Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
mimmukka
Oikein hyvää naistenpäivää kaikille :))

Soitinpa sinne lääkäriin, eipä oo kuulema muuta ku odottelua, positiivist tai menkkoja. Huomenna mennä sinne testiin, epäili etten osaa tehä... Jännittää :///
 
nahkatakkinen tyttö
Moikka kaikille,

Päätin sitten kerrankin kirjoittaa ihan itse tänne, sillä rauhattomuus repii pian kappaleiksi.
Kuukautiset myöhässä nyt 5 päivää, mutta testit näyttävät puhdasta ja harvinaisen selkeää negaa.
En ole käyttänyt mitään ehkäisyä kuukausiin ja aina on olleet säännölliset menkat, jotka alkavat lähes samalla kellon löymällä. Rinnat ehkä hiukan arat ja alavatsaa nippailee. Nämäkin tuntemukset todennkäisesti johtuvat siitä että niin kovasti haluaisin olla raskaana.. huoh. No eilen sitten alkoi tulla kummallista ruskeaa todella vähäistä vuotoa. (ei ruskeaa) Tänään taas ei mitään. Testin tein viimeeksi tänään ja taas NEGA.

Aiemmat raskaudet näkynneet selvinä plussina heti samana päivänä kun kuukautisten olisi pitännyt alkaa, mutta tässä sitä ollaan samassa tilanteessa kuin näemmä useat muutkin... Epätietoisuus raastaa rinnassa etenkin kun lokakuussa takana erittäin surullinen tarina jossa vaavi jouduttiin kaapimaan pois masusta :(.

Niin paljon toivoisin tuota plussaa, että on tainut jo kroppa mennä sekaisin eikä sitten ala edes menkat.
 
mimmukka
Kävin tänään siellä lääkärillä, teki testin ja se näytti negaa. Passitti verikokeisiin, ei muuta kuulema nyt tähän hätään. Rupesin sitten päiväunille ja herättyän kävin pisulla ja kas kummaa, menkat oli alkanu. 6 viikon myöhässä olon jälkeen.

Nyt olo on jokseenkin helpottunu, mutta toisaalta taas tyhjä ja onneton.
 
*myöhässä*
*myöhässä* moikka ja tervetuloo joukkoomme :D mie en osaa ainakaan sanova tuohon siun tilanteeseen mittään :// parasta kai olis käyvä lääkärissä kysäsemässä mikä on homman nimi. mie pijän sulle peukkuja :> ja kerrothan sitten tulevassakin et miten siulla menee? :)


nii, toivon parasta sullekkiin että kaikki nyt menis hyvin :>
puolitoista viikkoo, odottavan aika on pitkä :// toivottavasti se nyt vaan olis sitä pientä vuotoo ja se kätilö olis oikeessa. mitenkäs siun vointi on tänään ollu, onko ollu mittään kipuja tms?

Moikka! Juu ilmoittelen kyllä. Eli menkkoja ei oo viel tullu ja lääkäris kävin. Olin verikokeissa ja tulos nega.. Lääkäri sanoi, että on normaalia jos yhdet jää välistä. Niin ja käski mennä uusiks lääkäriin jos ei rupee näkyyn kuukauden sisään... Nii:lle jaksamisia!! :)
 
Viimeksi muokattu:
nii
Täällä on näköjään selkiytyneet tilanteet muillakin...liityn itsekin nyt kuukautisia odottelevien joukkoon. Kätilö sanoi, että keskenmenovuodosta voisi laskea seuraavan ovulaation ja alkaa taas yrittämään, mutta en halua sitä tehdä vaan odottelen nyt ihan rauhassa seuraavat kunnolliset kuukautiset ja annan kohdun levätä. :) Lueskelin netistä, että Primaspan 50 mg:n annoksena päivittäin on auttanut joitain useamman varhaisen keskenmenon kokeneita saamaan terveitä vauvoja. Kysyinkin asiasta siltä yksityiseltä kätilöltä ja se suositteli kokeilemaan. Kuulemma saisi syödä sitä ainakin rv 7-8 saakka ihan huoletta. Sehän on disperiini ja toimisi niin että ohentaisi hieman verta ja estäisi näin mahdolliset tukokset alkiossa/istukassa. Ajattelin alkaa syömään lääkettä sitten kun seuraavat menkat alkaa ja kokeilla saisiko sillä tulosta aikaan. Tutkimuksiin pääsen ilmeisesti vasta jos tulee kolmas keskenmeno. :(
Tsemppiä kaikille menkkansa hukanneille ja myös menkkansa löytäneelle mimmukalle!
 
Hanttu
hei vaan,

Mulla on ollut aina kierto 29-30 päivää, lopetin pillerit reilu vuosi sitten ja kondomista luovuttiin heinäkuussa. Viime kierrossa menkat alkoi normaalisti normaalien kipujen kerä kp30 mutta kestivät vaan 1,5 päivää! Aina vuoto on kestänyt 5 tai 6 päivää. Tein testin tuon omituisen vuodon jälkeen kp33 (tai siis uuden kierron kp 3) ja nega tuli.

Nyt on menossa uusi kierto, ovulaatio oli mielestäni ihan normaalina aikana, mutta nyt ei menkkoja kuulu eikä ole tullut menkkafinnejä, kipuja tai normaalia vitutusta. (jotka ovat siis tulleet joka kuukausi 15 vuoden ajan) Tein negan eilen, jolloin oli kp 32/30. Voi hitto kun viimein saatais vauva! :) Vieläkö on siis toivoa plussata?

Ei ole ollut elämässä nyt mitään suurempaa tressiä vaan hyvin tyyntä ja rauhallista.
 
Hanttu
pakko on lisätä, kun on tosissaan yrittänyt päästä raskaaksi kohta vuoden ajan niin on tää kyllä aika hermoja raastavaa ja kun ei saisi stressata. "Raskausoireet" on ollut koko tuon ajan mitä ollaan yritetty, joten niihin en luota enää yhtään. Keho tekee kepposia kun oikein kovasti haluaa.

Nyt on tosiaankin ensimmäinen kerta kun menkat on myöhässä. Mutta onko mahdollista että menkatkin jää pois kun toivoo niiden jäävän? Voiko olla näin kiero mieli? huomenna olis mahdollista soittaa aika gynelle, toisaalta haluais mutta toisaalta en kestä jos negatiiivinen tulos tulee terveyskeskuksessa. Tilasin jo mammaksi.fi sivuilta herkkiä raskauspuikkoja 8 kpl, jospa sais plussan ens viikolla kun ne toimitetaan. pliis pliis.
 
mimmukka
heissanit :)

Hanttu, mieli on todella ihmeellinen ja menkat voi mun tietääksen myöheställä ku vaan toivoo niiden myöhästelevän. Nainen on ihmeellinen olento, mieli vielä oudompi :D

Mulla on nämä meneillään olevat menkat tosi vähäset, tuntuu ihan oudolle. :) nyt alkais sitte laihdutusoperaatio, ihan ihten takia ku myös raskaaks tulon mahollisuuden takia. Jospa tällä kertaa onnistuisin ja pääsisin vauhdin hurmaan ilman että tipun kyydistä viikon sisällä...

On nuo ovistestitki aika jänniä, monena kuukautena oon niit ihan mielenkiinnosta kokeillu eikä kertaakaan oo ovista mulle näyttäny. Vissiin taas ollu väärä ajankohta mulla. Aikaa mulla on, toivon mukaan ainakin ja vauvakuume on mitä mahoton. Kaikki ympärillä sikiää ja tuntuu osan kohalla et ei tollasten pitäis edes saaha lapsia. Pahalta tuntuu sanoo mut totuus. Samalla omaa mieltä kaivaa ku ei oo vielä tärpänny. Mitähä mie sanoisin, ehket 2v oltu ilman ehkäsyä. Mut ei oo yrittämällä yritetty eikä tosiaankaan ovista ja sen merkkejä seurailtu vaan "tulee ku on tullakseen" meiningillä. Jospa se sieltä joskus vielä tuliskin :)
 
Hanttu
Nyt otin härkää sarvista ja soitin paikalliseen neuvolaan. Selitin tilanteeni ja kysyin miten edetään. Varasivat minulle ultran, joka on jo ylihuomenna. Apua! No, saapahan tilanteeseen jonkinlaista selvyyttä. Ystävällinen täti kertoi että varhaisraskaus ei välttämättä näy vielä mutta jos siellä on jotain vikaa niin se saattais näkyä. Että sellasta täällä.
 
nii
Olet Hanttu onnekas kun asut sellaisella paikkakunnalla, että pääset ultraan kunnalliselle. Minä kyselin neuvolatätiltä, että voinko päästä varhaisultraan ens raskaudesta kun takana on kaksi keskenmenoa. Vastaus oli, että ei voi ja mitään tutkimuksia ei tehdä ennen kun keskenmenoja on yli 3. Muuten oli neuvolatäti oikeen kiva tyyppi. Mulla on varmaan ovulaatio nyt menossa, tuntuisi siltä. Ehkäisyä ollaan käytetty nyt tunnollisesti ja sitä suositteli myös neuvola. Meinasi, että kohdun pitää antaa nyt rauhassa "toipua". :)
mimmukka: Sulla se on oikea asenne tähän hommaan, niin se pitäisi ollakin ettei yrittämällä yritä.
 
cismu
Elikkäs, raskautta yritetty alk. 01/09.. Kierto suht. Säännöllinen 28-30, (viim. 5kk aina 28päivää) ovulaatio yleensä aina kp 17. viime vuonna söin 6kk:n terolut kuurin, josta ei apua ollu. Siemenneste ok. Seuraavana olis edes munatorvien ultra (kellään kokemusta????) mutta luomuna täs ollaan yritetty sinnikkäästi, ja nyt olis ekaa kertaa tän kahden vuoden aikana oikeen jännittävät paikat, 1,5 viikkoa ollu kummallinen paineen tunne alamahalla (eniten reunoilla, munasarjois??) jota ei oo ikinä vielä ollu ja rinnat ja etenki nännit vissiin viidettä päivää TOSI arat, suorastaan kipeet..

Nyt siis kp 31, negatestit kp 26 ja 28, jonka jälkeen en oo viittiny testailla.
(eikä saa kysyä miks ihmees noin aikasin ees aloin testaileen :D )

Toki voi olla tilanne et ovis olis myöhästyny, ku huvikseni tikuttelin ovisplussan kuitenki kp:lle 22?? Ku lueskelin että jotkut tikutellu ovisplussia raskausplussiksi, mutta mun kohdalla se ovisplussa haaleni jo kp 23.

Niin ja suuremmoinen kiitos mahtavasta palstasta, vierähti mukavasti monta tuntia ku ahmin sivulta 1 lähtien kaiken;)
 
mimmukka
Täällä taas, huudeilla mukana. hohhoijjaa, rupee kyllästyttään ku vuotoo on kestäny jo 13 päivää. Voihan halleluujaa kuha taas pääsen normaaliin rytmiin :D

Hanttu, mikäs on tilanne tällä hetkellä? :p

cismu, juu tää on ihan mahtipalsta :) sillon alussa ku mie lueskelin tätä palstaa sieltä ekasta sivusta viimesimpään ja syvennyin kaikkien kirjotuksiin niin kovasti että tuntu nännien olevan arat ja masuun koski vaikka ei mulla mitään edes ollu :D

jospa mie nyt soittasin neuvolaan, jospa ne osais vastata puhelimeen.
palaillaan :)
 
cismu
heipparallaa, tätiä ei oo vieläkää kuulunu ei näkyny, ja kp 33/28, en oo testejä tehny ton kp 27 jälkeen.. Lämmöt ollu viikon koholla 37,1-37,4, ku normaalisti yleensä alle 36,5.. Huomenna ajattelin tehdä testin, jos uskallan:D en halua TAAS nähdä siinä vain sitä yhtä viivaa..
 
Känkkäränkkä
Ajattelin nyt tänne kirjottaa, jos joku vaikka osaisi neuvoa tai on ollut samassa tilanteessa. Elikkä kuukautiset on nyt 12 päivää myöhässä ja minulla on aina säännöllisesti tullut kuukautiset saattaa olla joskus myöhässä max. sen 2 päivää ei sen enempää. Iltaisin saattaa olla hieman heikko olo (huono olo), alavatsaan sattuu (tuntuu samalta kuin kuukautiskivut), mieliala vaihtelee (känkkäränkkä käy päivän aikana monta kertaa kylässä). Mistäköhän tämä voisi johtua? En ole käyttänyt e-pillereitä 7-vuoteen, enkä myöskään ole käyttänyt yli vuoteen muitakaan ehkäsyjä. Tänään tein raskaustestin joka on ostettu apteekista, mutta testi näytti negatiivista.
 
cismu
eilen illalla (kp 33/28) tein apteekin omalla raskaustestillä negan...kauhee masishan siitä sitte tuli.. No, jos loppuviikosta tekis testin taas ja jos ed. Negaa niin sitte yksityiselle soitto..

Känkkäränkkä, sinuna ehkä soittelisin terkkariin tai neuvolaan, sieltä osaavat kertoa mitä tehdä.. Kun kaupunkien/kuntien terveydenhuollos on niin suuria eroja tämänkin asian tiimoilla..

Meillä ei tartte haaveillakkaa pääsevänsä lääkärille tälläsen asian takia, sen vuoksi oon alkanu käyttään yksityistä, onhan se kallista, mutta kyllä sitä hyväastä hoidosta maksaa..
 
Känkkäränkkä
eilen illalla (kp 33/28) tein apteekin omalla raskaustestillä negan...kauhee masishan siitä sitte tuli.. No, jos loppuviikosta tekis testin taas ja jos ed. Negaa niin sitte yksityiselle soitto..

Känkkäränkkä, sinuna ehkä soittelisin terkkariin tai neuvolaan, sieltä osaavat kertoa mitä tehdä.. Kun kaupunkien/kuntien terveydenhuollos on niin suuria eroja tämänkin asian tiimoilla..

Meillä ei tartte haaveillakkaa pääsevänsä lääkärille tälläsen asian takia, sen vuoksi oon alkanu käyttään yksityistä, onhan se kallista, mutta kyllä sitä hyväastä hoidosta maksaa..



Ajattelin tehdä uuden raskaustestin Perjantaina ja jos testi näyttää taas vaihtteksi negatiivistä, niin soitan maanantaina neuvolaan ja varaan ajan itselleni jotta saisin mielenrauhan, että mistä on kyse:)) Tämä epätietoisuus on aiva hirveetä! Nyt on kyllä iskenyt vauvakuume ja toivoisin itse kyllä kovasti, että testi näyttäisi +. Katsotaan mitä käy/mistä on kyse :)
 
Viimeksi muokattu:
cismu
Voi toivotaan känkkäränkkä et sulle puhaltais oikeen lämpöiset plussatuulet :) joo, onhan tämä epätietoisuus ihan hirvittävää! Mutta tuu kertoon toivottavasti positiiviset (tai paljon vähemmän positiiviset) uutiset sitte ku jotain kuuluu..

Mulla ei oo edelleenkää alkanu menkat (toivottavasti ei alkaakaan) tai jos on alkaakseen niin sais sitte alkaa jo niin pääsis tästä tiedottomuudesta! Masus kyllä vihloo edelleen, toivottavasti tämä nyt olis sitä mitä eniten toivoo!:)

mutta koitetaan pysyä posiitivisis mielis!:)
 
cismu
Nojoo..olis se ny ollukku kumma..niin se täti tulee kylään tietysti ku sitä vähiten toivoo.. Kp 34...:(

no katse kohti tulevia oviksia:)

ja suuren suuret plussatuulien toivotukset kaikille haaveilijoille..!<3
 
Zalla
Moikka!
Oon tässä viikon verran jo lukenut näitä sivuja, ja ajattelin itsekin kertoa tilanteestani..

Elikkäs, täti on tänään tasan kaksi viikkoa myöhässä. Testejä (yllättäen) on mennyt, eikä yhtään positiivista. Tänä aamuna tein testin, edelleen negatiivinen, mutta pitihän se käydä sitten vielä kurkistamassa uudestaan, ja haaleista haalein viiva näkyi.

Eilen, kun kävin hierojalla, (joka näkee silmistä raskauden, ihan totta..) hän sanoi, että muuten voisi sanoa että olen raskaana, mutta siinä on kuulemma joku pikkuriikkinen muuttuja.
Perjantaina sitten labraan virtsanäytettä viemään, tosin, olen ihan varma, ettei sielläkään näy mitään, kun ei kotitesteissäkään näy.

Oireita on ollut mm. alavatsan nipistely, runsas valkovuoto, vaiherikkaat unet ja ajoittainen pahoinvointi. Välillä alkaa väsyttää niin ettei meinaa pystyssä pysyä.
Pari päivää sitten alkoi rintojen arastelu, ja ne sitten onkin edelleen hellänä.
Seksi ei onnistu, koska kohdussa on ikään kuin este, mikä sitten kyllä kertaalleen vihlasikin niin että päätettiin ottaa hiukan rauhallisemmin.

Joulukuussa olen jättänyt pillerit pois, ja kierto on ollut säännöllinen 28 päivää siitä asti, ja tietenkin pillereillä se pysyi myös noissa päivissä. Kolme vuotta ehdin syödä pillereitä, ja luin jostain, että ne pillereiden hormonit pitäisi poistua kehosta jo ensimmäisen vuodon aikana.
Epävarmuus on tässä kaikista pahinta!
 
tuntematon15
heippa! kuukautiseni ovat jo 2kk myöhässä.
olin n. 1,5kk sitten yhdynnässä, pelästyin, koska aloin yhdynnän aikana vuotamaan verta. mistä tämä voi johtua ja onko raskauden riski kuinka suuri?
olen kuitenkin n. vuoden verran käyttänyt e-pillereitä.
raskaustestiä en ole uskaltanut yksin mennä ostamaan, koska olen aika nuorikin enkä ole ennen testiä joutunut tekemään. Mikä neuvoksi, tarvitsen kipeästi apua!
 
mimmukka
moikkis kaikille :)


mites täällä menee? :)

tuntematon15, käy testi ostamassa jonkun kaverin kanssa jos et ite kehtaa tai tilaa netistä :) ainakin raskauskeijusta tulee parin päivän sisällä ja huomaamattomassa kirjekuoressa.
 
nii
Mitäs täällä? Onko Zallan tilanne selkeytynyt? Minä odottelen menkkoja alkavaksi milloin tahansa. Edellisestä keskenmenosta on nyt kuukausi ja 1 päivä. Viime la harrastettiin seksiä ilman ehkäisyä, kun sitä ei ollut mukana. Laskeskelin, että ei ois pitäny olla ovis, mutta mistä minä sen tiiän kun kierto on ihan sekasin..en kuitenkaan usko, että tuommosesta yhestä kerrasta mitään tärppää..eikä nyt tosiaan ollu tarkoitus tärpätäkään. Aloin kuitenkin varmuuden vuoksi syömään sitä primaspania sunnuntaista lähtien, olisihan se pitänyt aloittaa kuitenkin menkkojen jälkeen. Tulis pian menkat, niin pääsisi taas yrittämään raskautta. :) Juttelin aiheesta yhden raskaana olevan ystäväni kanssa ja hän sanoi, että parempi meidän on yrittää uudestaan senkin vuoksi, että päästään nopeammin tutkimuksiin jos keskenmeno tulee taas, eli jos nyt pidettäisiin vaikka puolen vuoden tauko yrittämisessä ja sitten jatkettais ja tulis taas keskenmeno, niin tutkimuksiin pääsy olisi tavallaan turhaan viivästynyt. Karseaa muuten tuo sana "yrittäminen", ei me todellisuudessa kauheesti olla yritetty, pidetty vaan huoli siitä että seksielämä on säännöllisempää kuin yleensä. :)
 

Yhteistyössä