Rukoilijasirkka
Kyllä näin on. Mutta kuka muistaa sitä seiskan tyttöä, jonka vihkokin on aloitettu molemmista päistä ja piirrelty, vaikka se on matikanvihko?Alkuperäinen kirjoittaja en:Ei mun kokemuksen mukaan pidä paikkaansa. Just ne kympin tytöt jää ihan huomiotta. Ne ei saa edes kiitosta menestyksestään, koska sehän nyt oli odotettavissakin. Sen sijaan vieressä riehuva Ville-Petteri, joka saa viisi kertaa enemmän opettajan huomiota muutenkin, saa rutkasti kehuja, kun sai historian kokeesta 7-. Että Ville-Petteri jaksoikin istua koko tunnn hiljaa!Alkuperäinen kirjoittaja Rouva x:"Kympin tytöt" paistattelevat opettajan suosiossa ja pojat ovat lähinnä niitä, jotka (muka) aiheuttavat kaikki järjestyshäiriöt.
No joo, nää on tyypittelyjä. Mut vaikka verrattais kympin tyttöä ja kympin poikaa, niin se poika sitä kunniaa niittää ja sitä kannustetaan haleutumaan hyviin opiskelupaikkoihin ja etenemään uralla jne.
Tämä syynä siihen, miksi minä halusin tytön. Mä haluan kasvattaa tytön niin, että hän saa olla sellainen kuin on, eikä hänen tarvitse olla kiltti tai hikipinko, jos hän ei sitä ole.