Onko muita jotka eivät imetä ollenkaan?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:39 vieras kirjoitti:
minä imetin vaan 1kk 2vk..sattu sairaasti koko ajan,ja muutenkin tuntu vastenmieliseltä koko touhu,vaikka aina olin ajatellut,että imetän ainakin sen 4kk..sitpä rupes kuukauden jälkeen rinnoista maito ehtyy yllättäen,kunnes loppu kokonaan..eikä todellakaan ollu ruokavaliosta kiinni..!!niin että korviketta meilläkin syödään nykysin..
kuetn aiemmin jo luki tuosta yrittämisestä niin sinä teit sen ja juuri siksi että sinä halusit vauvan takia yrittää. :flower: Se tekee sinusta hyvän äidin että pistit itsesi likoon ja ainakin yritit
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:35 willasukka kirjoitti:
Ja koen, ettei äitiys ole imettämisestä kiinni. Mulle vain pulloruokinta on paljon luonnollisempaa.
Mutta kun min mielestä taas äitiys on pitkälti kiinni myös imetyksestä. Jos ihan evoluution kannalta mietitään, niin etpä kovin pitkään äiti olis ilman imetystä. Noita tutteleita kun ei aina ole ollut olemassa... Hienoa tietty että on nykyisin, mutta...
 
Mulla ei esikoisen kanssa onnistunut imetys ollenkaan. siis imetin noin viikon minkä olin sairaalassa. Kotona siitä ei tullu monestakaan syystä yhtään mitään vaikka yritin. Nyt tokaa olen imettänyt alusta asti, korviketta ei ole saanut lainkaan tähän mennessä (tyttö nyt 10 kk).

Mun pointti on se, että monet "syyllisti" esikon kohdalla mua epäsuoraan tai suoraan. Itselläni oli tosi kovat syyllisyyden tunteet ja kolme ekaa kuukautta itkin varmaan joka päivä huonouttani ja sitä miten en omalle lapselleni voi tarjota sitä "kaikkein-parasta-ravintoa".

Nyt kun imetys onkin monien yllätykseksi onnistunut, niin ne samat ihmiset on ollut tyyliin "vieläkö sinä imetät?!" Tai eivät kysy tai puhu koko asiasta mitään. Itseäni siis ärsyttää suunnattomasti tämä ei-imettävien äitien mollaus!!! Jos oisin itse tiennyt silloin esikoisen alkuaikoina, ettei se äiti ole yhtään sen parempi äiti, vaikka imettäis loppuelämänsä, olisin varmasti voinut nauttia vauvasta paljon enemmän!!!


Tsemppiä siis kaikille niille(kin) äideille, jotka eivät imetä!
 
Hamuli
mä olen nuori ja imettänyt kyllä,vaikka ne rinnat ovatki hieman ns. pilalla,kun on vuoden per lapsi imettänyt. mutta ei itselläkään aluksi imetys ollut kivaa! Se oli kauheaa itseasiassa.
Mutta sitten kun piti lopettaa,ei olis malttanut. Vaikka on yhtä hyvä antaa korviketta,ni jos pienikin mahdollisuus on imettää,niin on se vaan luonnollisinta ruokaa.

Ja vaikka yritetäänkin kauheasti riidellä tästä aiheesta,että liikaa toitotetaan äidinmaidon puolesta niin näinhän se vaan fakta on.

Liian nopeasti luovutetaan jos ei tunnu hyvältä. eihän ne kaikki tärkeet asiat aina tunnukaan hyvältä!

Ei tunnu hyvältä käskeä lapsia,mutta se on lapsille hyväksi pitää järjestystä. Ja listaa vois jatkaa.

JOs imetys ei oo teijän juttu,ni on se vauvan juttu.
 
ihana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:46 Hamuli kirjoitti:
mä olen nuori ja imettänyt kyllä,vaikka ne rinnat ovatki hieman ns. pilalla,kun on vuoden per lapsi imettänyt. mutta ei itselläkään aluksi imetys ollut kivaa! Se oli kauheaa itseasiassa.
Mutta sitten kun piti lopettaa,ei olis malttanut. Vaikka on yhtä hyvä antaa korviketta,ni jos pienikin mahdollisuus on imettää,niin on se vaan luonnollisinta ruokaa.

Ja vaikka yritetäänkin kauheasti riidellä tästä aiheesta,että liikaa toitotetaan äidinmaidon puolesta niin näinhän se vaan fakta on.

Liian nopeasti luovutetaan jos ei tunnu hyvältä. eihän ne kaikki tärkeet asiat aina tunnukaan hyvältä!

Ei tunnu hyvältä käskeä lapsia,mutta se on lapsille hyväksi pitää järjestystä. Ja listaa vois jatkaa.

JOs imetys ei oo teijän juttu,ni on se vauvan juttu.

Ihanasti kirjoitettu. ihan kun mun suusta.

T: Toinen nuori äiti -87 ja kaksi vuoden imetettyä ihanaa muksua :heart:
 
Arvasin otsikon perusteella, että tää on sellainen ketju, jossa mammat vouhkaa otsasuoni pullistellen... Avasin ketjun tarkistaakseni asian, ja niinhän se juuri oli. :D

Anteeksi ap, että laitoin tällaisen asiattoman viestin. :ashamed: Nuo (harmaat) vouhottajat vaan :LOL:
 
millipilli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:55 Tättärä kirjoitti:
JA mä päätin ettei vaipanvaihto ole mun juttu, niinpä en sitten vaan tee sitä kun ei huvita, enkä koe sitä luonnolliseksi :LOL: :kieh:
no eihän tää nyt oo yhtään imetyksen kanssa verrattava asia :headwall: :headwall: :headwall:

AP:lle tsemit huutelijoiden kanssa :D jokaisen oma asia miten tekee ja ihan takuuvarmasti ne ap:n lapset on ihan yhtä rakastettuja juovat sitten maitonsa tissistä tai pullosta
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:32 juu juu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:30 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:25 willasukka kirjoitti:
En jaksa tässä syitä luetella, mutta lyhyesti: ei vain ole minun juttuni. Tärkeintä, että itse tietää faktat ja on sinut asian kanssa. Esikoista osittais imetin 2-3 viikkoa. Onneksi ihanan tuen olen saanut tälle päätökselle lähipiiristä ja neuvolasta. :)
Kuules. Mä nostan sulle hattua. Tämä imetyshysteria on pikkasen omituista jo. Ei se vauva siitä imetyksestä nauti, jos se on äidille kamalaa. Mä itse en tykkää imettää yhtään. Pidä puolesi ja hienoa, että lähipiiri ja etenki neuvola sen hyväksyy. =)
Mutta kertokaa että miksi sitten pitää väkisin se vauva hommata jos normaalit vauva rutiinit ei miellytä?? Eikö kuitenkin kannattais vaikka pumpata edes kuukausi että vauva saisi edes jotain tärkeitä vasta aineita??
Onko "vauvan hommaaminen" pelkkää imetystä? Luuletko sinä, ettei sille vauvalle tarvitse muuta tehdä kuin imettää..? Ja että ilman imetystä ollaan tietysti huono äiti, se on selvä. Eikä täällä kukaan ole puhunut siitä, ettei vauvarutiinit miellytä, nyt puhuttiin pelkästä imetyksestä tampio!!! :headwall:
 
Kyllä se imetys on niin osa vauvan elämää kuin kakkavaipan vaihtokin, että ainakin yrittää pitäisi.

Itsekästä aatella ettei oo mun juttu, mutta se on VAUVAN JUTTU. Niin kuin joku oli tuolla hyvin laittanutkin.

Ihan sama homma kuin joku äiti sanoisi, että vaihdan vauvalle vaatteet vain kerran viikossa ettei tuu pyykinpesua kun se pyykinpesu ei oo mun juttu :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:55 Tättärä kirjoitti:
JA mä päätin ettei vaipanvaihto ole mun juttu, niinpä en sitten vaan tee sitä kun ei huvita, enkä koe sitä luonnolliseksi :LOL: :kieh:
Päätin kyllä jo että en tähän ketjuun kommentoi, mut tähän on pakko laittaa kommentti. Mä harvoin pahotan mieleni täällä jutuista, mut tää nyt koski. Joillaki voi olla muitaki syitä kun että tissit menee pilalle tai ettei vaan oo mun juttu. Voi olla myös terveydellisiä syitä olla imettämättä. Ja tän enempää en kommentoi. Enkä tätä ketjua enää avaa. Että jos jotain asiaa on niin laittakaa yynä. :(
 
En tosiaan voi sanoa iteäni miksikään "suureksi imettäjä-äidiksi" ;) , esikoisen kohdalla touhu kesti 1,5kk (osittain imetin, mutta aika paljon pelkällä tissimaidolla), kuopusta 4kk osittaisimetin, ja lypsin pulloon omaa maitoa, kunnes maidon sekaan tuli verta :eek: ja lopetin.
 
4 lasta ; joista vain yhtä imettänyt vähän aikaa työn ja tuskan kera ja siltikin oli pakko antaa reippaasti lisämaitoa.Kun ei heru maitoa, niin ei heru.
Pulloruokinnalla taitaa mennä tulevan viidennenkin kanssa ja mulle on kenenkään turha alkaa paasaamaan imetyksen tärkeydestä, sillä jos ei maitoa tule, niin sitä ei tule.Pääasia että vauva saa jostain ruokansa =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:58 Hömppä kirjoitti:
Kyllä se imetys on niin osa vauvan elämää kuin kakkavaipan vaihtokin, että ainakin yrittää pitäisi.

Itsekästä aatella ettei oo mun juttu, mutta se on VAUVAN JUTTU. Niin kuin joku oli tuolla hyvin laittanutkin.

Ihan sama homma kuin joku äiti sanoisi, että vaihdan vauvalle vaatteet vain kerran viikossa ettei tuu pyykinpesua kun se pyykinpesu ei oo mun juttu :whistle:
Peesailen tätä, asiaa :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:55 Tättärä kirjoitti:
JA mä päätin ettei vaipanvaihto ole mun juttu, niinpä en sitten vaan tee sitä kun ei huvita, enkä koe sitä luonnolliseksi :LOL: :kieh:
Mä säälin sua ja sun lapsia.
En siksi, että et oikeasti vaihtaisi vaippoja vaan siksi että olet äärettömän kapeakatseinen ja tyhm ä nainen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:57 millipilli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:55 Tättärä kirjoitti:
JA mä päätin ettei vaipanvaihto ole mun juttu, niinpä en sitten vaan tee sitä kun ei huvita, enkä koe sitä luonnolliseksi :LOL: :kieh:
no eihän tää nyt oo yhtään imetyksen kanssa verrattava asia :headwall: :headwall: :headwall:
No tsoukilla laitoin, mutta kerropa nyt miten niin ei ole verrattavissa? Vauvanhoitoon liittyvä asia, ja jos imetyksenkin suhteen voi päättää ettei edes yritä, niin miksei sitten vaipanvaihdon?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:00 Pantteri kirjoitti:
4 lasta ; joista vain yhtä imettänyt vähän aikaa työn ja tuskan kera ja siltikin oli pakko antaa reippaasti lisämaitoa.Kun ei heru maitoa, niin ei heru.
Pulloruokinnalla taitaa mennä tulevan viidennenkin kanssa ja mulle on kenenkään turha alkaa paasaamaan imetyksen tärkeydestä, sillä jos ei maitoa tule, niin sitä ei tule.Pääasia että vauva saa jostain ruokansa =)
Tää onkin ihan eri asia, kun se, että ei vaan satu huvittamaan/ei ole "oma juttu".
 
Kyl
Joo voishan tästä keskustella vaikka kuinnka kauan mutta imetys ja synnytys on kyl biologisii asioit eikä voi esim kotiäitiyteen verrata.
Mut tsemppiä äitiyteen ap. Kantsii kuiteski miettiä,että tulevaisuudessa tod. tulee paljon asioita jotka ei miellytä sua.
Eihän me tääl voida tuomita toisia ku ei tunneta. Mut on erittäin hyvä nostaa keskustelua tärkeist asioist koska sitten kukin voi valita sen oman tien.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:45 Annu kirjoitti:
Ja kukaan ei ole vissiin vastannut alkuperäiseen kysymykseen...?

Annu
Eipä näytä vastaavan ei. Eli jälleen kävi niin, että tästäkin tuli imettäjät vs. korvikeäidit.... Vaikka kysymys ei liity mitenkään tuohon iäisyys taistoon.

No en ole imettänyt kuin 3 vkoa, koska en kokenut sitä mun juttuna. En käyttänyt mitään lääkettä. Kyllä se siitä maidon tulo hiipui kun käytti korviketta. Poika on ihan terve 7 kuinen lapsi ja enkä koe olevani huono äiti. Vaan eipä mun tarvi mun äitiyttä täällä palstalla hehkuttaa.
 

Yhteistyössä