Onko teistä typeryyttä olla kotona 6-7 vuotta (=3 lasta putkeen)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis teimme kolme lasta putkeen pienillä ikäeroilla, hoidan lapsia kotona ja minusta/meistä tämä oli hyvä ratkaisu, mutta mietinpä vain, että mitähän "ihmiset ajattelee", kun kukaan ei tietenkään päin naamaa sano, että hullua tuollainen ja ajatelepa työllistymistäsi tai eläkettäsi tai.. Ajatuksena on etsiä työpaikka, kun nuorin täyttää 3 vuotta. Alani on sellainen, että saan varmasti jonkin sijaisuuden ja pikku hiljaa vakituisen työn. En ajattele heti työllistyväni vakituisesti. Eläkepäiviin olemme varautuneet osakesalkulla jonkin verran.

Niin että totuuden torvet, mikä nyt sitten on järkevää, olla putkeen poissa työelämästä 7 vuotta vai olla aina välillä vuosi töissä ja taas kolme poissa (9 vuotta poissa) ja saada kolme lasta joko 4 vuoden sisään tai sitten kolme lasta 12 vuoden sisään? En laita alle 3-vuotiasta vieraalle hoitoon ja siitä siis tuo 12 vuotta eli ehtisi olla 3 vuotta kotona ja 1 töissä. Meniköhän mun laskelmat nyt oikein?? Noh, ymmärrätte varmaan pointin, mikäli joku skarpimpi huomaakin laskuvirheitä.

Ei ole. Lapset on vain hetken pieniä.

Ja toisaalta, itsekin olin viisi vuotta kahden lapsen kanssa kotona, palasin töihin kun kuopus täytti kolme.
Tietty jos taloudellinen tilanne olisi vaatinut, olisin palannut aiemmin töihin.

Voiko tästä päätellä, että ketään ei kiinnosta mun työelämästä poistuminen? Hyvä niin! Eipähän tarvi ajatella, että pitäisi kovasti selitellä tekemisiään!
ap

No minä sain kolme lasta ja olin kotona 6 vuotta. Ei ammattia ollut. Eipä tullut koskaan mieleen miettiä mitä muut ajattelee. Lapset olisivat saaneet kuitenkin tulla pienemmillä ikäeroilla, jotta kuopuskin olisi saanut olla kotihoidossa pidempään. Päiväkotiin menivät, kun kuopus täytti 1v ja aloitin opinnot.

eiköhän se ole niin jokaisen oma asia meneekö töihin, hoitaako lapset kotona, viekö lapsen päiväkotiin vai perhepäivähoitoon. turhaan tästä syyllisyyttä kannetaan ja vielä vähemmän järkevää on syyllistää toista teki se miten tahansa

Kiitos vastauksista. Teemme tietenkin näin, koska tämä on meille hyvä.
Jotenkin vain on tullut sellainen tunne välillä, että kauhistellaan kun en töihin mene. Mitä järkeä edes olisi laittaa kolmea pientä hoitoon? Perheen arki ei todellakaan olisi sujuvaa ja mukavaa. Eskariin toki menee isoin, kun on sen aika.
ap

No elämästä pitää myös nauttia, toisille se tarkoittaa uraputkea ja toisille aikaa lastensa kanssa :) Töitä ehtii tehdä myöhemminkin! :) Lapset ovat vain hetken pieniä. Kukaan ei tiedä miten asiat ovat silloin kun meidän aikamme on jäädä eläkkeelle, onko edes mitään eläkeikää ja onko edes eläkettä? Ei se raha vaan ne kokemukset! Mutta jos mielestäni joku on typerää niin tuo eläkesäästäminen. Enemmän jää aina käteen ja varmemmin kun säästää omalle tilille saman verran kuussa rahaa mitä menisi sijoituksiin ja eläkerahoihin. Tosin kukaan meistä ei tiedä paljonko rahan arvo on silloin kun olemme eläkkeellä.

No elämästä pitää myös nauttia, toisille se tarkoittaa uraputkea ja toisille aikaa lastensa kanssa :) Töitä ehtii tehdä myöhemminkin! :) Lapset ovat vain hetken pieniä. Kukaan ei tiedä miten asiat ovat silloin kun meidän aikamme on jäädä eläkkeelle, onko edes mitään eläkeikää ja onko edes eläkettä? Ei se raha vaan ne kokemukset! Mutta jos mielestäni joku on typerää niin tuo eläkesäästäminen. Enemmän jää aina käteen ja varmemmin kun säästää omalle tilille saman verran kuussa rahaa mitä menisi sijoituksiin ja eläkerahoihin. Tosin kukaan meistä ei tiedä paljonko rahan arvo on silloin kun olemme eläkkeellä.

Huom! Emme ole eläkesäästäjiä! Olen samaa mieltä kanssasi eläkevakuutuksista ym.! Minä pelaankin pörssiä. ;) Enkä kyllä ota turhia riskejä eli pääoma on suhteellisen turvattu tai mitä nyt voi olla osakkeissa. Luulen kyllä, että otamme rahat pois joskus, kun vaihdamme kotia eli se niistä eläkepäivistä.. :)
ap

Mulla on vakituinen työ ja 3 lasta syntyneet vuosina 2007-2010. Töistä olen pois vielä vuoden ja koko ajan ollut putkeen pois. Mun mielestä paljon järkevämpää olla putkeen pois, kun mennä sinne välillä opettelemaan uusia asioita, ajamaan mun pätevä sijainen pois ja taas niitten pitäis etsiä uusi sijainen ja opettaa se. Mulla siis sama sijainen koko tämän ajan ollut.

Uusimmat

Yhteistyössä