Onko lapsillasi sama isä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Olen totuuden torven kanssa samaa mieltä. Kaksi eri isää vielä menee, johtuen elämän heittelyistä. Sen jälkeen kyllä pitäisi mielestäni peiliin katsoa ja miettiä mikä on kun ei onnistu ja lapsia silti tulee. Itsellä 2 lasta ja sama isä.
Entäs ne naiset jotka eivät halua suhdetta miehen kanssa mutta lapsi on ok? Eli heidänkin olisi pakko pysyä ja näivettyä tunteiden tyhjiössä?
Jos lapsen haluaa, mutta ei miestä. Ymmärrän tämän niin että alkujaanka ei sitä miestä haluttu, kai tämä on miehen kanssa sovittu. Puhutaanko naisesta joka tekee lapset yksin, eli sperma haettu tuntemattomalta vai mistä? Niin kahden kanssa tekee lapsia, suhteita voi aina olla useampiakin, eikö? Voihan näistä suhteista lähteä tai tulla jätetyksi, mutta onko siinä seuraavassa suhteessa pakko niitä lapsia tehdä? Tulee hiukan olo, että kun ollaan avoliitossa tai avioliitossa niin vasta lapsi sen kruunaa. Oli sitä ikää tai lapsia jo ennestään miten paljon vain. Vähän sama kun mennään monetta kertaa naimisiin. Itse en esim. menisi kolmatta kertaa enää naimisiin. Luultavasti olen kapeakatseinen, mutta minun mielipide vain.

samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Olen totuuden torven kanssa samaa mieltä. Kaksi eri isää vielä menee, johtuen elämän heittelyistä. Sen jälkeen kyllä pitäisi mielestäni peiliin katsoa ja miettiä mikä on kun ei onnistu ja lapsia silti tulee. Itsellä 2 lasta ja sama isä.
Tuo on aika ikävästi sanottu...

Isoäidilläni oli kolme lasta, kolmelle miehelle. Elämän heittelyistä johtuen.
Niin ottaen huomioon, hän luultavammin eli sota-aikaa. Elämä heitteli niin pahasti, ettemme me edes sitä tajua. En tarkoita tätä, puhun nykyajasta ja kun ehkäisykin paremmalla tolalla.

isä neljälle lapselle.
Tämä on hankala juttu. Kun sain ensimmäisen lapsen, niin avio-onni kukoisti ja vaimo oli kaunis (on se sitä vieläkin). Kävi niin, että hän kahden lapsen jälkeen lähti naapuriin (parhaan ystäväni luo, muuten) ja kävikin siellä noin vuoden verran, kunnes kertoi käynneistään. Sitten taloon asettui uusi mies minun tilalleni. Sellaista sattuu, kuulemma. Ja hyvä että sattuu, tulee uusia pareja. Pari vuotta sinkkuna ja yhteentörmäys ymmärtävän ja fiksun naisen kanssa. Todella aikuismainen ja kypsä asenne elämään. Niin sitten kävi, että vajaat pari vuotta yhdessä oloa niin lapsi syntyi. Ja toinen heti putkeen - tosin ihanasta vahingosta johtuen. Duuniin, tarhaan, loma, duuniin, tarhaan, puuro, flunssakuume, duuniin jne jne jne. Tosin huomattavaa oli se, että tämä nainen lasten syntymien jälkeen huusi minulle, että pilasin hänen elämän. Hän ilmoitti, että ei ole äiti-tyyppiä. (Ymmärrettävää tämäkin, eihän sitä ennen syntymiä voi tietää. Arki potkaisi päähän ja tämänkin nainen lähti vieraisille. Potkin välittömästi ulos. Sori. Tässä väistämättä tulee katsottua peiliin ja mikä tietysti onkin aiheellista. Vikaa on, vaikka en juo, talous on kunnossa, en käy vieraissa jne.

Nonni. Ja nyt tulee tiukkapaikka. Olen 32vuotias, neljä lasta ja asunto. Kahden lapsen miltei-yh, neljä joka toinen vko (about). Labradorinnoutaja. Tila-auto ja prätkä. Pari fiksua exää takana.

Nyt tapailemani nainen (siis täysin uusi, kolmas järjestysnumeroltaan) haluaa itselleen lapsen, koska hänellä ei sitä ole. Minä en halua lapsia. Tai haluan, mutta mulla on ne jo. Tilanne kärjistyy eteenpäin. Tämäkin nainen vaikuttaa fiksulta ja kypsältä. On koulututettu ja akateemisesta perheestä (jos se nyt jotain merkitsee). Menetän melko varmasti tämän naisen jos en "suostu" lapseen. Olenko nyt siis hulttio ja päämäärätiedoton? Miten tulisi toimia?

JONSERED Karhunkantaja
Niin ottaen huomioon, hän luultavammin eli sota-aikaa. Elämä heitteli niin pahasti, ettemme me edes sitä tajua. En tarkoita tätä, puhun nykyajasta ja kun ehkäisykin paremmalla tolalla.

Sotalapsena oli aikanaan, eli ei ihan niin vanha sentään.
;)

Oli naimisissa jonkun aikaa äitini isän kanssa, tuli raskaaksi ja isoisäni seilasi ympäri maailmaa kännissä, ei jaksanut sellaista ja erosi. Sai kahdesta vakavasta suhteesta kaksi lasta lisää, 50- ja 60-luvulla, eli nykyaikana, melkein.

Elämä heitteli.

samaa mieltä
Tuo on aika ikävästi sanottu...

Isoäidilläni oli kolme lasta, kolmelle miehelle. Elämän heittelyistä johtuen.
Mietin myös sitä, että tapahtui mitä tahansa onko se sitten vain ja ainoastaan naisen syy kun kerran vain naisen pitää katsoa itseään peilistä?
Ajattelen samoin tilanteesta, jossa miehellä lapsia kolmen eri naisen kanssa.

Boogyman
Entäs ne naiset jotka eivät halua suhdetta miehen kanssa mutta lapsi on ok? Eli heidänkin olisi pakko pysyä ja näivettyä tunteiden tyhjiössä?
Jos lapsen haluaa, mutta ei miestä. Ymmärrän tämän niin että alkujaanka ei sitä miestä haluttu, kai tämä on miehen kanssa sovittu. Puhutaanko naisesta joka tekee lapset yksin, eli sperma haettu tuntemattomalta vai mistä? Niin kahden kanssa tekee lapsia, suhteita voi aina olla useampiakin, eikö? Voihan näistä suhteista lähteä tai tulla jätetyksi, mutta onko siinä seuraavassa suhteessa pakko niitä lapsia tehdä? Tulee hiukan olo, että kun ollaan avoliitossa tai avioliitossa niin vasta lapsi sen kruunaa. Oli sitä ikää tai lapsia jo ennestään miten paljon vain. Vähän sama kun mennään monetta kertaa naimisiin. Itse en esim. menisi kolmatta kertaa enää naimisiin. Luultavasti olen kapeakatseinen, mutta minun mielipide vain.
Eihän lapsia tehdä, ne saadaan. Ja ehkäisy voi pettää. Vaihtoehtoja on tuhansia miksi lapsia tulee maailmaan. Se ei naista pahenna, se pahentaa jos lapsiaan ei hoida vaikka olisi kuinka suhteessa. Minä olen sellainen, etten niitä abortteja ala tehdä jos vahinko sattuu, vaan kannan vastuuni tekemisistäni.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kyllä mä luulen, kun lapsia on vain yksi. :xmas:
Näin juuri :D
:kieh: :kieh: Kärpät vai Jokerit? Siis isä?

Järkytin nuorena yh:na Kelan tätiä kerran, kun sanoi, että kaipa sentään itse tiedän lapsen isän. "Joo, vain kaksi vaihtoehtoa, joko Kärpät tai Jokerit." :saint:

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kyllä mä luulen, kun lapsia on vain yksi. :xmas:
Näin juuri :D
:kieh: :kieh: Kärpät vai Jokerit? Siis isä?

Järkytin nuorena yh_na Kelan tätiä kerran, kun sanoi, että kaipa sentään itse tiedän lapsen isän. "Joo, vain kaksi vaihtoehtoa, joko Kärpät tai Jokerit." :saint:
oho...jopas oli.....täti

Rahina
Olin 17 aloittaessani odottamaan esikoista, seuraavan sain lyhyestä suhteesta ehkäisyn pettäessä viisi vuotta esikoista myöhemmin ja kuopuksen kolmekymppisenä yli neljän vuoden vakavan suhteen jälkeen.

Kun katson peiliin, mua ei todellakaan hävetä yhtään. Päin vastoin. Tulen erinomaisen hyvin toimeen kaikkien isien kanssa ja isät huolehtii lapsista riippumatta siitä kenen ne on (paitsi taloudellisesti), koska se on myös oman lapsen etu, ettei sisaruksia eriarvoiteta. Jotkut isät ei osaa huolehtia edes omistaan vaikka asuisivat saman katon alla.

Kun kuopuksen isä joka LOISTAVANA isäpuolena oli isommille ollut, jätti mut aloittaessani odottamaan kuopusta, hajosin pahasti. Mutta en niin pahasti, että vajoaisin niin alas, että kuvittelisin olevani parempi äiti kuin muut äidit, tai parempi nainen kuin muut naiset jonkin biologisen seikan perusteella.

Ja kyllä, haluaisin lisää lapsia, olen aina halunnut ison perheen. Mutta vaan sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa lapsia koskevat asiat sujuvat, jos meidän yhteiselo ei sujuisikaan. Ehkä täysin rakkaudeton hedelmöittyminen saattaisi olla vaihtoehto. Joskus sitten viiden vuoden päästä.

Sitten ehtisi vielä iltatähdenkin pyöräyttää viidennen miehen kanssa. Ai perskule, jos sektioita voi niin montaa tehdä.

samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja isä neljälle lapselle.:
Tämä on hankala juttu. Kun sain ensimmäisen lapsen, niin avio-onni kukoisti ja vaimo oli kaunis (on se sitä vieläkin). Kävi niin, että hän kahden lapsen jälkeen lähti naapuriin (parhaan ystäväni luo, muuten) ja kävikin siellä noin vuoden verran, kunnes kertoi käynneistään. Sitten taloon asettui uusi mies minun tilalleni. Sellaista sattuu, kuulemma. Ja hyvä että sattuu, tulee uusia pareja. Pari vuotta sinkkuna ja yhteentörmäys ymmärtävän ja fiksun naisen kanssa. Todella aikuismainen ja kypsä asenne elämään. Niin sitten kävi, että vajaat pari vuotta yhdessä oloa niin lapsi syntyi. Ja toinen heti putkeen - tosin ihanasta vahingosta johtuen. Duuniin, tarhaan, loma, duuniin, tarhaan, puuro, flunssakuume, duuniin jne jne jne. Tosin huomattavaa oli se, että tämä nainen lasten syntymien jälkeen huusi minulle, että pilasin hänen elämän. Hän ilmoitti, että ei ole äiti-tyyppiä. (Ymmärrettävää tämäkin, eihän sitä ennen syntymiä voi tietää. Arki potkaisi päähän ja tämänkin nainen lähti vieraisille. Potkin välittömästi ulos. Sori. Tässä väistämättä tulee katsottua peiliin ja mikä tietysti onkin aiheellista. Vikaa on, vaikka en juo, talous on kunnossa, en käy vieraissa jne.

Nonni. Ja nyt tulee tiukkapaikka. Olen 32vuotias, neljä lasta ja asunto. Kahden lapsen miltei-yh, neljä joka toinen vko (about). Labradorinnoutaja. Tila-auto ja prätkä. Pari fiksua exää takana.

Nyt tapailemani nainen (siis täysin uusi, kolmas järjestysnumeroltaan) haluaa itselleen lapsen, koska hänellä ei sitä ole. Minä en halua lapsia. Tai haluan, mutta mulla on ne jo. Tilanne kärjistyy eteenpäin. Tämäkin nainen vaikuttaa fiksulta ja kypsältä. On koulututettu ja akateemisesta perheestä (jos se nyt jotain merkitsee). Menetän melko varmasti tämän naisen jos en "suostu" lapseen. Olenko nyt siis hulttio ja päämäärätiedoton? Miten tulisi toimia?
Eihän sulla mitään hätää ole, kun et ajattele samalla lailla kuin minä. Kaikille meille tulee elämässä tilanteita, missä tulee katsoa peiliin. Jos sen jälkeenkin, tuntee tehneensä oikein ja pystyy hyväksymään asiat niin eihän mitään hätää ole. Kehotan vain pysähtymään ja miettimään omaa elämää. Tässä asiassa naimisiin menossa tai lapsien isien määrässä, kolme on minulle liikaa. Ei se tee parempaa minusta, kerroin vain omat rajani.

miettikää
Ei asiat ole koskaan mustavalkoisia. Vai mitä sanotte tuttavastani jolla on lapsia kolmen miehen kanssa?
Kaksi lasta nuoruuden liitosta joka päättyi eroon, kolmannen lapsen isä kuoli lapsen ollessa pieni ja nyt kolmannen miehen kanssa yksi lapsi. Olisiko pitänyt jättää tämä viimeinen lapsi hankkimatta ettei kukaan kauhistele?!?!?

samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää:
Ei asiat ole koskaan mustavalkoisia. Vai mitä sanotte tuttavastani jolla on lapsia kolmen miehen kanssa?
Kaksi lasta nuoruuden liitosta joka päättyi eroon, kolmannen lapsen isä kuoli lapsen ollessa pieni ja nyt kolmannen miehen kanssa yksi lapsi. Olisiko pitänyt jättää tämä viimeinen lapsi hankkimatta ettei kukaan kauhistele?!?!?
Jos katsot hiukan ylemmäs niin näet mitä vastasin. Sanoin että katsoa peiliin ja miettiä. Jos tämän jälkeen tuntee tehneensä oikein ja hyväksyy asiat, niin ei kenenkä muun mielipiteellä ole merkitystä. Kuten minun mielipiteelläni, johon varmasti vaikuttaa etten ole 3 lasta enempää koskaan halunnut.

Kaksi lasta, ja oletan jotta olis sama herra ollu alkuun laittamassa. Tai sen kanssa mie asuin sillo, et ei kai siel ole yön pimeinä tunteina ketään outoa hiipparia ollu lapsia alkuun laittamassa. Jos kolmas tulee en tiedä onko sama vai eri. :xmas:

miettikää
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää:
Jos katsot hiukan ylemmäs niin näet mitä vastasin. Sanoin että katsoa peiliin ja miettiä. Jos tämän jälkeen tuntee tehneensä oikein ja hyväksyy asiat, niin ei kenenkä muun mielipiteellä ole merkitystä. Kuten minun mielipiteelläni, johon varmasti vaikuttaa etten ole 3 lasta enempää koskaan halunnut.
Jep, sun lisäkommentti tuli varmaan sillä aikaa kun mä kirjoitin oman viestini.

Yhteistyössä