Onko mielestäsi paljon, jos Isovanhempi lähettää 120e rahaa joululahjaksi

Status
Viestiketju on suljettu.
riippuu mistä roikkuu.
Ei ole mun mielestä paljon. Meillä minun isäni, lapseni ukki siis, on perustanut lapselleni oman tilin ja tallettaa sinne joka kuukausi rahaa. Nyt joulukuussa oli laittanut 1000 e. Tililtä ei siis voi nostaa rahaa vasta kun lapsi täyttää 15 vuotta.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis mitä:
ihmettä!!!Antakaa ne rahat lapsille joille ne on myös tarkoitettu
saadan ostaa mitä tarvitaan, ne tarvittavat jutut on jo ostettu. näitä eivoi suoraaan antaa lapsile kun ovat s-ryhmän lahjakortteja
Ai että ette voi antaa lapsille lahjakortteja, ja ostaa heille niillä jotain KIVAA Prismasta, Sokokselta, tms? :headwall:
Saatte ostaa mitä tarvitaan, joo. Mutta yleensä lahjan antaja tarkoittaa silti sitä, että sitä jotain tarpeellista ostetaan lahjan saajalle...
ne tarpeelliset on jo ostettu!
kyllä jouluna voi ostaa jotain tarpeetontakin..
 
Stiina
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Ai että ette voi antaa lapsille lahjakortteja, ja ostaa heille niillä jotain KIVAA Prismasta, Sokokselta, tms? :headwall:
Saatte ostaa mitä tarvitaan, joo. Mutta yleensä lahjan antaja tarkoittaa silti sitä, että sitä jotain tarpeellista ostetaan lahjan saajalle...
ne tarpeelliset on jo ostettu!
Ai sun lapset ei tarvitse mitään tarpeellista enää koskaan? Vaikka helmi-maaliskuussa? Ja kai te voitte ostaa jotain HAUSKAAKIN vaikkei se niin tarpeellista oliskaan? Törkeetä kustantaa jouluruuat lasten joululahjarahalla! Sulta ei tosin mikään ylläri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
No kyllä on aika paljon koko summana. Mutta en itse käyttäisi ruokaan vaan laittaisin lapsen tilille odottamaan tarvetta.
ei ole jokaiseelle neljälle tiliä
tuota... eikö teiän lapsilla ole tilejä? mihin ne sitten rahansa laittaa, säästöpossuunko? eikö ne isoimmat ole jo aika isoja, miksei ole tiliä?
lompakkon tietty, mitä lapsi tekee tililä?
no säästää sinne rahaa... vaikka?? mitä sä teet tilillä?
Säästäminen on hyvä idea.
Miksi ei voisi muka jokaiselle lapselle avata omaa tiliä?? Mulla ja mun veljellä on nykyäänkin käytössä tilit jotka meille on avattu kun oltiin parivuotiaita =)
 
viera
Alkuperäinen kirjoittaja riippuu mistä roikkuu.:
Ei ole mun mielestä paljon. Meillä minun isäni, lapseni ukki siis, on perustanut lapselleni oman tilin ja tallettaa sinne joka kuukausi rahaa. Nyt joulukuussa oli laittanut 1000 e. Tililtä ei siis voi nostaa rahaa vasta kun lapsi täyttää 15 vuotta.


Ja lahjaveron maksaa myös,vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis mitä:
ihmettä!!!Antakaa ne rahat lapsille joille ne on myös tarkoitettu
saadan ostaa mitä tarvitaan, ne tarvittavat jutut on jo ostettu. näitä eivoi suoraaan antaa lapsile kun ovat s-ryhmän lahjakortteja
Ai että ette voi antaa lapsille lahjakortteja, ja ostaa heille niillä jotain KIVAA Prismasta, Sokokselta, tms? :headwall:
Saatte ostaa mitä tarvitaan, joo. Mutta yleensä lahjan antaja tarkoittaa silti sitä, että sitä jotain tarpeellista ostetaan lahjan saajalle...
ne tarpeelliset on jo ostettu!
No kai ne lapset nyt vielä tulevaisuudessakin jotain tarvitsee?
Meinaan että kyllähän nuo setelit arvonsa pitävät pidemmällekin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
ne tarpeelliset on jo ostettu!
Ja eihän se lasten vika ole :headwall:

Totta kai ne lahjakortit kuuluvat lapsille, että saavat ostaa niillä jotain itselleen sitten vaikka joulun jälkeen jos nyt eivät halua.
 
jello
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis mitä:
ihmettä!!!Antakaa ne rahat lapsille joille ne on myös tarkoitettu
saadan ostaa mitä tarvitaan, ne tarvittavat jutut on jo ostettu. näitä eivoi suoraaan antaa lapsile kun ovat s-ryhmän lahjakortteja
S-ryhmän lahjakorteissa ei ole kylläkään mitään ikärajaa.... niin eikä voimassaolo-aikaa, joten käyvät lasten lahjoiksi ihan ok...
 
Mä antaisin kyllä lasten käyttöön ne lahjakortit, koska lasten lahjaksi ne on tarkoitettukin. En todellakaan ostaisin niillä ruokaa.

Ja miksi lapsella ei olisi tiliä? Mun likalla on ollut tili ihan parin kuukauden ikäisestä asti ja sinne säästetään rahaa.
 
Stiina
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Stiina:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Ai että ette voi antaa lapsille lahjakortteja, ja ostaa heille niillä jotain KIVAA Prismasta, Sokokselta, tms? :headwall:
Saatte ostaa mitä tarvitaan, joo. Mutta yleensä lahjan antaja tarkoittaa silti sitä, että sitä jotain tarpeellista ostetaan lahjan saajalle...
ne tarpeelliset on jo ostettu!
Ai sun lapset ei tarvitse mitään tarpeellista enää koskaan? Vaikka helmi-maaliskuussa? Ja kai te voitte ostaa jotain HAUSKAAKIN vaikkei se niin tarpeellista oliskaan? Törkeetä kustantaa jouluruuat lasten joululahjarahalla! Sulta ei tosin mikään ylläri.

puhuinko JOULURUUISTA? lapsilisilä ostamme jouluruuat, mutta ruokaaa tarviimme ennen jouluakin.
VIELÄ PAHEMPAA käyttää lasten joulurahat arkisiin ruokaostoksiin (kai muistatte ostaa ne röökit ja mäyräkoirat kanssa?). Lapsilisät jouluruokiin...Eikö teillä oo OMIA tuloja lainkaan? :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
No kyllä on aika paljon koko summana. Mutta en itse käyttäisi ruokaan vaan laittaisin lapsen tilille odottamaan tarvetta.
ei ole jokaiseelle neljälle tiliä
tuota... eikö teiän lapsilla ole tilejä? mihin ne sitten rahansa laittaa, säästöpossuunko? eikö ne isoimmat ole jo aika isoja, miksei ole tiliä?
lompakkon tietty, mitä lapsi tekee tililä?

Noh tuota... Ihan en viittis lompakossa noita mein neitin pennosia säilytellä. Lapsilisät kaikki menee tilille säästöön, jotain lahjarahoja myös...
 
Hanna
Eli Hernetäti (Hrnetäit) käytännössä pöllii lapsiltaan 120 euroa ja käyttää ne perheen ruokaostoksiin, jotka vanhempien kyllä kuuluisi maksaa omasta pussistaan eikä lasten rahoista.
Törkeä akka.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos isovanhemmat lähetti joka lapselle 30 euroa, niin miksi ihmeessä käytätte ne ruokaan, kun rahat oli tarkoitettu lapsille?
sanoi etä laittoi 30 jokaiselle, mutta sitten sanoi että käyttäkää mihin tarvitsette, ruokaki lapset tarvitsevat. osalla aion kylä sitä ruokaa ostaa.
kai sanoit isovanhemmille, että ei lapset mitään enää tarvitse, ruokaa näillä rahoilla ostetaan?

 
XXS
Myös minun vanhempani antavat lähes joka vuosi S-ryhmän lahjakortteja ja kun poika oli pienempi, ostin niillä hänelle tammikuun alesta vaatteita. Nykyisin hän laittaa lahjakortit lompakkoon ja ostaa niillä cd-levyjä tai muuta vastaavaa sitten, kun mieli tekee.
 
vieras
ei kai lasten tarvitse maksaa omia tai muun perheen syömisiä? Ei tulis mieleenkään. Jos lahjakortin käyttö on jotenkin hankalaa, niin anna lapsille se raha käteisenä omista rahoistasi ja käytä sitten ne lahjakortit vaikka ruokakauppaan.

Musta tuntui jo sekin hassulta kun meidän toinen lapsi sai synttärilahjaksi rahaa ja käskettiin ostaa vaatteita. Tuli sellainen olo, että lapsi maksoi itse oman toppahaalarinsa, kun toiselle ostettiin vanhempien rahoista. Mut lahjan antaja ei osannut itse ostaa, joten tehtiin näin. Teki mieli laittaa raha tilille, mutta toivomus oli, että käyttäkää se.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos isovanhemmat lähetti joka lapselle 30 euroa, niin miksi ihmeessä käytätte ne ruokaan, kun rahat oli tarkoitettu lapsille?
sanoi etä laittoi 30 jokaiselle, mutta sitten sanoi että käyttäkää mihin tarvitsette, ruokaki lapset tarvitsevat. osalla aion kylä sitä ruokaa ostaa.

No voi älyn jättiläinen!!! Näin usein sanoo munkin kummi joka antaa mein lapselle rahaa lahjaksi ja tarkottaa kyllä että ostakaa sillä rahalla mitä haluatte LAPSELLE!!!
 
sire
Samaa mieltä kuin valtaosa muistakin-kiva summa,mutta ei missään nimessä ruokaan.vaikka lapsille olisikin kaikki tarpeellinen ostettu,ostakaa bonusta lisää,varmasti lapset tykkäävät aukaista paketteja=).meilläkin kaikki tarpeellinen hankittu,äitini laittaa kolmelle lapselle 100 e joulunalusvkolla ja ostan sillä sitten jotain ylimääräsitä,suklaata,kaikkea pientä kivaa LAPSILLE.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
sori, me ei juoda ja tupakka ei lahjakorteilla saa.miejellä on kyllä pariksi viikoksi tupakit ja sätkäpaperia varmaan vuodeksi puoleksitoista
Siis te poltatte tupakkaa?? ja kehtaatte käyttää lasten saamat rahat ruokaan :eek:
 
Mein neiti on saanu synttäri- ja joululahjaksi usein rahaa, useamman satasenkin on saattanut saada käteisellä. Ollaan ne joko viety tilille ( neidillä ristiäisistä asti ollu oma tili mihin kertyy rahaa joka kuu+joskus ylimääräistä ja niillä ostetaan tarpeellista TYTÖLLE ( vaatteita tms. ) ) tai sitten jätetty kotiin odottamaan esim. ostosreissua.
Neiti täytti syksyllä 3v ja sai lahjaksi rahaa ja ne odotti kaapissa siihen asti että lähdettiin ostamaan talvihaalaria ja kenkiä.
Ruokaa lasten rahoilla en ostaisi. =)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä