Onko muita jotka eivät imetä ollenkaan?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 18:25 kiesus kirjoitti:
Itse tunnen aika laajan joukon äitejä ja kyllä ne suurimmat ongelmat (alkaen vauva-iän masuvaivoista allergioihin) on ollut heillä jotka ei syystä tai toisesta ole voineet imettää ja vauva on korvikkeella ruokittu.
Mun tyttö on saanut äidinmaidon lisäksi korviketta 1½kk ikäisestä, 2kk ikäisestä lähtien pelkkää korviketta.

Tytöllä on tainnut olla kaksi korvatulehdusta, väitetään että pullovauvoilla paljon korvatulehduksia. Allergisia oireita on tullut ainoastaan mansikkahillosta ja vadelmamarmelaadista, varmaan joku lisäaine. Mitään muita allergioita ei ole ilmennyt.

Erään ystävän täysimetetty vauva taas oli allerginen vaikka mille. Iho meni aivan kamalaksi ja äidin piti karsia aika raakasti omaa ruokavaliotaan.

Että eiköhän siihen lapsen allergisuuteen vaikuta moni muukin asia kuin vain se lapsen ruokintatapa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:42 Lunatic kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:12 LindaGP kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:09 Lunatic kirjoitti:
Tissimaitoa juovat vauvat ovat hyvin sairastelevia ja allergisia pulloruokittuihin vauvoihin nähden, mun mielestä se kertoo paljon siitä, että äidinmaito on nykymaailmassa hyvinkin saastunutta.
Onko sulla kenties jotain faktaakin tuon kommentin tukemiseksi? Tilastoja?
Ihan kun avaa silmät ja seuraa tuttuja ympärillään, asian voi havaita.

Toinen huomion arvoinen asia on myös se, että korvike-lapset ovat vastaavasti hyvin terveitä. =)

Turha tissifriikkejen on tästä hernettä vetää nenään, niin se vaan nyt on, eikä se ole minun vikani. :whistle:
nyt mä ymmärränkin jo kaiken.
siis sun tissivastausuutesi, muista kuitenkin ,että kaikkien ei tarvitse päätyä samaan lopputulokseen kuin sinä.
 
Enkelipojan äiti
Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että olen saanut estolääkeen.

Mutta siitä ei välttämättä ole apua. Minulla nousi maito lääkityksestä huolimatta noin viikon kuluttua synnytyksestä. Rinnat räjähtämispisteessä, mutta vauva taivaassa. Ei kauheen helppo tilanne.

 
Asia on just niin, että pulloruokinnasta saa kyllä puhua, mutta kun joku alkaa puolustamaan imetystä niin heti ollaan kiihkomielisiä.

Ja joku sanoi, että mitä toisten asiat toisille kuuluu? Jos joku haluaa ettei joku asia toisille kuulu niin tänne voi jättää kirjoittamatta :D Silloin se ainakin ois niin ettei kukaan puutu niihin asioihin kun niistä ei missään puhu/kirjoita..

Ja tiedoksi, että minulla itsellä on pikkuhiljaa imetys hiipumassa vaikkei tyttö ole vielä 5kk edes. Silti olen imetyksen kannalla.

Lunaticilla ainakin on selvästi jotenkin katkera asenne nyt imetykseen. Omaa tuntemusta epäonnistuneesta imetyksestä? Syyllisyyden tunnetta?

Ja jos joku väittää ettei äidinmaidolla oo kaikkein eniten terveyttä edistävät vaikutukset niin puhuu täysin puuta heinää, pönkittää vai omaa katkeruutta uskottelemalla tuollaista :\| :\|


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 18:52 Enkelipojan äiti kirjoitti:
Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että olen saanut estolääkeen.

Mutta siitä ei välttämättä ole apua. Minulla nousi maito lääkityksestä huolimatta noin viikon kuluttua synnytyksestä. Rinnat räjähtämispisteessä, mutta vauva taivaassa. Ei kauheen helppo tilanne.
:'( Uskon ett tuntuu aivan järkyttävän pahalta. Itellä 3kk tyttö ja ajatuski tuntuu pahalta.

Kyllä meitä äitejä koetellaan. :hug: sulle
 
Pikku Ruu
Mä ymmärrän jos ei imetä esim. sairauden vuoksi tai siksi että maito ei vaan nouse.
Mutta jos syy on se että ei vaan viitsi tai että omat menot jää tekemättä niin suosittelisin miettimään että josko ei tekis lapsia ollenkaan.
Ja meidän täysimetetty tyttö on reilun vuoden mittaisen elämänsä aikana sairastanut yhden parin päivän kestäneen flunssan. Ihmelapsi kenties..?
 
joku tuolla aikaisemmin sanoi että imetys ei valttämättö ole äidin juttu vaan vauvan juttu

EI SE AINA OLE EDES VAUVAN JUTTU!!!!!


tiedän vauvan joka ei sitten millään suostunut imemään tissiä aina vain hillittömiä raivareita rinnalla 4kk taistelun jälkeen äiti luovutti ja alkoi antamaan pelkkää pulloa

lisätäkseni äidillä olisi riittänyt maitoa vallan mainiosti
 
joku tuolla aikaisemmin sanoi että imetys ei valttämättö ole äidin juttu vaan vauvan juttu

EI SE AINA OLE EDES VAUVAN JUTTU!!!!!


tiedän vauvan joka ei sitten millään suostunut imemään tissiä aina vain hillittömiä raivareita rinnalla 4kk taistelun jälkeen äiti luovutti ja alkoi antamaan pelkkää pulloa

lisätäkseni äidillä olisi riittänyt maitoa vallan mainiosti
 
joku tuolla aikaisemmin sanoi että imetys ei valttämättö ole äidin juttu vaan vauvan juttu

EI SE AINA OLE EDES VAUVAN JUTTU!!!!!


tiedän vauvan joka ei sitten millään suostunut imemään tissiä aina vain hillittömiä raivareita rinnalla 4kk taistelun jälkeen äiti luovutti ja alkoi antamaan pelkkää pulloa

lisätäkseni äidillä olisi riittänyt maitoa vallan mainiosti
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 21:39 Hömppä kirjoitti:
Asia on just niin, että pulloruokinnasta saa kyllä puhua, mutta kun joku alkaa puolustamaan imetystä niin heti ollaan kiihkomielisiä.

Ja joku sanoi, että mitä toisten asiat toisille kuuluu? Jos joku haluaa ettei joku asia toisille kuulu niin tänne voi jättää kirjoittamatta :D Silloin se ainakin ois niin ettei kukaan puutu niihin asioihin kun niistä ei missään puhu/kirjoita..

Ja tiedoksi, että minulla itsellä on pikkuhiljaa imetys hiipumassa vaikkei tyttö ole vielä 5kk edes. Silti olen imetyksen kannalla.

Lunaticilla ainakin on selvästi jotenkin katkera asenne nyt imetykseen. Omaa tuntemusta epäonnistuneesta imetyksestä? Syyllisyyden tunnetta?

Ja jos joku väittää ettei äidinmaidolla oo kaikkein eniten terveyttä edistävät vaikutukset niin puhuu täysin puuta heinää, pönkittää vai omaa katkeruutta uskottelemalla tuollaista :\| :\|

Peesi :D
 
lopettakaa
ei äitinä oleminen ole pelkkää imettämistä. Sekin on varmasti hyvä äiti joka ei tunne imettämistä omakseen. itsekkään en siitä erityisesti nauti mutta muutaman ensimmäisen kuukauden ajan olen kumpaakin lastani imettänyt. Älkää tuomitko toisia tuollaisten asioiden takia! Eikös ne olekkin jollain tapaa huonoja äitejä jotka alkaa toisia äitejä syyttelemään ja luulee itse olevan parempi äiti.
 
Tissittelijä
En voi ymmärtää äitiä joka ei halua imettää, vaikka tiedetään että se vauvalle hyväksi, eihän sitä muuten niin nostettais esille! Erikseen on sitten ne joilta ei tule maitoa.

Itse imetin 7kk täysimetyksellä, paino nousi niin hyvin. _Imetystä jatkoin 1v 6kk asti. Nyt toista odotellaan ja aion myös imettää n.2 ikävuoteen saakka. Lapsi on pysynyt terveenä :)

Kaikki TISSIT esiin ja vauvalle maitoa, luomu on parasta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 21:51 pakkasmarja kirjoitti:
joku tuolla aikaisemmin sanoi että imetys ei valttämättö ole äidin juttu vaan vauvan juttu

EI SE AINA OLE EDES VAUVAN JUTTU!!!!!


tiedän vauvan joka ei sitten millään suostunut imemään tissiä aina vain hillittömiä raivareita rinnalla 4kk taistelun jälkeen äiti luovutti ja alkoi antamaan pelkkää pulloa

lisätäkseni äidillä olisi riittänyt maitoa vallan mainiosti
Mä en ole suostunut imemään rintaa. Sairaalassakin oli hoitaja puristellut mun posket mustelmille, kun yritti saada mut imemään. Mutta mikään ei auttanut, olin jo ilmeisesti silloin itsepäinen. :whistle:
 
LindaGP
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:42 Lunatic kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:12 LindaGP kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:09 Lunatic kirjoitti:
Tissimaitoa juovat vauvat ovat hyvin sairastelevia ja allergisia pulloruokittuihin vauvoihin nähden, mun mielestä se kertoo paljon siitä, että äidinmaito on nykymaailmassa hyvinkin saastunutta.
Onko sulla kenties jotain faktaakin tuon kommentin tukemiseksi? Tilastoja?
Ihan kun avaa silmät ja seuraa tuttuja ympärillään, asian voi havaita.
Hain ihan tieteellistä tutkimustulosta, en mutua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:
Minä taas luulen että rintamaito on suoranaista myrkkyä. Silloin ennen kun lapsia ei niinkään imetetty, oli vähemmän allergioita ym.
Itsekään en aio imettää vaan juotan puhdasta korviketta.
Totta, rintamaito ON myrkkyä, jos äiti mättää vaan einestä ja herkkuja lisäaineineen nassuun.
Jos vähänkin on kiinnostunut siitä mitä suuhunsa pistää ja välttää lisäaineita, niin kyllä se äidinmaito on paras ja luonnollisin tapa.

Korvike on sitten se toiseksi paras vaihtoehto.

Tärkeintä musta on, etttä jokainen äiti edes yrittää sitä imetystä, eikä lannistu heti jos ei onnistu.<br><br>
 
eikös kuitenkin pääasia ole että lapsi tulee ruokittua? tuli se eväs sitten tissistä tai pullosta. itsellä kokemusta kummastakin, esikoiselta ei imetys onnistunut, toiselta onnistui hyvinkin. en silti koe olevani huonompi äiti esikoiselle.
 
Pääasia on, että lapsi tulee ruokittua.. Mutta, paras on silti rintamaito.

Täällä on kohta 5kk tyttövauva joka saa ruokansa pääasiassa pullosta korvikkeella, 3kk ikään oli täysimetetty. Imetys olisi pitänyt lopettaa jo kuukausi sitten erään jutun vuoksi, mutta sinnittelen päivästä toiseen kun en raaski jättää vielä pois tissiä vauvalta kokonaan pois kuitenkaa.
 

Yhteistyössä