Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
pullanodottelija
kirjoittelin viime kuussa oudoista vatsaoireista ja menkkahäiriöistä, jotka paljastu isoksi kystaksi. lääkärikin sanoi muutama viikko sitten, että saattaa mennä jokunen kuukausi ennen kuin raskaus on mahdollinen ja olinkin jo henkisesti valmistautunut ettei kannata odottaa liikoja... nyt sitten puolitoista viikkoa sitten, samassa kierrossa kun lääkäri todennut kystan olevan edelleen olemassa, kp:nä 28 pätkähti selkeä plussa testiin. eilen kun tein uuden (kp 41), niin testiviiva piirtyi tummana salaman nopeasti. myös muista oireista voi olla varma, että nyt se pulla sitten todella on siellä uunissa.

eli toivoa ei kannata menettää, menkat näköjään voi olla vaikka miten sekaisin, eikä vaikuta raskautumiseen siltikään!
 
Babies0000
kirjoittelin viime kuussa oudoista vatsaoireista ja menkkahäiriöistä, jotka paljastu isoksi kystaksi. lääkärikin sanoi muutama viikko sitten, että saattaa mennä jokunen kuukausi ennen kuin raskaus on mahdollinen ja olinkin jo henkisesti valmistautunut ettei kannata odottaa liikoja... nyt sitten puolitoista viikkoa sitten, samassa kierrossa kun lääkäri todennut kystan olevan edelleen olemassa, kp:nä 28 pätkähti selkeä plussa testiin. eilen kun tein uuden (kp 41), niin testiviiva piirtyi tummana salaman nopeasti. myös muista oireista voi olla varma, että nyt se pulla sitten todella on siellä uunissa.

eli toivoa ei kannata menettää, menkat näköjään voi olla vaikka miten sekaisin, eikä vaikuta raskautumiseen siltikään!

Voi ihanaa!!! Paljon Paljon Onnea ! :)

Täytyy tosiaan toivoo että täälläki pian tärppäis vaikka nää menkat tulee ihan miten sattuu :)
 
Viimeksi muokattu:
nii
Heippa taas! Tulin pikaisesti ilmottaan, että aamun raskaustesti näytti hailakkaa plussaa. Menkat pitäs alkaa huomenna. Jospa kolmaskerta toden sanoisi. :) En oo ainakaan aiemmissa raskaudenaluissa saanut plussaa mittariin näin ajoissa. Nyt testasin, kun ollaan lähdössä mökkeileen ja halusin tietää voinko ottaa viiniä. :)
 
heini11
Mahdollisuus olla raskaana. 3 raskaustestiä takana ja yksi pissatesti terveyskeskuksessa.
Menkat on tulleet, mutta eritoten kummallisina. Tavallisesti olen aika runsas vuotoinen mutta nyt vuoto on ollut todella niukkaa ja kestänyt vain muutaman päivän. Lääkäri sanoi, ettei kuukautiset aina vain ole samanlaiset mutta silti päätä mietyttää. Mahan vihlontaa, paineen tunnetta.
Pitäisikö vain luovuttaa ja unohtaa koko juttu?
 
pipsapippuri
Nyt menossa kp 32/30, olen tehnyt testejä varmuudeksi mutta negaa näyttäneet kaikki. Mietityttää kun olimme kihlajaismatkalla reilu viikko sitten ja sen kerran kun pääsee arjesta irti niin todella rentoudutaan.. Samoin eilen olimme juhlissa joissa tuli nautittua muutama siideri poikineen. Huolettaa hieman kun odotettu loma osui juuri näin, mutta luin ettei alkoholi vaikuta ruskuaispussiin ensimmäisten parin viikon aikana.. kun ei ole veriyhteyttä vielä.

No, lapsi olisi ihana asia, mutta emme ole yrittäneet sitä tieten tahtoen laskemalla päiviä tai muuten harrastamalla seksiä useammin. Jätin pillerit (yasmin) pois 10v syömisen jälkeen maaliskuussa...
 
kolmasko?
menkat myöhässä. edellinen lapsi täytti pari kuukautta takaperin vuoden.
Menkat ollu vuoden alusta saakka(imetin siihen saakka), kierto lyhentynyt tasaisesti joka kuukausi. tammikuussa 50 päivää kierto, viime kierto enää 32 päivää. Nyt menossa kp 34/32, testasin eilen negan apteekin testillä ja tänään sain "roskishaamun" pregcheckillä.(tuli näkyviin pari minuuttia sen tarkistusajan umpeutumisen jälkeen)

Odotan suosista perjantaihin ennen uudelleen testausta. Ei ole menkkaoireita, mutta ei myöskään raskausoireita, mulla ollu kahden ekan raskauden aikana tosi pahat pahoinvoinnit yms. Nyt on ollut vaan vähän päänsärkyä, väsymystä ja pienen pientä arkuutta rinnoissa.
 
mimmukka
voi että kiukuttaa. kauhistuttava vauvakuume on vallottanu mun mielen sielun ruumiin eikä peiton heiluttelusta oo apuja ollu. niin se vaan vuotaa kerta toisesa jäläkeen. ://///
ääää, tää ei oo kivvaa. tyyliin just kateudesta vihreenä kahtelee muita jotka odottellee.

no mutta eikun onnee vaan kaikille plussan suaneille ja onnee yritykseen kaikille joille ei vielä oo tärpänny :>
 
Hanttu
Mulla menossa kp 36/30 eli mahdollisesti 5.raskausviikko ja tänä aamuna haalea punainen viiva! Päivänä jolloin menkkojen piti alkaa tuli testistä valoa vasten näkyvä valkoinen viiva ja toissapäivänä ihan selvä negatiivinen. Höh. Eli täälläkin vasta viikko menkkojen myöhästymisestä tuli plussa. Hitto kun olis nyt totta tämä asia eikä mitään hormonisekoilua, takana nyt vuosi yrittämistä.
 
Hanttu
joo, uskottava se nyt on, takana kolme positiivista tulosta. Aivan uskomatonta, meille varattiin jo aika lapsettomuustutkimuksiin. Elkää siskot menettäkö toivoa, tosin yrittäminen ja jännittäminen kannattaa näköjään lopettaa. Ainakin heti kun me unohdettiin lasten tekeminen ja hyväksyttiin ajatus että ei ehkä saadakaan lapsia ilman hoitoja niin plussa pamahti.

Nyt meillä odotetaan sitten seuraavaksi että kestääkö tulokas kyydissä ultraan asti.
 
jussihaamu
Täällä tuli eka punavärillä höystetty haamulainen tänään, menkat 2vrk myöhässä.
En uskalla vielä iloita, vaan toivon että tulisi vahvempi viiva ja äkkiä!!!!
Mutta on tässäkin oltu jo 10kk ilman ehkäisyä, että toiveet on olleet korkealla,milloinka tärppi käy.
Tsemppiä muille !
 
Jösses!
Heippa!

Oli kiva lukea muiden kokemuksia myöhästyneistä menkoista. Olen tainnut kahlata läpi jo puolet netin tarjonnasta... :)

Itsellä normaalisti lyhyt kierto, 22, eikä koskaan myöhässä. Pillereitä ei ole ollut ikinä ja kierukka poistettiin yli vuosi sitten. Nyt kierto on jo 34/22 ja testit negoja.
Netin ovulaatiolaskurilla "tarkistettuna" ovun olisi pitäny olla 6.6 ja yritystä 4 päivää molempiin suuntiin tuosta päivästä. Eli todella olisi mahdollista odottaa pienokaista.. Mutta miksi nuo testit ei näytä edes sitä haamua?? :/
Ihmeellisiä tuntemuksia ja vihlaisuja on ollut mutta nehän voivat olla ihan oman mielen kehitelmiäkin.. Väsyttää, paleltaa/kuumottaa vuorotellen ja turvonnut olo..
Voiko olla mahdollista että testit näyttää plussan vasta todella myöhään? Vieläkö tässä on toivoa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jösses!;10923983:
Heippa!

Oli kiva lukea muiden kokemuksia myöhästyneistä menkoista. Olen tainnut kahlata läpi jo puolet netin tarjonnasta... :)

Itsellä normaalisti lyhyt kierto, 22, eikä koskaan myöhässä. Pillereitä ei ole ollut ikinä ja kierukka poistettiin yli vuosi sitten. Nyt kierto on jo 34/22 ja testit negoja.
Netin ovulaatiolaskurilla "tarkistettuna" ovun olisi pitäny olla 6.6 ja yritystä 4 päivää molempiin suuntiin tuosta päivästä. Eli todella olisi mahdollista odottaa pienokaista.. Mutta miksi nuo testit ei näytä edes sitä haamua?? :/
Ihmeellisiä tuntemuksia ja vihlaisuja on ollut mutta nehän voivat olla ihan oman mielen kehitelmiäkin.. Väsyttää, paleltaa/kuumottaa vuorotellen ja turvonnut olo..
Voiko olla mahdollista että testit näyttää plussan vasta todella myöhään? Vieläkö tässä on toivoa?

Itse en sinuna kauheasti toiveita herättelis raskautumisen suhteen, kun mahdollisesta hedelmöittymisestä on jo niin monta päivää. Ovuloimattomat kierrot voivat venyä pitkiksi.

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Kannattaa testata herkällä raskaustestillä, jossa pitäis jotain jo näkyä jos raskaana olet...
 
pullanodottelija
Nyt menossa kp 32/30, olen tehnyt testejä varmuudeksi mutta negaa näyttäneet kaikki. Mietityttää kun olimme kihlajaismatkalla reilu viikko sitten ja sen kerran kun pääsee arjesta irti niin todella rentoudutaan.. Samoin eilen olimme juhlissa joissa tuli nautittua muutama siideri poikineen. Huolettaa hieman kun odotettu loma osui juuri näin, mutta luin ettei alkoholi vaikuta ruskuaispussiin ensimmäisten parin viikon aikana.. kun ei ole veriyhteyttä vielä.

No, lapsi olisi ihana asia, mutta emme ole yrittäneet sitä tieten tahtoen laskemalla päiviä tai muuten harrastamalla seksiä useammin. Jätin pillerit (yasmin) pois 10v syömisen jälkeen maaliskuussa...

tämä meni nyt hiukan ketjun aiheen ohi, mutta todellakin näin on, ettei alussa alkoholi vaikuta millään tavalla, sillä istukan muodostumiseenhan ja veriyhteyden avautumiseen menee viikkoja. eli voi dokailla täysin rauhassa ne muutamat ekat viikot. etenkinhän jos plussaa ei ole tullut, on se osoitus siitä ettei istukasta ole vielä merkkiäkään (raskaustestihän mittaa nimenomaan istukkahormonin määrää)
 
Viimeksi muokattu:
pullanodottelija
Mahdollisuus olla raskaana. 3 raskaustestiä takana ja yksi pissatesti terveyskeskuksessa.
Menkat on tulleet, mutta eritoten kummallisina. Tavallisesti olen aika runsas vuotoinen mutta nyt vuoto on ollut todella niukkaa ja kestänyt vain muutaman päivän. Lääkäri sanoi, ettei kuukautiset aina vain ole samanlaiset mutta silti päätä mietyttää. Mahan vihlontaa, paineen tunnetta.
Pitäisikö vain luovuttaa ja unohtaa koko juttu?

luepa edellisiltä sivuilta minun viestini. myös sinulla voisi kysta selittää oudot menkat ja vihlonnan alavatsassa. en halua pelotella mutta oireet kuulostaa ihan samalta. itsehän tulin kuitenkin raskaaksi kystasta huolimatta (ne on siis yleensä täysin vaarattomia ja aiheutuvat juuri pillereiden lopettamisesta kun hormonit heilahtelee) joten ei kannata huolestua. kystan olemassaolo selviää helposti gynelogin ultrassa, mutta kannattaa varautua menemään yksityiselle, julkisella eivät varmaan suostu tekemään kun on tosiaa suht vaaraton vaiva.
 
Viimeksi muokattu:
Ninnu
Täällä menkat 5 viikkoa myöhässä, 2 negaa jo tehtynä ja yks testi joka ei näyttäny mitään viivaa ja sen piti olla markkinoitten herkin testi, ja ohjeitten mukaan tehty. Mietin tässä et kauanko odotella et alkaako menkat vai ilmestyykö joku viikko plussa, kumpiko ensin... Tää on vaan niin pitkää tää oottelu et mitä tulee ja koska.
Meinaa hermot mennä kun on kesä ja kaikki neuvolan ym palvelut pyörii minimillä, oma gyne lomalla ens kuulle asti, ja ketään et mistään saa kiinni, millä tässä meet verikokeeseen ilman lähetettä, tuskin onnistuu vaikka sanois "luukulla" et on lähes kaikki oireet et vois olla plussa vaik apteekin testit on negaa. Mut on monta kaveria joilla on näyttäny apteekin testit aikasintaan viikolla 6 mitään plussan häivääkään.

Ja kun hyppelet vessassa pissalla parin tunnin välein niin mitäs plussaa siit tulee kun sanotaan et aamulla pitäs testata mut kun yöt ja päivät hypit tasatahtiin pissalla niin "laimeetahan" se on aamullakin. Yks testi tuolla kaapissa oottelee vielä, jos sen sit ens viikolla jos ei tipu eikä lirise muuten mitään.

Niin ja noi kaikki oireet on huono olo, kerran tuossa juur kävin "kumartamassa pytylle" eli iltapala pomppas ulos, selkä kipee, maha sekasin ja alaosasta oudosti vihloo ja kramppaakin hekittäin, jotkut hajut haisee entistä kamalammalle ja mansikan myyntikojut on kaikkein kamalimmat... :D en saa nukuttua toisinaan ja sit tulee hetki et nukkuisin koko ajan, ota tästä nyt selvää sitten.

Pitkää pinnaa kaikille plussaa tai menkkoja ootteleville "kohtalotovereille"
 
lumme
Kuukautiset myöhässä nyt "vasta" kolmisen päivää ja kaikki testit tähän asti negatiivisiä (Apteekin omia). Neuvolaan soittelin tänään ja sanoivat (naurahtaen vieläpä), että vasta 1-2 viikon jälkeen on kannattavaa testata ettei tuu turhia pettymyksiä varsinkin kun tässä ois toiveena saaja pikkunyytti ihtellein! Normaalisti aika epäsäännöllinen kierto mulla, että voi hyvinkin olla, että menkat alkavat parin päivän sisään :3
Kuulemma jos ei ala muutaman viikon päästäkään ja edelleen testit negaa, ei muutakuin soittoa lekurille.
 
mimmukka
jokseenki on hilijastunu tämä ketju ajan mittaan... hei beibet mitä teille kuuluu? toivottavasti hyvää ;) :D täällä mun suunnilla ei mittään uutta :) mitenkäs on plussan saaneet jaksellu ja voinu? pietäähä keskustelua yllä!
 
ensikertalainen
minä tulen pitämään seuraa joksikin aikaa :) minulla on kuukautiset melkeinpä parisen viikkoa jo myöhässä, pari negaa tehnyt alkuvaiheessa, mutta oireet kaikki viittaisivat raskauteen. Jatkuva väsymys yltynyt menkkojen jäätyä pois, alavatsan "kivut", nyt myös rinnat kasvaneet huomattavasti, jokainen on toki oma yksilö, mutta voiko nämä itkukohtaukset televisiota katsellessa olla näin aikaisessa vaiheessa ? jos siis olen raskaana, tai ehkäpä vain hieman pöpi sitten :D en ole paljon ottanut tietoon "oireiden ajankohtia".. mutta eipä tässä paljoo auta kuin odotella jotain tuntematonta ;) sieltä tulee jos on tullakseen :)
 
kisse
Huh huh. Menipä pitkään että sai koko ketjun luettua. :)

Mullakin on "tilanne päällä"! Mun kierto on sellanen 28-35 päivää, mutta joskus venynyt 39, että siinä on aina jännittämistä. Nyt on kp 40/28-35, eikä plussaa eikä menkkoja kuulu. N. neljä päivää on ollut menkkakipuja ja valkovuoto on ollut tosi runsasta. Tissit erityisesti nännit on tosi kipeät ollu yhtä kauan. Koko ajan luulee, et nyt ne alkaa, mutta ei mitään kuulu. Toivottavasti jompikumpi tulee pian, kun alkaa tympimään odottelu.. :/ :)
 
Embbu
Moi kaikille =)
Minäkin uskaltauduin kirjoittamaan tänne viimein. Elikkäs mieheni kanssa vauva olisi nyt kovasti toivottua. Ensimmäistä kiertoa ilman jasmin pillereitä ja menkat myöhässä kohta 2 viikkoa. Olen tehnyt kaksi negatiivistä testiä ja en tiedä uskallanko koska tehdä seuraavan =/ En ole aikaisemmin ollut raskaana joten en oikeen tiedä oireita, mutta minulla on nipistelyjä alavatsassa vähän väliä joudun meneen pissalle, jopa yöllä jota ei ennen ole tapahtunut, rinnat ei ole kipeät mitenkään mutta mielialat vaihtelee ja väsymys on todella kova. Voiko nämä siis kertoa että olen raskaana vai onko hormonit vain niin sekaisin?? Tarvisi neuvoa kokeneemmilta =)
 
kisse
Moi kaikille =)
Minäkin uskaltauduin kirjoittamaan tänne viimein. Elikkäs mieheni kanssa vauva olisi nyt kovasti toivottua. Ensimmäistä kiertoa ilman jasmin pillereitä ja menkat myöhässä kohta 2 viikkoa. Olen tehnyt kaksi negatiivistä testiä ja en tiedä uskallanko koska tehdä seuraavan =/ En ole aikaisemmin ollut raskaana joten en oikeen tiedä oireita, mutta minulla on nipistelyjä alavatsassa vähän väliä joudun meneen pissalle, jopa yöllä jota ei ennen ole tapahtunut, rinnat ei ole kipeät mitenkään mutta mielialat vaihtelee ja väsymys on todella kova. Voiko nämä siis kertoa että olen raskaana vai onko hormonit vain niin sekaisin?? Tarvisi neuvoa kokeneemmilta =)

Moi! Lopetin itse saman merkkiset pillerit vuosi sitten ja minulla venyi ensimmäinen kierto silloin yli 40päivään. Mutta sen jälkeen vähän lyheni. On ihan normaalia että pillereiden lopettamisen jälkeen kierto venyy. Pahimmillaan saattaa venyä jopa 3kk. Vatsakivut johtunee, ainakin itselläni johtui siitä, että kun elimistössä ei ole enää pillereiden vaikutusta, niin omaa kroppaa alkaa tuntemaan paremmin. Esimerkiksi ovulaatiota en ollut koskaan ennen tuntenut... Mutta ei kannata luovuttaa, kyllä se plussa sieltä tulee sitten aikanaan :)
 
Viimeksi muokattu:
mimmukka
nyt on taas jotain niiin epäilyttävää meneillään... pitkästä aikaa menkat myöhässä, viimeset oli heinäkuun lopussa. :eek: viikko takaperin oli sitten parin päivän ajan menkkamaista vuotoo joka ei tosin kyl näkyny muualla ku paperis pyyhittäessä. ja ne loppu sitten ku seinään. en oo testejä tehny, ei niis kuiteskaa näy sitä kaivattua plussaa... :) :/
pittää varmaan tässä katella tovi ja soitella sitte johki..

mutta eikun munarikasta ja onnentäyteistä syksynjatkoo vaan kaikille ja pidetään keskustelua yllä :)
 
mamaksi
Eli meilläkin yritämme lasta.on ollut huono olo,koko ajan nälkä,pissalla täytyy juosta,alaselkää särkee,väsyttää koko ajan.
nyt 2 pv myöhässä,tein testin ja negaa näytti :(
Pillereitä en ole yli vuoteen käyttänyt,joten ei siitä voi olla.
Mullakin oli tässä vähän aikaa sitten yhdynnän jälkeen hirveä kipu alavatsassa.En pystynyt seisomaan edes kunnolla.rupesi pelottaa että nyt tulee keskeemneno.sama onelma kun sulla,Babies0000.
 
Suttis
Jospa ekaa kertaa ikinä uskaltais tämmöselle palstalle kirjotella :D Oon ketjua ja lueskellu, alusta sekä enemmän loppupäästä, alkuun vähän mietin että onks tää joku humpuukiketju ja uskoako.. Mutta kaipa se on uskottava :D

Eli täällä ja yks epätietoinen, lasta ei olla varsinaisest viel yritetty, mut ehkäsy jätetty pois maaliskuussa, ekat menkat tuli vast kesäkuussa, eli nyt keren kolmet menkat tulla, aina alkanu ke-to.. Nyt sitte viikko sitte ke ois pitän alkaa, mut eipä oo kuulunu vielä :eek: Yhen testin tein pari päivää sitte ja negaa näytti.

Nyt menkkoja edellee odottelen, alkuun uskoin heti negaa kun sen näin, mutta kyllähän tää nyt ihmetyttää.. :D Eli päässä pyörii joka päivä onko menkat tulossa vai ollako jo pulla uunissa :p Testejä en oo viittin alkaa urakal tekee, huomenna tilaan netistä useamman ja ens viikol sitte testailen taas jos ei mitään kuulu :)

Eli täällä seurananne plussaa odotellen! =)
 

Yhteistyössä