Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Siinä taitaa olla työssäkäyntialue, eli Helsingistä Utsjoelle ei voi määrätä, mutta riittävän pitkän matkan päähän kyllä. Mäkään en tiedä, miten perhe vaikuttaa, mutta uskoisin, että tuo työssäkäyntialue on sellainen, että oletetaan sen hoituvan "päiväseltään", eli ei joutuisi olemaan erossa perheestään. Mutta jos muuta työtä ei ole, niin kyllä sitten pitäisi tehdä 7 e paskaduunia sen sijaan että odottelee kotona yhteiskunnan rahoilla kuuta taivaalta, ja vaikka sen paskaduunin kannustamana etsiä itse jotain parempaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta mutta..eikös työttömyyspäiväraha katkaista jos kieltäytyy ottamasta työtä vastaan ilman järkevää perustelua? Olen samaa mieltä että työnteon tulisi olla kannattavaa,mutta sitä en ymmärrä että työn saamiseksi saattaa joutua vaihtamaan paikkakuntaa,olla erossa perheestään ja painaa paskaduunia 7e:n tuntipalkalla vain siksi,koska muuten ET SAA MITÄÄN. Mä en tiedä miten tää käytännössä toimii perheiden kohdalla? Jos esim. mies jää työttömäksi,vaimolla vakituinen työ ja perhe asuu sanotaanko nyt vaikka Utsjoella,niin velvoittaako työkkäri miehen ottamaan vastaan työn Helsingistä päivärahan katkaisun uhalla? Miten tää menee käytännössä?
Näin just, eikä kukaan voi suoraan johtajan palkoille päästä. Jostain täytyy aloittaa.