Onko mielestäsi paljon, jos Isovanhempi lähettää 120e rahaa joululahjaksi

Status
Viestiketju on suljettu.
Meidän perhe sai isovanhemmilta 250 euroa joulurahaa. Siinä on 50 euroa per naama, myös aikuisille ja niin he ovat sen ajatelleetkin. Eivät jaksa käydä lahjaostoksilla itse.

Minä käytän tuon rahan ylipäätään jouluun, eli ollaan saatu rahaa noin jo vuosia ja tiedän sen etukäteen, niimpä ostan esim. lapsille sitten lahjoja sen mukaan että ostan samalla noilla isovanhempien rahoilla. Rahaa kuluu joulun aikaa myös esim. joulukuuseen ja pukkiin, kukkiin ja ruokiin.

Jokainen lapsi saa lahjoja n. 100 - 150 euron arvosta, eli isovanhempien rahat tulevat takuulla käytetyksi lahjoihin lasten suhteen.

Aikuisille meillä ei ole tapana ostaa hirmuisesti lahjoja, joten tuosta aikuisille tarkoitetusta satasesta menee sitten sekä lahjoihin, että kaikkeen muuhun jouluiseen.

Joku
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
Alkuperäinen kirjoittaja ihme salailua ja pimitystä:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Onko niissä lahjakorteissa jokin päivämäärä mihin mennessä pitää käyttää? Ajattelin et voisko olla ideaa, jos laittais talteen ja käyttäis kesälomareissulla niitä? Meillä lapset kerää säästöpossuun rahaa aina kesälomareissua varten =)

hei tää oli hyvä idea. kesäreisuun jossain huvipuistossa. ja tuleehan muksuille aina niitä omia tarpeita. herniksen muksut ovat kuitenkin jo aika isoja. ja ovatko itse tietoisia että äitinsä mällää nää rahat. tietävätkö ees että ovat saaneet rahat.
yleensä lahjakortit on voimassa vuoden ostopäivästä

Siis pointtini oli se, että tietävätkö lapset että ovat saaneet/saamassa rahaa. Jotka äiti sitten käyttää ruokaan.
Älytön äiti, ostaa nyt lasten joululahjarahalla ruokaa.
Itsekästä, olisit ostanut vähemmän lahjoja että riittää ruokaan. Rahat kuuluvat lapsolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Joku:
Itsekästä, olisit ostanut vähemmän lahjoja että riittää ruokaan. Rahat kuuluvat lapsolle.
Mä olen käyttänyt lapsieni saamia lahjarahoja ruokaan/laskuihin, mutta aina maksanut takaisin. Nykyisin tuo ei enää toimi, lapset jo niin isoja 7-ja 9-vuotiaat, että itse tallettavat omiin jemmoihinsa rahansa.

harmaa

Hyvä,rahat kuuluu lapsille,mut lahjoja ei tarvita koska ruokaakin tarvitaan...?

Mikä tässä nyt on palstalaisten ongelma kun HERNIS MAKSAA LAPSILLE TAKAISIN RUOKAOSTOKSIIN LAINAAMANSA RAHAT! Näin hän kirjoitti jossain kohdassa,lukekaa koko ketju niin tiedätte.
:)

jösses
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Mikä tässä nyt on palstalaisten ongelma kun HERNIS MAKSAA LAPSILLE TAKAISIN RUOKAOSTOKSIIN LAINAAMANSA RAHAT! Näin hän kirjoitti jossain kohdassa,lukekaa koko ketju niin tiedätte.
kysymys kuuluu: MISTÄ RAHOISTA hernis maksaa takaisin, kun miehelläkään ei ole enää töitä..?

olen edelleenkin järkyttynyt siitä, miten paljon rahaa (jota oikeasti ei edes ole) täti pisti joululahjoihin..

itse en aio ostaa enkä saada yhtään joululahjaa, vaikkei se tällä kertaa rahakysymys olekaan.

harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
kysymys kuuluu: MISTÄ RAHOISTA hernis maksaa takaisin, kun miehelläkään ei ole enää töitä..?

olen edelleenkin järkyttynyt siitä, miten paljon rahaa (jota oikeasti ei edes ole) täti pisti joululahjoihin..

itse en aio ostaa enkä saada yhtään joululahjaa, vaikkei se tällä kertaa rahakysymys olekaan.

No se asiahan ei kuulu ainakaan mulle,kuuluuko se muille kun herniksen perheelle?

Kai he nyt aikuiset ihmiset saavat tehdä niinkuin itse parhaaksi näkevät...

Kyllä kokille aina töitä löytyy joten herniksellekin on töitä.Eikös siel pohjoisessa ole sesonki alkamassa?Etelä-Suomessa ei ole lunta joten ihmiset ryntää pohjoiseen hiihtämään ja ravintoloissa on ruuhkaa.

Oikeesti,antakaa ihmiset herniksen nyt jo olla,missä ihmisten hyvä tahto??

vieras
Miksei Hernetäti ota niistä jo hankituista lahjoista 30e arvoisia per lapsi, jotka sitten kattavat sen isovanhempien lahjan? Isovanhemmat varmaan haluaa tietää mihin rahat on käytetty. Jäävät sitten kupongit omaan käyttöön, vaikka ruokaan.

jösses

No se asiahan ei kuulu ainakaan mulle,kuuluuko se muille kun herniksen perheelle?

Kai he nyt aikuiset ihmiset saavat tehdä niinkuin itse parhaaksi näkevät...

Kyllä kokille aina töitä löytyy joten herniksellekin on töitä.Eikös siel pohjoisessa ole sesonki alkamassa?Etelä-Suomessa ei ole lunta joten ihmiset ryntää pohjoiseen hiihtämään ja ravintoloissa on ruuhkaa.

Oikeesti,antakaa ihmiset herniksen nyt jo olla,missä ihmisten hyvä tahto??

no kyllä se kieltämättä mua vähän kiinnostaa, jos esim. sossusta rahaa tällaiseen toimintaan annetaan...

Sä taidat olla melkoinen siipeilijä? Jos isovanhemmat on tarkoittaneet rahat lapsille niin olettaisin että ostat lapsille jotain. Outo ajattelutapa sulla.

heipat
Meidän isovanhempien budjetissa tuo olisi iso summa, mutta ei meille. Sillähän ei käydä edes kunnolla ruokakaupassa. Niinku vertailun kohteena sanon tuon.

vieras
Siis mitä käsittämättömän ihmettä.

Hautakivirahoilla ostettiin siis pari pussia ruokaa. Ja sitten on muutoin ostettu kukkia ja kynttilöitä haudalle, ja se on jotenkin sama asia?

Mikset hernis tee niin että puolet laitat nyt ruokaan ja loput annat lapsille, että saavat ostaa jotain kivaa itse tai sitten sinä ostat vielä joululahjat??
Jos lapsilisä rahoista sitten ostatte jouluruuat niin kyllähän nyt pärjää vähän kitkutellenkin lapsilisäpäivään asti.
Näin ei ainakaan lapsilles jää paha mieli,kun lahjarahat ruokaan menee.. saattaa myös käydä niin, että sulla ei olekaan rahaa tammikuussa maksaa lapsille takas.

just
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sopiva summa lasten käyttöön. Mut miten teillä Hernetäti on rahat noi loppu, etkös sä ja miehesi ole töissä? Mies yliopistolla ja sä kokkina, pitäisi noilla rahoilla elää melko hyvin? Mä kyllä muistan että Hernetäti on laittanut ennenkin muuhun tarkoitukseen saamansa rahat omaan hyvään, jos joku muistaa vielä sitä surullisenkuuluisaa palstan rahankeräystä, jossa rahat päätyivät muistaakseni ap:n tietokoneostoon, eikä hautakiveen kuten oli tarkoitus
:eek: :eek: Törkeää. Miksi tällaisen ihmisen annetaan edes täällä palstailla, saati että KEHTAA palstailla!!!!!

mieheni ei muuten ole enää töissä, tyhösuhde lopui jo lokakuussa, joten päivitä tietosi. ja minä ole tehnt osa-aikatöitä, tilit vaihtelivat 200 ja 1000e välillä . ( yliopistolla on muutenpienet palkat, kuten kaikissa valtion hommissa)

ja se hautakivijuttu on sllainen, että en pyytänyt ketään mullekeräämään rahaa, löysimme rananlta sopivan kauniinkiven vauvan haudalle. ostin sillä hetkellä pari pussia ruokaa, mutta kyllä ne raht on tässä kolmessa vuodessa käytety kukkiinja kyntilöihi mit haudale olen vienyt ( olen ostanut vain parasta)

ja mulla alkaa mten työt vasta 14 pvä kun olen siihen asti sairaslomalla ( vai eikö leikkauksen jälkeen ole oikeutta 2 viikon sairaslomaan)

me olemme yt maksaneet kaikki laskut, vuokratkin tammikuulle asti.
Just. Ihan kuten arvasin. Hernetädin mielestä on sen vuoksi helppoa olla kotona, että ovat olleet aina yhdessä molemmat kotona. Mieskään ei ilmeisesti käy töissä kuin silloin tällöin mielen virkistykseksi. Samoin itse. Mutta lapsia tehdään ja heidät elätetään ilmeisesti sossun rahoilla. Huh!

Hernetäti aina haukkuu täällä kotiäitejä, ja kun vaikuttaa laiskalta, ihmettelin, miten se hänestä voi olla helppoa. Kunnes tajusin, että tottakai, ovat olleet aina molemmat kotona. Silloin tällöin jompi kumpi käy kartuttamassa ansiosidonnaista... Tottakai on helppoa jos molemmat vanhemmat ovat kotona. Silloinhan se on pelkkää makoilua, mutta yksin on aivan eri asia.

just
Edelleen neuvoisin hernetätiä miehineen menemään töihin ja jättämään palstailun ja elättämään vaihteeksi itse monilukuinen perheensä. Olen itse kyllästynyt elättämään loisia.

.
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Ihan älytön ketju taas :( Mitä se oikeesti kuuluu kellekkään meistä, mitä joku toinen palstalainen tekee perheensä rahoilla...

Peesi tähän. Tuskin täällä kaikkia taustoja edes tiedetään. Edes sitä kenelle tarkalleen ottaen (perheelle vai pelkästään lapsille) tai mihin ne rahat oli tarkoitettu. En nyt jaksa lukea oliko ne johonkin korvamerkitty, mutta ei se täällä kuitenkaan kenellekään kuulu. Jos lahjat on jo niin voisi varmaan sopia antajan kanssa että ne on yhteisesti annettu ja nyt tarvitaan nämä muuhun.

Ehkä tyyppi on tiennyt että rahaa on tulossa ja ostanut sen mukaan lahjat jo vähän runsaammin etukäteen aikoen laittaa tulevat ruokaan? Mistäs sen tietää, eikä edes kiinnosta. Ei kuulu minulle.

Hyvää Joulua :)

just
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:

sanoinko ettei oel rahaa, sanoin etä varuilta säästän sen 10e, ennen lapsilisää, tankataki pitää, kun työt alkavat perjantaina.työtönkin saa työttömyyskorvausta joka on sentään tonnin verran käten.

mulla on töitä amaliskuuhun asti joten palkka alkaa juoksemaan heti kun sairaslmani loppuu ( perjantaina on jo työpäivä)
Just. Että 2 kuukauden (tammi, helmi) palkalla maksat velkasi lapsille ja elätät 6-henkisen perheen. Kuule takuulla juoksette kiireen vilkkaa sossuun kuten joka ainoa kuukausi. Kumpikaan teistä ei aio mennä vakituiseen työhön, sairaslomia hankitte, että ei vain kukaan erehtyisi teitä palkkaamaan vakituisesti. Häpeä. Teette vain lapsia toisten eläteiksi. Tuollainen elämäntapa periytyy lapselle. Oppivat kerjäämään rahat muilta.

näinkö

Joo mutta kun ketjun aloitti, niin antoi ymmärtää että ruokiin menevät. Mieli sitten muuttui jossain vaiheessa. Mutta vain hernis itse tietää mihin rahansa laittaa. Jos haluaa olla itsekäs ja ahne, niin se on hänen asiansa. Ihan hieno homma jos sentilleen korvaa lapsilleen nuo rahat. Mutta jos lapset ei edes tiedä rahoista, niin hernis itse ottaa jonkin kruunun otsalleen kun antaa sitten lapsille hiukka namirahaa joulun jälkeen.

just
Ihan kuten arvata saattoi, kukaan hernetädin miehistä eikä tuttavapiiristä ei tee kunnon töitä. Juuri tuollainen löysäilevä suku joka hakee rahat sossusta ja vielä leuhkii sillä

just
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ihan kuten arvata saattoi, kukaan hernetädin miehistä eikä tuttavapiiristä ei tee kunnon töitä. Juuri tuollainen löysäilevä suku joka hakee rahat sossusta ja vielä leuhkii sillä
Montako miestä sillä on? Eikä Suomessa oo moniavioisuus kielletty?
Tietääkseni nykyinen mies on toinen, ja pari lapsista on ensimmäisen.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Täähän menee jännäksi, herniksellä on jo monta miestäkin :LOL:

hankkikaa elämä
En tajua miten joku jaksaa tälläistä haloota pitää tästä jutusta!!! En edes lukenut ketjua läpi, mutta montaakin näköjään jaksaa Hernetätin juttu ärsyttää. Jos lapsille on ostettu jo läjä mieluisia lahjoja ja isovanhemmat antaa tuohta että ostakaa mitä ostakaa, niin onko se nyt niiiiiin kauheaa, jos se ruokaan menee..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hankkikaa elämä:
En tajua miten joku jaksaa tälläistä haloota pitää tästä jutusta!!! En edes lukenut ketjua läpi, mutta montaakin näköjään jaksaa Hernetätin juttu ärsyttää. Jos lapsille on ostettu jo läjä mieluisia lahjoja ja isovanhemmat antaa tuohta että ostakaa mitä ostakaa, niin onko se nyt niiiiiin kauheaa, jos se ruokaan menee..

Juuri näin! Tuntuu, että on IHAN SAMA mitä Hernetäti kirjoittaa. Jonkun tarvii vittuilla kuitenkin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä