onko muita yli 4kg vauvoja tai ylipainoisia lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
mittoja.itellä kaikki 3 yli 4kg ja 1 alle 4kg. 2/4 painaa 29kg ja on pitkä 118cm mitä mieltä ootte?neuvola jaksaa aina muistuttaa vaikka ei syö epäsäännöllisesti.onko kohtalotovereita??

noi neuvolat on kyllä niin ärsyttäviä.. meillä poika on kuulemma alipainoinen ja tytöllä kilo ylipainoa :snotty: samaa ruokaa syövät molemmat ja suurinpiirtein samanmoisia annoksia kun ikäeroakaan ei ole kuin reilu vuosi. painontarkkailuun haluaisivat molemmat mutta en suostunut kosk meillä syödään ihan terveellisesti ja liikuntaa harrastetaan, en viitsi neuvolassa turhaan juosta terveiden normaalipainoisten lasten kanssa. käyriä siellä vain katsotaan eikä lapsen vartaloa. jos lapsesi näyttää omasta mielestäsi ihan sopusuhtaiselta niin ei kannata huolestua.

Meidän vauva oli 4.5 kg mutta ei ole ylipainoinen. Oli myös pitkä poika.

Mun mielestä on niin turhaa hirveesti käristää käämejään vaikka neuvolantäti vähän höpisisi painoasioista.

itselläni tämä kuopus on nyt 4kk iässä 62.5cm pitkä ja painaa 8,5kg vaikka syntyi vähän reilu kolme kiloisena. Lääkäri antoi viimeks ohjeet et pitäis laittaa osittain vettä maidon sekaan et ei lihoo niin paljon mut mä en kyl semmosta ala tekee mun mielestä ei lapsii voi laittaa millekään dietille.

Mä en ainakaan hirveesti jaksais ottaa tosta stressiä kyl se ylimääräinen pyöreys jossain vaihees lähtee jos syö terveellisesti

Ensinnäkin lapsi ei välttämättä ole laisinkaan ylipainoinen vaikka on yli nelikiloinen syntyessään. Samoin on täyttä puppua että aina lapsen suuri koko johtuisi siitä että äiti on syönyt niin paljon raskausaikana.

Anoppini on aina ollut hoikka kuin pajuvitsa ja tarkka syömisistään. Hällä nousi raskausaikana muutaman hassun kilon paino ja kaikki 3 poikaa oli yli nelikiloisia. Eikä yksikään ole ollut myöhemmässä vaiheessa ylipainoinen...tai no joo, mun miehellä oli melkoiset pullaposket pienenä, mutta missään nimessä ei ollut lihava. Eli syntymäpaino ja tuleva mahdollinen ylipaino ei kulje käsikkäin.

Toisekseen nuo neuvolassa on kyllä hölmöjä käyriensä kanssa. Toisaalta tuo sun lapsesi on vähän pulska, mutta eiköhän se tasaannu kun pituutta tulee lisää. Ja jotkut lapset on rotevampia kuin toiset. Ei kaikkien tarvitse eikä edes kuulu olla laihoja kukkakeppejä.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
itselläni tämä esikoinen on nyt 4kk iässä 62.5cm pitkä ja painaa 8,5kg vaikka syntyi vähän reilu kolme kiloisena. Lääkäri antoi viimeks ohjeet et pitäis laittaa osittain vettä maidon sekaan et ei lihoo niin paljon mut mä en kyl semmosta ala tekee mun mielestä ei lapsii voi laittaa millekään dietille.

Mä en ainakaan hirveesti jaksais ottaa tosta stressiä kyl se ylimääräinen pyöreys jossain vaihees lähtee jos syö terveellisesti

:o just..

näinhän se on.kurjaa mennä neuvolaan kun tietää et saarnaa tulee vaikka kuin terveellisesti syö.pelkään et tyttö itse pian ymmärtää ja lopettaa syömisen

Mun kaksi nuorinta on ollu yli 4 kilosia kun syntyivät. Myöhemmin on molemmat olu pitkiä ja hoikkia, pituudessa kulkee yläkäyrillä ja painossa ala =) Suuntaa antavia ne käyrät on.

Yhteistyössä