Onko lapsillasi sama isä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rahina:
Alkuperäinen kirjoittaja Totuuden torvi:
On sama isä. Mua säälittää jos lapsia on enemmän kuin kahdelle miehelle, osoittaa naiselta aika huonoa elämänhallintakykyä. Ja tuskin se lapsillekaan on kovin kivaa elämää jos isä ja niitä isäkokelaita on kovin monta ja elämässä on pysyvyyttä pari vuotta kerrallaan.

Onko niitä lapsia pakko tehdä heti jokaisen kakslahkeisen kanssa joka sattuu eteen tulemaan? Eikö kannattais ensin katsoa onko se parisuhde kestävää laatua ja mies sellaista sorttia josta on isäksi ja yleensä perheelliseksi mieheksi?
No kuule lapsilla voi olla ikäeroa enemmän kuin pari vuotta, että kyllä lasten väliin mahtuu aikaa jolloin nainen voi katsoa elävänsä kestävää parisuhdetta. Kaikki ihmisethän eivät ole niin kyynisiä, että jos yksi pettää ja toinen jättää, niin uskoisivat kolmannenkin miehen olevan sitoutumatonta sorttia. Tai neljännenkään. Jokaisella tervejärkisellä ihmisellä on tarve tuntea olevansa rakastettu ja todellakin oikeus siihen.

Kyllä se monen isän lapsien hoivaaminen ja rakastaminen kertoo isien elämänhallintakyvyn puutteesta usein enemmän kuin naisen, joka ihan hyvin ja tasapainoisesti lapsensa voi kasvattaa onnellisiksi isoiksi ihmisiksi ilman kotona asuvaa isiäkin.

Ei varmaan kolmen eri miehen kanssa lapsia tehneellä äidillä ole edes aikaa paneskella jokaisen vastaantulevan miehen kanssa. Jos on vaan yksi isä, niin on paljon helpompaa järjestää salaisia piipahduksia vieraisiin peteihin...
Niinno. Jos otat miehen, jolla on 1-vuotias lapsi edellisestä suhteesta ja teidän yhteinen muksu syntyy ennen kuin olette vuottakaan olleet yhdessä, niin onko se sitten se vakaa suhde? Ja teet saman homman vielä kaksi kertaa eri miesten kanssa, jolloin olet 3 lapsen yh, niin kertoo se jotain elämänhallinnasta.

Samaa pitää ihmetellä toki miehestä, tuskin kaikki sen petikaverit jättää ehkäisyn kertomatta pois...

Onneksi en tunne kuin yhden tällaisen tapauksen. Siis sen miehen.
 
Totuuden torvi
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Totuuden torvi:
On sama isä. Mua säälittää jos lapsia on enemmän kuin kahdelle miehelle, osoittaa naiselta aika huonoa elämänhallintakykyä. Ja tuskin se lapsillekaan on kovin kivaa elämää jos isä ja niitä isäkokelaita on kovin monta ja elämässä on pysyvyyttä pari vuotta kerrallaan.

Onko niitä lapsia pakko tehdä heti jokaisen kakslahkeisen kanssa joka sattuu eteen tulemaan? Eikö kannattais ensin katsoa onko se parisuhde kestävää laatua ja mies sellaista sorttia josta on isäksi ja yleensä perheelliseksi mieheksi?
Syitä voi olla monia miksi lapsilla monta isää...se ei tarkoita, että naisen elämänhallinta olisi jotenkin huono. Mitä vain voi tapahtua elämässä, etkä voi koskaan tietää miten se vaikuttaa parisuhteeseen.
Mutta mun mielestä naisella on jossain jotain vikaa jos toistuvasti valitsee kumppanikseen miehen joka ei ole "se oikea" ja tekee tälle lapsia. Eikö oikeasti voi odottaa sen vertaa että näkee sen että onko siitä suhteesta hyväksi kasvualustaksi lapsille. Ne tapaukset joissa naisella on lapsia usean eri miehen kanssa on tavallisesti se lapsi tehty myös aika nopeasti ja mun mielestä on nopeasti jos se tapahtuu kahden vuoden sisällä suhteen alkamisesta. Toisen ihmisen tunteminen ja rakastumisen ensihuuman häipyminen vievät aikaa ja vasta sen jälkeen voi tietää onko suhteella se tulevaisuus. Ja miks ihmeessä jokainen yhtään pidempi suhde pitää sinetöidä lapsella, se kun on nähty että yhteinen lapsi ei ihmisiä yhdessä pidä. Itse en haluais tai edes kehtais tehdä lapsia enemmälle kuin kahdelle miehelle. Ihminen voi oppia virheistään eikä sitä päätä ole pakko hakata petäjään uudestaan ja uudestaan.

Jos ero on lapselle lähes aina kova paikka niin mitäs lapselle jonka äiti eroaa monta kertaa tai uusia isäpuolia pyörii nurkissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Totuuden torvi:
On sama isä. Mua säälittää jos lapsia on enemmän kuin kahdelle miehelle, osoittaa naiselta aika huonoa elämänhallintakykyä. Ja tuskin se lapsillekaan on kovin kivaa elämää jos isä ja niitä isäkokelaita on kovin monta ja elämässä on pysyvyyttä pari vuotta kerrallaan.

Onko niitä lapsia pakko tehdä heti jokaisen kakslahkeisen kanssa joka sattuu eteen tulemaan? Eikö kannattais ensin katsoa onko se parisuhde kestävää laatua ja mies sellaista sorttia josta on isäksi ja yleensä perheelliseksi mieheksi?
Ei se nyt aina noinkaan mene. Entä jos se isä on sattunu kuolemaan? Entä sitten? Pitääkö sen jälkeen elää vaan elämää lasten kans ilman toista ihmistä rinnalla, jonka kanssa voisi arjen jakaa?

Melkosen ahdasmielinen ajatusmaailma sulla.

Mun muksuil on eri isät. Muksuilla onkin ikäeroa hiukan enemmän kuin normi 1-3v.
Elämä ei mene aina niin kuin sen suunnittelee, jos elämässä on muitakin ihmisiä kuin sinä itse.
 
samaa mieltä
Olen totuuden torven kanssa samaa mieltä. Kaksi eri isää vielä menee, johtuen elämän heittelyistä. Sen jälkeen kyllä pitäisi mielestäni peiliin katsoa ja miettiä mikä on kun ei onnistu ja lapsia silti tulee. Itsellä 2 lasta ja sama isä.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Totuuden torvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Totuuden torvi:
On sama isä. Mua säälittää jos lapsia on enemmän kuin kahdelle miehelle, osoittaa naiselta aika huonoa elämänhallintakykyä. Ja tuskin se lapsillekaan on kovin kivaa elämää jos isä ja niitä isäkokelaita on kovin monta ja elämässä on pysyvyyttä pari vuotta kerrallaan.

Onko niitä lapsia pakko tehdä heti jokaisen kakslahkeisen kanssa joka sattuu eteen tulemaan? Eikö kannattais ensin katsoa onko se parisuhde kestävää laatua ja mies sellaista sorttia josta on isäksi ja yleensä perheelliseksi mieheksi?
Syitä voi olla monia miksi lapsilla monta isää...se ei tarkoita, että naisen elämänhallinta olisi jotenkin huono. Mitä vain voi tapahtua elämässä, etkä voi koskaan tietää miten se vaikuttaa parisuhteeseen.
Mutta mun mielestä naisella on jossain jotain vikaa jos toistuvasti valitsee kumppanikseen miehen joka ei ole "se oikea" ja tekee tälle lapsia. Eikö oikeasti voi odottaa sen vertaa että näkee sen että onko siitä suhteesta hyväksi kasvualustaksi lapsille. Ne tapaukset joissa naisella on lapsia usean eri miehen kanssa on tavallisesti se lapsi tehty myös aika nopeasti ja mun mielestä on nopeasti jos se tapahtuu kahden vuoden sisällä suhteen alkamisesta. Toisen ihmisen tunteminen ja rakastumisen ensihuuman häipyminen vievät aikaa ja vasta sen jälkeen voi tietää onko suhteella se tulevaisuus. Ja miks ihmeessä jokainen yhtään pidempi suhde pitää sinetöidä lapsella, se kun on nähty että yhteinen lapsi ei ihmisiä yhdessä pidä. Itse en haluais tai edes kehtais tehdä lapsia enemmälle kuin kahdelle miehelle. Ihminen voi oppia virheistään eikä sitä päätä ole pakko hakata petäjään uudestaan ja uudestaan.

Jos ero on lapselle lähes aina kova paikka niin mitäs lapselle jonka äiti eroaa monta kertaa tai uusia isäpuolia pyörii nurkissa.
Miksi pitäisi olla vikaa? Jos nainen on itsenäinen ja ei miestä halua? Miksi kaikki pitää lähteä siitä, että jos aloitat suhteen on ikuinen? Minä kehtaan tehdä lapsia vaikka kymmenelle eri miehelle, sillä kun ei ole mitään merkitystä..sillä on miten hyvin ne lapset hoitaa.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Olen totuuden torven kanssa samaa mieltä. Kaksi eri isää vielä menee, johtuen elämän heittelyistä. Sen jälkeen kyllä pitäisi mielestäni peiliin katsoa ja miettiä mikä on kun ei onnistu ja lapsia silti tulee. Itsellä 2 lasta ja sama isä.
Entäs ne naiset jotka eivät halua suhdetta miehen kanssa mutta lapsi on ok? Eli heidänkin olisi pakko pysyä ja näivettyä tunteiden tyhjiössä?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Olen totuuden torven kanssa samaa mieltä. Kaksi eri isää vielä menee, johtuen elämän heittelyistä. Sen jälkeen kyllä pitäisi mielestäni peiliin katsoa ja miettiä mikä on kun ei onnistu ja lapsia silti tulee. Itsellä 2 lasta ja sama isä.
Tuo on aika ikävästi sanottu...

Isoäidilläni oli kolme lasta, kolmelle miehelle. Elämän heittelyistä johtuen.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Olen totuuden torven kanssa samaa mieltä. Kaksi eri isää vielä menee, johtuen elämän heittelyistä. Sen jälkeen kyllä pitäisi mielestäni peiliin katsoa ja miettiä mikä on kun ei onnistu ja lapsia silti tulee. Itsellä 2 lasta ja sama isä.
Tuo on aika ikävästi sanottu...

Isoäidilläni oli kolme lasta, kolmelle miehelle. Elämän heittelyistä johtuen.
Mietin myös sitä, että tapahtui mitä tahansa onko se sitten vain ja ainoastaan naisen syy kun kerran vain naisen pitää katsoa itseään peilistä?
 

Yhteistyössä