Onko lapsillasi sama isä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ou nou
Neljällä ekalla sama, viidennellä eri. Mutta moni mies elättää vieraan siittämää lasta tietämnättään, on ne naiset vain niin petollisia. Ja järkkyä olis vaikka kolme lasta ja kaikilla eri isä.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kyllä mä luulen, kun lapsia on vain yksi. :xmas:
Näin juuri :D
:kieh: :kieh: Kärpät vai Jokerit? Siis isä?

Järkytin nuorena yh:na Kelan tätiä kerran, kun sanoi, että kaipa sentään itse tiedän lapsen isän. "Joo, vain kaksi vaihtoehtoa, joko Kärpät tai Jokerit." :saint:
:LOL: :LOL: Hyi sua. :D

vieras
Isä voi olla isä ilman biologista sidettäkin. :)
Isyys on paljon muutakin kuin siittiöiden "luovuttamista" - itse asiassa se on juuri kaikkea muuta.

Näin ollen, minun lapsillani on sama isä.

koko joukkue
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:
Kyllä mä luulen, kun lapsia on vain yksi. :xmas:
Näin juuri :D
:kieh: :kieh: Kärpät vai Jokerit? Siis isä?

Järkytin nuorena yh:na Kelan tätiä kerran, kun sanoi, että kaipa sentään itse tiedän lapsen isän. "Joo, vain kaksi vaihtoehtoa, joko Kärpät tai Jokerit." :saint:
:LOL: :LOL: Hyi sua. :D
ja kela täti alkoi miettii että monta niitä pelaajia joukkueessa on...Vähemmästäkin pasmat sekaisin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja isä neljälle lapselle.:
Tämä on hankala juttu. Kun sain ensimmäisen lapsen, niin avio-onni kukoisti ja vaimo oli kaunis (on se sitä vieläkin). Kävi niin, että hän kahden lapsen jälkeen lähti naapuriin (parhaan ystäväni luo, muuten) ja kävikin siellä noin vuoden verran, kunnes kertoi käynneistään. Sitten taloon asettui uusi mies minun tilalleni. Sellaista sattuu, kuulemma. Ja hyvä että sattuu, tulee uusia pareja. Pari vuotta sinkkuna ja yhteentörmäys ymmärtävän ja fiksun naisen kanssa. Todella aikuismainen ja kypsä asenne elämään. Niin sitten kävi, että vajaat pari vuotta yhdessä oloa niin lapsi syntyi. Ja toinen heti putkeen - tosin ihanasta vahingosta johtuen. Duuniin, tarhaan, loma, duuniin, tarhaan, puuro, flunssakuume, duuniin jne jne jne. Tosin huomattavaa oli se, että tämä nainen lasten syntymien jälkeen huusi minulle, että pilasin hänen elämän. Hän ilmoitti, että ei ole äiti-tyyppiä. (Ymmärrettävää tämäkin, eihän sitä ennen syntymiä voi tietää. Arki potkaisi päähän ja tämänkin nainen lähti vieraisille. Potkin välittömästi ulos. Sori. Tässä väistämättä tulee katsottua peiliin ja mikä tietysti onkin aiheellista. Vikaa on, vaikka en juo, talous on kunnossa, en käy vieraissa jne.

Nonni. Ja nyt tulee tiukkapaikka. Olen 32vuotias, neljä lasta ja asunto. Kahden lapsen miltei-yh, neljä joka toinen vko (about). Labradorinnoutaja. Tila-auto ja prätkä. Pari fiksua exää takana.

Nyt tapailemani nainen (siis täysin uusi, kolmas järjestysnumeroltaan) haluaa itselleen lapsen, koska hänellä ei sitä ole. Minä en halua lapsia. Tai haluan, mutta mulla on ne jo. Tilanne kärjistyy eteenpäin. Tämäkin nainen vaikuttaa fiksulta ja kypsältä. On koulututettu ja akateemisesta perheestä (jos se nyt jotain merkitsee). Menetän melko varmasti tämän naisen jos en "suostu" lapseen. Olenko nyt siis hulttio ja päämäärätiedoton? Miten tulisi toimia?

Niinpä. Itse olen yh. Nainen siis ja neljä lasta ja sama tilanne eli menetän hyvän miehen jos en halua lasta koskaan enää. Viidettä siis.

samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
onko se jokin ylpeyden aihe että kaikilla lapsilla on sama isä?
Mun lapsillani ei ole vaan kolme lasta ja 2 isää.
Enkä mä häpeä sitä tosiasiaa
Toisille voi olla ylpeyden aihekin ja toisille ei väliä vaikka 5 lasta ja kaikilla eri isä. Sehän riippuu ihan miten itse asian ajattelee ja välittääkö muiden mielipiteistä. En ylpeile asialla, ei syytä, mutta henkilökohtaisesti olen onnellinen asiasta että lapsilla sama isä. Elämäni on mielestäni sen takia helpompaa ja hän on hyvä isä, vaikka välistä ottaa niin päähän miehenä.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Toisille voi olla ylpeyden aihekin ja toisille ei väliä vaikka 5 lasta ja kaikilla eri isä. Sehän riippuu ihan miten itse asian ajattelee ja välittääkö muiden mielipiteistä. En ylpeile asialla, ei syytä, mutta henkilökohtaisesti olen onnellinen asiasta että lapsilla sama isä. Elämäni on mielestäni sen takia helpompaa ja hän on hyvä isä, vaikka välistä ottaa niin päähän miehenä.
Mä sanon omalta kohdaltani, että ainakin nyt tuntuu siltä etten voisi tehdä lapsia kolmelle eri miehelle. Kahdelle kyllä, mutta kolme tuntuu mulle liialta.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
silloin aikoinaan kun en vielä seurustellut ensimmäisen aviomieheni kanssa olin sitä mieltä että minullehan ei tule lapsia eri miesten kanssa vaan lapsilla on 1 isä.
Mielipä muuttui viimeistään siinä vaiheessa kun eron jälkeen rakastuin uudelleen.
Ainoa mistä voin ylpeä olla on se että minulla on vain 2 miestä elämässäni ollut
Se vähän riippuu tilanteesta tosiaan...mun entinen naapuri, sillä oli lapsia 4 kaikki eri miehen kanssa ja kaikki yhden illan tuttavuuksia vain, se mun mielestä ei ole mikään ylpeyden aihe

3+3
Alkuperäinen kirjoittaja Rahina:
Alkuperäinen kirjoittaja Totuuden torvi:
On sama isä. Mua säälittää jos lapsia on enemmän kuin kahdelle miehelle, osoittaa naiselta aika huonoa elämänhallintakykyä. Ja tuskin se lapsillekaan on kovin kivaa elämää jos isä ja niitä isäkokelaita on kovin monta ja elämässä on pysyvyyttä pari vuotta kerrallaan.

Onko niitä lapsia pakko tehdä heti jokaisen kakslahkeisen kanssa joka sattuu eteen tulemaan? Eikö kannattais ensin katsoa onko se parisuhde kestävää laatua ja mies sellaista sorttia josta on isäksi ja yleensä perheelliseksi mieheksi?
No kuule lapsilla voi olla ikäeroa enemmän kuin pari vuotta, että kyllä lasten väliin mahtuu aikaa jolloin nainen voi katsoa elävänsä kestävää parisuhdetta. Kaikki ihmisethän eivät ole niin kyynisiä, että jos yksi pettää ja toinen jättää, niin uskoisivat kolmannenkin miehen olevan sitoutumatonta sorttia. Tai neljännenkään. Jokaisella tervejärkisellä ihmisellä on tarve tuntea olevansa rakastettu ja todellakin oikeus siihen.

Kyllä se monen isän lapsien hoivaaminen ja rakastaminen kertoo isien elämänhallintakyvyn puutteesta usein enemmän kuin naisen, joka ihan hyvin ja tasapainoisesti lapsensa voi kasvattaa onnellisiksi isoiksi ihmisiksi ilman kotona asuvaa isiäkin.

Ei varmaan kolmen eri miehen kanssa lapsia tehneellä äidillä ole edes aikaa paneskella jokaisen vastaantulevan miehen kanssa. Jos on vaan yksi isä, niin on paljon helpompaa järjestää salaisia piipahduksia vieraisiin peteihin...
kolme lasta kolme isää... ikäeroa on kaikilla sellanen 5vuotta.. että kyllä se oli ihan miehen elämästä kyse ettei voinut/kyennyt isäksi jäämään..

vieras
No, minusta ideaali tilanne on se, että lapsilla on sama isä, jos se isä on kunnollinen. Ihan lastenkin kannalta se, että on pystytty pysymään yhdessä on hieno juttu. En olisi itse halunnut reissata kahden kodin väliä lapsena.

Vieras
Totta hemmetissä se on! :heart:
Mutta ei sun omaa tilannetta tarvitse hävetä.

Yhteistyössä