Onko Kuomat ihan p****t talvikengät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Mä ajattelin ostaa Kuomat kovempia pakkasia varten ja muuten sit mennään joillain kosteussuojatuilla kengillä. Täällä päin ne kovat pakkaset tarkottaa n. 10 päivää/vuosi joten sillä tuskin viel jalkaa pilaa.

Just näin miekin olen miettinyt :).

Meillä on vallan ollut Kuomia,kierrätetty kaikilla neljällä,kun ei ne meinaa kulua millään:) Ne pitää kosteuttakin ja kuivuu ihan kivasti jos sattuu meneen lumet sisälle. Olen tosi tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen. Heti ollaan pidetty kun oppineet kävelemään eikä jalat oo pilalla. Itekin käytän Kuomia,ei palele varpaat hangessa seistessä:))

En ostais ikinä sellasia kenkiä. Ne ei tue kasvavaa jalkaa niinkuin kengän pitäisi. Tässä omien jalkavaivojen sekä lapsen jalkojen takia on enempi tarkempi kenkien valinnassa. En vaan halua edesauttaa sitä mahdollisuutta, että olisin ostovalinnoilla pilannu lapseni jalat.

Joka päivä näitä samoja aloituksia, mutta kertauksen vuoksi sama vastaus kuin eilen;

Tytölle investoin viime talveksi helvetin kalliit viking gore-texit. Jalat oli aina aivan kohmeessa niissä kengissä, joten jouduin hankkimaan vielä kuomat (kauniit kukalliset) ja jopas rupesi jalat pysymään lämpiminä. Koskaan enää en goretexia hanki meille...syyskenkinä ehkä menee. Kuomat pitää myös kosteutta ja ovat erittäin hyvät, lapsikin ne osaa pukea jalkaan helposti.

meillä on kaikilla ollut kuomat, ja tulee edelleen olemaan, niitä ei kuitenkaan pidetä 24/7 jalassa, joten en usko et pelkästään niiden käyttö aiheuttaisi jalkavaivoja, toisina (ja kolmansina..) talvikenkinä on sitten ollut jotkut tukevammat nahkakengät tai/ja nilkkurit.

Hihii, ostakaa Kuomia!Meillä on villavuorelliset, jalkaa tukevat ja vedenpitävät kengät, joten Kuoman tossukoita ei tarvita. Eikun ihan makuasia mistä tykkää ...... mielummin Kuomat kun jotkut Bingobongo-kengät.

meillä on käytössä kaikilla pojilla.isommat ei muita laittaiska talvella..ja eivät jalat ole kastuneet loskassakaan..tosin ku goret oli meil kerran ni pojat ei tykänneet ku olivat kankeat ja varpaat paleli vaikka oli vaa joku alle 5 pakkasta..

Heh, minulla on itsellänikin Kuomat kuivia pakkaskelejä varten, ja ovat hyvät, mukavat ja ( ainakin minun ) jalkaa tukevat kengät.

Mutta tietysti kengät sään ja käyttötarkoituksen mukaan.

Meillä on parit kuomat, jotka olemme saaneet. Ikinä, ikinä en itse ostaisi! Maksavat maltaita ja ovat sikakylmät kengät pakkasella. Mut käyttökelpoiset lauhemmalla säällä.

Pari vuotta vanhat putkikengät ja pohjat on ihan palasina vaikka niiltä ei ole käytetty lähes lainkaan. Takuu on 12 kk ilmoitettiin tehtaalta, tämäkö on laatua! Ne oli viimeiset kuomat !

Yhteistyössä