V
"vieras"
Vieras
Käyttäydyn noin omilla vanhemmillani, mutta se tuntuukin luonnolliselta. Ollaan vähätuloisia, saatan oleilla viikonlopunkin ja syödä ruokaa ostamatta sinne mitään. Ei meiltä sitä odotetakaan. Koskaan en kyllä pyydä rahaa lainaan, mutta äitini on joskus pakottanut ottamaan rahaa, vaikka olen sanonut että kyllä me pärjätään. Autoa olen lainannut usein tankkamatta. Tankkaan kyllä kun on sopiva rahatilanne. Välillä tuntuu, että "käytän heidän rahojaan". Olen kyllä heidän lapsensa, eikä vanhemmat pidä sitä mitenkään pahana. Itseäni vaan vähän nolottaa. Ollaan kyllä vasta parikymppisiä eli nuoria.
Toisin päin, eli sun tapauksessa tuo olis jo törkeää. Kyllä vanhempien ihmisten olisi sen verran pystynyt säästämään elämänsä aikana, ettei tarvitse kuluttaa omien lastensa rahoja. En voisi kuvitellakaan haluavani lainata rahaa, kun olen päässyt työelämään. Tai että tulisin omilta lapsiltani rahaa lainaamaan.
En haluaisi, että vanhempani oleilisivat meillä edes yhtä yötä. Haluan, että kotona olen rauhassa öisin ja aamuisin. Omat vanhempani taas haluavat että jäämme yöksi.
Toisin päin, eli sun tapauksessa tuo olis jo törkeää. Kyllä vanhempien ihmisten olisi sen verran pystynyt säästämään elämänsä aikana, ettei tarvitse kuluttaa omien lastensa rahoja. En voisi kuvitellakaan haluavani lainata rahaa, kun olen päässyt työelämään. Tai että tulisin omilta lapsiltani rahaa lainaamaan.
En haluaisi, että vanhempani oleilisivat meillä edes yhtä yötä. Haluan, että kotona olen rauhassa öisin ja aamuisin. Omat vanhempani taas haluavat että jäämme yöksi.