arvostaa miehessä niitä pehmeitä arvoja, vaikka kulttuurisidonnainen puoleni saa minut tuntemaan tällaiset miehet vastenmielisinä?

[QUOTE="Nainen";25346187]Miksi sinun perusteesi näille teorioille ovat mielestäsi niin vankat, että katsot niiden olevan jonkinlainen "totuus". Oletko saanut yhtään ajattelemisen aihetta sinulle annetuista vastauksista? Olisiko sinussa itsessäsi jotakin, jota voisit muuttaa? Ovatko treffisi edenneet pidemmälle, siis tapailun tasolle? Jos ovat, mitä sitten on tapahtunut, kun suhde ei olekaan lähtenyt kehittymään?

Kiitos, ei minun tarvitse tarkistaa narsismin määritelmää, tiedän kyllä, mistä on kyse.[/QUOTE]

En katso mielipiteideni olevan totuus, mutta käytän paljon aikaa lukemiseen ja pohdintaan. Minulla on tietoa työni puolesta aika laajalti näistä asioista.

Olen saanut ajattelemisen aihetta ja hyviä neuvojakin. Mielestäni talletan myös kielteisen palautteen itsestäni ja pohdin sitä.

Treffini ovat kyllä edenneet pidemmälle, tosin netistä olen enimmät naiseni tavannut kun käyn viihteellä harvemmin eikä työ tai harrastukset ole tuoneet sellaista ihmistä. Varsinaiset suhteet ovat kariutuneet etäisyyteen, toiseen mieheen "kulissien takaa" ja mielenterveysongelmiin/liialliseen intohimoon :)

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25346029:
No sekin ap:n kannattaa muistaa että se naisellinenkin nainen voi muuttua vuosien kuluessa.

Itse menin naimisiin 11 ja puoli vuotta sitten ja esikoinen syntyi 10 vuotta sitten. En ole enää se sama nainen kuin silloin. Elämä on karsinut pois kaikkea turhaa krumeluuria jota minussa silloin ehkä oli.

Mä taas oon paljon naisellisempi kuin silloin 16 vuotta sitten kun perhettä alettiin perustamaan. En ehkä ulkoisesti vieläkään ole kovin naisellinen, mutta sisäinen naiselle olen antanut vallan.

[QUOTE="vieras";25346293]Olette sitten vain muuten kuin samasta puusta veistetyt. Pettyneet Suomi naisten rakkauteen.[/QUOTE]

Mutta ap:n eduksi sanottakoon, että hänen kanssaan on paljon mielenkiintoisempaa keskustella, kuin lyhyen yksinäisen miehen kanssa.

[QUOTE="vieras";25346317]Tuntuu, että ainakin media painottaa sitä et naisten täytyisi olla tavoittamaton saalis. Mielestäni taas molempien sukupuolien suora aloitteellisuus vähentäisi yksinäisten sinkkujen määrää huimasti :)[/QUOTE]
Mä en pahemmin mediaa seuraa, joten olen autuaan tietämätön asiasta. On kuitenkin ollut aika jännä huomata, miten kiinnostunut katolilaisessa maassa elävä mies voikaan olla suomalaisesta itsenäisestä naisesta. Eikä siis ole ko miehen koskaan tarkoituskaan muuttaa Suomeen, joten mistään oleskelulupa-asiasta ei ole kyse. Kai suomalainen itsenäinen nainen on meksikolaisen miehen mielestä jotain erilaista ja erilaisuus viehättää. En tiedä.

Yhteistyössä