Onko meidän lapset jotenkin outoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
ajattelin vaan, kun käyvät iltaisin nukkumaan n.klo 20.00, kun eivät yksinkertaisesti jaksa valvoa, vaikka joskus saisivatkin ja pyytävät itse nukkumaan.Esikoinen aloittaa siis eskarin nyt ja kuopus on 3 ja ½ vuotta.
Esikoisen samanikäinen kamu leikkii täysillä vielä pihalla ja lomalla käyvät nukkumaan joskus klo 11 ja nukkuvat klo 11-12 asti aamuisin, kun meillä jo syödään lounasta siihen aikaan.

Meillä lapset heräävät aamuisin n.klo 6-7 ihanan pirteinä :whistle: Tosin ovat vielä ensi viikon päiväkodissa, kun minun lomani vasta elokuussa ja aikaiset aamuherätykset(tai no suht normaali aikaan) lähes joka aamu, joten ajoissa mentävä nukkumaan.
Ajattelin vaan tuota naapurin tyttöä, että voipi olla vaikeaa löytää rytmi, kun eskari alkaa, kun nyt vetelevät yöunia tuonne puolille päiville.No joka perheessä on omat tavat ja systeemit, enkä halua ketään arvostella, mutta onko meidän lapset ainoat, jotka näin aikaisin käyvät nukkumaan myös kesä aikaan :ashamed:

kyllä meilläkin on tyttö nukkunut jo tovin ja aamulla noustaan viim. seitsemän maissa. ihan tytölle ominainen rytmi, jota haluan kesälläkin parhaani mukaan noudattaa. itellä vaan meinaa aamuisin näin lomalla aina väsyttää, ku tulee kukuttua puolille öin :whistle:

Meillä on nuorimmilla kyllä rytmi, mutta kun ei väsytä niin sitten sängyssä meuhkaavat. pari kertaa kokeilin, että olisivat olleet ulkona klo 20 asti, mutta riitaan ja itkuun se kokeilu päättyi. Palattiin takaisin siihen että iltapalalle huudetaan klo 19.

meillä lapset tuleva eskari,3v 1v4kk menevät nukkumaan 20.30-21.00
mutta oon kans kattellu ku monet on sillon viä ulkona.ja tytönkin sisääntulo vaikeampaa kun muutkin on viä ulkona ( on joskus yksikseen ulkona) ja aamulla kans herätään aikasin

Meidän 2vee menee 7 aikaan nukkuun ja herää aamulla 6-7 aikaan,tällä rytmillä menty siit lähtien kun yöt valostu,ja ikinä ei tyttö oo valvonu 9 pidempään,eikä siis nukkunutkaan 8 pidempään aamulla,meille tää rutmi sopinut hyvin kun mies ollu kesän töissä ja syksyllä alkaa päiväkoti tytöllä niin ei tarvi opetella rytmiin.
Itse menen myös viim 23 nukkumaan,joskus jo puol kymmenen,musta kiva herätä ajoissa ja illasta jää enempi aikaa meille vanhemmille kahden keskistä aikaa.

Ei mitenkään outoa.
Meillä ovat nyt lomallakin käyneet siinä klo 20-20.30 viimeistään nukkumaan ja aamusta viimeistään klo 7 hereillä molemmat. Jää siis aikaa myös äiskälle ja iskälle illasta kaksistaan, en mä muuten jaksais. :) Tälleen ovat menneet nukkumaan siitä asti kun päiväkodin aloittivat ja sitäkin ennen viim. klo 21 mentiin sänkyyn.

Meillä menneet aina! Mielellään aamun aloitan ajoissa ja päivän rytmin, helppoa itsellekin kun tietää mitä ohjelmassa. Illasta on kiva ottaa hengähdystauko ja omaa aikaa.
Tosin tämä kuopus 12v on nyt kanssani lomalla ja viikonlopulla valvonut ja minusta iän kanssa tullut ihan aamuntorkku, oikein nautin!

iltaunet on tärkeemmät kuin aamu-unet. huomaan itessänikin,jos olen valvonut pitkään ja saan nukkuakin pitkään,saatan olla hirmuväsynyt.kun taas jos menen hyvissä ajoin nukkumaan ja vaikka herätys olisikin klo 7,ei väsytä tippaakaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Kai se nyt paljon oudompaa on, jos yöunet nukutaan klo 23-11. :) Joten ole vain iloinen lastesi järkevästä unirytmistä!

Tuntuu vaan, että näin kesäisin muiden lapset leikkii vielä ulkona, kun meidän lapset nukkuu ja harmittaahan niitä leikit lopettaa, mutta kun ovat aina olleet iltatorkkuja ja aamuvirkkuja

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Kai se nyt paljon oudompaa on, jos yöunet nukutaan klo 23-11. :) Joten ole vain iloinen lastesi järkevästä unirytmistä!

Tuntuu vaan, että näin kesäisin muiden lapset leikkii vielä ulkona, kun meidän lapset nukkuu ja harmittaahan niitä leikit lopettaa, mutta kun ovat aina olleet iltatorkkuja ja aamuvirkkuja

No ei meilläkään enään yhdeksän jälkeen ulkona olla mutta kuubataan täällä sisällä kaikenlaista sen jälkeen

Yhteistyössä