Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vahingossa löysin tämän ketjun, ja mieliala koheni kyllä kummasti tämän päivän aikana, kun luin ketjun läpi. :) Meillä toiveillaan ensimmäistä lasta, pillerit jätetty pois ja nyt menossa kp 33/28. Kaksi apteekin testiä tehty, molemmat negatiivisia, eikä menkoista tietoakaan. Aijemmat viestit antoivat toivoa, joten jos muutaman päivän taas malttaisin odotella ennen uutta testiä. :D

Täällä menossa 38/30-32, yhden liuskatestin tein männäviikolla perjantaina ja toisen nyt maanantaina, molemmat suht aamusti ja molemmat näytti selvää negaa mutta tätiä ei kuulu ei näy. Lopetin e-pillerit alkuvuodesta, jotenka luulin että jos jotain hormonaalista jälkihäikkää on tullakseen olisi tähän mennessä tullut jo, mutta kierrot ovat olleet aika säännölliset, muutaman päivän heittoja sattunut välillä. Voisiko ne hormooniheilahdukset iskeä vasta nyt?
Olin tuntevinani oviksen siinä 15. päivän hujakoilla (yleensä se on selkeää toispuolista vihlontaa), jolloin tosin mies oli toisessa kaupungissa matkoilla. Oli olevinaan siis niin selkeä ovis että en olettanut raskauden mahdollisuuttakaan tällä kertaa vaikka loppukierto on luomusti touhuiltukkin. Ja nyt sitten alavatsaa nipistelee aika tiuhaan, vähän kuin ennen menkkoja olisi (tai jopa vähän kuin olisi ovis >.<) ja menkat myöhässä, runsasta valkovuotoa mutta ei tippaakaan verta ole näkynyt koko kierron aikana, ei siis edes mitään kiinnitysvuodon tapaista, jos ovis olisikin ollut myöhemmin. Tosin ensimmäistä yritetään etten tiedä, tuleeko kiinnitysvuotoa aina?
Muutenkin on sekava mielentila kun ei ole ollut aiemmin raskaana, eikä tiedä millaisia oireita itseltä pitäisi odottaa jos minkäänlaisia. Ainoa tosiaan tuo alavatsan kipuilu, ei janotusta, nälkää/mielihaluja eikä pahoinvointia ja energiaakin tuntuu olevan pikemminkin enemmän kuin tavallisesti kuin vähemmän. Tunneheilahduksia mulla on ollut aina kun olen sellainen tuuliviiri, jotta siitä ei ole vinkiksi. :P
Mitähän nyt kannattaisi tehdä? :S Pitäisikö kinuta verikokeita terveyskeskuksesta vai odotella vähän ja tehdä uusia kotitestejä ensin? Tähän mennessä tehdyt siis aivan selvää negaa, mutta tuo menkkojen myöhästyminen mietityttää kun noin paljon eivät koskaan ole ennen viipyneet. Ilmeisesti joillain on näyttänyt negaa ihan 7+ viikoille asti vaikka luin että 98% naisista pitäisi istukkahormoonin pitoisuus nousta 11 päivän kuluttua tärppäämisestä testissä näkyvälle tasolle, mene tiedä. ._.

Mukava ketju, juuri tälläista etsinkin että saa jakaa ajatuksi.. :)

Täälläkin menkat myöhässä viikon verran, ja testi näyttää negaa vaikka kaksi jo tehnyt.. Viikon ajan ollut alavatsassa "menkkakipuja" mutta ei näy vuotoa ei... Kuukautiseni on ollu aina säännölliset (muutaman päivän heittoja lukuunottamatta) ja alavatsakivut ovat aina ilmoittaneet menkkojen tulon, mutta ei tällä kertaa? Milloin olisi hyvä ottaa yhteyttä terveyskeskukseen näiden menkkojen puutteen vuoksi jos negaa näyttää testit? Jos sitten verikokeeseen menisi...

Vauva olisi myös todella toivottu ja hartaasti odotetaankin, mutta pakosta ajattelee että kuvitteleeko nämä oireet? .. mutta missä menkat?

Heippa !
itellänikin on tuota samaa,että kuukautiset ovat myöhässä. Yleensä aina säännölliset. Menkkamaista kipua vähä on mutta ei silti kuulu menkkoja. itse olen vasta 18 vuotias, mutta vauva olisi kyllä tervetullut. :) itse tein äsken yhden testin, mutta vahva negatiivinen viiva oli, mutta pientä toivoa silti on :) Yksi on vielä varalla jota ajattelin viikon lopulla kokeilla :) Mutta ilmottele miten kävi että oletko raskaana :) tsemppiä!

Viimeksi muokattu:
Oon syöny pillereitä reilun kymmenen vuotta, välillä tosin ollu parin kuukauden - lähes vuodenkin taukoja. Nyt puolisen vuotta yhtäjaksoisesti takana mut viimeisen laatan aloitin pari päivää myöhässä ja ensimmäisellä viikolla taisi jäädä päivä välistä. Laatan lopettamisen jälkeen menkat normaalisti alkaa kolmen päivän jälkeen, nyt oli vaan yhtenä päivänä hieman ruskehtavaa vuotoa ja pisara verta, sen jälkeen ei yhtään mitään. Normaalisti ei kyllä tarvi arvailla onko vuotoa vai ei. Tein raskaustestin ja negaa näytti, seuraava kahden päivän päästä ja taas nega. Nyt menkat myöhässä viis päivää ja kolmas nega tänä aamuna. En uskaltaisi pillereitä aloittaa kun raskausoireita (tiedä sitten kuinka todellisia) kuitenkin on. Vauva ei maailmaa kaatais vaikka itse ajattelin että pari vuotta voisi vielä esikoista odotella. Jännittää ja hiukka pelottaa, mies aika innoissaan vahinkoa toivoo.
Voikohan menkat jäädä vaan välistä vaikka pillereitä söisikin? Stressiä on, mutta paljon pahempaakin on ollut eikä oo silti vaikuttanut.

Mennyt taas hetki kun oon tänne kirjoittanut..Kävin gynellä vaivojeni kanssa ja menkkojen pois jäännin takia. Gyne oli 99% varma että olen raskaana kun katsoi ultralla. Laittoi mut verikokeeseen jossa katsottiin että olenko raskaana. No, negatiivinen oli tulos. Ja erittäin suuri oli pettymys. Gyne ei meinannut itse uskoa sitä ollenkaan koska oli niin varma ultran perusteella. Siittä sitten menikin noin puolitoista viikkoa ja sitten ne menkat tuli. Kierto oli tuolloi 75/28 eli jäi parit menkat tulematta.
Nyt on ollut yhden menkat ja noin 6päivää ennen kuin seuraavien piti alkaa tuli ehkä puolen tunnin ajan sellaista vaalenpunaiseshkoa tiputtelua. Ja sen jälkeen ei menkkoja ole tullut. Ja tänään tein raskaustestin, josta tuli "roskishaamu".
En tiedä et oliko siinä selkeä plussa jo oikeaan aikaan mennessä,koska nukahdin ennenkuin ehdin sitä tarkistamaan ja kun pari tuntia myöhemmin heräsin niin siinä komeili erittäin selkeät kaksi viivaa. Mutta enpä sisi tiedä. Huomenna apteekkiin ostamaan testi niin johan selviää että onko oikeasti plussaa vai tulilko vain ajan ylityttyä.

Löysin sattumalta tämän viestiketjun. Täällä on nyt kohta viikon kuukautiset myöhässä (19.päivä tulee tasan viikko) viimeisimmät kuukautiset alko 13.lokakuuta ja kierto oli kolmella edellisellä 25-28päivää nyt 36päivää. Olen tehnyt 3 testiä alkuviikosta aamuvirtsastakin ja olleet kaikki negatiivisia. Minulla ei ole ollut suuremmanpuolen stressiä tms. suuria elämänmuutoksia.

Ainoita mahdollisia oireita joita tuntenut ovat olleet pienehköt kuplien tunteet ja muljuilu alavatsassa. Palelu ja väsymys. On myös ollut samantapaista mooniksien alkuvaiheen alavatsan jöllötystä ei varsinaista kipua. Minulla on jo ennestää tyttö 7kk vanha ja elän avioliitossa ikää 24 ja olemme mieheni kanssa ihan tietoisesti jättäneet tytön synnyttä ehkäisyn pois mahdollisen toisen raskauden vuoksi. Tässä nyt eniten närästää tämä epätietoisuus kuinka kauan vielä pitää odottaa jotenkin turhauttavaa odotella kun mitään ei tapahdu ei plussausta ei vuotoa. Olo helpottuisi kummasti kun tulisi asialle jonkilainen selkyys joko se plussa tai vuodot. Menipä sitten syteen tai saveen mutta tälläinen odotus on todella turhauttavan ikävää. Missä vaiheessa olisi vielä hyvä testata? kuinka suurella mahdollisuudella oisi toinen tulossa? tytöstä plussasin jo varhaisessa vaiheessa viikkoja oli 4+5. Tiedän myöskin sen että jokainen raskaus on erillainen ja samoin hormonin (HcG) on myös raskauskohtainen että kuinka suuriamääriä sitä muodostuu.

En siis ole ainoa joka tälläisen asian kanssa painii. Olisi vaan helpointa kun unohtaisi koko asian mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty. :(

Tein tuon edellisen viestin jälkeen vielä "muutaman" testin aina parin-kolmen päivän välein ja yhdellä viivalla mentiin, ei mitään roskishaamuja, ei mitään. Aattelin sit vihdoin uskoa että raskaana en oo ja lopetin miettimisen ja murehtimisen.
Seuraavia menkkoja ku ei kuulunut niin tein testin ja plussahan se sieltä tuli. :D
Olihan tuo aika yllätys, ku raskausoireitakaan ei mitenkään hirveesti oo enää ollut. Rintoja on ehkä vähän aristanu, mut se on ihan normaalia mulle jos on just jättäny pillerit pois. PMS oireita tuli ihan oikeeseen aikaan, ja "menkkakivut" (supistuksia, palelua, väsymystä) kun oli pari päivää ilman vuotoa, niin oikeestaan vasta siinä vaiheessa heräs uudelleen epäilys että jos sitä sittenkin ois pieni tulossa.
Mies on ihan täpinöissään ja itkeskelee välillä kun on niin onnellinen :D Itselläkin alkaa jo pahimman ensijärkytyksen jälkeen olla innostunut fiilis. Minusta tulee äiti!

Tuossa jo paripäivää sitten kirjoittelin kun kuukautiset ovat olleet myöhässä ja mitään raskauteen viittavia oireita ei ole ollut ja 3 edellistä testiä ovat olleet negatiivisia. No tein tuossa lauantai illasta testin johon ilmesty haalea haamu viiva (juuri ja juuri silmät sen erottaa valkoisesta alusväristä) itse en testia sen tarkemmin katsellut tokasin vaan miehelleni negatiivine.. hän uteliaisuuttaan vilkaisi testiä tarkemmin ja sanoi tässä näkyy viiva. Hailakan haalea viiva.. joten onko tämä nyt sitten mahdollisesti havaittavissa positiiviseksi? minulla on kuukautiset reippaan viikon myöhässä. Ja ennestään meillä kohta 7kk vanha tyttö ja toinen on haaveissa ja todellakin tervetullut. Voisiko tämä testi nyt olla kuitenkin sitten todellakin se positiivinen ja voisi haikein mielin alkaa nauttimaan raskaudesta?

Ajattelin ensiviikon kieppeillä vielä kerran tehdä uuden siinä puolessa välissä viikkoa.

Samoja ongelmia täälläkin. Ehkäisyä meillä ei oo oikeestaan ollut, mutta ei silti olla mitenkään vauvaa yritettykään.
Tällä hetkellä en ole varma, mikä kp mulla on, jos nyt en ihan väärin muista, niin nyt olis 29/28. Mutta en siis ole todellakaan varma, tuntuu et kuukautisista on jo kauemmin!!

Ihme oireita on ollut jo reilun viikon. Tuntuu sellasta outoo jomotusta mahassa, nivuset on ihan oudon kipeet, vähän öklöttää ja parina päivänä ollut ihan sellanen olo et olisin tulossa kipeeks.
On myös tuntunu jo n. 5 päivää et menkat alkais (toi mahassa juiliminen) ja oon ravannu vessassa tarkistamassa et alkoko, mutta kun ei..yleensä mulla ennen kuukautisia mahassa voi juilia ehkä puoli vrk ennenkun menkat alkaa, joten tosi kummalliselta on vaikuttanu. myös sellasta repäisykipua on tuntunut mahassa.

Olen tehny nyt kaks negaa, ekan su ja tokan tänään. testinä oli joku cittarin lila liuskatesti ja en oo varma, oliko siinä tosi haalee plussa vai oliko se viivan paikka. (kuvan mukaan viivan paikka ois eri kohdassa) ennen en ole tuolla testillä testaillu, joten en oikein tiedä. testi tuli kuitenkin heitettyä roskiin, joten en tiedä muuttuiko miksikään sitten myöhemminkään.

kellään kokemusta tuosta mammaksi(david) herkimmästä testistä? sain oikein haamujen haamun jonka juuri ja juuri erottaa siitä valkoisesta pinnasta.testiin ei tule tuollaista viivan paikkaa.tässä on kuitenkin hieman väriä,koska ei se muuten erottuisi "tummempana".testasin toisella samanlaisella testillä miehen virtsaa ja siihen testiin ei tullut tällaista.nyt on kuitenkin vasta kp22-24/28. siksi tuo 22-24 koska en muista alkoiko menkat 1. vai 3.päivä. :D ovis oli kuitenkin 14-16 päivä. onkohan liian aikaista iloita? tahtois vaa äkkiä tietää joko se vaavi tulee! esikoinen on kuitenkin jo 4-vuotias.oireita löytyy...pääasiassa väsymys ja jatkuva nälkä.eilen oli pieniä äklötyksiä.esikoisen kanssa pahoinvointi alkoi ennenku menkat oli ees myöhäs.

Olen 15 vuotias tyttö ja kuukautiseni ovat myöhässä 42 päivää ja ikään en ole seksiä harrastanut..Voisko joku kertoa että mikä tähän voi olla syynä?

Hei!

Varmaan kuukautiskiertosi vaan hakee rytmiään. Sun iässäsi on ihan tavallista ja normaalia, että "voi jäädä vuotoja välistäkin" eli kierto on vaan tooosi pitkä. Raskaanahan et missään nimessä voi olla, kun et kerran ole seksiä harrastanut. Älä ota stressiä, niin kiertokin normalisoituu nopeammin.

Viimeksi muokattu:
Hei! mulla sellanen tilanne että pillerit lopetin 8/07 sen jälkeen menkat erittäin epäsäännölliset. terolut-kuurin sain maaliskuussa ja sen jälkeen kierto ollut 35-38 nyt kp 48 menossa ja aamulla tein raskaustestin mikä näytti negaa, tein myös ovulaatoitestin ja sillä tuli haamu plussa mikä tarkottaa varmaankin negatiivista?! oireita on ollu pahoinvointi/kuvotus, mahassa nippailee, rinnat ehkä hieman arat, runsas valkovuoto, aamuisin nenä tukossa, välillä palelee ja välillä on kuuma?!?. ja sitten menin aiemmin kaivelemaan tekemäni raskaustestin roskista ja huomasin että testi oli vanha..?!?

Pakko kertoa mutta mä tein tänä aamuna positiivisentestin!! =)
Ja nyt aivan onnesta soikeana,mutta en silti meinaa uskaltaa uskoa tätä!
Ajattelin hakea vielä uuden testin ja sit jos sekin plussaa näyttää niin sit uskon :)
Tää ois paras joululahja ikinä!!!
Ja testinä mulla oli clearbluen herkkä testi ja menkat kaks viikkoa myöhässä.
Pelkkä ajatuskin siittä et tää vois olla nyt totta, saa mut hymyilemään ja melkeinpä itkemään onnesta. Kuitenkin jo puolitoista vuotta yritystä takana...

oikein paljon onnea plussasta -T- :D minä täällä edellenkiin oottelen kuukautisia mut ei näy eikä kuuluu. kävin uuden testinkin hakemassa ja teen luultavasti sen aamulla. lukasin koko tän ketjun läpi ja voi ei..toivo elää vieläkin voimakkampana kuin aikasemmin ja vielä ku tehty testi oli vanha. noh. jos huomenna sais jonku selvyyden asiaan sitte. nyt siis kp50/38 ja oireina mahan nippailu (välillä todella voimakkaasti) rinnat aristaa hieman, kylmä kuuma vuorotellen, huonovointisuus, väsymys..

aamulla sen testin taas tein ja edelleenkin nega. äsken sitte luulinki että ne menkat alkaa ku housut ihan märkänä mut ei ku se oliki valkovuotoa ja sitä tuli todella reilusti. no mutta kai se pitää jo uskoa etten raskaana ole.

Onpa kiva ketju! Täytyy tulla vuodattamaan omaa tarinaa. KP 36/31 menossa ja testit on niin negatiivisia kuin olla vain voi. Ainut plussa tuli yhtenä aamuna tehdystä testistä, josta jäi kontrolliviiva puuttumaan, eli testi oli syystä tai toisesta viallinen/epäonnistunut. Mutta siihen siis tuli testikohtaan selkeä viiva. Sen jälkeen testit olleet negoja.

Yksi lapsi on ennestään, ja silloin olin jo viikolla 7+ jotakin kun testasin ekan kerran. Nytkin on oireita, mutta kaipa ne on sitten kuviteltuja.

Ärsyttää vaan tämä odottelu, alkais sitten ne kuukautiset vauhdilla ennemmin, kuin tämä tilanne.

Koko ajan luulen, että kuukautiset alkaa, kun valkovuotoa tulee. Ja juuri näin oli myös ekassa raskaudessa, jota en siis todellakaan tiennyt edes odottaa silloin. Juoksin vähän väliä vessaan, kun luulin, että verta valui.

Suututtaa tämä tilanne. raskaustestit kun ovat yli 99% varmoja, niin kai mahdollisuuteni olla raskaana on sitte alle 1% luokkaa.

Laskeskelin kaikilla laskureilla ja sainkin tulokseksi, että kiertoni on keskimäärin 34 päivää. Olen vain ajatellut että se olisi 31. Eli sen mukaan kuukautiset olisi vasta 2 päivää myöhässä. Mutta toisaalta, herkän testin olisi kai jo pitänyt raskaus näyttää.

Sitähän ei voi 100% varmuudella sanoa, milloin ovulaatio on ollut. Edellisessä raskaudessa se oli ollut myöhemmin kuin viimeisistä kuukautisista laskettu päivä. Kävin nimittäin varhaisraskauden ultrassa, jossa kohdussa näkyi jotakin, mutta ei sykettä. Eli hedelmöittyminen oli tapahtunut myöhemmin. Gynekologi veikkasi silloin, että on tuulimuna, mutta sanoi, että jos vuoto ei kahden vkon sisällä ala, niin tule uudestaan käymään ja minähän menin, ja alkion sydän löi.

Että sellaista. Käyn siis nostamassa kaivoon heittämäni kirveen takaisin... ;)

Hei! Minulla oli kaksi viikkoa menkat myöhässä, jonka jälkeen alkoi pitkittynyt niukka vuoto. Nyt vuotoa kestänyt kohta kolme viikkoa. Vuoto todella niukkaa, lähinnä vain pyyhkiessä ja yhdynnässä tulee, sekä väriltään ja ulkonäöltään ruskeahkoa ja hyytymiä täynnä, siteeseen tulee päivässä n. pari tippaa. Raskaustestin olen pissasta tehnyt pariinkin otteeseen, negatiivista näyttää. E-pillerit lopetin n. puoli vuotta sitten, jonka jälkeen menkat tulivat normaalisti, kunnes tuli tämä eteen. Alan olla jo niin kyllästynyt, ja huolissaan, että mikä mättää. Paikalliseen terveyskeskukseen, kun soitin, sanoi hoitaja, että ota yhteyttä, jos vuoto runsaantuu. Mikä siis neuvoksi? Kellään samankaltaisia omia kokemuksia? Hälyyttävää?

Hei! Minulla oli kaksi viikkoa menkat myöhässä, jonka jälkeen alkoi pitkittynyt niukka vuoto. Nyt vuotoa kestänyt kohta kolme viikkoa. Vuoto todella niukkaa, lähinnä vain pyyhkiessä ja yhdynnässä tulee, sekä väriltään ja ulkonäöltään ruskeahkoa ja hyytymiä täynnä, siteeseen tulee päivässä n. pari tippaa. Raskaustestin olen pissasta tehnyt pariinkin otteeseen, negatiivista näyttää. E-pillerit lopetin n. puoli vuotta sitten, jonka jälkeen menkat tulivat normaalisti, kunnes tuli tämä eteen. Alan olla jo niin kyllästynyt, ja huolissaan, että mikä mättää. Paikalliseen terveyskeskukseen, kun soitin, sanoi hoitaja, että ota yhteyttä, jos vuoto runsaantuu. Mikä siis neuvoksi? Kellään samankaltaisia omia kokemuksia? Hälyyttävää?

Huhhuh taas noita terveyskeskuksen vastauksia... Jokin hormoonihäiriö varmaan kyseessä kun menkatkin oli myöhässä, ei mikään vakava, mutta häiritsevä. Mene kunnolliselle yksityiselle gynelle, saat apua varmasti. Ei tuommoisesta kuulu kärsiä ja haittaahan se jo tietysti raskaaksituloakin, joten soita nyt heti, pääset varmaan jo tänään lääkärille! :)

Viimeksi muokattu:
Olen useampana päivänä lukenut tätä ketjua ja enää en malttanut olla kirjoittamatta.
Olen siis kolmen lapsen äiti, nuorin on reilu 8kk ikäinen tällä hetkellä ja jokainen on sektiolla syntynyt. Yhden keskenmenon olen kokenut 2009 talvella.
Kahdella viimeisellä kierroksella testini ovat olleet hyvin heikkoja ja aina on ollut epävarma olo alkuun.
Kuukautiskiertoni on useinmiten se perinteinen 28pvää ja nyt on kp30/28, aamulla testasin apteekin testillä negatiivisen, mutta en kyllä jaksa siihen uskoa sillä pahaa oloa, väsymystä, kasvavaa pissaamisen tarvetta sekä selkäkipuja on ollut jo kp 18/28 lähtien. Ehkä mun on vaan odotettava ja testattava jokusen päivän jälkeen uudelleen. :-/
Raskaus ei ollut ihan täysin suunniteltu (jos nyt olen raskaana) sillä sektiosta on kuitenkin vasta vajaa vuosi ja muita suunnitelmiakin oli opiskeluiden/työn suhteen, mutta ainahan kaiken voi suunnitella uusiksi ja jos olen raskaana niin tämä pieni henkilö on täysin tervetullut suureen joukkoomme :)

Aivan samat "oireet", kun mullakin. Tosin mulla menkkoja ei tullut pillereiden jälkeen ollenkaan ja meni useampi kuukausi, kunnes sitten tuli tuollainen pitkittinyt pieni vuoto. Kävin yksityisen puolen gynella ja sain Terolut-kuurin. Mulle gyne sanoi vuodon johtuvan monirakkulaisista munasarjoista, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa raskautumismahdollisuuteen.

Viimeksi muokattu:
Aivan samat "oireet", kun mullakin. Tosin mulla menkkoja ei tullut pillereiden jälkeen ollenkaan ja meni useampi kuukausi, kunnes sitten tuli tuollainen pitkittinyt pieni vuoto. Kävin yksityisen puolen gynella ja sain Terolut-kuurin. Mulle gyne sanoi vuodon johtuvan monirakkulaisista munasarjoista, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa raskautumismahdollisuuteen.

Kyllähän monirakkulaiset munasarjat vaikuttavat raskautumismahdollisuuksiin, heikentävästi. Silloin munasarjoissa kehittyy paljon pieniä rakkuloita, joista yksikään ei kasva tarpeeksi ja ovulaatiota ei tapahdu. Ja silloinhan ei voi raskautua. Onneksi tuohon on apuja olemassa, joten mikään mahdottomuus se ei ole. Eikä tietenkään luomuraskaus ole täysin poissuljettu, kuten ei monessa muussakaan haasteellisessa tilanteessa.

Viimeksi muokattu:
Olen useampana päivänä lukenut tätä ketjua ja enää en malttanut olla kirjoittamatta.
Olen siis kolmen lapsen äiti, nuorin on reilu 8kk ikäinen tällä hetkellä ja jokainen on sektiolla syntynyt. Yhden keskenmenon olen kokenut 2009 talvella.
Kahdella viimeisellä kierroksella testini ovat olleet hyvin heikkoja ja aina on ollut epävarma olo alkuun.
Kuukautiskiertoni on useinmiten se perinteinen 28pvää ja nyt on kp30/28, aamulla testasin apteekin testillä negatiivisen, mutta en kyllä jaksa siihen uskoa sillä pahaa oloa, väsymystä, kasvavaa pissaamisen tarvetta sekä selkäkipuja on ollut jo kp 18/28 lähtien. Ehkä mun on vaan odotettava ja testattava jokusen päivän jälkeen uudelleen. :-/
Raskaus ei ollut ihan täysin suunniteltu (jos nyt olen raskaana) sillä sektiosta on kuitenkin vasta vajaa vuosi ja muita suunnitelmiakin oli opiskeluiden/työn suhteen, mutta ainahan kaiken voi suunnitella uusiksi ja jos olen raskaana niin tämä pieni henkilö on täysin tervetullut suureen joukkoomme :)

Juuh, tänä aamuna tuli tehtyä jälleen testi S-marketin Pregent Stickillä.. negatiivistä näytti sekin, mut oiree ennallaan. Ärsyttävää kun aina toi raskauden toteaminen on mulla niin vaikeeta. Miks sitä hormonia ei voi olla kunnolla..

Kai sit en oo raskaana vaan vaivana joku ihan muu mikä jätättää kuukautisia.

Viimeksi muokattu:
Hei, mulla 3 ensimmäistä testiä (kaikki eriä merkkiä) näytti selvästi positiivista. Nyt ihan varalta tein parin viikon päästä uuden testin, joka yllätykseksi näyttikin negaa (testi apteekista ostettu Clinic). Ei vuotoja, eikä muitakaan keskenmenon merkkejä. Raskausoireet hieman lievempänä, mutta rinnat edelleen arat, kahvi ei maistu ym. En tiiä, onko flunssalla ja ennen testiä juodulla Panadol Hotilla vaikutusta testin tulokseen. Mutta täytyy myöntään, että todella ahdistava tilanne!! Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Yhteistyössä