Onko mielestäsi paljon, jos Isovanhempi lähettää 120e rahaa joululahjaksi

Status
Viestiketju on suljettu.
Joku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitä käsittämättömän ihmettä.

Hautakivirahoilla ostettiin siis pari pussia ruokaa. Ja sitten on muutoin ostettu kukkia ja kynttilöitä haudalle, ja se on jotenkin sama asia?
Tuo oli jotain älyttömintä mitä olen kuullut.
Siis keräsitte rahaa hautakiveen ja hernis osto tietokoneen?
Nyt vie sitten kynttilöitä?
Tajutonta, onneksi en ole ollut keräämännä rahaa enkä lahjoittamassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitä käsittämättömän ihmettä.

Hautakivirahoilla ostettiin siis pari pussia ruokaa. Ja sitten on muutoin ostettu kukkia ja kynttilöitä haudalle, ja se on jotenkin sama asia?
Tuo oli jotain älyttömintä mitä olen kuullut.
Siis keräsitte rahaa hautakiveen ja hernis osto tietokoneen?
Nyt vie sitten kynttilöitä?
Tajutonta, onneksi en ole ollut keräämännä rahaa enkä lahjoittamassa.
No mitä se sitten sulle kuuluu!

 
Alkuperäinen kirjoittaja hankkikaa elämä:
En tajua miten joku jaksaa tälläistä haloota pitää tästä jutusta!!! En edes lukenut ketjua läpi, mutta montaakin näköjään jaksaa Hernetätin juttu ärsyttää. Jos lapsille on ostettu jo läjä mieluisia lahjoja ja isovanhemmat antaa tuohta että ostakaa mitä ostakaa, niin onko se nyt niiiiiin kauheaa, jos se ruokaan menee..
juuri näin. eikös se lapsille mene siinäkin se raha kun saavat murua rinnan alle..
 
menee yli
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
ja se hautakivijuttu on sllainen, että en pyytänyt ketään mullekeräämään rahaa, löysimme rananlta sopivan kauniinkiven vauvan haudalle. ostin sillä hetkellä pari pussia ruokaa, mutta kyllä ne raht on tässä kolmessa vuodessa käytety kukkiinja kyntilöihi mit haudale olen vienyt ( olen ostanut vain parasta)
mitä ihmeen parasta sä olet ostanut? parhaita mahdollisia kynttilöitä ja kukkia vai? ja samaan aikaan lapsesi juovat vedellä lantrattua maitoa ja saavat pelkkää kahvia välipalaksi? miehesi polttaa tupakkaa ja sinä pistät lasten joululahjarahat ruokaan? ja ostit hautakiveen tarkoitetuilla rahoilla tietokoneen? ja pistit 650? yhden ihmisen joululahjaan niin, että ruokaan ei enää rahat riitäkään? ja jotain grillikatosta olit rakentamassa kesällä, milläköhän rahalla?

olenko mä ainoa joka täällä ei oikein usko että tämmöinen hernetäti on ihan oikea ihminen... ;)
 
mie
Ostakaa lapsille mitä tarvitsevat, vaikka myöhemmin. On se ihan kiva summa.
Anoppi on laittanut meidän perheen lahjoihin 400e, musta ihan liikaa, eivätkä mitään varakkaita edes ole. Ja meillä vain kaksi lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu isovanhempien varallisuudesta. Kaikki on suhteellista.
Peesaan tätä. Esim jos mun äiti antais 30 euroa per lapsi niin se olis tosi iso summa häneltä, mut esim jos tän nuorimman mummo ja ukki antais 120 tälle yhdelle niin mun mielestä ei edes olis älyttömän suuri summa heiltä. Mun isältä ihan normaali summa 120 per nenä. Se vähä riippuu siitä mikä se isovanhemman varallisuus on ja sit miten ne ite siihen rahaan suhtautuu. Esim tän juniorin mummo muistaa mainita miten on myyneet montakymmentä hehtaaria mettää jne. Ja tää on ainut lapsenlapsi. mut silti ei sieltä kyllä hirveesti muisteta lasta. No se on heidän asiansa muistaako vai ei. Heiltä se on pois.
 
Iso summa, mut onhan lapsiakin neljä. Mäkin tallettaisin ne rahat lapsille. Me on säästetty kaikki synttäri ym rahat ja sit niillä ostettu esim sänky lapselle. Ne rahat on meillä lasten yhteisiä ompa ne saanu kumpi hyvänsä, mutta loppupelissä varmaan saavat yhtä paljon tavaraa.
 
moraalitonta
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja menee yli:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
ja se hautakivijuttu on sllainen, että en pyytänyt ketään mullekeräämään rahaa, löysimme rananlta sopivan kauniinkiven vauvan haudalle. ostin sillä hetkellä pari pussia ruokaa, mutta kyllä ne raht on tässä kolmessa vuodessa käytety kukkiinja kyntilöihi mit haudale olen vienyt ( olen ostanut vain parasta)
mitä ihmeen parasta sä olet ostanut? parhaita mahdollisia kynttilöitä ja kukkia vai? ja samaan aikaan lapsesi juovat vedellä lantrattua maitoa ja saavat pelkkää kahvia välipalaksi? miehesi polttaa tupakkaa ja sinä pistät lasten joululahjarahat ruokaan? ja ostit hautakiveen tarkoitetuilla rahoilla tietokoneen? ja pistit 650? yhden ihmisen joululahjaan niin, että ruokaan ei enää rahat riitäkään? ja jotain grillikatosta olit rakentamassa kesällä, milläköhän rahalla?

olenko mä ainoa joka täällä ei oikein usko että tämmöinen hernetäti on ihan oikea ihminen... ;)
oletko ostanut ikinä hautakukkuia, NE ON KALLIITA, joten jos keräyksestä on tullut vaikka 100e nii se on taatusti mennyt KUKKIIN KOLMEN VUODEN AIKANA


Varmasti on mennyt kukkiin, mutta olisit silti niitä kukkia ostanut, vaikka olisit sen keräyksen rahat käyttänyt mihin ne alunperin piti käyttää. Jos tosiaan olet käyttänyt rahat tietokoneeseen, se on ihan oma asiasi.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä