Onko kenelläkään muulla näin, että omat vanhemmat ei ikinä auta vaan sä saat auttaa heitä (rahallisesti siis)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käyttäydyn noin omilla vanhemmillani, mutta se tuntuukin luonnolliselta. Ollaan vähätuloisia, saatan oleilla viikonlopunkin ja syödä ruokaa ostamatta sinne mitään. Ei meiltä sitä odotetakaan. Koskaan en kyllä pyydä rahaa lainaan, mutta äitini on joskus pakottanut ottamaan rahaa, vaikka olen sanonut että kyllä me pärjätään. Autoa olen lainannut usein tankkamatta. Tankkaan kyllä kun on sopiva rahatilanne. Välillä tuntuu, että "käytän heidän rahojaan". Olen kyllä heidän lapsensa, eikä vanhemmat pidä sitä mitenkään pahana. Itseäni vaan vähän nolottaa. Ollaan kyllä vasta parikymppisiä eli nuoria.

Toisin päin, eli sun tapauksessa tuo olis jo törkeää. Kyllä vanhempien ihmisten olisi sen verran pystynyt säästämään elämänsä aikana, ettei tarvitse kuluttaa omien lastensa rahoja. En voisi kuvitellakaan haluavani lainata rahaa, kun olen päässyt työelämään. Tai että tulisin omilta lapsiltani rahaa lainaamaan.

En haluaisi, että vanhempani oleilisivat meillä edes yhtä yötä. Haluan, että kotona olen rauhassa öisin ja aamuisin. Omat vanhempani taas haluavat että jäämme yöksi.

Ymmärrän aloittajaa. Oma äitini tuntuu olevan aina varaton. Kesällä
myin äidilleni auton, joka hänen piti maksaa osissa. No yhtään maksua ei ole tullut, ja ajatusmaailma tuntuu olevan, että tuollainen parin tonnin summa ei ole meille summa tai mikään, koska miehelläni on oma firma :headwall:

Viimeksi muokattu:
Että sua ärsyttää. Meillä sellainen tilanne, että puolison vanhemmat soittavat vain kun haluavat jotain. Pitäis saada kyytiä tai rahaa. Ovat sössineet raha-asiansa niin että jouduimme jopa maksamaan heidän lainansa, olimme takaajina. Sieltä puolelta ei tule IKINÄ mitään!

Juu, omat vanhemmat oli pummailemassa koko ajan silloinkin, kun elin pelkällä opintotuella. Isipapalla on vieläkin sellaiset 500€ maksamatta. Rupesin sitten sanomaan, että ei ole rahaa. Aikansa sitä kinuamista kesti, sitten se loppui. Se on jotenkin niin nöyryyttävää, kun omat vanhemmat käyttävät hyväkseen.

Äitisi tuskin voi sinua ryöstää, jos et sitä rahaa hänelle anna. Kun hän sitä pyytää, sano ettei rahaa ole - ja sehän on totta tavallaan, kun rahat ovat tarkoitettu teidän ja lastenne elämiseen. Isälle voit vaikka puhelimessa antaa kauppalistan asioista, joita jääkaappiin tarvitaan ja pyytää häntä täyttämään tankki samalla kun ajelee autollanne. Miksi kursailisit pyytää omilta vanhemmiltasi tuollaisia asioita, joiden pitäisi olla itsestään selviä, kun eivät hekään (kaksi työssäkäyvää aikuista) kursaile ottaa sitä mitä ei olla edes tarjottu?
nämä ohjeet kuulostavat käyttökelpoisilta, mielestäni.

Aloita tästä joulusta ja soitat molemmille että tuli yllättävä rahanmeno ettekä pysty kuin itsellenne hankkimaan ruokaa. Isältäsi pyydät röyhkeästi bensarahaa kun "ei nyt ole varaa itse ostaa". Äidillesi sanot että hänen tarvitsee lyhentää velkaansa sinulle mahdollisimman pikaiseen kun "on nyt niin tiukkaa jonkin aikaa". Voivottelet ja kiukuttelet ja märiset kuinka tiukilla olette, puolisosi totta kai juoneen mukaan. Ja sitten toivot ettei äitisi lue tätä.

Ja oikeasti, millaiset ihmiset opettaa lapsilleen että kylään mennessä ei viedä mitään? Ikinä kuultu tulijaisista? Itse aikoinani käydessäni köyhien opiskelijaystävieni luona ihan vain teetä juomassa vein aina pullat pöytään sinne, välillä jopa lähes joka päivä viikossa, ei niistä teehetkistä ja maailman parantamisista mitään olisi tullut ilman tulijaisiani, en olisi kehdannut mennä tyhjin käsin. Kun mennään vierailulle mennään toisen kotiin, ei mihinkään ilmaiseen täyshoitolahotelliin.

Mun vanhemmat eivät lainaa tai pyydä meiltä rahaa, mutta kokonaisuudessaan esim. tapaamiset menee niin että me nähdään paljon enemmän vaivaa ja laitetaan niihin aikaa ja rahaa ja mun vanhemmat pääsee tosi helpolla. Me joudutaan esim. palkkaamaan lomittaja aina kun lähdetään heille, ja muutenkin joutuu tekemään kaikkia etukäteisvalmisteluja ja itse matka ja pakkaamiset tietysti on lapsiperheelle hankalammat kuin kahdelle aikuiselle.

[QUOTE="vieras";27735446]Mun vanhemmat eivät lainaa tai pyydä meiltä rahaa, mutta kokonaisuudessaan esim. tapaamiset menee niin että me nähdään paljon enemmän vaivaa ja laitetaan niihin aikaa ja rahaa ja mun vanhemmat pääsee tosi helpolla. Me joudutaan esim. palkkaamaan lomittaja aina kun lähdetään heille, ja muutenkin joutuu tekemään kaikkia etukäteisvalmisteluja ja itse matka ja pakkaamiset tietysti on lapsiperheelle hankalammat kuin kahdelle aikuiselle.[/QUOTE]

täh. oletkohan narsisti? ei kukaan muukaan töitän ota matkaan kun menee kylään. muutkaan eivät saa palkkaa kun ovat vanhemmillaan.

Yhteistyössä