Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko sä itse ollut aina rikas? Siis ihan aina,silloinkin kun opiskelit ammattiisi ym..? Ethän vaan koskaan ole nostanut opintotukea,asumistukea tai muita etuuksia? Vanhempien avustusta ei lasketa. Muistathan että jos olet nostanut kyseisiä etuuksia jossain elämäsi vaiheessa,ovat "rikkaat" elättäneet myös sinua.
Mä olen maksanut sen verran veroja, että hyvällä omalla tunnolla oon voinut saada opintotukea ja äitiysrahoja ja kotihoidontukea. Enkä mä mikään älyttömän rikas ookkaan, vaan mua ärsyttää nimenomaan se periaate, että rikkaat maksaa enemmän ja köyhät elää toisten siivellä.
Mun mielestä on hyvä, että Suomessa on opintotuen, äitiysrahojen ja kotihoidontukien mahdollisuus. Ihmisillä on parempi mahdollisuus kouluttaa itseään ja hoitaa lapsiaan (kasvattaa myös tulevia veronmaksajia
)
Liiallista elättämistä on mun mielestä esim. ylimääräiset työttömyystuet, niin ettei ihmisillä oo tarpeeksi motivaatiota hakea töitä. Moni makaa kotona sen takia kun saa niin hyvää päivärahaa, ettei ole kannattavaa mennä töihin, kun verojen jälkeen käteen jäävä osa jää samaksi.
Sitten on paljon näitä stressaantuneita ja masentuneita jne... Se tuntuu olevan oikein muotia nykyään. Mä uskon, että jos niiden liiallinen paapominen ja tukeminen lopetettais, niin iskis nälkä ja tulis motivaatio parantua ja mennä töihin. Helpostihan sitä menee vaan pahempaan suuntaan jos makaa kotona miettimäs millä lapulla sais parhaat tuet ja on aikaa miettiä että kuinka huonosti mä nyt voinkaan.
Lisäksi esim. juopoille on järjetön antaa valtiolta rahaa siihen, että saavat ostaa lisää viinaa.
Pakolaisia on täällä paljon elätettävänä, enkä ymmärrä miksi siihen pitää haaskata veronmaksajien rahoja.
Siinä muutama esimerkki vain