lihavuutta olisi reilusti yli puolet vähemmän jos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
loppuisi tämä nykypäivän mässäily

lohdutukseksi vedetään suklaalevy, litra jätskiä, 1,5l limua
mieltä kohentamaan paketillinen keksejä ja pussillinen namia
herkkuhetkiin sipsipussi ja lisää kaikkia noita muita

syödään täysin kohtuuttomia määriä noita herkkuja, mitä se auttaa vaikka söis kerran päivässä ruuaksi salaattia jos muun ajan napostelee noita herkkuja

mihin on hävinnyt ihmisten käsitys kohtuudesta..

kun mä olin lapsi niin saatiin namia lauantaisin, 2 namipussia tasattuna 4 lapselle, saunalimua oli 4 lapselle se litran pullo..
keksejä jne oli synttäreillä ja vaikka mun äitee leipoi paljon niin kyllä niitä syötiin 1-2 pullaa per nenä kerralla..
eineksiä syötiin silloin tällöin, mutta pääasiassa edullista kotiruokaa
vanhempani sekä minä + 3 sisarustani ollaan kaikki hoikkia/normaalipainoisia.. ollaan aina oltu.. ja edelleenkään ei klukaan meistä syöpöttele kohtuuttomasti..

varmasti on olemassa ihmisiä jotka ovat taipuvaisia lihavuuteen mutta kyllä lihavuus on ihan itse aiheutettua nykypäivänä

ja kyllä, on olemassa sairauksia jotka lisäävät painoa, mutta sekin pysyy aisoissa kun syö normaalisti ja kohtuudella..

niin no.
jotenkin hauskaa peilata tätä tekstiä sitä taustaa vasten mitä sinäkin olet täällä kertonut omista energiajuomisistasi sun muista.
okei, sä oletkin hyvin laiha kyllä, mutta se pelkkä laihuushan ei ole itseisarvo tai terveydenmerkki.

ja ihan hyvällä minä =)

Mä kyllä vähemmän syön roskaruokaa yms. kuin tavallista ruokaa. On vain annoskoot pielessä ja liian vähän liikuntaa. Suruun en pysty syömään vaan silloin katoaa ruokahalu.

Ja kun kaikista tuotteista on tehty vielä eri versioita.
Ennen Domino oli vaan domino mutta nykyään sitä on sataa eri makua.
Samoin lähes kaikkia keksejä.
On siis pakko maistaa joka makua ---> lihottahaan se väkisinkin :(

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Kun mä olin lapsi, me saatiin limua ehkä kaksi, kolme kertaa vuodessa :xmas:

Sama mulla. Ei meillä limuja oikeestaan ostettu muuta kuin keltasta Jaffaa oksennustaudissa tai joskus harvoin muuten. Ilmankos ei musta olekaan koskaan limuihmistä tullut, ei maistu.

näin on, totta. meillä kans jaettu 2 pss nameja lauantaisin 4 lapsen kesken, joskus kaikki ollaan poikkeuksellisesti saatu jopa omat lauantaipussit, mikä ei oo kyl mikää jättisäkki, en tiiä onks nykyää siitäki megapack versioo, omat muksut ei oo vielä karkkipäiväikäsiä :) nykyään noi limut taitaa olla monilla ihan arkipäivästä juomaa... meillä ei ollu kyl ku saunalimu tai synttärilimut. ja ollaan kans kaikki hoikkii/normaalipainosii oltu aina paitsi mä nyt, ku on viel raskauskiloja tässä , ja toden totta, ne on kyllä hankittu mässäilemällä... raskaana ollessa vaan teki mieli koko ajan kaikkee :(

Alkuperäinen kirjoittaja v:

:D Pakko maistaa...

Keksit ja kaikki pienet mukavat herkut on se kaiken pahan alku ja juuri. Niitä voi vetää paketillisen ajattelematta yhtään kalorimääriä saati sitten vielä kaikki muu sen päälle. Rajat vain laitettava mässäilylle. Jos ei aikuinen pysty hillitsemään omaa mässäilyään, pitäköön ainakin huolen siitä ettei pilaa lapsensa terveyttä ja muuten tulevaisuutta jatkamalla samaa epäterveellistä tapaansa lapsilleen!

Miten sä voit tietää mitä lihavat syö ja onko pakko liiotella? Itse en ole koskaan syönyt litran jätsiä kerralla enkä paketillista keksiä enkä koko sipsipussia enkä edes koko suklaalevyä.

Mitä sillon kun MÄ olin pieni, niin mekin saatiin aina vaan saunaillan jälkeen lasilliset limpsaa ja sellaset pienet ruskeet kupit karkkia, normi kotiruokaa syötiin aina paitsi sillon kun kerran vuodessa käytiin laivalla. Olin ulkona joka päivä useita tunteja, kesällä melkein kokoajan, ja kuitenkin olin lihava jo silloin. Joten jos sun perhe on ollu aina hoikka niin ei se tarkota että kaikki muut on tai että kaikki muut tekee just erilailla kun sun perhe!!!

Ei saatana taas tällainen aloitus....intin jo toisessa ketjussa niin paljon etten jaksa enää vaan lähden vaahdottamaan kuohukermaa ja tekemään kasan rikkaita ritareita itselleni iltapalaksi...nams! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Neith:
loppuisi tämä nykypäivän mässäily

lohdutukseksi vedetään suklaalevy, litra jätskiä, 1,5l limua
mieltä kohentamaan paketillinen keksejä ja pussillinen namia
herkkuhetkiin sipsipussi ja lisää kaikkia noita muita

syödään täysin kohtuuttomia määriä noita herkkuja, mitä se auttaa vaikka söis kerran päivässä ruuaksi salaattia jos muun ajan napostelee noita herkkuja

mihin on hävinnyt ihmisten käsitys kohtuudesta..

kun mä olin lapsi niin saatiin namia lauantaisin, 2 namipussia tasattuna 4 lapselle, saunalimua oli 4 lapselle se litran pullo..
keksejä jne oli synttäreillä ja vaikka mun äitee leipoi paljon niin kyllä niitä syötiin 1-2 pullaa per nenä kerralla..
eineksiä syötiin silloin tällöin, mutta pääasiassa edullista kotiruokaa
vanhempani sekä minä + 3 sisarustani ollaan kaikki hoikkia/normaalipainoisia.. ollaan aina oltu.. ja edelleenkään ei klukaan meistä syöpöttele kohtuuttomasti..

varmasti on olemassa ihmisiä jotka ovat taipuvaisia lihavuuteen mutta kyllä lihavuus on ihan itse aiheutettua nykypäivänä

ja kyllä, on olemassa sairauksia jotka lisäävät painoa, mutta sekin pysyy aisoissa kun syö normaalisti ja kohtuudella..

Ei meilläkään kotona ollut herkkuja kun harvoin ja illat kaiket juostiin pitkin pihoja. Mun lihavuuden syyt eivät ole siellä. Kaikki oltiin normaalipainosia. Kyl nää kilot on tulleet vasta sitten aikuistumisen ja omilleen lähdön myötä. Samaten nyt meidän lapsi ei vedä sipsiä jne ja on normaalipainossa. Omaakin ruokavaliota on tullu rukattua.
Koskaan en oo silleen ämpäreittäin mässännyt enkä sitä pysty tekemään edelleenkään. Kilot on kerätty piiiitkän ajan kuluessa eikä siihen tarvita mitään possujuhlia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Tästä nyt tuli väkisin mieleen aikoja sitten KaksPlus -lehdessä ollut ruoka-aineallergisten lasten äidin haastattelu, jossa äiti oli surullinen siitä, että hänen on pakko syödä pullaa lapsiltaan salassa...

js kun mä olin lapsi, ni meillä lauantai oli karkkipäivä ja silloin saatiin vaan karkkilaatikko, tikkari ja xylitol purukumi paketti! ja nekin vasta sitten kun olimme huoneemme siivonneet.. aivan joskus harvoin saatiin jopa lauantai karkkipussitkin ja se olikin jo juhlaa se!
synttäreillä oli tarjolla: täytekakku, keksejä ja pullaa sekä mehua!

muistan lapsena kuinka mun synttäreillä mulle annettu mulle rakkain ja paraslahja oli sellainen kun mun kaveri antoi mulle kertakäyttölautasen mihin oli itse piirellyt kaikenlaista aivan ihanaa ja sitten siinä oli karkkiavielä päällä, oli vielä jossain ihanssa sellofaanissa.. !!
olin niin otettu siitä ja mä sitä mun kaverillekkin ihastelin, se vaan vähätteli sitä -ymmärrän kyllä häntä sikäli että tuntuu niin vaatimattomalta sellainen itseköhätty lahja mutta mulla se meni "luihin ja ytimiin" ehkä rakkain synttärilahja sit ollutkin kun en muita niinkään muista mitä oon lahjaksi saanut! :)

se oli niin tärkee juttu, ku toinen oli nähny niin kovasti vaivaa, ja se oli todella hieno se lautanenkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Miten sä voit tietää mitä lihavat syö ja onko pakko liiotella? Itse en ole koskaan syönyt litran jätsiä kerralla enkä paketillista keksiä enkä koko sipsipussia enkä edes koko suklaalevyä.

Mitä sillon kun MÄ olin pieni, niin mekin saatiin aina vaan saunaillan jälkeen lasilliset limpsaa ja sellaset pienet ruskeet kupit karkkia, normi kotiruokaa syötiin aina paitsi sillon kun kerran vuodessa käytiin laivalla. Olin ulkona joka päivä useita tunteja, kesällä melkein kokoajan, ja kuitenkin olin lihava jo silloin. Joten jos sun perhe on ollu aina hoikka niin ei se tarkota että kaikki muut on tai että kaikki muut tekee just erilailla kun sun perhe!!!

Peesi tähän!

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
niin no.
jotenkin hauskaa peilata tätä tekstiä sitä taustaa vasten mitä sinäkin olet täällä kertonut omista energiajuomisistasi sun muista.
okei, sä oletkin hyvin laiha kyllä, mutta se pelkkä laihuushan ei ole itseisarvo tai terveydenmerkki.

ja ihan hyvällä minä =)

juu, kyllä mie juon energia juomia, viikon sisällä olen juonut 4kpl :)
olen jopa syönyt karkkia.. ehkä 10kpl panttereita.. niin ja yhden jäätelöpuikon..
hampurilaisiakin olen syönyt töissä ollessani muutaman, mutat olen kyllä sitten myös liikkunut hyvin reilusti..
eli kohtuus kaikessa...

täälläkin on aika paljon ketjuja missä nimenomaan kysytään laihdutus vinkkejä, kirotaan ylipainoa jne. mutta ollaan sokeita sille mikä sen ylipainon aiheuttaa, opetetaan lapsillekkin se sama, eli että kaikkea voi syödä ja paljon

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toki epäterveellinen kotiruoka lihottaa siinä missä pizzat, burgerit ja karkit.

Ihan terveellinenkin kotiruoka lihottaa. Kyse on vain määristä.

No totta kai. Mutta terveellistä kotiruokaa saakin kiskoa sitten jo järjettömät määrät, jotta se lihottaisi samalla tavalla kuin roskaruoka.

Yhteistyössä