Mikähän meidän 2½ vuotiasta vaivaa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Haluaa koko ajan syliin. On itkuherkkä. Ne pahimmat raivarit joita on saanut aiemmin ( on todella temperamenttinen tapaus ) on vähentyneet huomattavasti mutta itkeskelee ja tahtoo syliin normaalia enemmän.
Oppi yökuivaksi ( oli viikon ajan aamuisin vaippa ihan kuiva ) ja nyt on 3 yötä nukkunut ilman vaippaa mutta joka yö tullut 1-4 pissat sänkyyn. Lirahtanut siis jonkun verran ja loput noussut tekemään pottaan.
Mutta herää öisin hirveään itkuun ja huutaa "iskäää, iskääääää iskäääää" :(
Rauhoittuu heti kun menee luokse.

Mistä tämä voi johtua? Ajattelin että jos on 'suorituspaineita' tuosta vaipattomuudesta ja sitten lirahtelee sen vuoksi housuun öisin. Mutta ei suostunut itse illalla enää vaippaa jalkaansa laittamaan ja kun on päivisinkin itkuinen ja tahtoo olla sylissä koko ajan. Ei tahtoisi istua yksin autonistuimessa, ei tahtoisi kävellä kaupassa ja ulkona jne.

Äidilläkin paha olla pikkuisen puolesta :(
On kuitenkin viikon päästä aloittamassa kerhon ja sitä odottaa kuin kuuta nousevaa ja sinne tahtoo mennä "ilman äitiä" niin kuin itse sanoo.

Ainakin on muuttunut kovasti isin tytöksi viime aikoina. Isä oli kesän aikana yhteensä 8 viikkoa lomalla. Voisiko jotenkin liittyä siihen että nyt isä on ollut muutaman viikon taas normaalisti töissä niin että lähtee aamulla ennen kuin lapset heräävät ja tulee kotiin 2-3 tuntia ennen lasten yöunia?

No hei! Älä nyt viiti!!! On kyllä laitettu meihin kaikkiin mutta en usko että tässä on kyse mistään siihen liittyvästä.
Silloin ärsytti kun joka tuutti puhu tuosta rokotteesta ja sitten se onneksi hetkeksi hälveni mutta nyt taas! ARGH! Ei tarvitse kuin netti avata niin jo on juttua taas.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Dusk:
Onko laitettu sikaflunssapiikki? :D Se alkaa oireileen myöhemmin monella tavalla :(

Aika huono läppä :o

Mä veikkaisin, että ikävöi isäänsä ja sitä, että isä oli kotona. Eiköhän tuo tuosta tasaannu kuitenkin.

Tässä on ollut paljon kyllä muutoksia viime aikoina ja alan jo tuntea huonoa omaatuntoa tästä kaikesta. Vauva syntyi keväällä, tutti ja tuttipullo jäi pois pari kuukautta sitten, isosisarus aloitti koulun, mies oli kesän kotona ja nyt tosiaan ollut muutaman viikon töissä, muutetaan pian kun saadaan talo remontoitua ja onhan sekin varmaan lapselle rankkaa vaikka onkin aina kulkenut mukana remonttipaikalla eikä ollut mummujen tms. hoidossa sen aikaa. Joskus toki niinkin mutta ihan pari kertaa vain.

Mitähän voisin sitten tehdä että lapsen olisi parempi olla? Ollaan tässä keskenämme kotona ollessa koetettu joka päivä tehdä jotain ihan kahdestaan ( kun mies töissä, sisarus koulussa, vauva päiväunilla ) mutta jotain kivoja ideoita voisin ottaa vastaan :)

Rutiinit arjessa kai ovat tärkeitä ja ne luovat turvallisuutta.

Eli itse en alkaisi "sirkustelemaan" vaan eläisin ihan normaalia arkea, kuten varmaan elättekin. Entäs jotain sylissä lukemista, kun vauva nukkuu? Joka päivä siis.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Rutiinit arjessa kai ovat tärkeitä ja ne luovat turvallisuutta.

Eli itse en alkaisi "sirkustelemaan" vaan eläisin ihan normaalia arkea, kuten varmaan elättekin. Entäs jotain sylissä lukemista, kun vauva nukkuu? Joka päivä siis.

Kun lapsi tahtoisi olla koko ajan sylissä. Niin olisikohan parempi antaa lapsen huomata että koko ajan se ei onnistu. Esim. ulkoillessa saisi touhuta yksin enkä kantaisi paikasta toiseen? Mutta sitten olisi niitä hetkiä, esim. lukeminen juuri, lastenohjelmien katsominen jne. milloin syliteltäisiin?
Vai pitäisikö syli olla aina vapaa? Esim. vauva lattialle jos isompi kaipaa kovasti syliin?

Mä itse antaisin tulla syliin aina. kun se on vapaana. Ja päikkäreiden aikaan se on takuulla vapaana, joten lapsi saattaisi vähentää muulloin sylissä oloa, kun tietää entuudesta, että on tulossa päikkäriaika vauvalle ja hänelle sylittelyä.
Vauvaa en laittaisi pois sylistä jos vanhempi muuten vaan tahtoo syliin. Ottaisin sitten, kun syli on taas vapaa.

Mutta en takaa tuo toimivuudesta mitään, jotain tämän suuntaista olen joskus lukenut :D

Yhteistyössä