Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
vierailijaa
mulla menkat myöhässä kohta viikon ja kaksi supermarketin testiä tehty, mutta negaa näyttää.
Ei edes tunnu että menkat olis alkamassa, yleensä kauhea olo! Kauheen kylmä vaan kokoajan.
Oon syöny pillereitä 5 vuotta ja lopetin joulun aikaan. Voinko silti olla raskaana?
ärsyttää tämä epätietoisuus :D
 
pai
Minäkin olen lueskellut tätä ketjua, on vähän hiljaisen oloista taas. Mulla on sellainen tilanne, että jätin pillerit pois 3.9.2010. Sitten marraskuussa todettiin kohdunulkoinen raskaus ja jouduin leikkaukseen 15.11.2010. Tuon jälkeen tuli parit menkat normaalisti ja nyt ne on myöhässä. Kierto ei ole ihan tasainen leikkauksen jälkeen, mutta muutaman päivän myöhässä kuitenkin. Se mikä minuakin ihmetyttää, on että raskausoireita tuli melko pian ovulaation jälkeen, ensimmäisenä 3pv kestänyt niukka vuoto ja sen jälkeen alavatsaviiltelyjä, satunnaista huonoa oloa ja kipeät tissit! Siis mulla ei ole koskaan tullut välivuotoja eikä tissit ole kipeytyneet, paitsi kun odotin esikoistani. Olen tehnyt pari testiä, mutta negaa näyttää. Tekisi mieli testata taas huomisaamuna, mutten haluaisi pettyä.. Toisaalta on ihana ollut lukea, että jotkut on testanneet pitkäänkin, ennen kuin plussa on tullut. Voi kunpa minäkin.. Ei kai se auta kuin odotella, alkaako menkat vai saanko joskus lopulta plussan..
 
Piitu
Olipa kiva, että löytyi tämä viestiketju :) Itse pähkäilen parhaillaan myöhässä olevia menkkoja. Kierto kyllä saattaa joskus heitellä jopa välillä 25-30, yleensä kierto kuitenkin 27-28. Nyt menossa kp 34, menkkaoireita ollut reilun viikon ajan, alavatsa on ollu kipeä siihen malliin, että kuukautiset voisivat alkaa milloin vaan. Vuotoa ei vaan kuuluu. Oviksen tikutin, testin mukaan oli jo kp 11, minkä jälkeen heti tietysti peiton heiluttelua.. Ja outoa on sekin, että testattua ovista seuraavina päivinä hyvin pientä veristä vuotoa, olisiko sitten ollut ovulaatiovuotoa, eipäs mulla sellaistakaan ole aikaisemmin ollut.

Testejä olen tehnyt jo 3 , kaikki negatiivisia. Olen aivan äimänä oman kroppani kanssa, ja toivoisin, että jotain tapahtuisi, alkaisi joko menkat tai saisin plussan. Mistä myöhässä olevat menkat voivat johtua (jos ei raskaudesta), kun ilmeisesi ovulaatiokin tapahtui?
 
pai
Unohdin eilisestä viestistä laittaa, että mulla on ihan selkeästi alavatsakin pikkaisen kovettunut ja muuttanut muotoaan.. Toivoa sopii, että jostain syytä raskaus ei vaan vielä testeissä näy. Ja jos plussa tuleekin, niin sitten on se jännitys, että onko raskaus oikeassa osoitteessa tällä kertaa.. Mulla on menkat kuitenkin aikalailla säännölliset tähän mennessä olleet, sekä ennen pillereitä että aina niiden lopettamisen jälkeen. Ihan käsittämätöntä, ja STRESSAAVAA!

vierailijaa: Jos olet lopettanut pillerit vasta jouluna, niin kiertosi voi olla näin lyhyen ajan jälkeen vaan sekaisinkin, yleensä siinä menee kai useampi kuukausi, kun oma hormonitoiminta ja kierrot tasaantuu.

Piitu: en osaa sanoa, mikä myöhästyttäisi menkkoja. Toki sitä sanotaan, että stressi ym. asiat voi heittää kiertoa, joten voisiko kyse olla jostain tuollaisesta myös? Tai sitten hormonia ei vaan erity pissaan tarpeeksi, vaikka raskaana olisitkin :)
 
Ellu00
täälläkin menkat on myöhässä, nyt 8 pv. Ja niin säännölliset ovat olleet aina. on sellainen olo että menkat vois alkaa ihan just nyt, mutta ei vaan kuulu. neg testitulos tehty 4 pv sitten. alavatsakipuja on, mutta rintoja ei koske, niinkuin silloin kun olin raskaana. on ihan painajaismaista kun ei tiedä mitä tehdä, vauvaa toivon, mutta ehkä vasta vähän myöhemmin kun esikoinen täytti vasta vuoden.
Stressiä on, työ- ja kotiasioiden saralla. jostain luin että jos on tosi stressaantunut niin menkat voi jäädä pois. mutta jos menkat tulisivat nyt niin olisin tosi iloinen, loppuis tää epätietoisuus. testejä on vielä pari kaapissa,jos toisen tekisi vaikka viikonlopun aikana....
 
vierailija
Tein tänään testin kun hirvee vilu kokoajan, ja kaksi viivaa siellä näkyi, toinen haalea mutta viiva kuitenkin!! Mitä nyt pitäisi tehdä? varata aika neuvolaa vai minne ?
 
Merssu
olipas kiva lueskella.
Minulla tänään myöhässä 5pvä menkat.

Runsas valkovuoto (todellakin runsas)
Tein eilen raskaustestin (digitaalinen viikkonäyttö) ja vastaus neg.

Tietenkin on mahdollista että on sekaisin vielä menkat, oma pienoinen 5kk ikäinen.
Mutta kuitenkin menkat ollut synnytyksen jälkeen ihan säännölliset.

Odottelen menkkoja, tosin toivon ettei ne alkaisikaan!

Milloin kannattaa tehdä toinen testi, ja millä testillä?
 
Jannika
Mun menkat on nyt 16pv- myöhässä. Olen tehnyt 2 supermarketin testia näytti negaa ja yhen apteekin testin näytti sekin negaa. Olen syönyt pillereitä vuoden, mutta ne olen jo lopettanut ne yli vuosi sitten. Ei ole ollut mitn muuta ehkäisyä käytössä. Normaalisti menkat kumminki melko säännölliset heittää ehkä parilla päivällä. On ollut väsymystä ja kiukkua. Muttei mitään muita oireita ja menkkoja ei vain kuulu.
 
mimmukka
heippatirallaa rakkaat kansalaiset ja menkkansa hävittäneet naikkoset :>

Jooh, kauheesti askaa, mist mie alottasin.
Elikkäs, homma on se ettäh mulla on menkat nyt 3 viikkoo myöhässä ja testi näyttää negaa :eek:
ihan on säännölliset menkat ollu tähä asti, ei ehkä aina ihan päivälleen ala mut korkeintaan +- 2 pv heittää.

eipä mulla oireita oo ollu, tai no on ollu mut oon vissiin kuvitellu liikoja :D
masuun koskee sillo tällö toisinaan ja alaselekä on kauheen kippee. liekkö selekäkivut sitte johtuu aina niin ihanasta möhömahasta vaiko liiasta istumisesta, siitä en tiiä. eikä oo mitään pahoinvointijuttui ollu, korkeintaa sellasta et joku juttu ei maistu. ja seki voi taas olla vaan mun vilkasta mielikuvitusta :D kusella kyllä tulloo juostua aika ussein, 2-3 tunni välei vaikkei oikei mittää juokkaan. TAI sit mie kiinnitän kyseiseen huomiota enemmän nyt ku ennen.
joskus 5v sitten oli samanlainen juttu, 1 viikon kerkes myöhässä olla ja sillon lääkärissä totesivat mut negaks (raskaus ei olis ollukkaan mahollinen) ja antovat jotain nappei millä ne menkat sitte tuliki.

raskaus ois kyllä ihan toivottu, ei oo ollu ehkäisyy pitkään aikaan... :> nyt en vaa saa tätä asiaa pois mielestä. kokookin mulla on sen verran et ei ihan seurailla kasvaako masu vai eikö se kasva..

nooh, nyt tästä tulloo sellanen romaani et kukaa jaksa lukee tätä. toivon kuiteskii vastauksia, kannanottoja, neuvvoja ja kaikkee sellasta. kasvatetaan keskustelua.

mie pysyn linjoilla, huudeilla, lauteilla ja päivittelen miten mun jutut menee :>
 
nii
Mulla on edelliset menkat alkanut 9.1, tuohon päättyi tuulimunaraskaus. Olen tehnyt jo parin viikon ajan testejä, joihin on välillä tullut haalea viiva ja välillä ei mitään. Tänä aamuna tein CB:n digitestin, joka näytti "Raskaana 2-3 viikkoa".
 
mimmukka
onnee paljon siulle. toivotaan parempaa onnea tällä kertaa tähän raskauteen :) ilimottelethan jatkostas ja etenemisestäs? :)

miun tilanne ei oo muuttuna sitte mihinkään suuntaan, ei oo menkkoja eikä mitään oireita ja testikii vankkaa negaa :///
piti jo vissiin soitella lekuriin, ei vaan oo mun lempipaikkoja nuo pimppitohtorit. hyihh :)

pysytään langoilla.
 
nii
Kiitti! Pysyn linjoilla. Olen koittanut soittaa tänään neuvolaan, mutta linjat on varattu koko ajan..Toivottavasti saat jonkin selkeyden tuohon tilanteeseesi, jos ei muuten niin vaikka sitten niillä pillereillä mensut ja pääsette yrittämään uudelleen!
 
mimmukka
pitää tässä kerätä rohkeutta vielä ja sitten soitella sinne... :)

on ne nämä jutut vaan niin jänniä ja monimutkasia, välillä ainakii. menee piä ihan pyrälle kaikkee miettiessä :)
 
nii
pitää tässä kerätä rohkeutta vielä ja sitten soitella sinne... :)

on ne nämä jutut vaan niin jänniä ja monimutkasia, välillä ainakii. menee piä ihan pyrälle kaikkee miettiessä :)
Mullaki on alkanu mietityttään onkohan kaikki hyvin, kun testissä ei mee viivat vieläkään kunnolla punaiseksija varasin huomiseksi varhaisultraan ajan. Jännittää!
 
Viimeksi muokattu:
*Myöhässä*
Terve kaikille!

Eli mun tilanne on se, että lopetin pillerit kesäkuun ihan lopussa 2010. Söin aina 2 levyy putkeen ja kierron väli oli 40-42päivää... Kun lopetin pillerit niin kierto pysyi samassa, yli 40 päivää, marraskuuhun asti.. Sitten se alkoi palautua entiselleen (mitä se oli ennen kuin aloitin pillerit) eli 24-28 päivää väli.... Ja marraskuusta lähtien ovat olleet säännölliset. Nyt on jo kp42/24-28, kaksi testiä tehty ja negaa näyttää.. Silloin kun olisi pitänyt alkaa niin oli alavatsa reilu viikon kipeä ja alaselkä mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään... Ärsyttää tällänen ettei tiedä mikä on... :(
Toivottavasti jollain on samankaltaisia tarinoita, niin vois elätellä viel toivoa että vauva ois tulossa?? :) Lapsi olisi todella tervetullut!
 
nii
Mulla aikoi tänään uinnin jälkeen vuoto ihan yhtäkkiä ilman mitään kipuja. Onneksi iltapäivälle oli varattuna varhaisultra. Ultrassa näkyi, että raskaus olisi vasta viikolla 5 ja limakalvot paksut niinku pitääki. Myöskään verta ei kohdussa näkynyt ja kätilö sanoi, että veri tulee kohdunsuulta. Verta on kuitenkin tullut mun mielestä sen verran paljon ja ihan kuukautisveren luontosta, etten oikeen enää usko että tämä olisi mistään limakalvoilta..Myös sen verran kuukautiskipuja tuli nyt illasta, että otin särkylääkkeen. Kätilön mukaan verentulo pitäisi kestää korkeintaan kaksi päivää. Uusi ultra on puolentoista viikon kuluttua ja siellä pitäisi näkyä sykkeet, jos tämä ei nyt ole km ja kaikki olisi hyvin. Jotenkin vaan alan olla aika skeptinen, että kaikki hyvin menisi..Aika raskaalta tuntuu jos toinen km tulee kahden kuukauden sisällä...
 
mimmukka
*myöhässä* moikka ja tervetuloo joukkoomme :D mie en osaa ainakaan sanova tuohon siun tilanteeseen mittään :// parasta kai olis käyvä lääkärissä kysäsemässä mikä on homman nimi. mie pijän sulle peukkuja :> ja kerrothan sitten tulevassakin et miten siulla menee? :)


nii, toivon parasta sullekkiin että kaikki nyt menis hyvin :>
puolitoista viikkoo, odottavan aika on pitkä :// toivottavasti se nyt vaan olis sitä pientä vuotoo ja se kätilö olis oikeessa. mitenkäs siun vointi on tänään ollu, onko ollu mittään kipuja tms?
 
nii
Kiitos vain. Vuoto on nyt vähentynyt ihan olemattomaksi ruskeaksi ja kuivakaksi jälkivuodoksi. Kipuja ei oo ollu eilisen illan jälkeen. Puhuin oman neuvolatätin kans puhelimessa ja se sanoi että keskenmenon lisäksi toinen syy vuotoon saattaisi olla niin sanotut valekuukautiset. Käski lepäillä ja pidättäytyä yhdynnästä (no siitä nyt on muutenkin pidättäydytty jo viikon verran). Ultraava kätilö taas sanoi eilen, että elä ihan normaalisti. Olen tänään menossa sitten lenkille hieman ristiriitaisin fiiliksin..Toisaalta molemmat neuvolat(yksityinen ja kunnallinen) sanoi että en voi mahdollista keskenmenoa mitenkään itse estää tai aiheuttaa..Odottavan aika on tosiaan pitkä. Vielähän sitä toivoo, että tuo vuoto loppuisi kokonaan ja alkio olisi elossa. Mietittiin eilen miehen kanssa, että voisin tehdä alkuviikosta vielä cb:n digitaalisen raskaustestin. Jos raskausviikot olisi noussut, kaikki saattaisi olla hyvin, jos taas laskeneet tai pysyneet samana, saataisiin ainakin tietää ettei vauvaa ole tulossa ja mentäisiin sitten ultraan sillä mielellä että tarkistetaan, joko kohtu on tyhjä. Siitäkin saa jonkunlaisen mielenrauhan kun ei ainakaan tarvi oman terveytensä puolesta pelätä. Päätettiin myös, että jos tämä meni taas kesken, pidämme kuukauden tauon yrittämisessä ja käytetään ehkäisyä sen aikaa että mun hormonitoiminta saisi vähän tasoittua rauhassa. Ei ole kivaa olla raskaana joka kuukausi, odottaen eri vauvaa. Kunnallinen neuvola sanoi myös, että jos nyt tuli/tulee keskenmeno ja se vielä kerran toistuu, pitää mennä tutkimuksiin selvittämään mikä on vialla. Saapa nähdä kuin käy.

*Myöhässä*, voishan se olla että sulla on hedelmöittyminen tapahtunu tosi myöhään, niinkuin mullakin on nyt ilmeisesti tapahtunut. Neuvolasta sanottiin, että se on mahdollista silloinkun oma kierto ja hormonitoiminta ovat sekaisin. Tee vielä aamupissasta esim. apteekin raskaustesti tai CB:n digitesti. Ne on ainakin sellaisia testejä joihin saa suht selkeitä tuloksia ja tähän astisen kokemukseni mukaan ovat aika luotettavia. Toivotaan, että sieltä sen plussan vielä saisit!
 
mimmukka
Huhhuh että osaa olla monimutkasia asioita. Jos ei tästä kerrasta tärpänny ni kannattaa kyllä pitää se kuukauden ja ehkä toisenki tauko, jospa ne hormoonit sun muut hommelit tasottus. Eikä se tutkimuskaan varmasti pahitteeks olis, seleviäs onko joku vika vai ei. Kokeilehan vielä sitä cb:n testiä, jospa se antais posiitivisiä tuloksia :)

Mie meinasin maanantaina soitella sinne lääkäriin, alakaa jo pikkuhilijaa ottamaan päähän tämä epätietosuus. Tyhmä kysymys mut pitääks mun soittaa ihan tk:lle vai sitte niinku suoraan sinne neuvolan puolelle? Sillo aikoinaan soitin jollekki terveydenhoitajalle ni nyt en sit niinku tiijjä et mitä missä millon ://
 
Rin tin tin
Täälläkin yks jonka menkat kadonneet, pillereitä en oo käyttäny yli vuoteen ja menkat aina suhkot säännölliset ollu tähän asti. Eikä mitää painon muutoksia mitkä vois vaikuttaa.
Nyt tilanne se että edelliset menkat tammikuun 10.päivä, sen jälkeen normi työstressiä ollu mutta kuvittelin tunnistaneeni et helmikuun 9. olis ollu vasta ovis. Mutta siitäkin jos laskee niin menkat myöhässä olis jo n.10 päivää.
Nännit on arat ja finnejä puskenu naamaan ja selkään enemmän kuin yleensä mutta kuitenkin samaan aikaan kuin mulla yleensäkin ne tulee eli ennen menkkoja ja nyt siis myös just ennen kuin odottelin menkkoja saapuviksi. Muita oireita ei oo.
Raskaustestejä on tullu tehtyä jo 3 joista viimenen herkällä testillä muutama päivä sitten ja kaikki siis puhtaita negoja. Tosi suuri pettymys oli. Huvikseen tein pari ovis testiäkin kun niitä just olin ostanu ja muutama päivä sit tuli ovis plussa! Onkohan kierto vaan venyny näin älyttömän pitkäksi stressin takia ja nyt vasta ovis eikä sittenkään sillon ku kuvittelin. Outoa kyllä et rinnat kipeet ja finnitkin tuli jo etuajassa mut ehkä vaan hormonit ihan sekasin tai jotain.
Harmittaa kyl ja vielä yhden testin ajattelin tehdä sitten ku menkat 2 viikkoa myöhässä. Ja jos se nega niin odottelen viel tosta ovisplussasta laskien pari viikkoa et josko menkat alkaa mut jos ei niin kai sit pitää soitella neuvolantädille tai gynelle et missä mahtaa olla vika..
 
jannika
onnee paljon siulle. toivotaan parempaa onnea tällä kertaa tähän raskauteen :) ilimottelethan jatkostas ja etenemisestäs? :)

miun tilanne ei oo muuttuna sitte mihinkään suuntaan, ei oo menkkoja eikä mitään oireita ja testikii vankkaa negaa :///
piti jo vissiin soitella lekuriin, ei vaan oo mun lempipaikkoja nuo pimppitohtorit. hyihh :)

pysytään langoilla.

Miulla oli samanmoine tilanne. 3 viikkoa kesti ennen kun sain tietää. Menkat ilmoitti olemassa olostaan. Tällä jatketaan.. ehkäpä ensi kerralla.. :)
 
Viimeksi muokattu:
nii
Tein tänä aamuna uuden CB:n digitestin kun halusin seurata, onko viikot hedelmöittymisestä nousseet. Järkytys olikin suuri kun testiin ilmestyi "ei raskaana", eli kesken meni tämäkin raskaus. Viikossa oli imeisesti poistuneet kaikki raskaushormonit elimistöstä kun viikko sitten näytti vielä "raskaana 2-3 viikkoa". Vuotoa tuli silloin viime ke ja vähän to-pe(jäi vessapaperiin tuhrua) ja siihen se loppui. Olin ehtinyt jo ajatella, että taisi tosiaan vuotaa jostain limakalvoilta, niinkuin kätilö ultrassa sanoi. Tämä km tuntuu henkisesti tosi paljon raskaammalta kuin se ensimmäinen tuntui tammikuussa. Silloin vuotoa tuli kaksi viikkoa(tuhrua vessapaperiin) ja sitten alkoi vuotaa kunnolla ja kesti viis päivää, joten keskenmeno ei tullut suurena yllätyksenä. Tämä tuli koska luotin tietenki siihen kätilön sanaan, ettei vuoto tuu kohdusta kun kohdussa ei verta näkynyt ultrattaessa ja kun se verenvuoto sitten vielä loppuikin aika nopeaa.
Nyt sitten odotellaan oikeita kuukautisia. Käyn vielä ultrassa katsoon että kohtu on tyhjentynyt. Mulla ois aika vasta viikon päästä(muka sydänääniä katsomaan), mutta toivottavasti saan sen aikaistettua. Nyt aiotaan käyttää ehkäisyä ainakin yhden kierron ajan. En todellakaan kestäisi tälläista tilannetta taas ensi kuussa..Kauhea olla raskaana odottaen eri vauvaa joka kuukausi, varsinkin kun raskaudet päättyy tällälailla melkeen samaan aikaan, eli viikolle 5.

Mimmukka: soita vaikka sinne terveyskeskuksen ajanvarausnumeroon, ne varmaan ohjaa sinut oikealle ihmiselle tutkimukseen. Vai onko menkat jo alkaneet itsekseen?
 
Mimmukka
Nii, voihan pirulainen :((((( mikähän tuossa siulla on oikeen hämminkinä ku menee aina kesken eikä jaksakkaan kasvaa?! :/// Voimia paljon siulle ja miehelles.

En vielä sitte soittanukkaan sinne lääkäriin. Eipä oo kyllä menkkoja kuulunu. Tännään just aamulla tein testin (joku David merkkinen) ja nega oli, jälleen kerran. Viikonlopun aikana on tuntunu pientä alamasukipua ja mie jo kerkesin aatella et sielt ne karkulaiset tulee mut ei tullukkaa. En tiijjä mistä johtuu mut nännejä kutittaa välillä ihan älyttömästi, pesuaineita en oo vaihellu että tuskin niistä johtuu. Eilisen illan ja tän aamusen aikana oli sellanen paha olo mut seki meni jo.. Pisulla suapi juosta kyll aika usein, monesti tuntuu vessas käynnin jäläkeen et vielä tulis.

Yritän tuossa ehtiä nuiden miljoonien puhelinnumeroiden joukosta sen minne pittää soittaa.
 

Yhteistyössä