Onko Kuomat ihan p****t talvikengät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Jos niin miksi? Kun toiset niitä kehuu, mutta olen myös kuullut että ne pilaisi lapsen jalat?! Tarkoitan putkimallisia kenkiä. Ja onko ne vedenpitävät? Hylkivätkö koskeutta ja likaa?
Pitäis 1,5-vuotiaalle juuri kävelemään oppineelle ostaa talvikengät.

Onko ne shaissit vai ei, siihen en sano mitään, mutta en kyllä osta lapselleni kenkiä, jotka eivät ole tukevat.
Aika useasti myös näkee näitä kuomakenkiä, jaloissa, niin että ne on ihan lintassa jalassa, ei varmaan parasta sille jalan lestillekkään ole :/

Alkuperäinen kirjoittaja Christina:
Lämpimät, ja kuitenkin kevyet joten lapsen on helppo niillä kävellä.
Yhdyn tuohon mielipiteeseen. Olen itse ollut tyytyväinen, vaikka ei meillä ole mitään buumia näistä kengistä ollut, mutta käyttökokemukset olleet hyviä. Pojalla oli viime talvena ja kävi niillä lätäköissä hyppimässä, eikä tullut vesi sisälle =)

Minulla on putkikuomat pihakenkinä, lapsille en ole ostanut. Kuomilla en voi lähteä kävelylle ollenkaan, koska ne hölskyvät ikävästi jalassa ja sukat ryttääntyvät helposti kengänkärkeen. Lapsille ostan paremmin istuvia kenkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minulla on putkikuomat pihakenkinä, lapsille en ole ostanut. Kuomilla en voi lähteä kävelylle ollenkaan, koska ne hölskyvät ikävästi jalassa ja sukat ryttääntyvät helposti kengänkärkeen. Lapsille ostan paremmin istuvia kenkiä.

Kyllä meillä ainakin on sukat pysyneet jaloissa eikä kengät hölsky. Ei pidä ostaa liikaa sitä kasvunvaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pink Poodle:
Kyllä meillä ainakin on sukat pysyneet jaloissa eikä kengät hölsky. Ei pidä ostaa liikaa sitä kasvunvaraa.

Kengissä on oltava ilmatilaa jotta olisivat lämpimät. Jos ostaa niin tiukat putkikuomat etteivät ollenkaan hölsky, ei ilmatilaakaan ole ja kengät ovat kylmät. Samaa ongelmaa ei ole esim. Kavatin saapasmallisissa talvikengissä, koska kenkä on varresta napakampi eikä pääse höskymään.

Yhteistyössä