Onko nainen enää terve jos tekee yli 5 lasta?

  • Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti
joppapoppa
Mun mielestä se johtuu siitä, että ihmiset ovat erilaisia. Toki joukossa saattaa olla sellaisiakin äitejä kuin ap mainitsi, mutta uskon kuitenkin, että suurin osa vain on halunnut ison perheen.

Yhden asian tajusin tuota toista ketjua (ikä, lapsien lukumäärä ja iät) lukiessani. Täällä suurin osa näyttää olevan sellaisia äitejä, joilla on lapsia vähintään neljä. Nyt mä alan ymmärtää paremmin tämän palstan "hengen", kollektiiviset mielipiteet ja sen, miksi itse en sovi tähän joukkoon niin kovin hyvin. Meillä kolme lasta ja enempää ei tule, mä myöskin käyn töissä ja kaksi nuorinta lasta ovat siellä paljon parjatussa perhepäivähoidossa. Mikä pahinta (tän palstan mukaan), mä rakastan työtäni ja sen tekemistä, siksi menin takaisin töihin jo siinä vaiheessa kun lapset olivat noin 1,5-vuotiaita.
 
M
ai tässä tarkoitettiin niitä jotka tekevät putkeen kaikki viisi lasta. Entä jos tekee ensin yhden ja on töissä 4 vuotta,sitten taas lapsi ja pari vuotta töissä jne. Onko se ok? Eihän silloin olla jatkuvasti raskaana..
Tai jos saa kaksi lasta nuorena ja on työelämässä 15v ja sitten tekee toisen satsin lapsia venhempana,onko silloin säälittävä vähä-älyinen?
Vähän tarkkuutta määritelmiin ap!
 
tuli vaan mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja joppapoppa:
Mun mielestä se johtuu siitä, että ihmiset ovat erilaisia. Toki joukossa saattaa olla sellaisiakin äitejä kuin ap mainitsi, mutta uskon kuitenkin, että suurin osa vain on halunnut ison perheen.

Yhden asian tajusin tuota toista ketjua (ikä, lapsien lukumäärä ja iät) lukiessani. Täällä suurin osa näyttää olevan sellaisia äitejä, joilla on lapsia vähintään neljä. Nyt mä alan ymmärtää paremmin tämän palstan "hengen", kollektiiviset mielipiteet ja sen, miksi itse en sovi tähän joukkoon niin kovin hyvin. Meillä kolme lasta ja enempää ei tule, mä myöskin käyn töissä ja kaksi nuorinta lasta ovat siellä paljon parjatussa perhepäivähoidossa. Mikä pahinta (tän palstan mukaan), mä rakastan työtäni ja sen tekemistä, siksi menin takaisin töihin jo siinä vaiheessa kun lapset olivat noin 1,5-vuotiaita.
Mun mielestä se johtuu siitä, että ihmiset ovat erilaisia.

 
darkstarmama
Kyllä se yhden lapsen äiti väsyneenä karjuu penskalleen siinä kun viidenkin jos on karjuakseen. Tuskin siihen lapsiluku vaikuttaa jos on heikot hermot. :D T. nimimerkki kahden lapsen äiti joka joskus on myös karjunut ja turhaksi ja huonoksi konstiksi havainnut :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kauhulan mude:
:wave: täällä yks älyllisesti vajaa, huonon itsetunnon omaava, työnvieroksuja,huomion hakuinen KUUDEN LAPSEN ONNELINEN ÄITI!!!!!!
paskaako se kellekkää kuuluu montako mukulaa sitä ihminen hankkii?
:headwall:
:) Voi kun olisin saanut kokea tuon.

 
yhden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Kyllä se yhden lapsen äiti väsyneenä karjuu penskalleen siinä kun viidenkin jos on karjuakseen. Tuskin siihen lapsiluku vaikuttaa jos on heikot hermot. :D T. nimimerkki kahden lapsen äiti joka joskus on myös karjunut ja turhaksi ja huonoksi konstiksi havainnut :ashamed:
EI TÄMÄ VAADI KUIN KANTAVAN ÄÄNEN JA TUNNETTA

 
En minä kyllä koskaan ole tervejärkinen väittänyt olevanikaan, mutta hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset :LOL:
Ja voin kyllä niille huomiosta kadehtijoille kertoa että se huomion määrä vielä vähenee joka lapsen myötä, kun viidettä odottaa niin kellään ei enää kiinnosta miten minä voin tai vauvani kehittyy. Ihan itse pitää huomioida itseään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja kauhulan mude:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Itsekäs ja luonnon saastuttaja se ainakin on.
itekkö si ihan luomu... :LOL:
Mitäs siinä naurat. Luontoa saastuu ihan eri luokkaa jos lapsia on vain n. 2, kuin että niitä on enemmän kuin 3.
kyllä sitä ihminen saastuttaa muutenkin!!!
mä oon kyllä kantanu korteni kekoon kierrätyksellä.
kyllä maailma tuhoutuu ilman muksujen tehtailuakin!
vedetään tähän ny kaikki mahdolliset...
 
kolmen äiti
Vastaus kysymykseen : Ei ole ;) (vits, vitsi....)

No joo, mä lähinnä mietin sitä, miten joidenkin resurssit (henkiset ja taloudelliset) riittää noin moneen lapseen. Ja yleensäkin sitä, että eik jotkut halua tyelämään lainkaan....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Siis niinkon mitä vitun huomiota muka sai esikoisen jälkeen?

(kysyn vaan)
peesi tälle (2 lasta meillä)
Esikoisen ollessa kyseessä kyseltiin, miten jaksan, nukkuuko vauva jne kiusaksi asti.
Ei nukkunut ei, mutta kai nyt 2 aikuisat tervettä yhden vauvan hoitaa, nukkui tai ei. Ja ehtii siinä 15 minuutissakin levätä, jonka lapsi kerrallaaan nukkuu. ja puolen tunnin pätkät yöllä.

Kakkonen kun syntyi, kukaan ei enää kysynyt mitään, vaikka silloin niitä voimia tarvitaan sen esikoisen hoitamiseen päivällä, jonka kanssa on pakko olla jalkeilla aamusta iltaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Vastaus kysymykseen : Ei ole ;) (vits, vitsi....)

No joo, mä lähinnä mietin sitä, miten joidenkin resurssit (henkiset ja taloudelliset) riittää noin moneen lapseen. Ja yleensäkin sitä, että eik jotkut halua tyelämään lainkaan....
No osa ei varmasti halua työelämään,mutta mitä sitten.
Mutta missä on määrätty,ettei monen lapsen äiti saa käydä töissä?
 

Yhteistyössä