Onko kukaan muu sitä mieltä, että nykyisessä yhteiskunnassa tyttölasta arvostetaan poikaa enemmän?

  • Viestiketjun aloittaja Rouva x
  • Ensimmäinen viesti
pojan äiti
Meillä vilkas poika,joka osaa olla kilttikin, mutta liikkuminen (lähinnä aktiivinen heiluminen) ja äänen käyttö aivan toista sorttia kuin saman ikäisillä tytöillä. Minusta selvä ero jo vauvana.
 
on tyttöä, on poikaa
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:
Pojissa on se hyvä puoli, että ne eivät ole kovin arkoja. Kaikki minun tuntemani poikalapset ovat esim. jääneet hoitoon mielellään. He eivät itke turhasta jos kaatuvat ja loukkaavat ym. Ja ovat mielestäni muutenkin sosiaalisempia. Pojille ei kehity koskaan samanlaisia sosiaalisia ongelmia elämässä kuin tytöille ja naisille. Vaikka tytöt ovat kiltimpiä ja rauhallisempia, minä halusin pojan juuri edellä mainitsemistani syistä.
Ohhoh. Missäs tynnyrissä sinä olet kasvanut?

t:aran ja ei-sosiaalisen pojan äiti
Peesh! Meilläkin aivan toisinpäin, poika on arka ja tyttö on sosiaalinen. Ei johdu kasvatuksesta, vaan on persoonakohtainen ero.

Samaa vikaa täälläkin.
Joskus tarhan tädit heitteleivät typerää kommenttia, että ovatko edes samalle isälle, kun perusluonne on ihan erilainen.
Minut haukuttiin huonoksi kasvattajaksi, että tahallani ja tarkoituksella kasvatan tyttöä kiukuttelemaan yms., mutta pojan syntyessä ja kasvaessa ei samat ihmiset tuleetkaan kehumaan, miten hienon pojan olen kasvattanut.

Esim. kun tyttö huusi, kun ei saanut periksi, rakas ihana siskoni sanoi, että minun oma vika, olen kasvattanut sen tommoseksi. Kysyin, että ai, miten muka? kun lapsi haluaa keksiä enkä anna, koska ensin syödään oikea ruoka, sanonko minä sitten että nyt kuule heittäydy maahan ja ala huutaa?

Pojan kanssa asiat sujuivat aina neuvottelemalla ja keskustelemalla, tyton kanssa ei ikinä mikään, ei koskaan.,

Nyt on sitten toinen sarja muksuja. Herkkä poika, epäsosiaalinen, arka. Kiltti, rauhallinen, hyvä keskittymiskyky jne.
Mutta sösses !! miten itsepäinen!
Ja tyttö tulee perästä, läpi bertoniseinien, koko ajan äänessä ja menossa. Pieni vielä, mutta huomattavasti touhakkaampi tapaus...


Luultavassti pojat pohjimmiltaan ovatkin herkempiä kuin tytöt. Naiset ja miehet vaan kasvattavat heistä just että ei saa itkeä yms.

Ja miten julmia ja itsekkäitä ja kovia tytöt ovatkaan! Huomaahan sen jo täältä äiti-palstalta, miten "äidit tukevat toisia äitejä" = miten äidit kivittävät toisia äitiejä, etenkin niitä, jotka sitä tukea entiten tartteisi !! Miehissä on empatiaa enemmän !
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja on tyttöä:
En jaksa lukea kaikkia vastauksia.

Ei kyse ole sukupuolesta, vaan persoonsasta, että millaisia ja miten käyttäyviä lapsista tulee.
---

Kyse ei ole kasvatuksesta, vaan persoonasta. En minä hyväksynyt tytön luokassa häiriköintiä yms., mutta ei sille muuta voinut tehdä kuin keskustella... persoonaan ei voi puuttua hajottamatta ihmistä, käytöksen nyansseihin kyllä. Liikutaan heinojakoisella alueella. Miesopet sen vaan osaa, ei naiset. Ikävä kyllä.

----

Tämmönen kympin tyttö kuuluu lähipiiriin.
En pidä hänestä yhtään, enkä arvosta hänen koulumenestystään.
Haloo! Oletpa aikamoinen naisvihaaja tai miesihannoija. Ensin sanot, että ei ole kyse sukupuolesta vaan persoonasta, mutta heti perään oletat, että miesopet on parempia kuin naiset ja kuvailet, miten vastenmielinen nuoleskelija kympin tyttö on.

Tähän sanoisin, että sääli, jos kohtaamasi naisopettaja ei ole ymmärtänyt lastasi, mutta se ei johdu hänen sukupuolestaan, vaan ehkäpä juuri persoonastaan.

Ja tuohon "kympin tytön" haukkumalitanjaan: kuka vain lapsi voi olla mitä vain noista mainitsemistasi ominaisuuksista. Kympin poika voi myös olla tuollainen, samoin se villi tyttö tai poika tai kuka vaan jonka keskiarvo on mitä vaan.

Kympin tyttöjä ei muuten todellakaan ihailla, useimmiten he jäävät vaille huomioita, usein heitä myös kiusataan. Oman kokemuspiirini mukaan sanoisin, että aika harva kympin tyttö edes on omahyväinen, koska pelkää kiusaamista. Sen sijaan niistä seiskan-kasin tytöistä ja pojista niitä löytyy enemmänkin... Mut joo, en lähde sille linjalle.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja on tyttöä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:
Pojissa on se hyvä puoli, että ne eivät ole kovin arkoja. Kaikki minun tuntemani poikalapset ovat esim. jääneet hoitoon mielellään. He eivät itke turhasta jos kaatuvat ja loukkaavat ym. Ja ovat mielestäni muutenkin sosiaalisempia. Pojille ei kehity koskaan samanlaisia sosiaalisia ongelmia elämässä kuin tytöille ja naisille. Vaikka tytöt ovat kiltimpiä ja rauhallisempia, minä halusin pojan juuri edellä mainitsemistani syistä.
Ohhoh. Missäs tynnyrissä sinä olet kasvanut?

t:aran ja ei-sosiaalisen pojan äiti
Peesh! Meilläkin aivan toisinpäin, poika on arka ja tyttö on sosiaalinen. Ei johdu kasvatuksesta, vaan on persoonakohtainen ero.

Samaa vikaa täälläkin.
Joskus tarhan tädit heitteleivät typerää kommenttia, että ovatko edes samalle isälle, kun perusluonne on ihan erilainen.
Minut haukuttiin huonoksi kasvattajaksi, että tahallani ja tarkoituksella kasvatan tyttöä kiukuttelemaan yms., mutta pojan syntyessä ja kasvaessa ei samat ihmiset tuleetkaan kehumaan, miten hienon pojan olen kasvattanut.

Esim. kun tyttö huusi, kun ei saanut periksi, rakas ihana siskoni sanoi, että minun oma vika, olen kasvattanut sen tommoseksi. Kysyin, että ai, miten muka? kun lapsi haluaa keksiä enkä anna, koska ensin syödään oikea ruoka, sanonko minä sitten että nyt kuule heittäydy maahan ja ala huutaa?

Pojan kanssa asiat sujuivat aina neuvottelemalla ja keskustelemalla, tyton kanssa ei ikinä mikään, ei koskaan.,

Nyt on sitten toinen sarja muksuja. Herkkä poika, epäsosiaalinen, arka. Kiltti, rauhallinen, hyvä keskittymiskyky jne.
Mutta sösses !! miten itsepäinen!
Ja tyttö tulee perästä, läpi bertoniseinien, koko ajan äänessä ja menossa. Pieni vielä, mutta huomattavasti touhakkaampi tapaus...


Luultavassti pojat pohjimmiltaan ovatkin herkempiä kuin tytöt. Naiset ja miehet vaan kasvattavat heistä just että ei saa itkeä yms.

Ja miten julmia ja itsekkäitä ja kovia tytöt ovatkaan! Huomaahan sen jo täältä äiti-palstalta, miten "äidit tukevat toisia äitejä" = miten äidit kivittävät toisia äitiejä, etenkin niitä, jotka sitä tukea entiten tartteisi !! Miehissä on empatiaa enemmän !
Kuule, kyllä tutkimusten perusteella asia on täysin päinvastoin. Hiljaisia 10 oppilaita kiusataan, ja kukapa muu kuin sinun tyttösi kaltaiset äänekkäät!

Ne äänekkäät ja vilkkaat ovat ne, jotka kadehtivat 10 oppilaita, aivan kuten sinä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja on tyttöä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:
Pojissa on se hyvä puoli, että ne eivät ole kovin arkoja. Kaikki minun tuntemani poikalapset ovat esim. jääneet hoitoon mielellään. He eivät itke turhasta jos kaatuvat ja loukkaavat ym. Ja ovat mielestäni muutenkin sosiaalisempia. Pojille ei kehity koskaan samanlaisia sosiaalisia ongelmia elämässä kuin tytöille ja naisille. Vaikka tytöt ovat kiltimpiä ja rauhallisempia, minä halusin pojan juuri edellä mainitsemistani syistä.
Ohhoh. Missäs tynnyrissä sinä olet kasvanut?

t:aran ja ei-sosiaalisen pojan äiti
Peesh! Meilläkin aivan toisinpäin, poika on arka ja tyttö on sosiaalinen. Ei johdu kasvatuksesta, vaan on persoonakohtainen ero.

Samaa vikaa täälläkin.
Joskus tarhan tädit heitteleivät typerää kommenttia, että ovatko edes samalle isälle, kun perusluonne on ihan erilainen.
Minut haukuttiin huonoksi kasvattajaksi, että tahallani ja tarkoituksella kasvatan tyttöä kiukuttelemaan yms., mutta pojan syntyessä ja kasvaessa ei samat ihmiset tuleetkaan kehumaan, miten hienon pojan olen kasvattanut.

Esim. kun tyttö huusi, kun ei saanut periksi, rakas ihana siskoni sanoi, että minun oma vika, olen kasvattanut sen tommoseksi. Kysyin, että ai, miten muka? kun lapsi haluaa keksiä enkä anna, koska ensin syödään oikea ruoka, sanonko minä sitten että nyt kuule heittäydy maahan ja ala huutaa?

Pojan kanssa asiat sujuivat aina neuvottelemalla ja keskustelemalla, tyton kanssa ei ikinä mikään, ei koskaan.,

Nyt on sitten toinen sarja muksuja. Herkkä poika, epäsosiaalinen, arka. Kiltti, rauhallinen, hyvä keskittymiskyky jne.
Mutta sösses !! miten itsepäinen!
Ja tyttö tulee perästä, läpi bertoniseinien, koko ajan äänessä ja menossa. Pieni vielä, mutta huomattavasti touhakkaampi tapaus...


Luultavassti pojat pohjimmiltaan ovatkin herkempiä kuin tytöt. Naiset ja miehet vaan kasvattavat heistä just että ei saa itkeä yms.

Ja miten julmia ja itsekkäitä ja kovia tytöt ovatkaan! Huomaahan sen jo täältä äiti-palstalta, miten "äidit tukevat toisia äitejä" = miten äidit kivittävät toisia äitiejä, etenkin niitä, jotka sitä tukea entiten tartteisi !! Miehissä on empatiaa enemmän !
Kuule, kyllä tutkimusten perusteella asia on täysin päinvastoin. Hiljaisia 10 oppilaita kiusataan, ja kukapa muu kuin sinun tyttösi kaltaiset äänekkäät!

Ne äänekkäät ja vilkkaat ovat ne, jotka kadehtivat 10 oppilaita, aivan kuten sinä.
Jaa, kyllä hiljainenkin oppilas saattaa saada huonoja numeroita ja sitä seiskan oppilasta saatetaan myös kiusata, niinkuin minulle kävi. Ne äänekkäät 10 tytöt mua kiusas. tää keskustelu niin mättää, kun tää on täynnä yleistyksiä ja olettamia.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Täs pitäis jo ehkä tarkentaa, mikä kenenkin mielestä on kympin tyttö. Jos kerran Rukoilijasirkan luokalla on ollut useampiakin....
Minuun verrattuna jokainen luokan tyttö oli kympin tyttö. Sitäpaitsi ei mun luokalla ollut ainuttakaan tyttöä, joka ei ois ollut mulle ilkeä.

Eikä se ollut pointti, vaan se, että tässä on nyt ihan ihme käsitteitä ja lokerointeja. Ne ei käytännössä päde.

Mä olin tytöistä vähiten kelpaava, koska mä vaikutin tyhmältä, kun en pärjännyt missään. Käsiala oli sotkuista ja ulosanti niukkaa. en pärjännyt omin avuin, niinkuin tytön oletetaan pärjäävän.

Vaikka piirsin hienosti, kehut sai se poika, joka piirsi aika paljon huonommin.
 
http://www.hotus.fi/@Bin/101934/Hoitotyon_suositus.pdf (Lasten kaltoinkohtelun tunnistaminen ja siihen puuttuminen Hoitotyön suositus)

Tuolla oli et yksi riskitekijöistä on poikasukupuoli. Jos tuota puolta miettii, niin tytöt ovat paremmassa asemassa.
 

Yhteistyössä