Onko muita jotka eivät imetä ollenkaan?

Nyt olen niin utelias, että on jo pakko kysyä:

Miten ihmeessä te jaksatte jatkuvasti olla niin huolestuneita tuntemattomien ihmisten tekemistä valinnoista? Oletteko huolissanne Suomen tulevan sukupolven hyvinvoinnista? Vai onko kenties tarkoitus nostaa omaa, väsynyttä itseä ylöspäin hyvän äitiyden arvoasteikolla?

En tajua, en vaan kertakaikkiaan tajua, miten jotkut jaksavat AINA pillastua näistä asioista ja kirjoittaa paatoksella nykyäitien itsekkyydestä.

 
millipilli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:01 Tättärä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:57 millipilli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:55 Tättärä kirjoitti:
JA mä päätin ettei vaipanvaihto ole mun juttu, niinpä en sitten vaan tee sitä kun ei huvita, enkä koe sitä luonnolliseksi :LOL: :kieh:
no eihän tää nyt oo yhtään imetyksen kanssa verrattava asia :headwall: :headwall: :headwall:
No tsoukilla laitoin, mutta kerropa nyt miten niin ei ole verrattavissa? Vauvanhoitoon liittyvä asia, ja jos imetyksenkin suhteen voi päättää ettei edes yritä, niin miksei sitten vaipanvaihdon?
Mun mielestä ei ole verrattava kun imetykselle on kerran olemassa vaihtoehto josta lapsi ei kärsi vaan saa ihan yhtälailla ruokaa pullosta kuin tissistäkin. Väitän että vaipanvaihdon jos jättää niin lapsi kärsii...

Ja enemmän mä olen sitä mieltä että lapsi kärsii mikäli äiti vastentahtoisesti imettää. Siinähän on äidin ja lapsen suhde vaarassa jos äiti monta kertaa päivässä tuntee vastenmieliseksi koko touhun... siinä tilanteessa mun mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto on pulloruokinta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:00 niin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:55 Tättärä kirjoitti:
JA mä päätin ettei vaipanvaihto ole mun juttu, niinpä en sitten vaan tee sitä kun ei huvita, enkä koe sitä luonnolliseksi :LOL: :kieh:
Mä säälin sua ja sun lapsia.
En siksi, että et oikeasti vaihtaisi vaippoja vaan siksi että olet äärettömän kapeakatseinen ja tyhm ä nainen.
Älä sääli, sääli on sairautta...
Hienoa että olet jo tietoinen luonteestani ja mielipiteistäni :) Ja kaikki tuon yhden kommentin kautta. :flower: sinulle.

Kapeakatseinen tai ei, en todellakaan ymmärrä, ettei edes yritetä.
Eri asia sitten jos ei onnistu vaikka yrittää, tai yrittämisen jälkeen kokee ettei se ole "oma juttu".

Mutta kuule, sinulla sun mielipide, minulla minun, eikö...
 
Lunatic
Tissimaitoa juovat vauvat ovat hyvin sairastelevia ja allergisia pulloruokittuihin vauvoihin nähden, mun mielestä se kertoo paljon siitä, että äidinmaito on nykymaailmassa hyvinkin saastunutta.

Tutteli on terveellisempää. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:04 Kaalikääryle kirjoitti:
Nyt olen niin utelias, että on jo pakko kysyä:

Miten ihmeessä te jaksatte jatkuvasti olla niin huolestuneita tuntemattomien ihmisten tekemistä valinnoista? Oletteko huolissanne Suomen tulevan sukupolven hyvinvoinnista? Vai onko kenties tarkoitus nostaa omaa, väsynyttä itseä ylöspäin hyvän äitiyden arvoasteikolla?

En tajua, en vaan kertakaikkiaan tajua, miten jotkut jaksavat AINA pillastua näistä asioista ja kirjoittaa paatoksella nykyäitien itsekkyydestä.
Minä luulen, että näiden pillastumisien tarkoitus on vain herättää ihmisiä AJATTELEMAAN tekojensa seurauksia laajemmaltikin, eikä itsekkäästi vaan päättämään asioita sen mukaan mikä on JUST MULLE NYT hyvä.

Ja nyt en siis puhu imetyksestä, vaan asioista yleensäkin. Esim. minä paasaan täällä aina ympäristöasioista, kun joillekin näyttää olevan yks hailee että pallomme tuhoutuu, kunhan itsellä vain on helppo elämä.

Kyllä tämä imetyskin on yhteiskunnallinen kysymys, jos ajatellaan lasten terveyttä.
 
ex musta
mä imetin esikkoa kuukauden,ei sekään että se sattu ihan #&%?$!* varsinkin alussa mutta se tuntu tosi inhottavalta ja arvatkaa olinko pettynyt siitä :'( tuli ihan sellanen tunne etten rakasta lastani kun koen imetyksen noin..mutt lopetin ja pullon kanssa meni hyvin.ite vain pikku hiljaa lopettelin ilman mitään erityiskeinoja.kuopusta imetin 2,5kk,meni oikein hyvin mutta valitettavasti sain lääkityksen jonka takia jouduin valitsemaan imetänkö vai otanko lääkkeet...kova paikka se oli mutta uskoisin että loppujen lopuksi parhaaksi..
 
Joo en tajua minäkään tätä vauhkoamista. Ootte te jotku niin uskomattoman hyviä äitejä ku ootte imettäny lapsenne 3- vuotiaaksi.
Mitä sitte ku sattuis seuraavan kohdalla jotain semmosta että ei voi edes YRITTÄÄ?

Älkää tuomitko toisia naisia sen takia että he eivät oo viittiny/jaksanu/halunnu imettää, ihan täydellä oikeudella semmosetki on äitejä lapsilleen.Ei ne lapset nälkään kuole. Nyt eletään 2000-lukua ja korvikkeita on keksitty.Ennenhän niitä ei ole olut. Nykyään on kivunlievitys synnytyksessä- ennen ei ollut.....

Ja lisäyksenä että itse olen imettänyt huimat 6kk kunnes poika lopetti itse sen homman. Ei auttanut itku eikä vierihoito eikä mikään vaikka äitiä harmitti. Maito loppu ja pojasta tuli pullolapsi.

Onnea taistoon! :)

ja muokkaus= läheisyys oli todella se mitä jäin kaipaamaan. se tuli siinä imetyksen yhteydessä luonnostaan monta kertaa päivässä. Mutta toivotaan että niiden äitien lapset jotka eivät ime rintaa, se läheisyys hoidetaan muulla keinoin (pidetään paljon sylissä).<br><br>
 
Kuka on sanonut ettei lapsi voisi kärsia jos ei imetetä? Miten meistä kukaan voi sanoa kuinka palava halu vauvoilla on (joka tulee vauvoille luonnostaan) päästä rinnalle, äidin läheisyyteen? Ehkä ravinnollisesti ei kärsi, mutta kun pelkässä imetyksessä ei ole kyse siitä ruoasta. Siinä saa vauva turvallisuuden ja läheisyyden tunteen mitä ei valitettavasti saa samalla tavalla pulloruokinnalla vaikka kuka sanois mitä.

Enkä todellakaan syyllistä heillä jotka eivät syystä voi imettää, mutta tuo itsekäs syy ettei halua.. Tulevaisuudessa tulee niin paljon vastenmielisiä ja ei helppoja juttuja vauvojen/lasten kanssa ettei joka asiasta voi luistaa kun itse haluaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:09 Lunatic kirjoitti:
Tissimaitoa juovat vauvat ovat hyvin sairastelevia ja allergisia pulloruokittuihin vauvoihin nähden, mun mielestä se kertoo paljon siitä, että äidinmaito on nykymaailmassa hyvinkin saastunutta.

Tutteli on terveellisempää. :flower:
Tässäpä oikein pätevän kuulonen kommentti. Suorastaan tutkittua tietoa :D
 
LindaGP
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:09 Lunatic kirjoitti:
Tissimaitoa juovat vauvat ovat hyvin sairastelevia ja allergisia pulloruokittuihin vauvoihin nähden, mun mielestä se kertoo paljon siitä, että äidinmaito on nykymaailmassa hyvinkin saastunutta.
Onko sulla kenties jotain faktaakin tuon kommentin tukemiseksi? Tilastoja?
 
Ja Konstikas tää on keskustelupalsta jossa ilmaistaan omia mielipiteitä ja luulenpa et täällä olis aika hiljaista jos ei saisi keskustella. Siihen asti kyllä saa sanoa asioita kun ei kenellekään tule paha mieli jne. mutta kun aina on asiassa kuin asiassa joku joka ei voi olla asioista samaa mieltä =)
 
Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:11 Hömppä kirjoitti:
Kuka on sanonut ettei lapsi voisi kärsia jos ei imetetä? Miten meistä kukaan voi sanoa kuinka palava halu vauvoilla on (joka tulee vauvoille luonnostaan) päästä rinnalle, äidin läheisyyteen? Ehkä ravinnollisesti ei kärsi, mutta kun pelkässä imetyksessä ei ole kyse siitä ruoasta. Siinä saa vauva turvallisuuden ja läheisyyden tunteen mitä ei valitettavasti saa samalla tavalla pulloruokinnalla vaikka kuka sanois mitä.

Enkä todellakaan syyllistä heillä jotka eivät syystä voi imettää, mutta tuo itsekäs syy ettei halua.. Tulevaisuudessa tulee niin paljon vastenmielisiä ja ei helppoja juttuja vauvojen/lasten kanssa ettei joka asiasta voi luistaa kun itse haluaa.
Juu, etpä tietenkään, muuten vaan näet muiden tisseistä vaivaa... :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:35 willasukka kirjoitti:
En muista kaikkia kysymyksiä ..
Mutta ei ole kyse siitä etteikö maito tulisi, kyllä sitä tulis. Enkä välitä jos tissit menis, ne on muutenkin patalaput :LOL: Ja koen, ettei äitiys ole imettämisestä kiinni. Mulle vain pulloruokinta on paljon luonnollisempaa.
Minusta kakkavaipan vaihtoa ja imetystä ei voi verrata keskenään. Pulloruokinta antaa läheisyyden tunteen lapselle aivan samalla lailla kuin imetys. Itse olen imettänyt jokaista lapseni, mutta ymmärrän hyvin valintasi. Tsemppiä sinulle niiden ihmisten edessä, jotka luulevat tietävänsä asiasi paremmin kuin sinä. IHANA että lähipiirissä on ihmisiä, jotka aidosti hyväksyvät periaatteesi. :hug:
 
Esikoista imetin 4,5kk ja lopetin kun vauvalle tuli hampaita.
Kakkosta imetin 3vk, rintatulehdukseen ja lääkekuuriin loppui se imetys.
Kolmosta imetin viikon, tämä loppui myös rintatulehdukseen ja omaan väsymykseen. Tällöin muistaakseni sain lääkettä mikä lopetti maidontulon. (lääkkeen nimeä en kyllä muista)
Nelosta osaimetin 1,5kk, maidontulo loppui ilmeisesti stressiin kun vauva joutui sairaalaan kuukauden ikäisenä.
Tämän viitosen kohdalla katson miten homma lähtee käyntiin ja jos kaikki menee hyvin, imetän sen aikaa kun se minulle sopii. Jos taas maito ei nouse kunnolla tms. en ota asiasta stressiä, vaan annan korviketta.
Imetyksellä ja siitä vouhkaamisella en aio väsyttää itseäni, koliikki ja vatsavaivat riittää siihen.
Mulle on ihan sama mitä kukakin tekee omalla kohdallaan, vaikka imettäisi kouluikään saakka. Minä kuitenkin teen omat ratkaisuni eikä ne kuullu kenellekään muulle. Hienosti on nuo lapset kasvaneet ilman vuosien imetystä, eikä kellään ole allergioita tai muuta vastaavaa.
Esikoisella ja kakkosella oli korvakierteet, esikoisella vielä pahempi kun kakkosella, eli eipä suojannut rintamaito siltäkään.
 
Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:17 Hömppä kirjoitti:
Lunatic lue uudelleen vai ymmärrätkö tahallaan väärin? En syyllistä heitä joilla on järkevä syy olla imettämättä. He ovat asia erikseen jotka eivät jaksa edes yrittää.

Älä laita sanoja mun suuhun :hug:
No ok, mutta syyllistäthän sinä ne, joille imetys on vastenmielistä.
Mikä oikeus sulla siihenkään on, häh?
Pidä vaan omista nisistäsi ja maidoistasi huoli, ja samat sanat muille jotka jankuttaa aina samaa imetysveisuuta! Heittäkää tisseinenne voltti!


AP:lle, älä noista välitä. Teit hyvän valinnan, eipä lapsi ainakaan maidon takia ala sairastelemaan! :flower:
 
Minä luulen, että mulla on siihen sama oikeus kuin heillä jotka eivät ole imetyksen puolesta ja vouhkaavat täällä asiasta ja aivan samasta kuin minäkin eli tisseistä. Juuri samasta aiheesta mistä sinäkin Lunatic kerrot oman mielipiteesi, mikä oikeus sinulla on puuttua siihen jos olemme imetyksen puolesta? :whistle:

Nyt tää mamma lähtee muihin hommiin. Hyvää päivänjatkoa kaikille sekä imettäville, että ei-imettäville!! :wave:
 
Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:28 Hömppä kirjoitti:
Minä luulen, että mulla on siihen sama oikeus kuin heillä jotka eivät ole imetyksen puolesta ja vouhkaavat täällä asiasta ja aivan samasta kuin minäkin eli tisseistä. Juuri samasta aiheesta mistä sinäkin Lunatic kerrot oman mielipiteesi, mikä oikeus sinulla on puuttua siihen jos olemme imetyksen puolesta? :whistle:

Nyt tää mamma lähtee muihin hommiin. Hyvää päivänjatkoa kaikille sekä imettäville, että ei-imettäville!! :wave:
:wave: Minä en ole kiinnostunut muiden imetyksistä puoleen enkä toiseen. Tekee vain mieli aina puolustaa päähänpotkittua osapuolta.
Häivyn itsekin tisseineni toiseen ketjuun nyt.. :)
 
Minä en ymmärrä teitä, jotka täällä vaahtoatte, että pitää tehdä näin tai noin. Puututte muiden asioihin moralisoimalla heitä. Jokainen tekee omat valintansa, ja jokainen myös kantaa VASTUUN omista valinnoistaan. Se, että joku toinen jaksaa välittää siitä, mitä muut, tuntemattomat ihmiset tekevät elämässään ihmetyttää minua todella. Annetaanko kaikkien elää tavallaan, varsinkin jollei nämä toisten tekemät valinnat ole millään tavalla teidän pussista pois tai vaikuta teidän elämiinne.. Jokaisesta asiasta täällä saadaan kyllä tappelu aikaiseksi, mutta en näe siinä turhanpäiväisessä väittelyssä mitään järkeä, sillä jokaisella on oikeus omiin päätöksiin, joita muiden on turha arvostella!
 
Minulla diabetes ja lapsen saatuani, jottuvat heti keskolaan.

Siellä tarjotaan maitoa tuttipullosta, rintaa ei ole huolinut ja en jaksa
siitä heidän kanssaan tapella.

Joten kaikki meillä olleet pullolapsi. Rinnasta olen kyllä maidon tuttipulloon
lypsänyt.

=)
 
ei ollut imetys munkaan juttuni, mutta silti täysimetin 5kk ja osittaisimetin 9kk. Ja sanon sen koska olen siitä MIELETTÖMÄN YLPEÄ, että jaksoin! Ja tein sen siksi koska täysillä uskon että se oli kaikin mahdollisin tavoin vauvani parhaaksi.

En tykännyt hommasta, ja se sattui. Mutta sinnittelin aina kuukauden kerrallaan eteenpäin, tuossa 4kk jälkeen kyllä jo helpotti enkä enää suoranaisesti inhonut koko hommaa.

En siis voi mitenkään ymmärtää että joku ei imetä jos se ei ole "mun juttu". Keskoset, kaikki sairaudet jne on AIVAN eri asia. Ehkäpä tuo ap:n aloituksen oli tarkoituskin nostaa karvat pystyyn itsekkäällä ilmaisutavallaan.
 
NAN
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:28 Hömppä kirjoitti:
Minä luulen, että mulla on siihen sama oikeus kuin heillä jotka eivät ole imetyksen puolesta ja vouhkaavat täällä asiasta ja aivan samasta kuin minäkin eli tisseistä. Juuri samasta aiheesta mistä sinäkin Lunatic kerrot oman mielipiteesi, mikä oikeus sinulla on puuttua siihen jos olemme imetyksen puolesta? :whistle:

Nyt tää mamma lähtee muihin hommiin. Hyvää päivänjatkoa kaikille sekä imettäville, että ei-imettäville!! :wave:
Hyvä kun menet.... Kyllä täällä on enempi törmännyt siihen että imettäjät meuhkaavat ja moralisoivat niitä äitejä jotka eivät imetä. Tähänkin ketjuun sun piti tulla sanomaan hyviä ja täydellisiä kommentteja vaikka toi kysymys ei ole kohdistettu sulle? Vai onko lukutaidossasi vikaa? En ole ap vaan yks sivusta seurannut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:39 Vieras kirjoitti:
Minä en ymmärrä teitä, jotka täällä vaahtoatte, että pitää tehdä näin tai noin. Puututte muiden asioihin moralisoimalla heitä. Jokainen tekee omat valintansa, ja jokainen myös kantaa VASTUUN omista valinnoistaan. Se, että joku toinen jaksaa välittää siitä, mitä muut, tuntemattomat ihmiset tekevät elämässään ihmetyttää minua todella. Annetaanko kaikkien elää tavallaan, varsinkin jollei nämä toisten tekemät valinnat ole millään tavalla teidän pussista pois tai vaikuta teidän elämiinne.. Jokaisesta asiasta täällä saadaan kyllä tappelu aikaiseksi, mutta en näe siinä turhanpäiväisessä väittelyssä mitään järkeä, sillä jokaisella on oikeus omiin päätöksiin, joita muiden on turha arvostella!
Minusta on tärkeintä että kaikki kuitenkin tietävät faktat. On varmasti lukemattomia sellaisia syitä, joiden vuoksi imetys on järkevintä lopettaa. Ja äidin mielenterveys on yksi niistä, siis jos oikeasti se on vaikeaa.

Mutta kyllä se tosiasia täytyy silti myöntää, että ravitsemuksellisesti äidinmaito on lapselle terveellisintä ja turvallisinta, ja läheisyys äitiin todella fyysisempi imettäessä. Ja äidin hormoonitoimintakin tuottaa oksitosiinia äidin elimistöön, joka tutkitusti edistää äidin kiintymystä vauvaan.

Ja silti, jos joku ei voi imettää, ei se maailmaa kaada, läheisyyden antamiseen pitää vain nähdä enemmän vaivaa. Muutenkin minusta imettäminen on hirveän paljon helpompaa kuin pulloruokinta, olisin aivan liian laiska nousemaan yöllä jotain maitopulloa lämmittämään, jos vaihtoehtona on vauvan nappaaminen kainaloon ja sängyssä pötköttely. Kiitollinen olen, että toistaiseksi imetykseni ovat onnistuneet.
 

Yhteistyössä