Meillä on tuo rumba käyty läpi ja hengissä selvitty.
- miten olette selviytyneet arjesta? Rutiinit oli tärkeintä eli vaikka oltiin kotona, arki oli helpompaa, kun piti kiinni ruokailuajoista, pienimmän päikkäreistä, siitä että ulkoiltiin, iltapuuhat tiettyyn aikaan jne. Päivät meni kiitäen.
- oletteko töissä vai kotona? Olin tuolloin kotiäitinä (kun lapset oli alle 4v), mutta nyt kun lapset on kohta 6v, 3,5v ja 2,5v meillä on koti-isi ja itse olen työelämässä... rumba jatkuu toki yhä kotona.
- millainen on arkirutiinisi? Heräilyt omaan tahtiin ilman stressiä (se oli ihanaa, koska lapset nukkuivat hyvin, vain vauvaa piti tietty imetellä), aamupalat, lastenohjelmaa tai leikkiä, ulkoilua säästä riippuen, kerran viikossa muskarit jokaiselle, lounas, ulkoilua säästä riippumatta (eli ainakin kerran päivässä kunnon happihyppely), välipala, leikkiä/askartelua/rauhoittumistuokio tms., päivällinen, kesällä ulkoilua enemmän myös iltaisin, iltapala, iltapesut/kylvyt/sauna, nukkumaan.
- oletko turvautunut ulkopuoliseen apuun? En koskaan, tärkeintä että päättää pärjätä ja hädän tullen osaa kuitenkin pyytää apua.
- miten jaatte kotityöt ja lastenhoidon kotona? Hyvin ja tasaisesti, ja meillä on nyt siis koti-isä, joka hoitaa hommat hienosti.
- nukkuvatko lapset öisin ja jos eivät miten jaksat yöheräämiset? Ovat nukkuneet suht hyvin kaikki kolme pienestä pitäen, vain alle puolivuotiasta olen imettänyt öisin, välillä toki on ollut jaksoja ettei joku ole nukkunut kunnolla ja olen ollut väsynyt monta kertaa
- muita hyviä vinkkejä? Lähde ulos tapaamaan muita äitejä ja lapsia, muista tehdä asioita myös yksin ja ennenkaikkea panostakaa parisuhteeseenkin aina kun se on mahdollista! Ota kaikki apu ja tuki vastaan, kun tuntuu ettet jaksa.
Muista myös NAUTTIA ajastasi lasten kanssa. Mitä isommaksi he kasvavat sitä todennäköisemmin tuo pieni ikäero myös osoittautuu positiiviseksi valinnaksi. Meillä nyt pikkuhiljaa kolme prinsessaa alkaa jo viihtyä ja leikkiäkin keskenään... vaikka paljon on sitä huutoa ja nahisteluakin päivittäin.