Onko mielestäsi paljon, jos Isovanhempi lähettää 120e rahaa joululahjaksi

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
sori, me ei juoda ja tupakka ei lahjakorteilla saa.miejellä on kyllä pariksi viikoksi tupakit ja sätkäpaperia varmaan vuodeksi puoleksitoista
Siis te poltatte tupakkaa?? ja kehtaatte käyttää lasten saamat rahat ruokaan :eek:
en minä polta, mies polttaa
No se nyt ei oleellisesti muuta asiaa mihinkään. Käske miestäs lopettaa tupakan poltto, niin ei tarttis lasten rahoja viedä.

 
Ei oo paljon, meillä toinen mummo laittaa kummallekkin lapselle jouluna, synttärinä ja nimpparina 100e lasten tileille + ostaa pienet lahjat vielä' lisäksi, kos ei oo kiva esim. synttärinä antaa vaan korttia ja sanoo et rahaa on tilillä, siksi vielä pieni lahja lisäksi
 
tanja
Joo-o, mulle ainakin on aivan sama, mihin Hernetäti lastensa rahat käyttää, eiköhän hän osaa omat ratkaisunsa tehdä ;) Kysymys kuuluikin, että onko tuo 30e iso summa, mun mielestä on, jos ajattelee, että lapsia on neljä. Isovanhemmilta se on yhteensä iso summa :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
sori, me ei juoda ja tupakka ei lahjakorteilla saa.miejellä on kyllä pariksi viikoksi tupakit ja sätkäpaperia varmaan vuodeksi puoleksitoista
Siis te poltatte tupakkaa?? ja kehtaatte käyttää lasten saamat rahat ruokaan :eek:
en minä polta, mies polttaa
No se nyt ei oleellisesti muuta asiaa mihinkään. Käske miestäs lopettaa tupakan poltto, niin ei tarttis lasten rahoja viedä.
eihän ne lasten rahoista mene. omilla ostetaan.
No miksi ihmeessä nyt sitten ruoka tarttee ostaa lasten rahoilla :eek:

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
yhden lapsen kanssa säästäminen onnistuukin, mutta neljä lastä syö varmasti sen kuukaudesa, jos ei eenmmänkin mitä heistä maksetaan lapsilisää
No enpä ihan usko. Yhdestä lapsesta saa 100 euroa, neljästä saa 492 euroa eli 123 euroa per lapsi. Jos yksilapsisen perheen lapsen ruokaan menee satanen kuussa, miksi nelilapsisen perheen yhden lapsen ruokaan menisi muka 123 euroa kuussa?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksi ihmeessä nyt sitten ruoka tarttee ostaa lasten rahoilla :eek:

koska sitärahaa tulee vasta lapsilisäpäivänä ja ruokaa on ostettava siihenkin asti,en sanonut että heti humenna käytetään, mutta osan tästä joutuu varmasti käyttämään.
Mutta tosiaan tupakkaan löytyy aina kummasti rahaa. Sitä tuolla tarkoitin, et jos miehesi ei polttaisi säästyisi nekin rahat siihen, että voisitte käyttää ne ruokaan, ettei tarvitsisi lapsille tarkoitettuihin rahoihin kajota. Sanoitteko isovanhemmille, että mihin rahat lopulta käytätte?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
yhden lapsen kanssa säästäminen onnistuukin, mutta neljä lastä syö varmasti sen kuukaudesa, jos ei eenmmänkin mitä heistä maksetaan lapsilisää
No enpä ihan usko. Yhdestä lapsesta saa 100 euroa, neljästä saa 492 euroa eli 123 euroa per lapsi. Jos yksilapsisen perheen lapsen ruokaan menee satanen kuussa, miksi nelilapsisen perheen yhden lapsen ruokaan menisi muka 123 euroa kuussa?
sitä ei makseta noin, ekasta eniten, sen jälken se tippuu . ei ehkä syä, mutta vaatteet ym maksaa, jote kuukaudessa tuolainen suma ei korvaa sitä mitä neljä lasta KULUTTAA kukaudessa
Ei vaan ekasta vähiten ja sitten se nousee!

 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
yhden lapsen kanssa säästäminen onnistuukin, mutta neljä lastä syö varmasti sen kuukaudesa, jos ei eenmmänkin mitä heistä maksetaan lapsilisää
No enpä ihan usko. Yhdestä lapsesta saa 100 euroa, neljästä saa 492 euroa eli 123 euroa per lapsi. Jos yksilapsisen perheen lapsen ruokaan menee satanen kuussa, miksi nelilapsisen perheen yhden lapsen ruokaan menisi muka 123 euroa kuussa?
sitä ei makseta noin, ekasta eniten, sen jälken se tippuu . ei ehkä syä, mutta vaatteet ym maksaa, jote kuukaudessa tuolainen suma ei korvaa sitä mitä neljä lasta KULUTTAA kukaudessa


Höpön höpön!

Kyllä mulle esikoisesta maksetaan 100? ja kuopuksesta 110,50?!
 
naksu
Rahat kuuluu lapsille ja olis varmaankin aika hommata ne tilit lapsille. Oppisivat myös itse säästämään rahaa tilille tulevaisuutta varten tai jotain isompaa ostosta varten.
En vaan kehtais pistää lapsen rahoja sileeks.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksi ihmeessä nyt sitten ruoka tarttee ostaa lasten rahoilla :eek:

koska sitärahaa tulee vasta lapsilisäpäivänä ja ruokaa on ostettava siihenkin asti,en sanonut että heti humenna käytetään, mutta osan tästä joutuu varmasti käyttämään.
Mutta tosiaan tupakkaan löytyy aina kummasti rahaa. Sitä tuolla tarkoitin, et jos miehesi ei polttaisi säästyisi nekin rahat siihen, että voisitte käyttää ne ruokaan, ettei tarvitsisi lapsille tarkoitettuihin rahoihin kajota. Sanoitteko isovanhemmille, että mihin rahat lopulta käytätte?
jos sinä et söisi karkkia, josii limsaa nekin säästyisi.
ies polttaa tosuí vähän saman verran varmasti monella menee kuukaudessa karameliin, lehtiin tai muuhun tarpeettomaan
Kyse ei nyt olekaan muiden kulutuksista, vaan siitä mihin kehtaatte lapsille tarkoitetut lahjarahat käyttää. Kyllä syön karkkia ja juon limpparia, mut jos lapsille annetaan rahaa, ne kuuluu lapsille eikä meille!!

Niin, mitä sanoitte isovanhemmille? Vissiin ette totuutta, kun et vieläkään kysymykseeni ole vastannut, vaikka sitä jo kolmatta kertaa kysyn :whistle:

 
Meimi
Summahan on kiinni saajasta ja antajasta.
Meitin mummo antoi kummallekin lapselle 100 e, ja lapset oli ensin kilvan työntäneet takaisin rahaa sanoen etteivät tarvi, että ihan liikaa, että jos he ottaa vaikka yhden satasen, ei ihan oikeesti...
No, lopputulos oli se että kummallakin oli se satanen taskussa kun tulivat kotiin ja molemmat sanoivat antavansa sen talteen kunnes löytävät jotakin mitä tarvitsevat. Vanhempi ehkä heppatarviketta, nuoremmasta en tiedä. Se sanoi säästävänsä ameriikan matkaan varten (ei hajuakaan milloin sinne oltais menossa).
Lapsille satanen oli toooosi paljon (ja mullekin paljon, en esim. ikinä ajattelisi antavani lapselle moista summaa), mutta antajalle ei niinkään. Kaikki tosi onnellisia, varsinkin lapset, jotka voi nyt haaveilla ihanista asioista, joihin heillä on varaa. Nuorempi osti viime synttärilahjallaan itselleen oman CD-soittimen, ja avatkaas oliko polleeta... :)
 
Meidän ukko sai isopapaltaan 100 euroa joulurahaa, ostan niillä sen legon eläintarhan, jonka aioin ite ostaa ja ostan sit ite jotain muuta, loppu raha herran tilille.

Ja kyllä, mun mielestä myös nuo teidän saamat rahat on tarkotettu johonkin kivaan/tarpeelliseen lapsille, vanhempien velvollisuus on ruokkia lapset, joten ruokaa ei lasten rahoilla kuulu ostaa.

Ja meidänkin herralla ollu säästötili jo pariviikkosesta (pelkällä sukunimellä saa avattua lapsen synnyttyä op:ssa tilin) ja ennen 1-vuotissynttäreitä avasin käyttötilinkin, jonne kummit laittaa lahjarahoja ja possu tyhjätään. Lisäksi vielä rahasto, jonne menee osa lapsilisästä.

Ja me kaksin asutaan, mulla käteen jäävä palkka alle 1500, vuokra 690, hoitomaksu 170 ja asumistukea ei saada. Joten se on itestä kiinni pystyykö säästämään, meillä siis joka kuukausi 160 euroa säästön (lapsilisistä se 60 pojan rahastoon ja mun palkasta satanen mun eläkesäästöön).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
yhden lapsen kanssa säästäminen onnistuukin, mutta neljä lastä syö varmasti sen kuukaudesa, jos ei eenmmänkin mitä heistä maksetaan lapsilisää
No enpä ihan usko. Yhdestä lapsesta saa 100 euroa, neljästä saa 492 euroa eli 123 euroa per lapsi. Jos yksilapsisen perheen lapsen ruokaan menee satanen kuussa, miksi nelilapsisen perheen yhden lapsen ruokaan menisi muka 123 euroa kuussa?
sitä ei makseta noin, ekasta eniten, sen jälken se tippuu . ei ehkä syä, mutta vaatteet ym maksaa, jote kuukaudessa tuolainen suma ei korvaa sitä mitä neljä lasta KULUTTAA kukaudessa


Höpön höpön!

Kyllä mulle esikoisesta maksetaan 100? ja kuopuksesta 110,50?!

taas takerruttaan epäolennaisisin asioihin, mitä vlväliä sillä on?
pääasia että maksetaan OIKEIN
Onhan se aika olennaista, että yhdestä lapsesta maksetaan vähemmän lapsilisää kuin neljännestä, joten turha sanoa, että neljä lasta kuluttaisi yhtään sen enempää kuin yksikään lapsi, kun kuitenkin joka lapsesta maksetaan se lapsilisä ja mitä enemmän lapsia, niin sitä enemmän sitä vielä saa!

 
Voi hyvää päivää teiän kanssa mitä jeesustelua :LOL: :LOL: Ihan sama mitä Hernetäti niillä rahoilla ostaa, kun lapsien hyväksihän se tulee jokatapauksessa, ostettiin niillä rahoilla sitten ruokaa tai jotain muuta.
Eikä se röpötupakka niin paljoa maksa, että se lapsilta olisi pois jostain perustarpeesta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
sitä ei makseta noin, ekasta eniten, sen jälken se tippuu . ei ehkä syä, mutta vaatteet ym maksaa, jote kuukaudessa tuolainen suma ei korvaa sitä mitä neljä lasta KULUTTAA kukaudessa
Nyt sä muuten erehdyt, ihan Kelan sivuilta äsken tarkistin nuo summat =) Ekasta maksetaan vähiten eli 100 euroa ja niistä muista sitten enemmän. Tottakai lapset kuluttaa enenmmän kuin mitä lapsilisä on eikä lapsilisän tarkoitus olekaan kattaa kuin osa lapsen kuluista. Mutta kirjoituksestasi, johon kommentoin, sai sen käsityksen, että yksilapsisessa perheessä siitä lapsilisästä eli satasesta jää lapsen ruuan jälkeenkin vielä säästöön, mutta nelilapsisessa ei, vaikka nelilapsisessa perheessa jokainen lapsi saa 23 euroa enemmän kuukaudessa lapsilisää kuin yksilapsisen perheen lapsi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja naksu:
Rahat kuuluu lapsille ja olis varmaankin aika hommata ne tilit lapsille. Oppisivat myös itse säästämään rahaa tilille tulevaisuutta varten tai jotain isompaa ostosta varten.
Miulla meni asuntosäästötilin rahat teini-iässä tupakkaan, että se siitä säästämisen opettelusta :wave: Pitäs sit olla sellanen tili, josta rahat saa nostettua vasta 18v.
 
sopivasti hullu
riippuu varallisuudesta. Mun isä antoi tytölleni 300e ensimmäisen hampaan johdosta. 150e oli kuulema laittanu mun tilille,et saa laittaa joulua kotiin vaik ollaan kyl menossa niille jouluksi.
 
Ihan ok summa jaettuna neljälle lapselle.
Jos on lapsille tarkoitettu, niin ei sitä silloin mielestäni kuulu ruokaan laittaa.Vaikka olisittekin lahjat ostaneet, niin eikö se rahasumma ole tarkoitetu lapsille?Ostakaa vaikka sitten alennusmyynnistä joulun jälkeen lapsille jotain.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä