Onko kellekään käynyt niin,että joku toinen pankki ei myönnä lainaa,mutta toinen onkin sit myöntänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siinä se tulikin jo. Ja jos saa kysyä niin mitkä pankit kyseessä? Me ei saatu osuuspankista,vaikka miehellä vakituinen työ ja molemmilla luottotiedot kunnossa. Kannattaako edes kysyä nordeasta tai samposta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Yleensä kilpailutetaan se mistä pankista saadaa halvimmalla lainaa eikä sitä mikä pankki suostuu antamaan lainaa.

No mitä se meitä hyödyttää jos op:sta saa edullisimman lainan mut meille ei sitä myönnetä? :D

Yleensä kilpailutetaan se mistä pankista saadaa halvimmalla lainaa eikä sitä mikä pankki suostuu antamaan lainaa.

Niin, lainaajia olisi kaikenlaisilla profiileilla.
Meillä kysyttiin lainaa neljästä eri pankista, yhdestä ei tullut mitään vastausyhteyttä, kahdesta tuli kielteinen päätös ja vasta viimeinen oli valmis antamaan lainaa, ja itseasiassa enemmänkuin mitä pyydettiin. Voitte arvailla oliko meillä enää varaa neuvotella meidän ehdoilla....

Joo kyllä. Silloisesta omasta pankista meidät naurettiin pihalle kun asuntolainaa kysyttiin. Mentiin seuraavaan pankkiin niin sieltä kysyttiin heti etttä paljonko laitetaan rahaa! Ja ihan hyvin ollaan pärjätty ja lainaa maksettu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mitä se meitä hyödyttää jos op:sta saa edullisimman lainan mut meille ei sitä myönnetä? :D

Eikö itseäsi yhtään huoleta se, että joku pankki ei myönnä teille lainaa?
Onko se mielestäsi merkki teidän maksukykynne hyvyydestä vai huonoudesta?

Okei :) Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta,että itse opiskelija ja mies vakitöissä? Tiedän että mun opiskeluni heikentää lainansaantimahdollisuuksia,mutta oisko se ylipäätään mahdollista?

Meillä on laina Nordeassa ja kun sitä 10 vuotta sitten haettiin niin kaikista pankeista olisi saanut lainan. Pari vuotta sitten kilpailutettiin ja kaikki muut pankit paitsi Sampo tekivät tarjouksen. Samposta tuli vain vastaus, että ette voi saalta meiltä lainaa, soittakaa tähän ja tähän numeroon silloin ja tällöin niin kerromme syyn. Joo ei soitettu. Vuosikausia ollaan lainaa maksettu täsmällisesti ilman ongelmia ja minäkin olen työllistynyt tässä välissä (hakuaikana olin vielä opiskelija) niin ihme hommaa.

meillä nordea olis vaatinu enemmän säästöjä tai suuremmat takaukset tän ikäseltä tai siis sen sanoivat syyks (silloin 20v) mut ku mentii Handelspankeniin niin ei ollu mitään ongelmia ja takaus tarvittiin yli puolet pienempään summaan mitä toisessa pankissa. No seuraavaanki asuntoon haettiin sitten samasta ja saatiin kivasti sovittua kun ei oo ollu ongelmia maksamisien kanssa.

Okei :) Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta,että itse opiskelija ja mies vakitöissä? Tiedän että mun opiskeluni heikentää lainansaantimahdollisuuksia,mutta oisko se ylipäätään mahdollista?

Me saatiin aikoinaan laina kun minä olin opiskelija ja mies töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Noh,me maksetaan tällä hetkellä vuokraa enemmän kuin mitä lainanlyhennys ja yhtiövastike yhteensä tekisivät per kuukausi että..niih. Voihan se olla että pankin mielestä tulot eivät riitä,mutta tosiaan raha-asiat on hyvin hoidettu tähänkin asti ja asumiskustannukset pienenisivät oman asunnon myötä.

Noh,me maksetaan tällä hetkellä vuokraa enemmän kuin mitä lainanlyhennys ja yhtiövastike yhteensä tekisivät per kuukausi että..niih. Voihan se olla että pankin mielestä tulot eivät riitä,mutta tosiaan raha-asiat on hyvin hoidettu tähänkin asti ja asumiskustannukset pienenisivät oman asunnon myötä.

Korkojen suunta on vain ylöspäin. 2v päästä se lyhennys+korko voi olla 200-500? enemmän. Pankin on otettva sekin huomioon ja teidän myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:

Korkojen suunta on vain ylöspäin. 2v päästä se lyhennys+korko voi olla 200-500? enemmän. Pankin on otettva sekin huomioon ja teidän myös.

Khyllä,mut kahen vuoden päästä mä oon jo työelämässä :)

Kaikki kilpailuttamamme pankit olivat valmiita antamaan haluamamme summan. Sampo yritti väkisin tyrkyttää enemmän lainaa ja saada minut sijoittamaan 20000 euron säästöni heidän rahastoihin asunnon sijaan. Olisi kuulemma saanut paremman tuoton rahoille. Tämä siis muutama vuosi sitten. Arvannette varmaan, mistä pankista EI lainaa otettu...

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Khyllä,mut kahen vuoden päästä mä oon jo työelämässä :)

Tai mieskin poissa työelämästä... Eletään lamaa, ja pankeille on annettu ohjeeksi kiristää lainahanoja.

Niin,sitähän ei voi koskaan tietää. Niinhän voi käydä kenelle vaan. Sit ei pitäisi varmaan myöntää kellekään sitä lainaa,kun voi olla työtön muutaman vuoden päästä ;)

Niin,sitähän ei voi koskaan tietää. Niinhän voi käydä kenelle vaan. Sit ei pitäisi varmaan myöntää kellekään sitä lainaa,kun voi olla työtön muutaman vuoden päästä ;)

Lähtökohtaisesti kuitenkin katsotaan lainaa myöntäessä niitä tuloja, joita hakijat tällä hetkellä nauttivat, ei niitä mitä he arvelevat parin vuoden päästä nauttivansa :)

Meille myönsi lainan aikoinaan vain op. Muut pankit vaativat ties mitä takuita ja takaajia, mutta op:lle riitti meidän omat säästöt ja valtion takaus ensiasunnon ostajille.
Itse olin lainan hakuhetkellä määräaikaisessa osa-aika työsuhteessa ja mies vakityössä.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:

Lähtökohtaisesti kuitenkin katsotaan lainaa myöntäessä niitä tuloja, joita hakijat tällä hetkellä nauttivat, ei niitä mitä he arvelevat parin vuoden päästä nauttivansa :)

Niin? Eli tuskin ne sit miettii sitäkään että mies voi jostain syystä olla työtön joskus tulevaisuudessa? Mut kyllä mä luulen että se jotenkin vaikuttaa,että mulla on opinnot loppusuoralla ja lähes varma työllistyminen :)

Yhteistyössä